handdator

Visa fullständig version : Poker i natt.


Trance
2005-11-19, 19:50
Jo, är man fast hemma så kan man lika gärna spendera 5 min på att lära sig reglerna och sedan sätta in 100 dollar och se vad som händer.

Första given vinner man enorma 12 dollar!

Här regerar man 0.5/1-borden. Kommer säkert ta 5 timmar innan jag är totalt pank!

Griip
2005-11-19, 19:52
100 dollar på en kväll e rätt bra slösat ;)

Trance
2005-11-19, 19:55
Meh, jäklar vad jag åkte på stryk där. Kåk mot kåk. jaja, ligger på de 25 jag hade med mig in på bordet iallfall.

Goddaniel
2005-11-19, 20:00
Jag tycker nästan att poker förlorar hela sin charm när man spelar över nätet.
Det roliga är ju att spela om pengar tillsammans med kompisar runt ett riktigt pokerbord :)

Yankeee
2005-11-19, 20:05
Det roliga är ju att spela om pengar tillsammans med kompisar runt ett riktigt pokerbord :)

DET om något suger. Folk är långsamma, sysslar med annat, snackar bs osv osv. Det blir aptrist efter en runda.

Fartman
2005-11-19, 20:08
Bara jag som verkligen HATAR denna nuvarande pokerhetsen som råder? Vart man än vänder sig så ser man spelkort. Poker är enbart straight om man lever i vilda västern ;)

Trance
2005-11-19, 20:10
Bara jag som verkligen HATAR denna nuvarande pokerhetsen som råder? Vart man än vänder sig så ser man spelkort. Poker är enbart straight om man lever i vilda västern ;)

Jo, jag hatar den också egentligen. Lite som aktier, alla skall hålla på med det. Men vafan, har alltid tyckt det varit skoj och tror inte jag skall tjäna pengar på det.

Fartman
2005-11-19, 20:13
Jo, jag hatar den också egentligen. Lite som aktier, alla skall hålla på med det. Men vafan, har alltid tyckt det varit skoj och tror inte jag skall tjäna pengar på det.

Exakt, varenda jävel håller ju på med det. Längtar nu bara på att våran underbara sosse-regering ska hitta på något som gör att det blir feta skattesmällar för alla pokerfjantar, måste ju vara enorma oskattade summor inom nätpokern.

Trance
2005-11-19, 20:19
33.13 nu...från 25.

Håller ut så jag kan casha bonus. :-)

Laan
2005-11-19, 20:33
Bara jag som verkligen HATAR denna nuvarande pokerhetsen som råder? Vart man än vänder sig så ser man spelkort. Poker är enbart straight om man lever i vilda västern ;)


Jag som trodde jag var ensam! Det suger verkligen..

satt en bit ifrån en kille härromdan som satt å skröt på stockholmska om att han hade dragit hem 2000 dollar på en timme kvällen innan..

Att det ploppar upp tidningar om det osv med stör mig.. allt stör mig *grr27*

jag känner mig som kapten stofil! :D



EDIT: Pokerpengar borde fan skattas.. på vilket sätt skiljer det sig från andra vinster och inkomster?

reinholdsson
2005-11-19, 20:43
Bara jag som verkligen HATAR denna nuvarande pokerhetsen som råder? Vart man än vänder sig så ser man spelkort. Poker är enbart straight om man lever i vilda västern ;)

Hatar den jag med.

Vill se annat på tv än celebrity poker dagarna i ända.

Fartman
2005-11-19, 20:50
Skönt att höra man inte är ensam :thumbup:

Trance
2005-11-19, 20:58
haha, jag är så kass. När jag inte får bra kort så blir jag så trött på skiten att jag hänger med ändå för att kolla läget

Var nere på 22 där ett tag men nu är jag uppe på starka 26.38

Löjtnant Blank
2005-11-19, 21:01
Tüst på er. Sluta gnälla.

Trance, bara genom att låta bli att spela de värsta skithänderna gör att du ligger miltals före motståndet. I'm rooting for you, bud.

Själv har jag växlat mellan att spela 7-Card Stud på Party och 5CS på Prima. Borden är ganska vilda ikväll, så det har gått bra.

