handdator

Visa fullständig version : Pokerturneringsvinst


Makk
2005-11-19, 00:30
Sheize, vann just min första lite större turnering... 10euro's NL HE Freezeout..
370pers med gav ett första pris på 655euro... wohoo!
Fan kommer inte kunna sova!!

WEeeeeeee :D

Ryska_raketen
2005-11-19, 00:31
Sheize, vann just min första lite större turnering... 10euro's NL HE Freezeout..
370pers med gav ett första pris på 655euro... wohoo!
Fan kommer inte kunna sova!!

WEeeeeeee :D


grattis. Och dessutom är det väl så att man inte behöver skatta för någon pokervinst överhuvudtaget nu ? :thumbup:

Makk
2005-11-19, 00:35
Nee, inge skatt inte! :)

Ryska_raketen
2005-11-19, 00:36
Nee, inge skatt inte! :)


ett extra grattis då ffs :D


mkt protte nu då =)

slobban
2005-11-19, 00:36
GRattis i lådan, fest imårrn eller?

Edit: vart spelade du när du vann den?

trym
2005-11-19, 00:39
de var juuh jävligt kul för dig.... *grr* *grr* *grr27*

Makk
2005-11-19, 00:39
Tack tack!!
Spelade på bestpoker.com... hela turneringen tog typ 4.5 timme.. bra timlön iaf ;)

jakke
2005-11-19, 00:41
har en kompis som fick 700$ bara för att han hade den tredje miljarde handen på sidan.. Det är tur

slobban
2005-11-19, 00:42
Coolt, spela inte bort alla stålar nu bara.
Köp eller gör nått kul istället.

Makk
2005-11-19, 00:43
Bevis :cool:

slobban
2005-11-19, 00:46
Mycke svenskar där, har du spelat nått på expekt?

Makk
2005-11-19, 00:48
Ja, jag spelade på expekt innan dom böt nätverk.. har inte testat det nya..
expekt finansierade min 3k mp3spelare :D

slobban
2005-11-19, 00:51
Vad tycker du är messt lättspelat då, bestpoker eller expekt?

Makk
2005-11-19, 00:54
Expekt var mer lättspelat innan dom böt iaf, nu vet jag inte.. turneringar har iaf bestpoker bäst utbud jag har sett..

kimonque
2005-11-19, 00:56
cool, GRATTIS :hbang:

reinholdsson
2005-11-19, 00:58
verkar som det finns mycket pengar i poker. Men jag kommer aldrig börja, jag blir bara av med pengar då.

Edit. Grattis! :D

Löjtnant Blank
2005-11-19, 01:21
Grattis! Riktigt, riktigt snyggt jobbat! Var du chip leader rakt igenom? Var finalbordet tufft eller gick det som på räls?

Trance
2005-11-19, 01:49
Jag funderar på att börja spela poker lite, mest för att det är rätt skoj. Däremot kommer jag aldrig orka läsa massa böcker om det. Har helt enkelt inte intresset just nu.

Så det blir väl att läsa på regler ett par minuter sedan sätta in en 500-ing. Har inga andra illusioner än att den kommer att försvinna, men kanske kan dra ut på det några helger med lite dicsiplin.

Så ni pokerrävar, finns det något nätverk som har någon fin sign on-bonus eller liknande just nu? Eller helt enkelt bara är bäst. Kommer nog spela med låga insatser så det tar 5 min så är pengarna borta.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 02:28
Jag funderar på att börja spela poker lite, mest för att det är rätt skoj. Däremot kommer jag aldrig orka läsa massa böcker om det. Har helt enkelt inte intresset just nu.

Så det blir väl att läsa på regler ett par minuter sedan sätta in en 500-ing. Har inga andra illusioner än att den kommer att försvinna, men kanske kan dra ut på det några helger med lite dicsiplin.

