handdator

Visa fullständig version : gainer vs. proteinpulver..


Daniel
2002-07-27, 11:23
Om man vill lägga på sig muskler...vilket är att föredra gainer eller proteinpulver? Jag äter nu som komplement tabletter med sojaprotein.....

/D:bpump:

martin79
2002-07-27, 15:37
jag tycker ett proteinpulver är att föredra.
men det beror på vid vilket tillfälle du tänker använda det. Efter träning behöver man kolhydrater(?) och protein o då kan en gainer va bra. men även där går det bra me proteinpulver o något kolhydratrikt istället.

Patte
2002-07-27, 15:41
Första ska man se över kosten så man får i sig tillräckligt protein där och sen kan man välja olika TILLSKOTT!

Detta har varit uppe MÅNGA gånger tidigare så jag tycker att du ska söka. Brukar rekommendera maltodextrin+proteinpulver efter träning, eller ta typ ASTs Creatine HSC+Proteinpulver efter träning.

cjs
2002-07-27, 16:11
Proteintillskott i tablettform är nog inte värt pengarna. Lite protein per portion s.a.s. Blir nog billigast att köpa 3/4-kiloshinkar med pulver istället. Tips.

Petrus
2002-07-27, 16:29
Släng tabletterna med sojaprotein och satsa på ett rent vassleprotein istället. Sen kan du precis som Patte skrev kombinera det med t ex dextropur eller något kreatin/kolhydrat-tillskott.
Vänligen,,,
Petrus

EiseltUK
2002-07-29, 11:51
Proteintabletter innebär ju att man måste svälja en helvetes massa tabletter. Varje tablett kan ju max innehålla 1 gram, s¨det blir typ 30 tabletter per tillfälle!!!! Troligtvis blir tabletter betydligt dyrare än ett vanligt proteinpulver.

/ Henrik