handdator

Visa fullständig version : Serious Business!!


Shadow Warrior
2005-11-20, 14:55
Shadow Warrior is back, smaller and weaker than ever, but whatever, gotta hit those weights!!

Stats

Ålder: 23år
Vikt: 59kg
Längd: 170cm
Vikttränat: 7år (Har ej räknat in detta år då)
Arbete: Målare
Intressen: Manga, Anime, Film, RPG, PK, UE, Japan, Träning & Kost.

Shadow Warrior
2005-11-20, 14:55
Lägesrapport:
Jag skadade höver axel i november förra året har ej kunnat träna tungt sen dess, knappt tränat alls förutom rehab på hundbensvikter.
Nu börjar det dock släppa och träningen går frammåt igen och motivationen är större än någonsin, lägger extra fokus på sömn och kost.
Målet nu är att bygga Massa och Styrka, ligger på lätt kallorieplus med andra ord ingen "bulk" just nu i allafall. Jag har fortfarande problem
med korsrygg/höft men det är jag van vid. Har hafft problem med handlederna i ett helt år med, dom är "ok" nu men jag litar inte på dem.

Shadow Warrior
2005-11-20, 14:58
Träning

Just nu kör jag "25-50" vilket för dom som inte vet går ut på att man kör mellan 25-50reps per övning/muskelgrupp för att hela tiden stimulera massa, teorin är i allafall den att kör man mindre än totalt 25reps så triggar man inte hypertrofin.
Sedan så handlar det givetvis om att hålla sej innom ramarna när det gäller reps per set vilket nog dom flesta har koll på.

Annars så kör jag hela kroppen 2ggr i veckan

Måndag: Överkropp
Tisdag: Underkropp
Torsdag: Överkropp
Fredag: Underkropp.

Sällen
2005-11-20, 15:04
Träning

Just nu kör jag "25-50" vilket för dom som inte vet går ut på att man kör mellan 25-50reps per övning/muskelgrupp för att hela tiden stimulera massa, teorin är i allafall den att kör man mindre än totalt 25reps så triggar man inte hypertrofin.
Sedan så handlar det givetvis om att hålla sej innom ramarna när det gäller reps per set vilket nog dom flesta har koll på.

Annars så kör jag hela kroppen 2ggr i veckan

Måndag: Överkropp
Tisdag: Underkropp
Torsdag: Överkropp
Fredag: Underkropp.

Ska bli kul att följa din journal

Shadow Warrior
2005-11-20, 15:51
Ska bli kul att följa din journal

Målet med journalen är just att den ska ge ökad motivation/press på mej men även att den ska ge intressant läsning för andra :thumbup:

Shadow Warrior
2005-11-21, 16:45
Överkropp (på ABs snik Gym)

Press BN
17kg 15reps*
30kg 3x8

Sittande Kabelrodd
1x15 35kg*
2x6 65kg
3x9,8,8,7 55kg

Latsdra med axelbrett underhandsgrepp
3x6,7,7 45kg

Plan Hantelpress
2x15 12,5kg

Skivstångscurl
3x14,10,7 17kg

Hyffsat pass, jag ökar vikterna sakta men säkert, håller igen lite på just press och curlövningar som ni märker, just pga axeln och handlederna.

Imorrn blir det ben, där finns inga bortförklaringar!! :D

Shadow Warrior
2005-11-22, 17:09
Ben (Vader utgick pga dåligt utrustat gym)

Front Squat
1x20 20kg
3x10 50kg
1x9 50kg (Fail, vikten åkte i golvet)
1x6 50kg

Stelbenta Mark
1x11 50kg
1x10 50kg
1x9 50kg
1x10 50kg

Utfall med hantlar AARRGGHHH!!!
1x6 17,5kg

Sen var jag så jävla slut, både bensparken och lårcurlen var pajj på gymmet, men det är bara bra att gymmet e lite disco så man får ha lyftarpodiet för sej själv :D

Som ni märker så körde jag totalt +40 reps på båda basövningarna, på torsdag blir det samma övningar igen eller nån ny övning beroende på form men med ca 25reps per övning vilket blir mer styrkeinriktat men fortfarande innom ramen för hypertrofi stimulans.

Vaderna tar jag igen på hemmaplan, det nya gymmet jag går på är betydligt billigare än det förra samt att d ligger 500m från min lägenhet så ;)

nottis
2005-11-22, 21:38
Kul att du är tillbaka! Kämpa på nu, jag vill se dig gå upp 5 kilo innan sommaren är här :whipped:

morte
2005-11-23, 02:19
Man kan lugnt säga att dina träningsvikter har minskat rejält, men kör på hårt men med kontroll så är du strax tillbaks och såsmåningom förbi!

