handdator

Visa fullständig version : Lägga upp bilder i bildforumet?


Allan
2005-11-20, 17:14
Det har dykt upp förslag om att sätta en gräns om att man måste varit medlem på forumet i minst en månad innan man får posta i medlemsbilder. Synpunkter? En annan är att bilderna skulle granskas av moderator innan de får läggas upp. Synpunkter där också? Anledningen är naturligtvis att många som lägger upp bilder inte har ett skit att visa och än mindre något som går att bedöma - vilket man som väldigt ny medlem kanske inte har full koll på.

Man kan välja flera alternativ!

allan

Jax
2005-11-20, 17:19
Tycker att det vore bra om moderatorer godkänner bilderna först, men vill ni verkligen ha det extrajobbet?

Nils.R
2005-11-20, 17:21
Säger samma som Jax

Loke
2005-11-20, 17:22
Jag tycker det vore lite synd att ta bort bilderna efter 3 månader. En av de bästa delarna med bildforumet är just att man kan titta på bilder som är nåt år gamla, och se hur medlemmarna har utvecklats.

Allan
2005-11-20, 17:23
Jag tycker det vore lite synd att ta bort bilderna efter 3 månader. En av de bästa delarna med bildforumet är just att man kan titta på bilder som är nåt år gamla, och se hur medlemmarna har utvecklats.

Den möjligheten har man ju ändå som medlem. Bara att lägga upp nya och gamla bilder. Eller att posta det i journalen.

allan

Jax
2005-11-20, 17:23
Jag tycker det vore lite synd att ta bort bilderna efter 3 månader. En av de bästa delarna med bildforumet är just att man kan titta på bilder som är nåt år gamla, och se hur medlemmarna har utvecklats.
Då postar man nya bilder i samma tråd så lever alla bilder kvar.

stefannn
2005-11-20, 17:25
bra med godkännande från moderator om ni har tid så slipper man allt lunar tjafs

Allan
2005-11-20, 17:32
Tycker att det vore bra om moderatorer godkänner bilderna först, men vill ni verkligen ha det extrajobbet?

Egentligen inte. Men det är minst lika mycket jobb med att tjafsa om inlägg i det forumet.


allan

Sonny
2005-11-20, 17:39
Att bilderna granskas av en moderator låter väldigt bra, att man måste ah varit medlem i minst en månad likaså!

kimonque
2005-11-20, 17:39
kan det inte finnas en bildtråd där man får posta bilder på sig själv utan speciella krav. Finns väl nå liknande nu? dagsform tråden

Medan det finns mer seriösa bildtrådar där moderatorer granskar bilderna / måste varit medlem +1 månad. (föredrar +1 månad, onödigt extrajobb för er moderatorer annars)

Trance
2005-11-20, 17:40
Är syftet för att spara plats eller för att göra bildforumet seriösare?

Bjorne
2005-11-20, 17:44
Är syftet för att spara plats eller för att göra bildforumet seriösare?Både och skulle jag tro.

J.Saarela
2005-11-20, 17:48
Medlem minst 1månad.

Dissector
2005-11-20, 17:55
Jag röstar på att man ska få lägga upp bilder när som helst. En nykomling ska väl kunna få lägga upp sina bilder direkt och kunna diskutera sin fysik och träning enligt detta. Däremot kan man väl tycka att de ska godkännas först, bara moderatorerna inte är alltför hårda. Om det råkar vara lite halvdåligt ljus på vissa eller liknande tycker jag inte det är någon fara. Däremot att man dömer bort bilder som är 35 x 35 pixlar och bara visar en biceps från någon konstig vinkel kan jag förstå =)
Alltså om bilderna är bra och godkända tycker jag inte det ska vara tidsbegränsat alls. Vissa kanske registrerar sig här främst för att diskutera sin träning anpassat efter fysiken, och då känns det lite onödigt att han måste bli medlem en månad innan, och bara sitta och vänta.

