handdator

Visa fullständig version : Kännar kring triceps vid latsdrag.


Bjorne
2005-11-22, 11:39
På senare tiden har jag märkt att det känns lite konstigt, gör till och med lite ont, från armhålan till dit, jag tror, att triceps fäster. D.v.s. några centimetrar in på överarmen från armhålan.

Känns som mest intenstivt i utgångsläget, känns dock även under rörelse-faserna. Vet inte hur man ska beskriva det. Jag har dock fortsatt att köra varje gång och har inte kännt något speciellt där efter passet.

Kommer i regel efter ett eller två arbets-set.

Bjorne
2005-11-22, 11:42
Smala latsdrag skulle det även stå med, samt att det då varit såhär ett tag. Ska nog smälla på med 4-5 veckor, känns inget i ex chins dock.

delta_mats
2005-11-22, 13:05
Triceps aktiveras ju vid chins och latsdrag så det är kanske det du känner?

Bjorne
2005-11-22, 14:37
Triceps aktiveras ju vid chins och latsdrag så det är kanske det du känner?Aldrig känt något vid direkt triceps-träning eller andra övningar där triceps delvis aktiveras.

Sniggel
2005-11-22, 15:22
Triceps aktiveras ju vid chins och latsdrag så det är kanske det du känner?
Gör den?
Triceps ska ju extendera armbågsleden, det sker ju en kontraktion i chins och latsdrag.

morte
2005-11-22, 15:53
Gör den?
Triceps ska ju extendera armbågsleden, det sker ju en kontraktion i chins och latsdrag.

Triceps långa huvud gör även en extension och av axeln, så ja, det gör den. Mer tydligt tycker jag att det känns om man kör smalt grepp. Därmed inte sagt att det är en tricepsövning, det tar mer på lats, teres, biccar och tom mer på bröst, men lite triceps är det allt.

Bjorne
2005-11-24, 23:29
Hur som helst, så känner jag som sagt inte av något vid andra tricepsövningar.

Är kanske inte triceps, utan istället någon av de teras-musklerna, fäster inte de där? Både höger och vänster sida btw

Wennerberg
2005-11-24, 23:40
Det kan itne vara fästet där Latsen fäster vid triceps? Alltså precis i bakdeen av armhålan?

Bjorne
2005-11-24, 23:47
Det kan itne vara fästet där Latsen fäster vid triceps? Alltså precis i bakdeen av armhålan?Känns inte när jag kör supetunga roddövningar, känns inte det minsta faktiskt, inte heller vid chins eller hantelrodd.