Tomten
2005-11-19, 21:03
haha, jag är så kass. När jag inte får bra kort så blir jag så trött på skiten att jag hänger med ändå för att kolla läget

Var nere på 22 där ett tag men nu är jag uppe på starka 26.38

Är ju precis så alla "dåliga" spelare gör. :D

Trance
2005-11-19, 21:03
Är ju precis så alla "dåliga" spelare gör. :D

Japp, jag är inte en bra spelare.

[EDIT] Nu förlorade jag en färg mot en kille som fick full house på rivern :-(

Tomten
2005-11-19, 21:18
Japp, jag är inte en bra spelare.

[EDIT] Nu förlorade jag en färg mot en kille som fick full house på rivern :-(

Ujuj, sånt svider

Trance
2005-11-19, 21:32
Heh, poker är jobbigt. Nu förlorade jag en hög triss mot en kille som fick stege på rivern.

Tomten
2005-11-19, 21:36
Heh, poker är jobbigt. Nu förlorade jag en hög triss mot en kille som fick stege på rivern.

Det där är ju lite okunskap från din sida (om du nu hade trissen före rivern), då måste du bjuda så mycket att det inte lönar sig för din motståndare att "chansa" på stege... Alltså att hans odds blir så dåliga att det inte blir värt att chansa.

norsk_gadd
2005-11-19, 21:38
Det där är ju lite okunskap från din sida (om du nu hade trissen före rivern), då måste du bjuda så mycket att det inte lönar sig för din motståndare att "chansa" på stege... Alltså att hans odds blir så dåliga att det inte blir värt att chansa.

Helt rätt, förutom att de flesta man möter på nätet är nötter och inte bryr sig om odds till någon större utsträckning.

Trance
2005-11-19, 21:39
Det där är ju lite okunskap från din sida (om du nu hade trissen före rivern), då måste du bjuda så mycket att det inte lönar sig för din motståndare att "chansa" på stege... Alltså att hans odds blir så dåliga att det inte blir värt att chansa.

jag spelar ju med liten limit, jag kan ju oftast inte bjuda stenhårt. Om inte han är med på det.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 21:43
Det där är ju lite okunskap från din sida (om du nu hade trissen före rivern), då måste du bjuda så mycket att det inte lönar sig för din motståndare att "chansa" på stege... Alltså att hans odds blir så dåliga att det inte blir värt att chansa.
Han spelar fixed limit. Inget han gör på turn kommer att få en kille med ett öppet stegdrag att lägga sig.

Ryska_raketen
2005-11-19, 21:45
Trance skit i fixed limit och gå på nl med en gång *popcorn*

Löjtnant Blank
2005-11-19, 21:46
Trance, lyssna inte på Ryska_raketen.

Ryska_raketen
2005-11-19, 21:47
Trance, lyssna inte på Ryska_raketen.



Löjtnant lyssna på raketen.

Trance
2005-11-19, 21:49
Inte en chans att jag kör nl nu ;-)

Hrm, vad skall man göra om man har typ ace/7 eller liknande och man är bland de första att betta.

Ryska_raketen
2005-11-19, 21:51
Inte en chans att jag kör nl nu ;-)

Hrm, vad skall man göra om man har typ ace/7 eller liknande och man är bland de första att betta.


calla bara ..

Löjtnant Blank
2005-11-19, 21:52
Seriöst nu, Raketen... No-limit är inget man hoppar in i utan att ha ett bra hum om vad man sysslar med. Det blir väldigt dyrt. Fixed limit är ett bra sätt för Trance att lära sig regler, satsningsstruktur, kortvärde, position och så vidare.

norsk_gadd
2005-11-19, 21:54
No limit! Fixed är sååå tråkigt....

Ryska_raketen
2005-11-19, 21:54
Seriöst nu, Raketen... No-limit är inget man hoppar in i utan att ha ett bra hum om vad man sysslar med. Det blir väldigt dyrt. Fixed limit är ett bra sätt för Trance att lära sig regler, satsningsstruktur, kortvärde, position och så vidare.


hehe, så sant. Men vill man vinna stort får man satsa stort *popcorn* Sen är det aldrig fel med nybörjar tur heller :)

norsk_gadd
2005-11-19, 21:55
A7 före floppen spelar du inte. För du spelar väl 10-manna?

