handdator

Visa fullständig version : Pommes frites


gladiatorerna1
2005-11-21, 14:49
Jag köpte pommes frites på lidl idag och jag tillagade det i ugnen. Jag känner ångest nu...Jag åt tom kötbullar till. Är det mycket kalorier i pomes som man tillagar i ugnen? Det står på påsen att det innehåller 6,5 g fett...

Osten80
2005-11-21, 14:52
Jag köpte pommes frites på lidl idag och jag tillagade det i ugnen. Jag känner ångest nu...Jag åt tom kötbullar till. Är det mycket kalorier i pomes som man tillagar i ugnen? Det står på påsen att det innehåller 6,5 g fett...


Det står väl på påsen hur mycket kcal det är?

gladiatorerna1
2005-11-21, 14:53
Det står väl på påsen hur mycket kcal det är?

Jag vet inte om det klassas som mycket. Jag menar hur det ligger till generellt sett.

King Grub
2005-11-21, 14:55
Vadå generellt? Det beror ju på hur mycket du äter och hur mycket du behöver. 100 gram pommes ger mer kalorier än 100 gram äpple, men mindre än 100 gram havregryn. Vad skall man säga?

gladiatorerna1
2005-11-21, 14:58
Vadå generellt? Det beror ju på hur mycket du äter och hur mycket du behöver. 100 gram pommes ger mer kalorier än 100 gram äpple, men mindre än 100 gram havregryn. Vad skall man säga?

Klassas det som dålig mat om man tillagar det i ugnen? Hur bra/dåligt är det med pommes?

gladiatorerna1
2005-11-21, 14:59
Vadå generellt? Det beror ju på hur mycket du äter och hur mycket du behöver. 100 gram pommes ger mer kalorier än 100 gram äpple, men mindre än 100 gram havregryn. Vad skall man säga?

Innehåller gröt mer kalorier än pommes?

Nitrometan
2005-11-21, 15:08
Det beror ju på mängden.

Gröt gjord på 100g havregryn innehåller mer kalorier än 100g pommes. Men kalorier är inte farligt.

Du behöver energi.

Sen är pommes en gång inte farligt...

Titta på påsen igen. Var det mycket olja i/på pommesen?
6,5 gram sa du väl?
Inte särskilt mycket.

gladiatorerna1
2005-11-21, 15:11
Det beror ju på mängden.

Gröt gjord på 100g havregryn innehåller mer kalorier än 100g pommes. Men kalorier är inte farligt.

Du behöver energi.

Sen är pommes en gång inte farligt...

Titta på påsen igen. Var det mycket olja i/på pommesen?
6,5 gram sa du väl?
Inte särskilt mycket.

Tack så mycket för ditt svar!

Det stod inget om hur mycket olja pommesen innehåller.

HerrArne
2005-11-21, 15:15
Det stod inget om hur mycket olja pommesen innehåller.

Jodå. De 6,5 g fett du hittade i innehållsdeklarationen är garanterat huvudsakligen just olja.
För övrigt är pommes i ugn kanske inte direkt hälsokost, men inte är det något att att oroa sig över heller. Smakade det gott så är väl allt väl?

King Grub
2005-11-21, 15:15
Klassas det som dålig mat om man tillagar det i ugnen? Hur bra/dåligt är det med pommes?

Pommes frites är potatis. Det är inget fel på potatis. Och inte på köttbullar heller.

Pez
2005-11-21, 15:18
gladiatorerna1 - det har sagts förr och det behöver sägas igen.
Du bör söka professionell hjälp - inget skämt, inget skitsnack - du behöver prata med nån om ditt förhållande till mat och dig själv.

gladiatorerna1
2005-11-21, 15:19
Jodå. De 6,5 g fett du hittade i innehållsdeklarationen är garanterat huvudsakligen just olja.
För övrigt är pommes i ugn kanske inte direkt hälsokost, men inte är det något att att oroa sig över heller. Smakade det gott så är väl allt väl?

