handdator

Visa fullständig version : Bra tips för stora armar...


Skrollovicz
2005-11-20, 14:21
Har stannat i armutvecklingen... tips tack. *flex*

petersson
2005-11-20, 14:24
Kör efter Arnes tricepsprogram i best of!

Rockhard
2005-11-20, 14:42
Kör stångcurl och smalbänk. Öka belastningen så ofta du kan. Svårare än så är det inte :)

mangemani
2005-11-20, 14:52
märkte en jäkla skillnad på träningen när man körde "korta utföranden" i biceps övningarna....vet inte riktigt hur jag ska förklara,men det postades en länk till en film i den allmäna delen där det var en kille som körde så,och jag testade,fyfan vilken tränings värk och pump man fick.
kan väl dra ett exempel,om du kör sittandes biceps curl så går man väl vanligtvis ner hela vägen med hanteln,men om man går ner halvägs samt inte går hela vägen upp utan istället gör en kort rörelse så man ej tappar spänningen i biceps,så tar det mer på bicepsen har jag märkt...om man går längre ner med hanteln så tar det mer på underarmarna har jag märkt.
så jag personligen har börjat göra så nu i alla mina biceps övningar och jag är mer än nöjd med effekten man får.

keffat_liv
2005-11-20, 15:01
märkte en jäkla skillnad på träningen när man körde "korta utföranden" i biceps övningarna....vet inte riktigt hur jag ska förklara,men det postades en länk till en film i den allmäna delen där det var en kille som körde så,och jag testade,fyfan vilken tränings värk och pump man fick.
kan väl dra ett exempel,om du kör sittandes biceps curl så går man väl vanligtvis ner hela vägen med hanteln,men om man går ner halvägs samt inte går hela vägen upp utan istället gör en kort rörelse så man ej tappar spänningen i biceps,så tar det mer på bicepsen har jag märkt...om man går längre ner med hanteln så tar det mer på underarmarna har jag märkt.
så jag personligen har börjat göra så nu i alla mina biceps övningar och jag är mer än nöjd med effekten man får.

Även bra volymutveckling? Kanske värt att testa, tycker mina biceps släpar lite väl mkt..

mangemani
2005-11-20, 15:10
Även bra volymutveckling? Kanske värt att testa, tycker mina biceps släpar lite väl mkt..


har ej kört såhär så länge samt att jag nu är under deff,så jag vet inte om det ger nån volymutveckling än.
jo,det är samma här,biceps har alltid varit min svaga sida,underarmarna tycks ha fått träningen istället för just bicepsen,men nu tror jag att jag har hittat något som kanske kan få biceps att utvecklas lite mer,dvs när jag går på bulk igen.
men testa,helt klart,tippsade en som jag känner på gymmet om detta när jag hade gjort ett helt perfekt biceps pass och han häpnade nästan över pumpen han fick samt att det verkiligen tog rejält på bicepsen,så det är helt klart värt att testa tycker jag.

mentzer
2005-11-20, 15:11
Se till att bli starkare, inte bara i biceps och tricepsövningar, utan även marklyft, knäböj, bänkpress, skivstångsrodd mfl så kan jag garantera att armarna kommer växa.

Allan
2005-11-20, 15:14
Se till att bli starkare, inte bara i biceps och tricepsövningar, utan även marklyft, knäböj, bänkpress, skivstångsrodd mfl så kan jag garantera att armarna kommer växa.

Yep, helt rätt. Gå upp i vikt över hela kroppen så kommer nog armarna att växa. Detta gäller givetvis inte om du har femtio+, men om du ligger på de vanliga 39-40 lär det nog bero på träningen av resten av kroppen.

allan

Skrollovicz
2005-11-20, 18:06
Kanske ska förtydliga mig... mina triccar är jag jättenöjd med! har alltid lagt de först i armpasset, däremot biccarna är sämre.

Hur lägger ni upp era armpass, bicce eller tricce först? :cool:

Ryska_raketen
2005-11-20, 18:08
Kanske ska förtydliga mig... mina triccar är jag jättenöjd med! har alltid lagt de först i armpasset, däremot biccarna är sämre.

Hur lägger ni upp era armpass, bicce eller tricce först? :cool:


varför inte variera ? Eller köra vartannat ? Först tex en biceps övning x antal set, sen efter det tricpes.

Lodiz2
2005-11-20, 18:12
Yep, helt rätt. Gå upp i vikt över hela kroppen så kommer nog armarna att växa. Detta gäller givetvis inte om du har femtio+, men om du ligger på de vanliga 39-40 lär det nog bero på träningen av resten av kroppen.

allan


så har man kämpat för 39 *cry*

mentzer
2005-11-20, 18:15
Kanske ska förtydliga mig... mina triccar är jag jättenöjd med! har alltid lagt de först i armpasset, däremot biccarna är sämre.

Hur lägger ni upp era armpass, bicce eller tricce först? :cool:

Kanske ska lägga biceps först då, inte för att jag tror det kommer göra någon enorm skillnad.

Baan
2005-11-20, 18:48
förutom det som nämnts redan att köra hårt allt så växer armarna också så kan viss variation i bicepsträningen ge lite ökningar, samt att man vågar öka vikterna så man inte nöter 8-10 reps på samma vikter i väldigt många månader. tycker själv det funkar bra med att ha en beprovad bicepsövning, säg stångcurl/hantelcurl i passet, sen resten kan vara mer experimentiellt, säg någon skum kabelövning... så kan man testa sig fram och hitta övningar som känns bra, samtidigt som man har några övningar som funkar generellt för alla, bara man kör dom rätt :)

Garnax
2005-11-21, 09:42
Jag delar på armarna...

Jag kör Triceps/bröst en dag och Biceps/rygg en annan...

Metal_boy_
2005-11-21, 09:51
Varför inte testa ett bas och ett pump-pass? Dvs två dagars armträning i veckan, ett där du kör basövningar och lite tyngre, samt ett där du kör lite pumpdisco. Du ska väl helst ha tränat i några år innan du kör så antar jag.

mentzer
2005-11-21, 20:34
Varför inte testa ett bas och ett pump-pass? Dvs två dagars armträning i veckan, ett där du kör basövningar och lite tyngre, samt ett där du kör lite pumpdisco. Du ska väl helst ha tränat i några år innan du kör så antar jag.

Vad skulle detta pump-pass ge?