Så ligger mina röster iallafall

30cm
2005-11-20, 18:05
Jag röstar på att man ska få lägga upp bilder när som helst. En nykomling ska väl kunna få lägga upp sina bilder direkt och kunna diskutera sin fysik och träning enligt detta. Däremot kan man väl tycka att de ska godkännas först, bara moderatorerna inte är alltför hårda. Om det råkar vara lite halvdåligt ljus på vissa eller liknande tycker jag inte det är någon fara. Däremot att man dömer bort bilder som är 35 x 35 pixlar och bara visar en biceps från någon konstig vinkel kan jag förstå =)
Alltså om bilderna är bra och godkända tycker jag inte det ska vara tidsbegränsat alls. Vissa kanske registrerar sig här främst för att diskutera sin träning anpassat efter fysiken, och då känns det lite onödigt att han måste bli medlem en månad innan, och bara sitta och vänta.

Så ligger mina röster iallafall

Precis! :thumbup:

Moderaterna kan ge en kort motivering till varför bilderna inte duger, bara så att den som skickat dom vet på ett ungefär vad som är fel. Men då tar jag inte hänsyn till hur mycket arbete det blir för moderatorer.

Allan
2005-11-20, 18:09
Det är för många bilder som inte visar upp något värt att bedöma. Skinn och ben och frågan "vad ska jag prioritera?". Där det enda hederliga svaret är "gå upp femton kilo, ät som en häst och träna på!"
Och eftersom bra många medlemmar efter en stunds medlemskap vill ha sina bildtrådar demonterade antar jag att de efter att ha läst här ett tag inser att deras bilder kanske blev upplagda lite för snabbt.

allan

Allan
2005-11-20, 18:09
Precis! :thumbup:

Moderaterna.....


*grr27* ...in your dreams


allan

Jorgen
2005-11-20, 18:18
Moderaterna kan ge en kort motivering till varför bilderna inte duger
Ytterst dålig idé.

Finns det riktlinjer att följa och en bild inte blir godkänd så är det för att den inte uppfyller kraven. Då får man läsa på och göra om.

Man får även räkna med att det tar lite tid innan bilderna kommer upp, vi har inte all tid i världen.

30cm
2005-11-20, 18:27
Ytterst dålig idé.

Finns det riktlinjer att följa och en bild inte blir godkänd så är det för att den inte uppfyller kraven. Då får man läsa på och göra om.

Man får även räkna med att det tar lite tid innan bilderna kommer upp, vi har inte all tid i världen.

Länka till några riktlinjer då. Om ens bilder inte blir godkända vill man antagligen veta varför, jag pratar inte om någon bedömning av fysik som i den årliga tävlingen på kolo.
Annars kanske man skickar in nya bilder med dåligt ljus titt som tätt i tron om att man är för spinkig.

Allan
2005-11-20, 18:31
Länka till några riktlinjer då. Om ens bilder inte blir godkända vill man antagligen veta varför, jag pratar inte om någon bedömning av fysik som i den årliga tävlingen på kolo.
Annars kanske man skickar in nya bilder med dåligt ljus titt som tätt i tron om att man är för spinkig.

Blir inga nya riktlinjer. Tillräckligt många har fattat var nivån ska ligga för att vi ska tro att det är riktlinjerna det är fel på. Och jag skulle med glädje såga typ hälften av alla bilder som ligger i Bildforumet - därför att jag kan inte ge en bra eller rättvis bedömning av en undernärd kropp som precis lyft sina första hantlar.

allan

Jorgen
2005-11-20, 18:34
Länka till några riktlinjer då.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=14738

delta_mats
2005-11-20, 18:37
Blir inga nya riktlinjer. Tillräckligt många har fattat var nivån ska ligga för att vi ska tro att det är riktlinjerna det är fel på. Och jag skulle med glädje såga typ hälften av alla bilder som ligger i Bildforumet - därför att jag kan inte ge en bra eller rättvis bedömning av en undernärd kropp som precis lyft sina första hantlar.

allan


Allan jag skulle gärna se att du kommenterade mina bilder i bildforumet.
Helt seriöst alltså. Även Jorgen vill jag ska ge kommentarer.