Så ni pokerrävar, finns det något nätverk som har någon fin sign on-bonus eller liknande just nu? Eller helt enkelt bara är bäst. Kommer nog spela med låga insatser så det tar 5 min så är pengarna borta.
Välkommen till träsket, Trance! Jag skulle börja på PartyPoker, världens största pokerrum med störst "dåliga spelare per haj"-ratio. Dessutom får du en insättningsbonus på 20% ($100 i insättning är lika med $20 i bonus - upp till $100). Tre tips bara:

1. Läs på en liten gnutta om grundstrategi (starthänder, position och så vidare).

2. Sätt dig vid de lägsta borden du hittar.

3. Om du har tid och ork, registrera dig på 2+2, det bästa och största pokerforumet all-around. http://forumserver.twoplustwo.com/postlist.php?Cat=&Board=micro

Dipshit
2005-11-19, 06:18
grattis dude!
jag har precis sjunkit ner i träsket igen.. gått oroväckande bra dock..
lirade bara SnG's innan.. nu blir det ring-games i fortsättningen..

yankeee? lirar du still? nån omaha? :D

HenrY
2005-11-19, 08:29
hahahaha nu fåru fan finansiera lite protein till mig! :laugh:

Tomten
2005-11-19, 08:40
Pot odds är ju något man skulle behöva lära sig om man vill pyssla med poker... och en stor bunke med tålamod.

Jag har testat spela på lite lågodds bord, men det slutar alltid med att jag blir less... gör ett dumt bet... blir grinig... gör ett till dumt bet... gör en all in... förlorar alla pengar :laugh:

Yankeee
2005-11-19, 08:52
yankeee? lirar du still? nån omaha? :D

:em:

Jag har lirat lite senaste tiden, det HAR gått bra. Sen kom svackan as usual, folk träffar jag träffar inte i all oändlighet. Eftersom att jag alltid lirar på för höga bord för min br så klarar jag inte av svackorna. Förlorade inget iaf, +-0 som vanligt. Och självklart lirar jag omaha, he är sjukt trist.

Makk
2005-11-19, 09:27
Ojoj, tack igen! Knappt man kunde somna igårkväll :)

LtBlank: Jag var chipleader från level 3 till kanske typ 6... sen låg jag på chipmedel fram tills de var typ 30pers kvar då jag åkte på en ganska risigbadbeat och hamnade lite över shortstack, det var jag fram till finaltable där jag med lite tur med starthänderna lyckades dubbla upp mig ganska fort och var med i matchen igen, då var ju blindsen mongostora... Sen spelade jag jävligt klockrent, snodde lite blinds och lyckades bluffa till mig en jätte pott med 4a pers i och blev chipleader.. det var jag fram tills headsup där det svängde ganska rejält.. låg på 77k mot hans 800k men lyckades vinna första all in:en.. sen gick det som på räls!

Löjtnant Blank
2005-11-19, 12:28
Och självklart lirar jag omaha, he är sjukt trist.
He, he. Jag tycker precis tvärtom. Omaha är en riktig "card catching contest". En triss på floppen betyder nada mot tre eller fler spelare. Utan nära nötterna-kort på rivern kan man lika gärna lägga sig. Känns det som. Då tycker jag nästan att hi/lo split-varianten av någon anledning är trevligare när man tröttnar på hold'em.

Spelar du 7CS? Där har vi ett übersvårt spel!

Yankeee
2005-11-19, 12:34
He, he. Jag tycker precis tvärtom. Omaha är en riktig "card catching contest". En triss på floppen betyder nada mot tre eller fler spelare. Utan nära nötterna-kort på rivern kan man lika gärna lägga sig. Känns det som. Då tycker jag nästan att hi/lo split-varianten av någon anledning är trevligare när man tröttnar på hold'em.

Fast man spelar ju i princip bara när man har nötterna, eller en bra hand med många drag till nötterna. Lirade hi/low förut, mest sng då, skulle hellre lira det egentligen (cash), men det är så dåligt drag på de borden på B2B.

Ingen 7CS, har spelat lite förut mest på skoj. Inget för mig.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 12:41
Fast man spelar ju i princip bara när man har nötterna, eller en bra hand med många drag till nötterna. Lirade hi/low förut, mest sng då, skulle hellre lira det egentligen (cash), men det är så dåligt drag på de borden på B2B.

Ingen 7CS, har spelat lite förut mest på skoj. Inget för mig.
Jaha, se där. Ja, jag vet inte ett något om Omaha egentligen. Brukar spela det någon gång i månaden på ett mikrobord eller köpa in mig i en sng av misstag. Hur lärde du dig? Forum? Bok? Funderar själv på att börja spela antingen 7CS eller Omaha regelbundet, men jag är en sådan som måste läsa på om spelet innan (jag suger hårt i båda). Finns det ens någon bra bok om Omaha?