Beror väl på blinds kontra stack?

Trance
2005-11-19, 21:57
Beror väl på blinds kontra stack?

Japp 10 man, då kör jag väl vidare med att slänga de korten. Har väl börjat köra lite mer seriöst nu när jag åkte på alla nitar.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 21:57
Beror väl på blinds kontra stack?
Vad yrar du om?

Ryska_raketen
2005-11-19, 21:58
Japp 10 man, då kör jag väl vidare med att slänga de korten. Har väl börjat köra lite mer seriöst nu när jag åkte på alla nitar.


själv tycker ja det är lättare om man kör på 6 bord, då är chansen inte riktigt så stor att det är med för mkt nötter :D

norsk_gadd
2005-11-19, 21:59
Vad yrar du om?

Om blindsen är väldigt låga i förhållande till din stack så är det lönt att gå med även med A och taskig kicker. Vid eventuell höjning så foldar man men innan det så kan det vara värt att se vad man träffar. Förstår du nu eller vill du ha det i bilder också?

Löjtnant Blank
2005-11-19, 22:01
Trance, skriv ut det här för att få dig ett litet hum om vilka händer du bör spela och inte. Ta en snabb titt. Hur man spelar före floppen lär man sig med tiden. Det handlar mycket om känsla för hur potten kommer att utvecklas.

http://www.jade-dragon.net/poker/preflop.xls

norsk_gadd
2005-11-19, 22:03
Trance, skriv ut det här för att få dig ett litet hum om vilka händer du bör spela och inte. Ta en snabb titt. Hur man spelar före floppen lär man sig med tiden. Det handlar mycket om känsla för hur potten kommer att utvecklas.

http://www.jade-dragon.net/poker/preflop.xls

Jävligt fin länk faktiskt, tack så mycket!

Löjtnant Blank
2005-11-19, 22:03
Om blindsen är väldigt låga i förhållande till din stack så är det lönt att gå med även med A och taskig kicker. Vid eventuell höjning så foldar man men innan det så kan det vara värt att se vad man träffar. Förstår du nu eller vill du ha det i bilder också?
Va? Va? Va? Vad har stackstorlek med någonting att göra? Är du full? A7 är en skithand. Ibland, beroende på omständigheterna, kan du höja med A7 i sen position för att sno blinds, men det är inget man sysslar med första gången man spelar.

Ryska_raketen
2005-11-19, 22:04
hmm länken där, vad ska man ha för program för att kunna kolla =)

Löjtnant Blank
2005-11-19, 22:05
Trance spelar fixed limit, norsk_gadd. Det kanske är där du har missuppfattat situationen. Men hursomhelst är A7 inte en hand man spelar som nybörjare, varken i NL eller FL.

norsk_gadd
2005-11-19, 22:05
Va? Va? Va? Vad har stackstorlek med någonting att göra? Är du full? A7 är en skithand. Ibland, beroende på omständigheterna, kan du höja med A7 i sen position för att sno blinds, men det är inget man sysslar med första gången man spelar.

Hehe ja, lite småfull kanske. Om du har en stor stack och blindsen är låsta vid en liten skitsumma så är det ändå läge att gå med och kolla på floppen. Eftersom förlusten av stora blind är överkomlig. Ja, A-7 är en skitig hand men floppen kan ändra mycket och varför inte gå med om priset är lågt?

EDIT: Fixed limit.... förlåt. Glömde, tack för länken än en gång.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 22:05
hmm länken där, vad ska man ha för program för att kunna kolla =)
Excel.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 22:14
Hehe ja, lite småfull kanske. Om du har en stor stack och blindsen är låsta vid en liten skitsumma så är det ändå läge att gå med och kolla på floppen. Eftersom förlusten av stora blind är överkomlig. Ja, A-7 är en skitig hand men floppen kan ändra mycket och varför inte gå med om priset är lågt?