Jo, det var gott när det varade...Om jag äter det allt för ofta så kommer jag att se ut som en köttbulle till slut!

gladiatorerna1
2005-11-21, 15:23
gladiatorerna1 - det har sagts förr och det behöver sägas igen.
Du bör söka professionell hjälp - inget skämt, inget skitsnack - du behöver prata med nån om ditt förhållande till mat och dig själv.

Jag vet att jag är sjukligt fixerad. Det görs en utredning just nu och jag kommer nog att prata med någon i slutändan. Har man en gång fått mycket uppmärksamhet så kommer man att bli helt beroende av det i fortsättningen. Är man dessutom kär ien kille som är extremt snygg så blir man lätt svartsjuk. Det är jobbigt när han får så mycket uppmärksamhet!

Kaboffastar
2005-11-21, 15:28
gladiatorerna 1 hur många kcal per 100 gram står det att det är i påsen ?

gladiatorerna1
2005-11-21, 15:31
gladiatorerna 1 hur många kcal per 100 gram står det att det är i påsen ?

Jag minns inte tyvärr...men jag tror att det var 117 kcal. Kan det stämma?

Davil
2005-11-21, 15:33
Jag vet att jag är sjukligt fixerad. Det görs en utredning just nu och jag kommer nog att prata med någon i slutändan. Har man en gång fått mycket uppmärksamhet så kommer man att bli helt beroende av det i fortsättningen. Är man dessutom kär ien kille som är extremt snygg så blir man lätt svartsjuk. Det är jobbigt när han får så mycket uppmärksamhet!
Jag som kille, skulle aldrig "välja" en tjej bara för att hon är snygg.
Det inre är klart mkt mer intresant än utsendet !

Ät du dina pomes om du tycker det är gott, om du tränar och rör på dig med bra matvanor så spelar det knappast någon roll med lite pomes i kistan.

gladiatorerna1
2005-11-21, 15:42
Jag som kille, skulle aldrig "välja" en tjej bara för att hon är snygg.
Det inre är klart mkt mer intresant än utsendet !

Ät du dina pomes om du tycker det är gott, om du tränar och rör på dig med bra matvanor så spelar det knappast någon roll med lite pomes i kistan.

Jag har en bra personlighet, men jag förstår vad du menar. Mina instinkter säger mig att jag inte ska tåla att bli hotad av någon annan brud rent utseendemässsigt. Det är sjukt...

dunken16
2005-11-21, 17:03
och vad är 117 kcal? ingeting. Ungefär som en macka.

aliquis
2005-11-22, 02:05
Pommes frites är potatis. Det är inget fel på potatis. Och inte på köttbullar heller.fan vad sugen jag blev på klyftpotatis nu, men jag får "laga den själv" så att säga, blir nog imorrn, inte ätit på aslänge. Och så skulle jag göra "linsburgare" någon dag, men det blir aldrig av.

Hungrig som f-n är jag just nu med :D

MyungChul
2005-11-22, 15:03
och vad är 117 kcal? ingeting. Ungefär som en macka.

Då äter du små mackor.

dunken16
2005-11-22, 16:09
Då äter du små mackor.


Jag menar brödet i sig.

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:32
Jag har märkt att jag håller mig mätt mycket längre när jag äter pommes.

Zakath
2005-11-23, 14:48
Jag har märkt att jag håller mig mätt mycket längre när jag äter pommes.




Potatis mättar mycket bra, finns nästan inget som mättar bättre :thumbup:

gladiatorerna1
2005-11-23, 15:38
Potatis mättar mycket bra, finns nästan inget som mättar bättre :thumbup:

Det har jag fått erfara nu :thumbup:

krilleh
2005-11-23, 19:37
förstår inte riktigt ditt inlägg.

va de gäller pommes fritz ere bara använda sökfunktionen, och vad är det som är så illa med kötbullar?

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:09
förstår inte riktigt ditt inlägg.

va de gäller pommes fritz ere bara använda sökfunktionen, och vad är det som är så illa med kötbullar?

Köttbullar innehåller mycket fett. De man köper iaf.