Trance
2005-11-20, 18:40
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=14738

Lägg gärna till en riktlinje på hur stor man måste vara för att få posta bilder, ta gärna exakta mått så man vet om man är värdig.

Baan
2005-11-20, 18:41
Medlem minst en månad plus godkännande av bilder fårn moderatorer. Problemet här är att kanske ingen moderator springer fram och tar sig an uppgiften, så kanske går lösa genom att alla ställer upp lite, eller har en speciell bildbedömmare. Problem nummer två som jag ser det är att vara rättvis mot alla... väldigt ofta ser man någon kille som lägger upp halvtaskiga bilder med mobkamera som får ta massa skit (helt rätt) samtidigt som en tjej kanske lägger upp lite taskiga bilder eller någon mer känd medlem och då är det inte många som klagar. Frågan nu är om någon kan vara så opartisk och dissa alla dåliga bilder, oavsett vem dom kommer ifrån

30cm
2005-11-20, 18:42
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=14738

Ok, då räcker det med ett PM som säger:

"Läs riktlinjerna (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=14738)!"

Folk borde kanske se stickyn men folk är dumma. Ni måste väl ändå meddela att bilderna inte blev godkända?

Jorgen
2005-11-20, 18:43
Ok, då räcker det med ett PM som säger:

"Läs riktlinjerna (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=14738)!"

Folk borde kanske se stickyn men folk är dumma. Ni måste väl ändå meddela att bilderna inte blev godkända?
Nej.

Är folk dumma får dom skylla sig själv. Klarar dom inte av en så enkel sak så är det deras förlust.

Fettecke
2005-11-20, 18:44
moderaterna får kolla alla bilder... ifall "Edvin 15, 52kg" lägger upp en bild på sig, som en "före" bild... så ska den ju självklart ligga kvar.... (skicka med en bildbeskrivning?)

Jorgen
2005-11-20, 18:45
Lägg gärna till en riktlinje på hur stor man måste vara för att få posta bilder, ta gärna exakta mått så man vet om man är värdig.
Är du dum eller du bara gör dig till?

30cm
2005-11-20, 18:50
Nej.

Är folk dumma får dom skylla sig själv. Klarar dom inte av en så enkel sak så är det deras förlust.

Ja, du kanske har rätt, ni har så mycket kunder/användare att ni inte behöver fjäska eller ens bry er om dom. :)

Trance
2005-11-20, 18:52
Är du dum eller du bara gör dig till?

Ja, det ena eller andra måste det ju vara. Läs Allans inlägg så förstår du nog.

Hela grejen kommer att blir rätt tragiskt tror jag, massor med inlägg om varför kommer inte mina bilder upp. Även total favorisering, varför får han posta bilder på enbart sina vader men inte jag etc. Skall man inte få posta före-bilder utan att ha efter-bilder klara?

De flesta bilder är ju antingen skrytbilder, eller smal/fet som den enda kommentaren är ät/deffa. Som sagt, det finns ingen proffsig bedömning just nu ändå, de som kan bryr sig inte och väljer att inte posta. Så de flesta är mer uppmuntrande ord från andra medlemmar.

t.ex. hopp och lek på gymmet är undantaget reglerna redan nu med moderatorers godkännelse.

Så att försöka göra det till något tävlings-wannabe-forum känns löjligt, om nu inte ni utser några som faktiskt bedömer bilder. Inte bara tar bort de som de anser inte visar tillräckligt eller var för smala/feta.

Har ni platsbrist så tillåt bara inlänkning, svårare är det inte. Jag tror det gynnar få att försöka få en elitstämpel på det forumet.

