handdator

Visa fullständig version : Beatles - Here Comes the Sun?


petersson
2005-11-21, 23:42
Vilka sjunger i den låten? Lennon och Harrison? Lennon direkt i början isf och Harrison lite längre in? Sen sjunger båda samtidigt på vissa ställen?

Bengan
2005-11-21, 23:44
Mycket möjligt är i alla fall en av världens bästa låtar :D
Men george sjunger väl hela tiden

d12
2005-11-21, 23:45
Det är väl bara Lennon?

Hm jag har faktiskt inte tänkt på att det kanske är två olika.

Eller menar du bara överstämman i refrängen?

Bengan
2005-11-21, 23:48
Det är väl bara Lennon?

Hm jag har faktiskt inte tänkt på att det kanske är två olika.

Eller menar du bara överstämman i refrängen?
Var hör du lennon? Jag hör bara george hela tiden

d12
2005-11-21, 23:51
Var hör du lennon? Jag hör bara george hela tiden

Hm nu blir jag helt osäker. Har bara fått för mig att det var John.

petersson
2005-11-21, 23:54
Var hör du lennon? Jag hör bara george hela tiden

Jag är inte så bra på att skilja mellan lennon och george ännu :( men jag hör iaf garanterat att det är george som sjunger en liten bit in i låten. Fast direkt i början kan det lika gärna vara lennon i mina öron.

petersson
2005-11-21, 23:56
I låten Someting är det väl George som sjunger? Om man jämför de två låtarna så tycker jag iaf det är george som sjunger i Here comes the sun också.

Bengan
2005-11-22, 00:08
Jo det stämmer. George sjunger de låtar han skrivit. Lika så med de andra 2 låtskrivande beatlarna.
Ringo har väl en låt han skrivit och den sjunger han. Sedan så får Ringo oftast sjunga en låt per skiva, man hör lätt vilken det är :D

hasse36
2005-11-22, 08:18
"Och länge trodde fansen att Lennon-McCartney verkligen skrev Beatles låtar tillsammans. I verkligheten gjorde de inte en enda låt ihop efter 1963, bara några rader text eller en melodisnutt här och där.
...

– En bra tumregel är att den som sjunger solostämman på inspelningen också är den som skrivit låten, säger Staffan Olander."

Källa: Aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/utskrift/0,3258,17211,00.html)

skaparn
2005-11-22, 09:19
Ganska OT men det var rätt kul att se Harrison framföra den på den gala han och Shankar anordnade för Bangladesh, sägs vara den första "välgörenhetskonserten" av sitt slag som följdes av många fler. Det var en dokumentär häromdagen och även om jag inte är något större Beatles-fan så var det en kul spelning att se.

Hasse: Din signatur är det roligaste jag sett. Så koncist, så torrt, så underbart!

petersson
2005-11-22, 09:57
Jo det stämmer. George sjunger de låtar han skrivit. Lika så med de andra 2 låtskrivande beatlarna.
Ringo har väl en låt han skrivit och den sjunger han. Sedan så får Ringo oftast sjunga en låt per skiva, man hör lätt vilken det är :D

Octopu´s garden är mysig! :)

petersson
2005-11-22, 09:59
"Och länge trodde fansen att Lennon-McCartney verkligen skrev Beatles låtar tillsammans. I verkligheten gjorde de inte en enda låt ihop efter 1963, bara några rader text eller en melodisnutt här och där.
...

– En bra tumregel är att den som sjunger solostämman på inspelningen också är den som skrivit låten, säger Staffan Olander."

Källa: Aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/utskrift/0,3258,17211,00.html)

Tack! :)

Bengan
2005-11-22, 10:43
"Och länge trodde fansen att Lennon-McCartney verkligen skrev Beatles låtar tillsammans. I verkligheten gjorde de inte en enda låt ihop efter 1963, bara några rader text eller en melodisnutt här och där.
...

– En bra tumregel är att den som sjunger solostämman på inspelningen också är den som skrivit låten, säger Staffan Olander."

Källa: Aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/utskrift/0,3258,17211,00.html)
Och efter A day In the Life blev det inte ens en ton. Rätt bra, låtarna fick mer karaktär. :thumbup:

Mccartney
2005-12-12, 22:12
Lennon sjunger inte på Here comes the Sun...som vanligt så är det Mccartney som sjunger andra stämman.