EDIT: Fixed limit.... förlåt. Glömde, tack för länken än en gång.
Priset är inte lågt. En stor blind är en stor blind. Det blir dyrt i längden att se floppar med dåliga starthänder. Det är det största enskilda misstaget en nybörjare gör i hold'em. Säg att du ser floppen med A7. Bordet kommer A-T-9, två hjärter, en klöver. Du bettar och får syn. Är du uppe mot ett färgdrag eller ett ess med en bättre eller sämre kicker? Eller sitter han på ett stegdrag? Turn kommer 2, ruter. Du bettar, han höjer. Igen - har han en bättre kicker eller höjer han med en draghand? Har han tvåpar? Det är just i sådana här situationer som A7 förlorar mycket pengar. Det är en så kallad dominerad hand. Man vet sällan vart man står med den i en pott.

Mr Zero
2005-11-19, 22:25
Du gör rätt som börjar spela på fullbord. Shorthanded är svårare.

Trance
2005-11-19, 22:48
Trance, skriv ut det här för att få dig ett litet hum om vilka händer du bör spela och inte. Ta en snabb titt. Hur man spelar före floppen lär man sig med tiden. Det handlar mycket om känsla för hur potten kommer att utvecklas.

http://www.jade-dragon.net/poker/preflop.xls

Oh, tackar.

Var riktigt nere i skiten ett tag, förlorade bra händer osv men oftast fick jag ingenting. Nu har det gått lite bättre och ligger på 22. Så 3 dollar till och denna kvällen har varit helt menlös ;-)

Förutom några händer närmare bonus, händer som man lägger sig direkt på räknas inte va?

jesse
2005-11-19, 22:51
Trance, skriv ut det här för att få dig ett litet hum om vilka händer du bör spela och inte. Ta en snabb titt. Hur man spelar före floppen lär man sig med tiden. Det handlar mycket om känsla för hur potten kommer att utvecklas.

http://www.jade-dragon.net/poker/preflop.xls


Vem är de som skrivit tabellen? Ser ganska aggresivt ut. Jag skulle inte ha raisat på så många starthänder.

Trance
2005-11-19, 22:52
Vem är de som skrivit tabellen? Ser ganska aggresivt ut. Jag skulle inte ha raisat på så många starthänder.

Finns flikar med loose och tight.

Scratch
2005-11-19, 22:56
Inte en chans att jag kör nl nu ;-)

Hrm, vad skall man göra om man har typ ace/7 eller liknande och man är bland de första att betta.

Direkt i mucken. Att bara spela starka händer tidig postion är mycket viktigt. Lika viktigt är det att inte syna någons höjning. Ska du vara med ska du ha en hand värd att höja med istället. Detta gäller då i tidig postion, säg de tre-fyra första. Därefter kan du lätta upp lite, tex vara först in med låga pockets och då enbart för att träffa ett set, annars lägger du dig.

Spela alla starka drag hårt. Öppna stegdrag och färgdrag är oftast värda att cappa(satsa max) med på floppen mot flera motståndare.

Spela ett set(triss) hårt. Ett rätt spelat set vinner stora potter eller förlorar stora potter.

Mr Zero
2005-11-19, 22:56
Förutom några händer närmare bonus, händer som man lägger sig direkt på räknas inte va?
Var spelar du?

Trance
2005-11-19, 22:57
Var spelar du?

PartyPoker.

Mr Zero
2005-11-19, 23:01
Då räknas alla potter som det har tagits rake från och som du har fått kort i oavsett om du lägger dig eller spelar handen.

Trance
2005-11-19, 23:02
Nice, då borde 140 händer gå rätt snabbt

Mr Zero
2005-11-19, 23:04
Borde väl ta ca 2-4 timmar.
Vad har du för nick?

Trance
2005-11-19, 23:07
heja_cc

Var uppe på min det jag tog med mig in nyss, men så klantade jag bort det genom att spela riktigt dåligt. Så nu är jag nere på 16(tog in 25). Småpengar men det är mer prestige och tävling för mig än att tjäna/förlora pengar just nu.