Allan
2005-11-20, 18:53
Faktum är att det är för att vi bryr oss om medlemmarna som vi diskuterar frågan. Det är inte bra idag när en otränad femtonåring skickar upp bilder och får avancerade råd av en sextonåring som tränat i sex månader (Internet skulle tammefan vara kontrollerat så folk inte lärde sig för avancerade saker för snabbt).

allan

jwzrd
2005-11-20, 18:55
Är du dum eller du bara gör dig till?

Personangrepp som bör rapporteras till en moderator?

Jorgen
2005-11-20, 18:55
Ja, du kanske har rätt, ni har så mycket kunder/användare att ni inte behöver fjäska eller ens bry er om dom. :)
Vi bryr oss väldigt mycket om alla användare på forumet.

Men användarna har ett visst ansvar även dom. Bla att läsa regler och riktlinjer och givetvis att följa dom. Vi skall dock inte behöva agera som någon dadda åt er.

Jorgen
2005-11-20, 18:56
Personangrepp som bör rapporteras till en moderator?
Finns en knapp för det.

Använd den om du tycker att det behövs.

hasse36
2005-11-20, 18:58
Ett förslag till hur moderatorernas arbetsbörda minskas.

Slå ihop "Träningsjournaler & Bilder" och "Medlemsbilder" till ett enda forum med namnet "Träningsjournaler & Bilder".

Låt sedan detta forum vara just "Träningsjournaler & Bilder" och tillåt inga andra än trådskaparna att skriva där. Nu är det mestadels chattforum.

"20 sidor utan ett träningspass" skrev någon moderator om en viss "journal".

Vill man kommentera kan man göra det via pm.

Baan
2005-11-20, 18:58
Hela grejen kommer att blir rätt tragiskt tror jag, massor med inlägg om varför kommer inte mina bilder upp. Även total favorisering, varför får han posta bilder på enbart sina vader men inte jag etc. Skall man inte få posta före-bilder utan att ha efter-bilder klara?

De flesta bilder är ju antingen skrytbilder, eller smal/fet som den enda kommentaren är ät/deffa. Som sagt, det finns ingen proffsig bedömning just nu ändå, de som kan bryr sig inte och väljer att inte posta. Så de flesta är mer uppmuntrande ord från andra medlemmar.

Har ni platsbrist så tillåt bara inlänkning, svårare är det inte. Jag tror det gynnar få att försöka få en elitstämpel på det forumet.

Tror inte det blir några större problem med folk som är sura för deras bilder inte dyker upp. Det är lite svårt att veta just nu hur hård en framtida bedömning kommer att vara, men det känns som att dom som fått kritik verkligen inte ansträngt sig för att ta "värdiga" bilder. Själv brukar jag ta mina på en halvtimme, och tycker att dom är fan bra mycket bättre en många andra jag sett.

Att det inte finns någon proffsig bedömning är väl inget större problem? Visst det kan vara lite irriterande att inte många tar sig tid att kommentera ens bilder seriöst, men man kan ju inte direkt tvinga någon. Har postat bilder själv ett antal gånger och visst hade det varit trevligare om folk man har märkt är bättre än en själv kommenterade lite, men det händer ju inte. Tror dock inte det här går å låsa, man kan ju inte tvinga folk kommentera på något särskilt sätt, annars blir forumet lite VÄL kontrollerat tycker jag.

Baan
2005-11-20, 19:01
Ett förslag till hur moderatorernas arbetsbörda minskas.

Slå ihop "Träningsjournaler & Bilder" och "Medlemsbilder" till ett enda forum med namnet "Träningsjournaler & Bilder".

Låt sedan detta forum vara just "Träningsjournaler & Bilder" och tillåt inga andra än trådskaparna att skriva där. Nu är det mestadels chattforum.

"20 sidor utan ett träningspass" skrev någon moderator om en viss "journal".

