handdator

Visa fullständig version : Underarmstränings-problem!


Lövbiffen
2005-11-20, 15:14
Som den långa överskriften säger, så har jag lite problem med underarmsträningen!
Det går riktigt bra med insidan av underarmarna, då jag där har stång-curlat en 3 reppare på 60 kg! Däremot så går det uselt med utsidan!

Jag kör nu wristcurl med hantel för utsidan, men har problem med att det sticker till riktigt ordentligt i handen då jag utför övningen! Jag kan inte gå ner helt med handen, då det är då som det gör mest ont!

Vilken övning skulle jag kunna träna istället för denna och ändå komma åt muskeln lika bra! Jag kan tillägga att jag kör underarmarna efter rygg och biceps!
Dessutom så köra jag barholds en anna träningsdag!

Jense
2005-11-20, 16:02
skit då i wristcurl och lägg till omvänd stångbicepcurl på bicepdagen. håll handlederna raka.

Lövbiffen
2005-11-20, 18:39
Ok, det låter rätt bra eftersom jag precis ska börja köra rygg/biceps och underarmar på samma dag! Då får ju underarmarna rätt bra stryk innan man går på den riktiga underarmsträningen!
Sen undrar jag också vad du tror om en speciell övning som jag vet att vissa kör!?
Den går ut på att man står omvänt i smithen och typ lyfter stången med fingrarna! Ungefär som att stänga en gripper!

Btw, det är väl Anselmo som du har på avataren? Skitbra sångare :thumbup:

Jense
2005-11-20, 18:41
Ok, det låter rätt bra eftersom jag precis ska börja köra rygg/biceps och underarmar på samma dag! Då får ju underarmarna rätt bra stryk innan man går på den riktiga underarmsträningen!
Sen undrar jag också vad du tror om en speciell övning som jag vet att vissa kör!?
Den går ut på att man står omvänt i smithen och typ lyfter stången med fingrarna! Ungefär som att stänga en gripper!

Btw, det är väl Anselmo som du har på avataren? Skitbra sångare :thumbup:


bästa sångaren någonsin, ja =)

ja det är reverse wristcurl in smith2000super pumpexersize

men ganska bra

Lövbiffen
2005-11-20, 21:06
Så den är alltså inte så jätte-effektiv då eller? Det känns som att jag vill maximera träningen för både utsidan och insidan av underarmen!
Därför känns det så fult då jag har ökat jättesnabbt i vikter på wristcurlen men knappt klarar av att köra reverse wristcurl för att det gör för ont!

Ot/Måste säga att suicide note pt.1 är en av min favoritlåtar! :thumbup: Lite skillnad från dagens skit på radio, då töntar som limp bizkit försöker låta vemodiga i sina ballader *grr27*
Haru hört förresten, att dom på reklamen för limp bizkits samlingsskiva kallar dom för världens hårdaste band :laugh:

Jense
2005-11-20, 21:39
Så den är alltså inte så jätte-effektiv då eller? Det känns som att jag vill maximera träningen för både utsidan och insidan av underarmen!
Därför känns det så fult då jag har ökat jättesnabbt i vikter på wristcurlen men knappt klarar av att köra reverse wristcurl för att det gör för ont!

Ot/Måste säga att suicide note pt.1 är en av min favoritlåtar! :thumbup: Lite skillnad från dagens skit på radio, då töntar som limp bizkit försöker låta vemodiga i sina ballader *grr27*
Haru hört förresten, att dom på reklamen för limp bizkits samlingsskiva kallar dom för världens hårdaste band :laugh:
AAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, världens hårdaste band...... aaaahahaha fyfan. tom rammsteins senaste skit är hårdare.