Shadow Warrior
2005-11-23, 06:03
Nottis: No problem!! :thumbup:

Morte: Japp jag är så gott som nollställd efter ett års frånvaro och 7kgs vikt förlust.

Jag känner i allafall att tiden är den rätta nu att återuppta träningen på riktigt, axeln tål mer och mer nu även om direkta pressövningar inte riktigt funkar än, så det blir fokusering på rygg och ben vilket inte är helt fel heller.

Shadow Warrior
2005-11-24, 16:10
FAN vad jag älskar o träna!!! Var supermotiverad inför träningspasset och allt gick som det skulle!! :hbang:

Överkropp

Skivstångsrodd med brett grepp
1x15 20kg*
1x10 40kg*
1x10 60kg
1x7 65kg
3x6 65kg
1x6 65kg (med underhandsgrepp)

Skivstångsshrugs Supersettat med Hantellyft åt sidan
3x20,14,11 65kg, 3x11,10,10 6kg

smala Pushdowns med sluttande stång
45kg 14reps
55kg 6reps

Omvänd Curl med skivstång
17kg Många reps, just 4 Fun ;)

Imorrn blir det ben, Igen HAHA!!! :laugh: :thumbup:

tigerofsweden
2005-11-24, 16:12
Måste vara jobbigt att vara van att träna med mkt tyngre vikter, men ser ut som du kör på bra! Lycka till o kriga på :thumbup:

Shadow Warrior
2005-11-24, 16:23
Tack Tiger! Jag ger allt jag har och hoppas att det räcker!! :hbang:

Shadow Warrior
2005-11-24, 20:05
Is this Serious Business? :MrT: ;)

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/SB-xsh.jpg

jmk
2005-11-24, 21:08
så du skojade inte om de där med grönsakerna iaf ;)
Bra med MYCKEt kyckling :thumbup: du borde iofs alternera med tonfisk... man blir ju så less annars.

är det inte en coc #1 jag ser där också he he he

Sällen
2005-11-24, 21:13
Lägesrapport:
Jag skadade höver axel i november förra året har ej kunnat träna tungt sen dess, knappt tränat alls förutom rehab på hundbensvikter.
Nu börjar det dock släppa och träningen går frammåt igen och motivationen är större än någonsin, lägger extra fokus på sömn och kost.
Målet nu är att bygga Massa och Styrka, ligger på lätt kallorieplus med andra ord ingen "bulk" just nu i allafall. Jag har fortfarande problem
med korsrygg/höft men det är jag van vid. Har hafft problem med handlederna i ett helt år med, dom är "ok" nu men jag litar inte på dem.

vad hade du för styrkestats innan du skadade axeln?

Shadow Warrior
2005-11-25, 06:28
Om du kollar in min tidigare journal så ser du att den är full av problem och rehabträning men under den bättre delen av förra året tränade jag som tyngst på 50kg press över huvudet, 70 bänk, 70+ Skivstångsrodd, inte mycket att skryta med men det var bra för mej ;)

Shadow Warrior
2005-11-25, 06:33
så du skojade inte om de där med grönsakerna iaf ;)
Bra med MYCKEt kyckling :thumbup: du borde iofs alternera med tonfisk... man blir ju så less annars.

är det inte en coc #1 jag ser där också he he he

Är man H.A.R.D.C.O.R.E så äter man kyckling varenda jävla dag!! :laugh:
Får se om jag köper lite TF med kanske går ned med mycket cayenne peppar hehe.

Kör lite med COC nu med måste fixa upp greppstyrkan igen, kan fan inte stänga den en gång ens... :(

Shadow Warrior
2005-11-25, 17:23
Underkropp:

Alternerande Utfall med hantlar
1x6 20kg
4x6 25kg
1x4 25kg

Benspark (med litet tungt viktpaket, är det en bra bortförklaring? Haha)
40kg 3x7-8

Hängande Benlyft 3xMax (8-5)

Schysst pass, inte så värst jobbigt men det känns bra med utfallen faktiskt, tror dom stärker insida lår och gluteus riktigt bra, vilket blir ett fint komplement till front böjjen som är min primära benövning nu, ska nog flytta om sen så jag kör utfallen på den "lätta" bendagen sen, men inte just nu, vill inte påfresta min rygg för mycket i böjjen innan jag återfått lite mer ländryggsstyrka.

