handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver+yoghurt?


emmzan
2002-07-26, 18:24
Spelar det nån roll om man blandar proteinpulvret i yoghurten/filen istället för i mjölk el vatten???

Team 666
2002-07-27, 14:48
Tror jag knappast. Huvudsaken är ju att du får i dig det sen om du blandar i fil eller mjölk kvittar. Att grogga på proteindrink har en polare testat. Sådär tyckte han.

MVH /666

develer
2002-07-28, 14:59
Du kan blanda det med fil eller yoghurt om du vill! Men att grogga på det rekomenderar jjag inte....

emmzan
2002-07-28, 15:21
Hm... grogga på proteinpulver....

San ju bli intressanta resultat av den mixen.. ska man ta protec+, power whey eller helt enkelt slå till med super gainers fuel direkt... Nej nu vet jag- sojaprotein givetvis.:D :D


Anledningen till frågan om hur man kan blanda ut pulvret är att jag hört att man måste blanda ut protec+ med mycket vätska för att upptaget ska bli bra...

Petrus
2002-07-28, 16:44
Att blanda vassle med yoghurt tycker jag låter ganska självklart att det skulle försämra upptagningshastighten i vasslet, eftersom det kommer mycket annat med yoghurten som tarmarna vill ta upp. Dvs det blir mer konkurrens om upptagningsförmågan i tarmarna.
Men om det bara handlar om att få i sig proteinet, och inte så snabbt som möjligt har det troligtvis ingen betydelse.
Vänligen,,,
Petrus