Yankeee
2005-11-19, 12:46
Jaha, se där. Ja, jag vet inte ett något om Omaha egentligen. Brukar spela det någon gång i månaden på ett mikrobord eller köpa in mig i en sng av misstag. Hur lärde du dig? Forum? Bok? Funderar själv på att sätta mig in i antingen 7CS eller Omaha, men jag är en sådan som måste läsa på om spelet innan (jag suger hårt i båda). Finns det ens någon bra bok om Omaha?

Nja, jag vet inte heller speciellt mycket. Men feglir lönar sig ofta ;) Tror det började med att jag köpte in mig fel för ett bra tag sedan, fattade naturligtvis inget ibörjan. Läste någon guide då bara. Sen har jag fortsatt, har nog lirat (de gånger jag spelar) i ett år nu.

Personligen tycker jag att det finns otroligt mycket fisk på omaha cashbord. 7CS känns som att det är för svårt för att svensson ska sätta sig in i. Min personliga favorit är dock $30+3 PL Omaha hi/low sng'n på multi, men sen de gick ur party (fast de har gått in igen nu?) så spelar knappt någon där.

n1tro
2005-11-19, 13:35
lol ser ut som kinesiska för mig :D

Yankeee
2005-11-19, 13:42
lol ser ut som kinesiska för mig :D

lol ser ut som två (2) L och ett (1) O för mig.

Ninjamicke
2005-11-19, 17:43
Jag har testat spela på lite lågodds bord, men det slutar alltid med att jag blir less... gör ett dumt bet... blir grinig... gör ett till dumt bet... gör en all in... förlorar alla pengar :laugh:


haha precis som jag!!!!

norsk_gadd
2005-11-19, 17:47
Poker är grymt rolig men ack så farligt. En polare förlorade 20´000 igår. Inte så kul, men han vinner ungefär det dubbla innan helgen är slut, det är jag säker på. Själv så förlorar jag bara... *cry*

Trance
2005-11-19, 18:00
Välkommen till träsket, Trance! Jag skulle börja på PartyPoker, världens största pokerrum med störst "dåliga spelare per haj"-ratio. Dessutom får du en insättningsbonus på 20% ($100 i insättning är lika med $20 i bonus - upp till $100). Tre tips bara:

1. Läs på en liten gnutta om grundstrategi (starthänder, position och så vidare).

2. Sätt dig vid de lägsta borden du hittar.

3. Om du har tid och ork, registrera dig på 2+2, det bästa och största pokerforumet all-around. http://forumserver.twoplustwo.com/postlist.php?Cat=&Board=micro

Låter bra, läste om tell-a-friend. Så om du vill så kan du ju bjuda in mig och tjäna 50$.(efter jag spelat 125 händer, men det gör jag nog)

PM om du vill ha min email och bjuda in mig.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 18:15
Låter bra, läste om tell-a-friend. Så om du vill så kan du ju bjuda in mig och tjäna 50$.(efter jag spelat 125 händer, men det gör jag nog)

PM om du vill ha min email och bjuda in mig.
Cheers, mate! Verkligen snällt av dig! Ett pm är på väg!

Löjtnant Blank
2005-11-19, 18:44
Nja, jag vet inte heller speciellt mycket. Men feglir lönar sig ofta ;) Tror det började med att jag köpte in mig fel för ett bra tag sedan, fattade naturligtvis inget ibörjan. Läste någon guide då bara. Sen har jag fortsatt, har nog lirat (de gånger jag spelar) i ett år nu.

Personligen tycker jag att det finns otroligt mycket fisk på omaha cashbord. 7CS känns som att det är för svårt för att svensson ska sätta sig in i. Min personliga favorit är dock $30+3 PL Omaha hi/low sng'n på multi, men sen de gick ur party (fast de har gått in igen nu?) så spelar knappt någon där.
Ha, ha. Bara därför har jag suttit och spelat 7-Card Stud på Party hela dagen. Breakeven än så länge, men det är riktigt roligt. Och komplicerat! Är helt mosig i skallen av att hålla reda på alla kort och odds. Är så less på hold'em just nu att jag till och med beställde två 7CS-böcker på Amazon UK. Fint med lite varation...

Garnax
2005-11-19, 18:50
spel är en synd...

Ucsh!!!

(Grattis)