handdator

Visa fullständig version : Ni som kör helkropps pass 3 dagar/veckan


keffat_liv
2005-11-18, 20:27
Hur många och vilka övningar respektive set per övning kör ni? Tänkte att det kunde vara intressant och veta och möjligtvis diskutera lite om det. Själv kör jag 3set 8reps just nu på vardera övning.

måndagar och fredagar

knäböj
marklyft
hantelpress
chins
dips
press bakom nacke i smith
hantelrodd
hantelcurl
sit-ups

onsdagar

hantelcurl
hantelpress
chins
dips
press bakom nacke i smith
hantelrodd
sit-ups

Vadpress kör jag lite då och då, men minst 1 gång i veckan.

Bjorne
2005-11-18, 20:36
Hur många och vilka övningar respektive set per övning kör ni? Tänkte att det kunde vara intressant och veta och möjligtvis diskutera lite om det. Själv kör jag 3set 8reps just nu på vardera övning.

måndagar och fredagar

knäböj
marklyft
hantelpress
chins
dips
press bakom nacke i smith
hantelrodd
hantelcurl
sit-ups

onsdagar

hantelcurl
hantelpress
chins
dips
press bakom nacke i smith
hantelrodd
sit-ups

Vadpress kör jag lite då och då, men minst 1 gång i veckan.Du kör inte helkroppspass 3 dagar/veckan.

wabbabi_bb
2005-11-18, 20:39
jag kör de...men du värkar ju inte göra de

andyasson86
2005-11-18, 20:50
Hur många och vilka övningar respektive set per övning kör ni? Tänkte att det kunde vara intressant och veta och möjligtvis diskutera lite om det. Själv kör jag 3set 8reps just nu på vardera övning.

måndagar och fredagar

knäböj
marklyft
hantelpress
chins
dips
press bakom nacke i smith
hantelrodd
hantelcurl
sit-ups

onsdagar

hantelcurl
hantelpress
chins
dips
press bakom nacke i smith
hantelrodd
sit-ups

Vadpress kör jag lite då och då, men minst 1 gång i veckan.

Jag har lite helkroppspass 3ggr /veckan av Charles Poliquin om du är intresserad?

keffat_liv
2005-11-18, 20:54
Du kör inte helkroppspass 3 dagar/veckan.

haha nä true där.... gjorde innan ändrat nu för jag känner nästan att det blir för mycket med knäböj och mark 3 dagar i veckan, my misstake där:P

NerX
2005-11-18, 21:03
haha nä true där.... gjorde innan ändrat nu för jag känner nästan att det blir för mycket med knäböj och mark 3 dagar i veckan, my misstake där:P

Bara för att du kör 3 helkroppspass/vecka betyder det inte att du måste köra böj och mark 3 gånger i veckan. Bara att skaffa lite olika övningar och rotera. Dessutom är det inte fel med lite variation, right?

keffat_liv
2005-11-18, 21:06
Bara för att du kör 3 helkroppspass/vecka betyder det inte att du måste köra böj och mark 3 gånger i veckan. Bara att skaffa lite olika övningar och rotera. Dessutom är det inte fel med lite variation, right?

men ååå skitsamma jag pallar helt enkelt inte köra ben på onsdagar, så fine? ...

Player
2005-11-18, 21:10
Tänkte att det kunde vara intressant och veta och möjligtvis diskutera lite om det.

men ååå skitsamma jag pallar helt enkelt inte köra ben på onsdagar, så fine?

haha, det här var ju roligt!
:D

keffat_liv
2005-11-18, 21:10
haha, det här var ju roligt!
:D

blää:)

Player
2005-11-18, 21:16
blää:)
:D

För att vara lite on topic så har jag tidigare kört tresplit i ca 3 månader (inte så värst länge, medveten om det).
Jag ändrade för ett tag sedan till fyra halvkropps pass, alltså så kroppen har tränats två gånger på, typ, en vecka (+- någon dag). Då tränar jag överkropp och underkropp.
Jag tycker det är mycket skönare så då jag kan köra hårdare men ändå ta varje muskelngrupp utan alltför lång vila.

Shadow Warrior
2005-11-19, 09:42
Som jag sagt tidigare man måste räkna INDIREKT träning som träning annars blir det för många övningar och set.

Just nu alternerar jag Överkropp, underkropp mån,tis,tors,fre, kör varken mark eller böj (av personliga anledningar).

H.Emanuel
2005-11-20, 06:27
Som jag sagt tidigare man måste räkna INDIREKT träning som träning annars blir det för många övningar och set.

Just nu alternerar jag Överkropp, underkropp mån,tis,tors,fre, kör varken mark eller böj (av personliga anledningar).
Finns det alltså andra orsaker än personliga till att inte köra vissa övningar? *whatever*

Shadow Warrior
2005-11-20, 09:28
Finns det alltså andra orsaker än personliga till att inte köra vissa övningar? *whatever*

Ja att man e lat och mesig! :D