Vill man kommentera kan man göra det via pm.

det roliga med tränignsjournalerna är just att man får kommentarer på sina pass, beröm och så vidare. även om det kanske verkar som snack när folk tackar för beröm så är jag säker på att många blir gladare av lite uppmuntring eller om man nu tipsar om övningar och dylikt.

håller med om att 20 sidor utan ett pass är lite för mycket lunarstorm, men just dom journalerna utgör knappast någon majoritet på träningsjournalforumet.

Jorgen
2005-11-20, 19:01
Ja, det ena eller andra måste det ju vara. Läs Allans inlägg så förstår du nog.

Hela grejen kommer att blir rätt tragiskt tror jag, massor med inlägg om varför kommer inte mina bilder upp. Även total favorisering, varför får han posta bilder på enbart sina vader men inte jag etc. Skall man inte få posta före-bilder utan att ha efter-bilder klara?

De flesta bilder är ju antingen skrytbilder, eller smal/fet som den enda kommentaren är ät/deffa. Som sagt, det finns ingen proffsig bedömning just nu ändå, de som kan bryr sig inte och väljer att inte posta. Så de flesta är mer uppmuntrande ord från andra medlemmar.

t.ex. hopp och lek på gymmet är undantaget reglerna redan nu med moderatorers godkännelse.

Så att försöka göra det till något känns löjligt, om nu inte ni utser några som faktiskt bedömer bilder. Inte bara tar bort de som de anser inte visar tillräckligt eller var för smala/feta.

Har ni platsbrist så tillåt bara inlänkning, svårare är det inte. Jag tror det gynnar få att försöka få en elitstämpel på det forumet.
Någon total favorisering tror jag inte att det kommer att bli.

Klart att man får posta förebilder, varför skulle man inte få det?

Hopp och lek är inte undantagen, dagsformstråden är däremot. Att lägga upp träningsbilder är helt ok. Men lägger man däremot upp bilder och efterfrågar kommentarer på fysiken så skall dom självklart vara bra nog. Det förstår tom du.

Vi försöker inte göra det till något "tävlings-wannabe-forum". Hur kan du tro det?

Vi kan göra båda grejorna. Begära bra bilder och endast tillåta inlänkning.

Allan
2005-11-20, 19:04
Det finns t o m en annan tråd om det hela. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=51672&highlight=bildforum


allan

30cm
2005-11-20, 19:05
Vi bryr oss väldigt mycket om alla användare på forumet.

Men användarna har ett visst ansvar även dom. Bla att läsa regler och riktlinjer och givetvis att följa dom. Vi skall dock inte behöva agera som någon dadda åt er.


Jamen det är ju inget tidskrävande, jobbigt eller krävande jag förespråkar.

1. Användaren skickar in bilder.
2. Moderator underkänner.
3. Moderator meddelar användare: "Dina bilder är underkända, läs riktlinjerna!"

Detta är en rak och enkel kommunikation och jag tycker det är bättre än:

1. Användaren skickar in bilder.
2. Moderator underkänner.
3. Användare får ingen information.


Sen håller jag med Trance också. Riktlinjerna ska vara tydliga. Att säga "Om du är en pinne får du inte posta." är en diffus riktlinje.

jwzrd
2005-11-20, 19:05
Finns en knapp för det.

Använd den om du tycker att det behövs.

Faktum är att jag tycker det behövs ofta när det gäller din ton i frågor där andra inte delar din åsikt. Men eftersom du även är moderator så vore det en dålig ide med tanke på just... att du ofta behöver få dina poster rapporterade.

Angående ämnet i tråden så tycker jag problemet är att det egentligen verkar handla om två saker. Det ena är att man vill ha god kvalitet på bilderna för att andra ska ha en chans att faktiskt bedöma/berömma dom. Det städar även undan bilder av självgoda 16-åriga grabbar som är säkra på att dom är dom första i norra europa som har rutor. Det andra är att forumägarna inser att det kostar pengar med drivor av bilder.