Runda Grodan
2005-11-25, 17:55
Vilket gym är det du tränar på?

Trist att du är skadad men bra att du kämpar på trots det.

Shadow Warrior
2005-11-25, 18:07
Tackar.

Jo jag har bytt från WC till Helges här i Andersberg nu, funkar bättre än vad jag trodde faktiskt, inte alls så mycket folk och rörigt och utrustningen räcker gott och väl för mej nu, sen att det är 3min gångväg dit skadar ju inte ;)

Runda Grodan
2005-11-25, 18:29
Tackar.

Jo jag har bytt från WC till Helges här i Andersberg nu, funkar bättre än vad jag trodde faktiskt, inte alls så mycket folk och rörigt och utrustningen räcker gott och väl för mej nu, sen att det är 3min gångväg dit skadar ju inte ;)
Jag har provat på att träna på World Class när det var nytt. Väldigt fräscha lokaler. Kommer ihåg att det spelades klassisk musik i omklädningsrummen. Tyckte det var lite dåligt med vikter och hantlar. Det fanns å andra sidan en massa konstiga maskiner som jag inte sett någon annanstans.

Helges är väl en del av en ungdomsgård va? Jag brukar framförallt träna på Korpen då jag är i Gävle. Tycker det är det bästa gymmet.

Edit. Du kanske menade Workout Center?

Shadow Warrior
2005-11-25, 18:34
Ja precis menade såklart Workout Center ;) Väldigt bra gym men det har vart så jävla packat där dom senaste gångerna att man fått göra om schemat varenda pass, sen så sparade jag ju 2papp nu med i och med att jag behövde nytt årskort. Helges e en ungdomsgård ja, 800 betalade jag för mitt årskort garanterat värt.

Körde på Korpen mellan 1998 och 2000.

Runda Grodan
2005-11-25, 18:44
I somras tränade jag på Workout Center pga deras öppettider. De är lite bättre än Korpens men det blir så satans varmt och fuktigt i omklädningsrummet. Man blir svettigare av att byta om än av att träna.

Workout Center är helt okej tycker jag också men jag känner folket bättre på Korpen. Tror att jag också tränade på Korpen under samma period som dig. Sorry om jag spammade i din journal lite grann. Ibland är det svårt att veta om folk bara vill ha träning eller om det går bra med lite annat snack också.

Shadow Warrior
2005-11-25, 19:33
Jo det stämmer nog.

och jag är bara glad att det blir lite aktivitet i min nya journal!! :thumbup:

Shadow Warrior
2005-11-28, 16:59
Överkropp "Lätt"

Skivstångsrodd
1x10 20kg*
1x10 40kg*
1x12 55kg
3x10 55kg

Hantelshrugs Supersettat med Lyft frammåt med viktplatta
3x20,15,15 27,5kg (många partials), 3x12,11,9 10kg

Enhands vertikal preacher hantelcurl
2x10 9kg
1x8 8kg


Enhands Hantelextension
1x15 7kg
1x11 7kg
1x8 6kg

Peck Deck
2 Lätta set, kände av sträckningen i vänster pec lite.

Rätt schysst pass, var svagare i hantelshrugsen än förväntat annars var det ungefär som planerat, känner dock att jag måste till chiropraktorn snart... men d e som vanligt ;)

Sällen
2005-11-28, 17:01
Överkropp "Lätt"

Skivstångsrodd
1x10 20kg*
1x10 40kg*
1x12 55kg
3x10 55kg

Hantelshrugs Supersettat med Lyft frammåt med viktplatta
3x20,15,15 27,5kg (många partials), 3x12,11,9 10kg

Enhands vertikal preacher hantelcurl
2x10 9kg
1x8 8kg


Enhands Hantelextension
1x15 7kg
1x11 7kg
1x8 6kg

Peck Deck
2 Lätta set, kände av sträckningen i vänster pec lite.