Trance
2005-11-19, 23:10
bah, AK i samma färg, körde stenhårt och förlorade stenhårt. :)

Löjtnant Blank
2005-11-19, 23:16
Vem är de som skrivit tabellen? Ser ganska aggresivt ut. Jag skulle inte ha raisat på så många starthänder.
He, he. Du kan lita på författarna, de är ganska rutinerade: David Sklansky, Mason Malmuth och Ed Miller. Tabellen är tagen ur den alldeles utmärkta boken Small Stakes Hold'em: Winning Big With Expert Play. En av de bättre hold'em böckerna genom tiderna.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 23:21
He, he. Du kan lita på författarna, de är ganska rutinerade: David Sklansky, Mason Malmuth och Ed Miller. Tabellen är tagen ur den alldeles utmärkta boken Small Stakes Hold'em: Winning Big With Expert Play. En av de bättre hold'em-böckerna genom tiderna.

Edit.

egge
2005-11-19, 23:29
He, he. Du kan lita på författarna, de är ganska rutinerade: David Sklansky, Mason Malmuth och Ed Miller. Tabellen är tagen ur den alldeles utmärkta boken Small Stakes Hold'em: Winning Big With Expert Play. En av de bättre hold'em böckerna genom tiderna.

Har författarna blivit snuskigt rika på att spela poker??

Trance
2005-11-19, 23:30
Fyrtal borde vara förbjudna, speciellt om han låtsas om att han inte har det. Han borde skriva det i chatten för att vara artig.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 23:35
Har författarna blivit snuskigt rika på att spela poker??
Mason och David? Ja, på poker, blackjack och böcker... De är fantastiskt duktiga på allt som har med spel att göra. I synnerhet poker i alla dess former. Mason och David är snudd på genier på området.

keffat_liv
2005-11-20, 00:55
Finns det någon minimum summa man bara behöver sätta in på partypoker eller expekt? Tänkte att det kunde vara kul att lira lite försiktigt, men eftersom jag bara är 17 och inte kan ha visa får jag ta farsans kort och han blir nog inte så glad om jag sätter in allt för mycket:)

Yankeee
2005-11-20, 00:56
$50 är minsta på party.
€20 är minsta på B2B (t.ex 24h, staffpoker, unibet osv)

keffat_liv
2005-11-20, 01:06
kom och tänka på en sak... På partypoker får man 20% bonus första gången på det man sätter in. Om man sätter in 100$ då får man 20$ i bonus, kan man inte sen bara lägga av där så har man tjänat ungefär 150kronor på ingenting?

Yankeee
2005-11-20, 01:10
kom och tänka på en sak... På partypoker får man 20% bonus första gången på det man sätter in. Om man sätter in 100$ då får man 20$ i bonus, kan man inte sen bara lägga av där så har man tjänat ungefär 150kronor på ingenting?

Man måste spela ett antal händer för att få ut bonusen. Tror det är 20xbonussumman. Alltså vill du ha dina $20 i bonus måste du spela 400 raked hands.

keffat_liv
2005-11-20, 01:12
Man måste spela ett antal händer för att få ut bonusen. Tror det är 20xbonussumman. Alltså vill du ha dina $20 i bonus måste du spela 400 raked hands.

aha, okej.

keffat_liv
2005-11-20, 14:45
Vad menas med "wait for bb" ?

Det är ganska stor skillnad på spelarna när man kör om play money och riktiga pengar va? (spelar på partypoker med play money nu;)) Jag menar, de gånger jag fått riktigt bra kort som AA så raisar jag och då är det fan minst 8 som hänger med på det varav säkert 2-3 andra också raisar. Det kan ju inte vara normalt när det handlar om riktiga pengar?

Ryska_raketen
2005-11-20, 14:47
Vad menas med "wait for bb" ?

r?


wait for big blind ..

Trance
2005-11-20, 14:48
aha, okej.

140 raked hands är det på partypoker.

keffat_liv
2005-11-20, 14:53
wait for big blind ..

jo tack, men vad menas med det?

Ryska_raketen
2005-11-20, 14:53
jo tack, men vad menas med det?


Om du ska vänta på big blind ? Eller om du vill posta big blind med en gång och bvara med =)

keffat_liv
2005-11-20, 14:54
Asså spelar man vanligtvis på en 3a och en 7a? Killen gjorde det och fick upp 4 5 6 på floppen:/

keffat_liv
2005-11-20, 14:55
Om du ska vänta på big blind ? Eller om du vill posta big blind med en gång och bvara med =)

hmms okej, men det finns väl inegn anledning att vänta?

