handdator

Visa fullständig version : Ni som kan bilar


Fagen
2005-11-21, 12:35
Centrallåset har gått sönder på bilen så nu får man inte upp tankluckan... Vad kan det vara som är fel och borde det inte gå att få upp tankluckan trots att cenrtallåset är kaputt? (Utan att göra åverkan och förstöra något.)

Liten Men Fet
2005-11-21, 12:50
Vad har du för bil? Jag har aldrig stött på att man måste låsa upp med centrallåset för att öppna tanklocket.
Kolla annars i bagaget på insidan där tanklocket sitter om det finns några luckor med nån spak eller annat å dra i som öppnar tanklocket, det är inte ovanligt att det finns någon backup där.

Fagen
2005-11-21, 13:00
Vad har du för bil? Jag har aldrig stött på att man måste låsa upp med centrallåset för att öppna tanklocket.
Kolla annars i bagaget på insidan där tanklocket sitter om det finns några luckor med nån spak eller annat å dra i som öppnar tanklocket, det är inte ovanligt att det finns någon backup där.

Bilen är en Mercedes från typ ´92 som heter C190 eller något liknande.

Fagen
2005-11-21, 20:12
Bump.
C180 ska det vara och den är från ´94.

elBjurro
2005-11-21, 20:21
Kolla att alla säkringar som finns är hela, det kan vara så enkelt som en trasig sådan.

Annars har jag inga bra erfarenheter med bil-el.

På en av mina förra bilar så började centrallåset leva ett eget liv, tills jag tvättade den, då funkade det som det skulle igen, så din bil kanske känner sig ledsen över att den inte blivit tvättad på sistonde?

Angel
2005-11-21, 20:23
1. Köp volvo

2. Du får ta reda på vad som stys av centrallåset, e det vakuumstyrt lr elstyrt?
E det el styrt får du tvinga ut ström till låset.

Jorgen
2005-11-21, 20:28
Det är väl rätt vanligt att centrallåset låser även tankluckan? Det har det gjort på mina senaste bilar iallafall.

Lämna in skiten på verkstad och sluta köra Mercedes.

Lillgrabben
2005-11-21, 20:40
Det är väl rätt vanligt att centrallåset låser även tankluckan? Det har det gjort på mina senaste bilar iallafall.

Lämna in skiten på verkstad och sluta köra Mercedes.


Vinkelslip is the shit! *flex*


















Annars var väl Jörgens förslag riktigt bra! :)

bluelight
2005-11-21, 20:41
Om du kan vänta typ 1 år så kan jag det där :hbang:

Fagen
2005-11-21, 21:01
Då det inte är min utan min sambos bil så kan jag inte styra över märket... (Har inte ens körkort :em: )
Ringde till Mercedes support idag, de skulle ringa upp sa de... Får ta och ringa dit imorgon igen.
Har bytt säkring men det hjälpte inte.

Tolvtin
2005-11-21, 21:05
www.mbsca.com/forum

Fråga grabbarna där :thumbup:

murmeldjur
2005-11-21, 21:39
jag kör också mercedes.. har för mig att det är vakuumstyrt, inte säker.. lite jobbigt att kolla om man inte är bilkunnig :S