Rätt schysst pass, var svagare i hantelshrugsen än förväntat annars var det ungefär som planerat, känner dock att jag måste till chiropraktorn snart... men d e som vanligt ;)

bra pass! :thumbup:

Shadow Warrior
2005-11-28, 18:28
Tackar, Im doing ma best ;)

Karl_alfred
2005-11-28, 21:40
Kul att du är tillbaka! En av de gammla favisarna på kolo ju! :thumbup: Hoppas skadorna läker nån gång, keep up the good work! :thumbup:

Shadow Warrior
2005-11-28, 21:46
Kul att du är tillbaka! En av de gammla favisarna på kolo ju! :thumbup: Hoppas skadorna läker nån gång, keep up the good work! :thumbup:

Tackar Kalle! Det känns skönt att vara tbax igen även om det kommer dröjja innan jag kan säga att jag är i form, det är ju fortfarande "serious Business" som gäller du kanske såg på bild länken jag postade ;)

För övrigt så:
Imorrn blir det till att boka tid hoss kiropraktorn i allafall annars kommer jag få en överasträning i korsryggen innom två-tre veckor, kanske får gå över till "statisk" rodd i allafall, kör "Arne style" nu, men man vill ju fan träna erektorerna och annat mer än statiskt med liksom....

Karl_alfred
2005-11-28, 21:51
Jepp seriöst shit så att säga ;)

Shadow Warrior
2005-11-30, 18:47
Blev ingen benträning igår, gymmet är avstänt för killar mellan kl 19-21 på tisdagar och torsdagar för då är det "tjejträning" :laugh:

Sällen
2005-11-30, 18:53
Blev ingen benträning igår, gymmet är avstänt för killar mellan kl 19-21 på tisdagar och torsdagar för då är det "tjejträning" :laugh:



sånt är mindre roligt när man inte har nån aning och sen då man ska på gymmet så får man inte komma in pga nån jäkla tjejträning.

jmk
2005-11-30, 19:32
hehe nu har du gjort bort dig som lämnade wc. men det ska väll inte vara några problem att komma in där även dom kvällarna, om man ser till din avatar *screwy* *whatever*

Shadow Warrior
2005-11-30, 19:45
Det är inte för intet att denna journal heter SERIOUS BUSSINESS!!!

Underkropp:

Front Squats
1x17 20kg
1x5 50kg
2x3 70kg
3x3+2RPR 65kg
1x5+4RPR+Failure 60kg

Benspark Trippel Dropset.

Skitbra pass, jag älskar front squaten, helt suverän övning :thumbup:

Sällen
2005-11-30, 22:08
Det är inte för intet att denna journal heter SERIOUS BUSSINESS!!!

Underkropp:

Front Squats
1x17 20kg
1x5 50kg
2x3 70kg
3x3+2RPR 65kg
1x5+4RPR+Failure 60kg

Benspark Trippel Dropset.

Skitbra pass, jag älskar front squaten, helt suverän övning :thumbup:


Härligt pass.....

Shadow Warrior
2005-12-02, 20:55
Överkropp

Latsdrag med smalt handtag
1x10 60kg
2x4 70kg

Drag till hakan med smalt handtag i kabel
3set, ingen bra övning, ingen disskussion

Bänkpress
1x20 20kg
1x2 40kg Började göra ont i axeln....

Sen lite armar och hantellyft.....

FÖRBANNAT JÄVLA SKIT JAG KAN INTE BÄNKA!!!

Jaja... ska se till att jag får tid hoss både kiropraktor och Naprapat nästa vecka.

Helena B
2005-12-02, 21:02
En Gävlebo ser jag, missat din journal :thumbup: Vad är detta övergett World Class!? Visste inte ens att det fanns ett gym i Andersberg. Tråkigt att höra om din axel, ta det lugnt nu... :)

Shadow Warrior
2005-12-03, 00:13
En Gävlebo ser jag, missat din journal :thumbup: Vad är detta övergett World Class!? Visste inte ens att det fanns ett gym i Andersberg. Tråkigt att höra om din axel, ta det lugnt nu... :)

World Class.... haha.. du är den andra som missuppfattar det jag menade ju Workout Center :D

Jo får tat lite lungt... tråkigt bara när allt annat går bra men pressövningarna går helt enkelt inte... men jag ska fixa tid hoss naprapat som sagt och se vad som kan göras, akupunktur har jag redan kört 7ggr och det hjälpte inte mycket, eller det löste inte problemet rättare sagt inte sjukgymnastik heller.

Shadow Warrior
2005-12-05, 20:06
Sliten i axeln..... ingen träning.

Helena B
2005-12-05, 20:14
World Class.... haha.. du är den andra som missuppfattar det jag menade ju Workout Center :D

Jo får tat lite lungt... tråkigt bara när allt annat går bra men pressövningarna går helt enkelt inte... men jag ska fixa tid hoss naprapat som sagt och se vad som kan göras, akupunktur har jag redan kört 7ggr och det hjälpte inte mycket, eller det löste inte problemet rättare sagt inte sjukgymnastik heller.

