handdator

Visa fullständig version : Kreatin + Anti inflamatorisk medicin


Axon
2005-11-18, 21:33
Har en polare som skadat knät och fått anti inflamatorisk medicin ("voltaren" tabletter). Han undrar om han kan inta Kreatin Citrus plus ta medicinen?

Nån risk?

Axon
2005-11-18, 21:49
Plus så har han aldrig tränat Styrka i sitt liv och jag tycker personligen att han inte borde köra med Citrus Kreatin från och med sitt första styrke pass.


Åsikter?

mangemani
2005-11-18, 21:58
jag gick på antiflamatorisk medicin när jag fick skadan i ryggen,gick på den i 2 veckor,käkade creatin citrus under dom 2 veckorna....ingen negativ effekt.

DragonOrb
2005-11-21, 01:24
Kreatin finns ju naturligt i kött , så det borde inte vara någon fara.

Fartman
2005-11-21, 02:01
Plus så har han aldrig tränat Styrka i sitt liv och jag tycker personligen att han inte borde köra med Citrus Kreatin från och med sitt första styrke pass.


Åsikter?

Jag håller med till fullo.

Snakeyes
2005-11-21, 13:40
"Cimetidine, Diuretics, NSAIDs, and Probenecid
Creatine may increase the likelihood of damage to the kidneys if taken with cimetidine (a medication for used for heartburn and to prevent ulcers), diuretics, probenecid (used for gout), or non-steroidal anti-inflammatory (NSAID) medications (such as ibuprofen)"


http://www.umm.edu/altmed/ConsSupplements/Interactions/Creatinecs.html

Axon
2005-11-22, 10:11
Där ser man. Ska länka han hit så snart han är hemma från skolan. Har upplyst han att han inte borde köpa Creatin Citrus och börja med det from. sitt första pass. Förklarade också att han förmodligen kommer att skada sig och att det första han borde göra är att betala en PT för genomgång och sen känna på alla övningar/maskiner och få lite grund. Sen efter kanske 3-4 månader kunde han väl börja med lite Creatin Citrus.

But he wont listen :whipped:

Axon
2005-11-25, 01:02
Update: han ändrade sig plötsligt då han läste den där länken. Tur det, han har aldrig tränat styrka som sagt och det skulle ha slutat på bara ett sätt *spy*

Tack för länken Snake.