Det senare problemet är ju svårt för oss vanliga medlemmar att ha så många synpunkter på hur man förbättrat - bortsett från att rekomendera bildlänkningstjänster. Mitt förslag till det tidigare är att moderatorerna rensar godtyckligt och ödmjukt. Förslagsvis ryker bilder av medlemmar (om bilderna inte verkar våldsamt populära) som inte varit aktiva på 2-3 månader.

En bra funktion som gissningsvis måste läggas till själva forumprogramvaran är att varje medlem tilldelas en gräns för hur många bilder man får ha som attachments samtidigt. Man får disponera utrymmet efter bästa förmåga.

Trance
2005-11-20, 19:09
Blev fel, tänkte snabbare än jag skrev. Anklagelser om total favorisering menade jag. Men vad jag mest reagerade på var Allans tycke om att man måste tränat en stund för att ha något att bedömma. Till viss del håller jag med honom, men även bilder som jag har gått ner från 150 till 130 tycker jag passar. Även om bedömning bara blir: Gå ner mer.

Att kräva stenhårt på de tre vanliga poserna skulle ju döda alla bilder som folk tar på gym, inte så seriösa etc också. Eller dessa kanske man kan lägga i allmänt?

Jaja, får se hur det blir. Men tycker det vore trevligt att köra med inlänkning av bilder och istället ta bort trådar som är dåliga. Men det är ju upp till er som sagt och det blir säkert bra hur ni än löser det. Bara ni inte tar bort allmänt ;-)

Allan
2005-11-20, 19:12
Min definitiva förhoppning är ju att ett krångligare system kommer att avhålla folk från att posta i onödan. Om man dessutom måste ha varit medlem ett tag kanske man hinner kolla vilken nivå det är på medlemsbilderna och anpassar sig därefter.
När det gäller lagring och länkning är det en helt annan fråga. Där kommer vi inte ens att be om en åsikt. Det gör vi i här frågan - men än så länge är det väldigt få bildpostare som svarat.

allan

Jax
2005-11-20, 19:12
Bara ni inte tar bort allmänt ;-)
Nä då måste man ju skaffa sig ett liv. Det går inte!

Jorgen
2005-11-20, 19:12
Faktum är att jag tycker det behövs ofta när det gäller din ton i frågor där andra inte delar din åsikt. Men eftersom du även är moderator så vore det en dålig ide med tanke på just... att du ofta behöver få dina poster rapporterade.
Inte alls. Varför skulle det vara det? Tycker du att jag bryter mot några regler skall du självklart rapportera det.

Angående ämnet i tråden så tycker jag problemet är att det egentligen verkar handla om två saker. Det ena är att man vill ha god kvalitet på bilderna för att andra ska ha en chans att faktiskt bedöma/berömma dom. Det städar även undan bilder av självgoda 16-åriga grabbar som är säkra på att dom är dom första i norra europa som har rutor. Det andra är att forumägarna inser att det kostar pengar med drivor av bilder.
:thumbup: Du har förstått hela grejen.

En bra funktion som gissningsvis måste läggas till själva forumprogramvaran är att varje medlem tilldelas en gräns för hur många bilder man får ha som attachments samtidigt. Man får disponera utrymmet efter bästa förmåga.
Det är en bra idé.

jwzrd
2005-11-20, 19:16
Min definitiva förhoppning är ju att ett krångligare system kommer att avhålla folk från att posta i onödan. Om man dessutom måste ha varit medlem ett tag kanske man hinner kolla vilken nivå det är på medlemsbilderna och anpassar sig därefter.
När det gäller lagring och länkning är det en helt annan fråga. Där kommer vi inte ens att be om en åsikt. Det gör vi i här frågan - men än så länge är det väldigt få bildpostare som svarat.

allan

Man måste vara medlem för att få posta seriösa bilder i sin journal och/eller bland medlemsbilderna men vem som helst får posta "vad som helst" i allmänt? (Det är alltså ett förslag ställt som en fråga).

