handdator

Visa fullständig version : Mellanmål


El-Loco
2002-07-27, 13:32
Tjenare :hbang:

Rätt "ny" medlem, hängt här länge men har inte registrerat mig förräns nu.

Tänkte på det här med mellanmål under skoldagen. Sökte på forumet men hittade inget bra.
Vad har ni att rekommendera som är bra mat för träningen? (Ingen proteinshake)
Som jag kan käka på rasterna i skolan. :eating:

Patte
2002-07-27, 13:46
Men ska du ha det före träning / efter träning eller bara som mellanmål? Är det bara mellanmål så e det perfa med en MRP Bar eller ett kaseinbaserat pulver typ Pro90!

El-Loco
2002-07-27, 14:15
Går i skolan från 9 till typ 15-16. Under den tiden får ju bara bara lunchen. Tänkte slänga in 1 eller 2 mål där till (?).

Träningspasset kör jag runt kl 18 så.
Bara som ett mellanmål med mycket proteiner.
Kör nog upp en träningsjournal senare också.
Hade tänkt börja äta så här nu :
Frukost 07:00:Protec +5dl oboy med 1 ägg
2 Grovbröd med skinka

Lunch 11:00:Skolans mat med 3 glas mjölk

Mellanmål 14:00: XXXXX(?)

Mat 16:00:Pasta med tonfisk

Snack 17:00:Banan

Träning 18:00:
Efter:VP2+5 dl mjölk och Kreatin

Mat 20:00:Middagen som är olika varje dag med 2 ägg och mjölk

Snack 23:00:Protec + med 5 dl mjölk och en eller två mackor.

Några tips eller synpunkter?

Abel
2002-07-27, 14:17
Ett mellanmål funkar för mig i alla väder är:

1 burk keslla med 4dl yogurth.
Ger i runda slängar 50g protein och smakar underbart!

Annars duger 1 liter mjölk.

El-Loco
2002-07-27, 14:20
Har ingen hemma just nu som jag kan fråga. Men hur mycket kostar en burk kesella och vad är det? :em:

Abel
2002-07-27, 14:28
Kesella är en mejeriprodukt, finns i närmast varuhandel typ! Tror det är en färskost som man anväder vid bakning. Smaken är sur men blandar man den med yogurth så blir det som en krämigare yougurth med god smak. Vid första gången kan man tycka den e enormt äcklig om man äter den ren, men man härdar efter några burkar. Kostar 10-12kr en burk. Men man behöver ju inte en hel burk utan kan ju ta halva istället. Just det lätt kesella skall det vara. Finns även kesella med smaker men dom har inte testa ännu!

Patte
2002-07-27, 14:29
En burk kesella kostar ca 11 kronor och är en färskost! Går att använda till allt möjligt, brukar göra vitlökssås av det när jag grillar och ibland äta det som det är eller med tonfisk :D

Patte
2002-07-27, 14:30
Jäklar du hann före mig Abel :D
Då postar jag en länk till produktinformation om kesella istället:
http://www.arla.se/produkter/produkt.asp?produkt=61&prodfamilj=3

El-Loco
2002-07-27, 14:30
Gött med vitlök då under skoldagen eller tonfisk :D

Fan detta är nästan som att snacka i tele du är snabb Patte

Patte
2002-07-27, 14:34
Hahah jag fick gå in från mitt solande ett tag och det enda jag orkar göra på nätet nu är att sitta på Kolozzeum :D

Kanske inte så gott med vitlökssås i skolan men det smidigaste är nog kasein-pulver för att det blir inte dåligt om du inte blandar det. Tror inte att Kesella mår så bra av att ligga i väskan i några timmar :D

Abel
2002-07-27, 14:38
Originally posted by Patte
Tror inte att Kesella mår så bra av att ligga i väskan i några timmar :D

:D Det löser man enkelt genom att inskaffa en kylbag eller montera upp en liten kyl i skåpet. Men inte det hetaste trenden nu förtiden :D

Som sagt så är det enklaste helt enkelt att dra med sig en porteindrink till skolan.

Janna
2002-07-29, 13:08
håller med om att kasein nog passar bäat när man går i grundskolan .. där finns ju inga pentry med kylskåp och liknande som vi har på högskolan ...

men du bör nog få i dig lite kolhydrater ocå .. så ta en frukt till protten så får du ett bra mellamål

/ janna

El-Loco
2002-07-31, 22:15
Ja tack. Kör på frukt också.