handdator

Visa fullständig version : Press bakom nacken


H.Emanuel
2005-11-18, 21:16
Press framför. militär, kör man stående. Men inte om man kör bakom nacken eller? Är det lämpligast att köra den sittande i smith?

astuffe
2005-11-18, 21:18
Mest praktiskt är det iaf *flex*

twilightzone
2005-11-18, 21:20
helt ovetande, men tycker dock att stående militär press gör ont i korsryggen lätt, föredrar bägge två sittande... men vad vet jag :em:

Fettecke
2005-11-18, 21:27
helt ovetande, men tycker dock att stående militär press gör ont i korsryggen lätt, föredrar bägge två sittande... men vad vet jag :em:

finns lite trix som underlättar... vanligtvis så svankar du bak pga tyngden... titta alltid rakt fram, stå inte i kors med benen, utan ett ben framför det andra... spän buken när du pressar, andas in/ut i toppläget och håll andan när du sänker ner, och pressar upp...

låt kroppen ha sin naturliga rörelsebana, och svanka inte med ryggen för att pressa mer med bröstet... ha så rak rygg som möjligt.

dessa hjälpte mig iaf...

twilightzone
2005-11-18, 21:31
Tackar för tipset... ska göra ett seriöst försök nästa gång :D

finns lite trix som underlättar... vanligtvis så svankar du bak pga tyngden... titta alltid rakt fram, stå inte i kors med benen, utan ett ben framför det andra... spän buken när du pressar, andas in/ut i toppläget och håll andan när du sänker ner, och pressar upp...

låt kroppen ha sin naturliga rörelsebana, och svanka inte med ryggen för att pressa mer med bröstet... ha så rak rygg som möjligt.

dessa hjälpte mig iaf...

Ectomorph
2005-11-18, 21:58
Tycker det känns bättre om man kör övningen sittande med fri stång, men många verkar föredra smithen.

trasan
2005-11-18, 22:01
När ni kört sittande, kör ni med eller utan ryggstöd?

keffat_liv
2005-11-18, 22:04
När ni kört sittande, kör ni med eller utan ryggstöd?

utan

twilightzone
2005-11-18, 22:05
som helt ovetande igen föredrar jag ryggstöd, för att jag tycker det påfrestar så mycke i korsryggen annars, om man är tekniklös som jag :D

egge
2005-11-18, 22:45
Vad är skillnaden mellan bakom nacken och framför?? Själv har jag alltid kört framför men finns det anledningar att switcha till bakom nacken?? Ser svårare ut att hålla balansen.

H.Emanuel
2005-11-18, 23:00
jag Kör framför och bakom, i samma pass

oowl
2005-11-18, 23:10
Framför tar ju mer på främre delen av axlarna, bakom nacken tar på mellersta axelhuvudet..

var ju ett repotage om det i body förra månaden, axelpressar bakom nacken är en grym övning!

Breda axlar!

internethjälten
2005-11-19, 01:55
Framför tar ju mer på främre delen av axlarna, bakom nacken tar på mellersta axelhuvudet..

var ju ett repotage om det i body förra månaden, axelpressar bakom nacken är en grym övning!

Breda axlar!

När de hette B&K hade de ett reportage om hur farligt det var att pressa
bakom nacken då det blev en onaturlig vinkel på huvud/axlar. Men det var
väl inte tidningen Body i sig som ansåg detta nu utan en mörkhyad broiler
från andra sidan atlanten va ?!?!?!


nicke