Ryska_raketen
2005-11-20, 14:56
hmms okej, men det finns väl inegn anledning att vänta?


okey om du inte tycker det så =)

Trance
2005-11-20, 14:57
Asså spelar man vanligtvis på en 3a och en 7a? Killen gjorde det och fick upp 4 5 6 på floppen:/

Nej, det gör man inte.

keffat_liv
2005-11-20, 14:57
Nej, det gör man inte.

tänkte det, orka spela med playmoney, fan bara idioter där:/

Ryska_raketen
2005-11-20, 14:58
Asså spelar man vanligtvis på en 3a och en 7a? Killen gjorde det och fick upp 4 5 6 på floppen:/


jo varför inte, om man är bb och ingen annan har höjt så man bara hänger med på ett bananskal, så kan man ha tur =) Men i vanliga fall nej.

keffat_liv
2005-11-20, 14:58
okey om du inte tycker det så =)

bah, förklara dig nu då:)

keffat_liv
2005-11-20, 15:07
8 9 j 4 4

Jag sitter med KK, 4 andra är med. Spelar man inte den till slutet? Där var inga speciella höjningar, jag kände mig rätt säker, men så sitter ändå en jävel med 10 D. Max otur för mig, eller var jag bara dum?

Fredrik_S
2005-11-20, 16:06
utan pokern hade jag inte haft råd med maten

swiftin
2005-11-20, 16:13
8 9 j 4 4

Jag sitter med KK, 4 andra är med. Spelar man inte den till slutet? Där var inga speciella höjningar, jag kände mig rätt säker, men så sitter ändå en jävel med 10 D. Max otur för mig, eller var jag bara dum?



Det är du som ska se till att sådana saker inte händer. Se till att draghänder försvinner genom att betta hårt på floppen, om du inte lyckats skaka av dig några av de fyra andra pre-flop.

norsk_gadd
2005-11-20, 16:15
Det är du som ska se till att sådana saker inte händer. Se till att draghänder försvinner genom att betta hårt på floppen, om du inte lyckats skaka av dig några av de fyra andra pre-flop.

Ser ut som att han fick stegen redan på floppen.

swiftin
2005-11-20, 16:30
Ser ut som att han fick stegen redan på floppen.



Det är sant, men det lät som att han hade kvar fyra motståndare till slutet och showdown. Han måste ju betta vid floppen för att ta kommandot och är han slagen, vilket är ovanligt och synd så lär han märka det tidigare.

egge
2005-11-20, 16:34
bunnypoker.com is the shit

keffat_liv
2005-11-20, 16:51
Det är du som ska se till att sådana saker inte händer. Se till att draghänder försvinner genom att betta hårt på floppen, om du inte lyckats skaka av dig några av de fyra andra pre-flop.

okejokej:) Men nu spelar jag med playmoney och limited med, så folk går med vad dom än har, tyvärr:(

Mr Zero
2005-11-20, 17:10
Playmoney är bra om du vill lära dig klienten eller reglerna men inte om du vill lära dig spela riktig poker.

Löjtnant Blank
2005-11-21, 16:27
Fyrtal borde vara förbjudna, speciellt om han låtsas om att han inte har det. Han borde skriva det i chatten för att vara artig.
Håller fullständigt med. Fyrtal är vidriga. Förlorade just en $110-pott i 7-Card Stud. Startar med upprullade triss i tior (femte bästa starthanden), två motspelare, träffar kåk på sjätte kortet... bara det att en annan snubbe samtidigt får in sin fjärde fyra. Niiice hand.

Matte_Maiden
2005-11-21, 17:02
Dags för en pokertunering snart igen?

Niclaaas
2005-11-21, 17:04
dags för en liveturnering :thumbup:

Yankeee
2005-11-21, 17:05
Jag är garanterat med på live.

Matte_Maiden
2005-11-21, 17:16
Jag är garanterat med på live.
Jag med! Låter skitgrymt!

skaparn
2005-11-21, 17:20
Jag är garanterat med på live.