Jaha tänkte väl, finns väl ingen som lämnar World Class frivilligt :D Apropå narprapat så har jag också problem med axeln/bicepsfästet men jag blev rekommenderad att besöka en ortoped istället. Har du varit hos någon naprapat i Gävle som du kan rekommendera?

Scratch89
2005-12-05, 20:31
Får jag bara fråga:

Hur kommer det sig att du är så pass skadad överallt? Vad fan har du gjort för att bli så pass sönder i kroppen?

Annars - kör hårt! :thumbup:

Shadow Warrior
2005-12-06, 08:34
Får jag bara fråga:

Hur kommer det sig att du är så pass skadad överallt? Vad fan har du gjort för att bli så pass sönder i kroppen?

Annars - kör hårt! :thumbup:

Ja... bra fråga... dåliga gener antar jag

Ryggen har jag alltid haft problem med.

Handlederna uppkomm förr förra sommaren då jag jobbade mycket och tränande mycket.

Axel skadan kom från ingenstans.....

:(

Shadow Warrior
2005-12-06, 08:49
För att förtydliga det hela lite, ryggproblem har jag inte alltid haft utan det uppkom när jag styrketränat i ett år alltså typ början av 98, så troligtvis pga något medfött så tenderar höften att rotera lite när jag lyfter tungt vilket leder till överansträningar och skador, typ 1 skada ochg 4 överansträningar under dessa 8år.

Men detta är jag van vi eller ska vi säga jag kan träna runt det, nu när jay började träna igen gjorde jag misstaget att inte tänka på detta eftersom ryggen kändes så jävla bra efter mitt långa uppehåll pga axelskadan, denna gång var det just det faktum att jag accelererade i skivstångsrodden (arne style) som bidrog till det nyvarande problemet (ska till chiropraktor idag, 2besök där brukar lösa sådanna problem såvida jag inte dragit på mej en överansträning vilket jag inte gjort denna gång eftersom jag uppmärksammat problemet i tid).

Handlederna vet jag faktiskt inte alls varför dom inte höll sisst, jobbat som målare har jag ju gjort i 5år men inte föränn sommaren 2004 så överasnträngde jag handledsböjjarna (den andra bidragande faktorn till detta förutom bredspacklingen på jobbet var RAK SKIVSTÅNGSCURL, inte bra).

Axelskadan uppkom nog därför att jag tränade för hårt helt enkelt, tunga stående rodd och låga reps i stående press och en sträckning i pecs vänstr pec som gjorde att jag inte kunde träna bröst på 8veckor kan ha vart anledningen tillsammans med en lite roterad höft så får jag alltid lite snedbelastning så där har vi säkert hela anledningen faktiskt.

Shadow Warrior
2005-12-06, 16:26
Nu har jag vart hoss chiropraktorn och knäckt ryggen känns redan bättre, men jag vilar resten av veckan, har en tid hoss Naprapaten nu med, har aldrig vart hoss en sådann förut hoppas på det bästa.

Shadow Warrior
2005-12-08, 19:54
Har vart hoss Naprapaten på slottstorget nu, väldigt bra kille, fick tips om rehabträning både för axeln (har pajjat ett ligament där sade han) och ryggen, det var mycket givande...

Kommer att köra endast axel stabiliseringsträning och rotator cuff nu det närmaste 2månaderna, kommer köra på med ben, mage, korsrygg och grepp så gott det går.

Så... nu lägger jag ned journalen och skiftar fokus till mina andra intressen.

I´l be back!

Sällen
2005-12-08, 19:55
Har vart hoss Naprapaten på slottstorget nu, väldigt bra kille, fick tips om rehabträning både för axeln (har pajjat ett ligament där sade han) och ryggen, det var mycket givande...

Kommer att köra endast axel stabiliseringsträning och rotator cuff nu det närmaste 2månaderna, kommer köra på med ben, mage, korsrygg och grepp så gott det går.

Så... nu lägger jag ned journalen och skiftar fokus till mina andra intressen.

I´l be back!

ok *cry* ....jag lär då inte få någon ben träning häller då jag har fått en spricka i min fotled.

Karl_alfred
2005-12-08, 20:18
Tråkigt, men bara att inse! Du kommer tillbaka jag lovar *flex*

Shadow Warrior
2005-12-08, 20:34
I´l be back at the dawn of time to witness the end of the world. ;)