handdator

Visa fullständig version : Guest - ett år senare


guest
2005-11-21, 09:47
Startar egentligen tråden bara för att få lite tips och kritik och därmed motivation till att träna. Har varit lite trögt med det på senaste tiden.
Detta är iaf vad jag åstadkommit under lite mer än ett år. Från taniga 72kg till lite mer normala 89kg. Vet att jag inte har nåra bröst whatsoever.

Har stått still i såväl mass- som viktutveckling i flera månader nu. Ni verkar vara en vettig bunt med människor ändå så vågar nog skriva att jag reppar bänkpress på ~60kg. Just det, 60 futtiga kilon. Och detta gör jag varje bröstpass, utan att kunna öka. Försöker jag lägga på lite mer vikt så resulterar det i att jag inte fixar upp vikterna, lite jobbigt när man tränar själv. Kan det vara nåt psykologiskt eller är jag bara dålig?
Ett bröstpass består oftast av 5 set bänkpress och 4 sset lutande hantelpressar. Tycker jag använder "rätt" teknik - ihop med skulderbladen, armar i rät vinkel mot kroppen, spänner heöa kroppen och börjar kötta.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/back-wjk.jpg

http://http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/front-quh.jpg

guest
2005-11-21, 09:48
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/front-quh.jpg

The_RobRoy
2005-11-21, 09:55
Lägg på mer vikt och be någon på gymmet passa dig, du är rätt lång va? :)

Bra ökningar :thumbup:

guest
2005-11-21, 10:04
190cm
Problemet är väl att det nästan aldrig är nån annan än jag där. Har inte mycket gymaktigt att välja på här hemma, så jag tränar på en skola. Brorsan följer med när han är hemma, vilket inte är så ofta.

Alm
2005-11-21, 10:27
byt gym. Lär dig trycka med pecsen ?

Runda Grodan
2005-11-21, 12:59
Bra framsteg! :thumbup:

Hur ser repsomfånget ut i bröstövningarna? Kör du till failure?

hultman
2005-11-21, 13:11
Fokusera inte på vikterna, utan på att trötta ut dig. Byt sedan övningar!

Ät bättre, sov bättre, och lyft tyngre. Tro mig, det kommer att bygga.

JoelR
2005-11-21, 14:50
Fokusera inte på vikterna, utan på att trötta ut dig. Byt sedan övningar!

Ät bättre, sov bättre, och lyft tyngre. Tro mig, det kommer att bygga.

Varför trötta ut sig?

puppas
2005-11-21, 15:01
Ser ut att väga mindre än 89kg min vän, men det är nog pg.a. din otäcka längd ;)

Men såklart är det skillnad, det tar tid sånt där. Bara att fortsätta träna, och äta.
Testa ät tokmycket några dagar, du borde känna av det i träningen sen, och med det menar jag att du blir starkare.
Vila ett par dagar för att bli toksugen är också ett hett tips som fungerat på mig då jag har känt samma sak :)

oowl
2005-11-21, 15:02
Varför trötta ut sig?



Det gäller att shocka(stavas det så) kroppen..

Fartman
2005-11-21, 15:11
Prövat att lassa på med mer mat?
Det tycker jag brukar vara ett ypperligt sätt på att få börja öka igen, visst man kanske tom blir fet men det är skoj som fan att träna.

aliquis
2005-11-21, 20:26
fina ökningar, kan du få till en latsspread med?

Du har inga förrebilder på benen? :D

chidde
2005-11-21, 20:53
Lägg på mer vikt och be någon på gymmet passa dig, du är rätt lång va? :)

Bra ökningar :thumbup:

jag hade inte rekommenderat det
använd vikterna du kan hantera istället, och låt det gå sakta

man tappar liksom hela poängen när man lastar på mer än vad man klarar av,
det é du som ska träna när du ligger där, inte han som passar

guest
2005-11-21, 21:21
Du har inga förrebilder på benen?

lol, nej? :D
Benen skulle väl inte tränas eller? Lite klokare nu, dock inte mycket större ben.

Latsspread har jag helt enkelt aldrig ens varit i närheten av att fixa. Natingen har jag ingen kontroll över min rygg vad gäller posering etc, eller så har jag inga lats.

Ang bänken, ligger på ungefär samma vikt jämt, men försöker ändå göra det så tungt som möjligt för mej. Låter konstigt? Köra striktare och långsammare är ju lika uttröttande som att höja vikten känns det som? Bara jag som lurar mig själv?

Visst, maten har inte strömmat in i lika täta intervaller som i början av träningen, så det kan nog vara en god idé. Problemet är att hitta tid på vardagarna. Jobbar i mataffär. En halvtimmes rast på 8 h är ganska värdelöst när man behöver äta var tredje timme.. Tips?

EDIT: Ser jag så jäävla tunn ut fortfarande? Och såå lång är jag väl ändå inte? :D

hio
2005-12-01, 22:20
lol, nej? :D
Benen skulle väl inte tränas eller? Lite klokare nu, dock inte mycket större ben.

Latsspread har jag helt enkelt aldrig ens varit i närheten av att fixa. Natingen har jag ingen kontroll över min rygg vad gäller posering etc, eller så har jag inga lats.

Ang bänken, ligger på ungefär samma vikt jämt, men försöker ändå göra det så tungt som möjligt för mej. Låter konstigt? Köra striktare och långsammare är ju lika uttröttande som att höja vikten känns det som? Bara jag som lurar mig själv?

Visst, maten har inte strömmat in i lika täta intervaller som i början av träningen, så det kan nog vara en god idé. Problemet är att hitta tid på vardagarna. Jobbar i mataffär. En halvtimmes rast på 8 h är ganska värdelöst när man behöver äta var tredje timme.. Tips?

EDIT: Ser jag så jäävla tunn ut fortfarande? Och såå lång är jag väl ändå inte? :D
Vågar man fråga under vad för arbetsvillkor du jobbar när du bara har en halvtimmas rast på 8 h? :)

Lepras
2005-12-01, 22:31
Vågar man fråga under vad för arbetsvillkor du jobbar när du bara har en halvtimmas rast på 8 h? :)

Lidl :naughty:?

guest
2005-12-02, 09:38
Yes yes