Yankee på senaste lajvet, killen bakre raden till vänster

http://www.home.no/m3lda/bilder/2.jpg

freddie
2005-11-21, 17:40
Asså spelar man vanligtvis på en 3a och en 7a? Killen gjorde det och fick upp 4 5 6 på floppen:/

Avgörande handen WSOP main event 2005. Hachem calla preflop med 73o
flop 456, efter turn (A) hamnar dom allin och Joe plockar hem största prispotten i pokern någonsin $7.5 miljoner. Så spela 73... tja du får väl själv avgöra ;)

MilkmaN
2005-11-21, 18:10
Jag med! Låter skitgrymt!

Ich auch! Däremot så kommer jag väl åka på spö men det är smällar man får ta.

keffat_liv
2005-11-21, 21:44
Playmoney är bra om du vill lära dig klienten eller reglerna men inte om du vill lära dig spela riktig poker.

misstänkte väl det, tycker dom spelar lite skumt;) Men jag är 17 och pappa tillåter inte att jag tar hans visa för att spela poker...

MilkmaN
2005-11-21, 21:50
misstänkte väl det, tycker dom spelar lite skumt;) Men jag är 17 och pappa tillåter inte att jag tar hans visa för att spela poker...

Lira live med polarna, kan vara skoj.

Matte_Maiden
2005-11-21, 23:07
Avgörande handen WSOP main event 2005. Hachem calla preflop med 73o
flop 456, efter turn (A) hamnar dom allin och Joe plockar hem största prispotten i pokern någonsin $7.5 miljoner. Så spela 73... tja du får väl själv avgöra ;)
Tycker att Black eller Barch skulle vunnit. Mutasow var även han en värdig vinnare. Att Kanter plockade topspelare en efter en var bara ett stort skämt. Har nog aldrig sett en så dålig call som han gör mot Raymer och får sitt rivermirakel. Sköna kommentatorer på ESPN som vill döpa om rivern till "The Kanter". :D

Dipshit
2005-11-22, 01:04
Tycker att Black eller Barch skulle vunnit. Mutasow var även han en värdig vinnare. Att Kanter plockade topspelare en efter en var bara ett stort skämt. Har nog aldrig sett en så dålig call som han gör mot Raymer och får sitt rivermirakel. Sköna kommentatorer på ESPN som vill döpa om rivern till "The Kanter". :D
matusauw (stavn?) är väl aldrig värdig vinnare? löjligare snubbe får man leta efter.. sheiken var rätt löjlig han också :)
synd att sista svennen inte vann, sett han annanstans, verkar bra snubbe..

men JA pokerturnering! men LIVE låter lite jobbigt :)
när det är online är vi väl alla överrens om att det är B2B som gäller? :)

Löjtnant Blank
2005-11-22, 04:46
Poker är fan mer bli tur än skicklighet. Helt seriöst nu. Över 1 000 år kanske det jämnar ut sig, men när du blir utdragen i pott efter pott verkar det långa loppet väldigt... långt. I'ma find a steady chick to bang and stop playing this silly game. (Även om jag gick plus några tusen på mina kompisars bekostnad ikväll.) Poker är ett skitspel. Jag önskar att jag aldrig hade lärt mig reglerna för åtta år sedan, efter att jag hade sett Rounders. Poker är ett skitspel. Poker är ett skitspel.

Poker är ett skitspel.

Niclaaas
2005-11-22, 10:32
Poker är fan mer bli tur än skicklighet. Helt seriöst nu. Över 1 000 år kanske det jämnar ut sig, men när du blir utdragen i pott efter pott verkar det långa loppet väldigt... långt. I'ma find a steady chick to bang and stop playing this silly game. (Även om jag gick plus några tusen på mina kompisars bekostnad ikväll.) Poker är ett skitspel. Jag önskar att jag aldrig hade lärt mig reglerna för åtta år sedan, efter att jag hade sett Rounders. Poker är ett skitspel. Poker är ett skitspel.

Poker är ett skitspel.

You´ll be back...