Jag tycker ändå att sådana begränsningar bara gör folk sura i onödan och ser inget egentligt problem med favoriseringsfaktorn. Vi har ju inga sådana krav på vilka som får starta trådar eller någon Coolhetspoäng för att få skriva i samma tråd som Herkulez tex. Är någon ball så är den och blir därför favoriserad och omtyckt av dom flesta andra.

delta_mats
2005-11-20, 19:18
Varför inte uppmuntra de som lägger in bra bilder med kommentarer då? Gärna från er moderatorer som har erfarenhet och ett bra öga för sånt där.
Jag tycker själv jag har lagt upp bilder med bra kvalitet och där hela kroppen syns i obligatoriska poser men inte fått en enda sketen kommentar från moderatorerna. Och jag anser mig inte vara en salt pinne, även om jag inte är grovff heller...

Nåja det jag ville få fram var. Uppmuntra bra bildtrådar med vettiga kommentarer så kommer fler sådana att skapas.

AFanatic
2005-11-20, 19:18
*Medlem minst en månad
*Bilder rensas efter en tid
*Attachement-limit

Är man ny medlem och är biff samt har hemsida med storage möjligheter så kan man alltid länka en bild.

Allan
2005-11-20, 19:22
Journalerna är helt undantagna från den här tråden. Den handlar enbart om Bildforumet.


allan

delta_mats
2005-11-20, 19:26
Uppmuntra bilder med bra kvalitet och som visar hela kroppen i obigatoriska poser med ris/ros.
Kommenterar ni sådana bilder mer frekvent kommer det också synas fler och fler av dem. Det är jag övertygad om.

pumpiron
2005-11-20, 19:31
Känns lite märkligt om vem som helsts inte skulle få lägga upp bilder på bildforumet.
Jag tycker att det skulle finnas ett "seriösare" forum för mer "välutvecklade", där det även krävs bättre kvalité på bilderna samt vissa krav på poseringsteknik.

Zakath
2005-11-20, 19:37
Tycker verkligen att även nya medlemmar ska kunna lägga upp bilder, tänk på alla personer med en skev kroppsuppfattning och liknande, då kan det hjälpa enormt mycket om andra människor kan bedöma och se att deras kropp faktiskt är normal.

Catstyle
2005-11-20, 19:43
Tycker verkligen att även nya medlemmar ska kunna lägga upp bilder, tänk på alla personer med en skev kroppsuppfattning och liknande, då kan det hjälpa enormt mycket om andra människor kan bedöma och se att deras kropp faktiskt är normal.
Håller med.
Tycker inte att man måste vara vältränad för att få lägga upp bilder.

AFanatic
2005-11-20, 19:55
Vad är det för fel att ta del av andras bilder och informationen som finns på forumet en tid. Där man sakta men säkert (förhoppningsvis) inser vad man behöver göra för att utvecklas dit man vill. Istället för att lägga upp bilder och kanske blir sågad till knäskålarna med en gång.

En "läroperiod" är väl inte helt fel. Det är lite samma sak med alla nykomlingar som lägger upp trådar, som redan har varit uppe x antal gånger; det mesta finns även besvarat i Best of-delen. Idag ska man tydligen inte göra något själv utan få allt serverat...

Jax
2005-11-21, 11:47
Angående att det blir väldigt mycket bilder på Kolozzeums server. Är det verkligen "Medlemsbilder" som tar upp största delen? Bara att kolla i Allmänt idag.

"Röda tråden i bilder"
"Forumbilder som kan användas i nätfajter/allmänt (bildtråd)"
"Bildtråd! Och bara bildinlägg!"

Kan det inte vara en bra idé att alla bilder som läggs i allmänt måste finnas på en extern server? Då slipper Kolozzeums server slösa kraft på alla "Owned"-bilder.