Fredrik_S
2005-11-22, 22:30
Poker är fan mer bli tur än skicklighet. Helt seriöst nu. Över 1 000 år kanske det jämnar ut sig, men när du blir utdragen i pott efter pott verkar det långa loppet väldigt... långt. I'ma find a steady chick to bang and stop playing this silly game. (Även om jag gick plus några tusen på mina kompisars bekostnad ikväll.) Poker är ett skitspel. Jag önskar att jag aldrig hade lärt mig reglerna för åtta år sedan, efter att jag hade sett Rounders. Poker är ett skitspel. Poker är ett skitspel.

Poker är ett skitspel.

långa loppet brukar nog inte vara särsklit mycket längre en en vecka om man spela dagligen. Tur är det som gör att vi kan leva på pokern, då på grund av att dom dåliga spelarna då och då har det så dom vill spela mer. Blir man utdragen i en 200 dollarspot då man fått in alla pengarna innan utdragningen sker så är det bara att le å spela vidare

keffat_liv
2005-11-22, 22:32
Lira live med polarna, kan vara skoj.

gör det i skolan med;)

Matte_Maiden
2005-11-22, 22:55
matusauw (stavn?) är väl aldrig värdig vinnare? löjligare snubbe får man leta efter.. sheiken var rätt löjlig han också :)
synd att sista svennen inte vann, sett han annanstans, verkar bra snubbe..

men JA pokerturnering! men LIVE låter lite jobbigt :)
när det är online är vi väl alla överrens om att det är B2B som gäller? :)
Mutasow lirade bäst, sedan att hans mognad är väldigt lik ***-eliternas är ju en annan sak. I och för sig finner jag honom jävligt roande att se på TV. =)

Mutasow, Raymer, Ivey, Barch och Black som final five vore ju rätt nice. Vore kul att se Mutasow dampa loss med rags mot Iveys och Blacks rags. :hbang:

Niclaaas
2005-11-22, 23:53
matusow! matusow!

gillar sättet han åkte ut på iaf :thumbup:

EDIT: när kommer ni till uppsala och kör liveturnering :confused:

Dipshit
2005-11-23, 02:51
Mutasow lirade bäst, sedan att hans mognad är väldigt lik ***-eliternas är ju en annan sak. I och för sig finner jag honom jävligt roande att se på TV. =)

Mutasow, Raymer, Ivey, Barch och Black som final five vore ju rätt nice. Vore kul att se Mutasow dampa loss med rags mot Iveys och Blacks rags. :hbang:
Ivey, trots att han är en staty, är riktigt underhållande att se enligt mig! Hans blick!
En annan med grym blick som skulle va skoj att se komma längre i wsop är Gus..

Raymer är väl sådärkul kille..
En roligare vinnare är väl Hellmuth :D

EDIT: onlineturnering dåddå! heypoker(b2b) come igen!

Rocco
2005-11-23, 11:10
Avgörande handen WSOP main event 2005. Hachem calla preflop med 73o
flop 456, efter turn (A) hamnar dom allin och Joe plockar hem största prispotten i pokern någonsin $7.5 miljoner. Så spela 73... tja du får väl själv avgöra ;)

Förvisso, men nu är det ju skillnad på att spela 73 heads-up no-limit jämfört med att spela den mot 10 man i ett limit ring game ;) Handlar mer om känsla när du spelar heads-up och du kan mycket väl höja 73 om du tror att motståndaren kommer att lägga sig...

Yankeee
2005-11-25, 17:29
Ja ffs, spel ikväll? ;)

Dagens spel-site, betsson, väldigt risiga spelare, iaf på omahaborden :D

Makk
2005-11-25, 18:10
Ja, gärna en turnering igen! Jag är på som fan.. live skulle också vara kul!

Löjtnant Blank
2005-11-26, 01:39
You´ll be back...
He, he. Tack för att du trodde på mig. Det gick. Jag trodde aldrig att det skulle vända. Den streaken varade länge. 8 000+ kr backade jag totalt under en vecka, men nu har jag bokat några tusen kr i vinster, både i Texas med bekanta och 7CS på nätet. Spelade ett maratoncashgame ikväll med fem kompisar, har aldrig sett så många all-in med skithänder. Det var bara att vänta på stål och ställa in i stort sett. God bless. I'm back. Ibland hjälper det att gnälla.