handdator

Visa fullständig version : Skrivarjävel...


Fettecke
2005-11-18, 18:34
min skrivar -#¤%&/¤%&/ beteer sig dumt... den skriver nämligen inte ut svart...
först trodde jag det var slut på färgen, så jag köpte nya patroner till alla färger (5st)... men likförbannat kommer det inge svart... nån som vet om man kan rengöra skrivaren på nåt sätt eller se ifall porten som färgen ska komma genom är igenkletad eller nått... måste ha skrivaren färdig snart... ska skicka julkort och skit...

har en Canon i865 om det hjälper nån...

Coldsmith
2005-11-18, 18:35
har den fasta skrivhuvuden, eller sitter skrivhuvudet på patronen?

är det ett fast skrivhuvud kan det bli jobbigt att rengöra.

Fettecke
2005-11-18, 18:37
vad är ett skrivhuvud? jag är riktigt tappad när det gäller skrivare och skit innuti den...

Coldsmith
2005-11-18, 18:38
där den sprutar ut bläcket. Eller är det typ bara ett stort hål i patronen där den matar ner bläcket i en fast skrivhuvud som sitter i skrivaren.

Fettecke
2005-11-18, 18:39
hål i patronen är det...

Coldsmith
2005-11-18, 18:42
hål i patronen är det...

Ok, fast skrivhuvud. Blir till att försöka rengöra då, pröva om du kan få in en våt duk under eller nåt, det kan hjälpa.

har en burk spritlösning till min gamla skrivare. Funkade riktigt bra, så om inte vatten fungerar, prova lite sprit. Låt det dra en stund.

Men vågar inte lova något, plasten kanske inte tål sprit eller nåt. Så jag avsäger mig allt ansvar :).

Tror dock att canons skrivare brukar ha skrivhuvud som man kan byta, sök på skrivaren och se om du kan hitta ett skrivhuvud.

Med epson är det värre, där måste hela skrivaren lämnas in.

Tomten
2005-11-18, 18:46
min skrivar -#¤%&/¤%&/ beteer sig dumt... den skriver nämligen inte ut svart...
först trodde jag det var slut på färgen, så jag köpte nya patroner till alla färger (5st)... men likförbannat kommer det inge svart... nån som vet om man kan rengöra skrivaren på nåt sätt eller se ifall porten som färgen ska komma genom är igenkletad eller nått... måste ha skrivaren färdig snart... ska skicka julkort och skit...

har en Canon i865 om det hjälper nån...

HAHAHA, väkommen till klubben, har en epson skrivare, samma problem. Köpte en svartvit laserskrivare istället, blev så förbannat less på jävla sunk inkjet.

Fettecke
2005-11-18, 18:46
fortfarande har jag ingen aning om vad ett skrivhuvud är ;)

Tomten
2005-11-18, 18:48
bläcket går igenom skrivarhuvudet. Tänk det som ett duschuvud... bara mycket, mycket mindre :D

Coldsmith
2005-11-18, 18:49
Inkjet är riktigt bra, på bilder. Annars är det nog laser som gäller för de flesta, dom är så billiga nuförtiden att det inte finns anledning till annat.
men ska man skriva ut foton, bilder och liknande så är det inkjet som gäller, men då måste man använda den på regelbunden basis ;)

Tomten
2005-11-18, 19:08
Inkjet är riktigt bra, på bilder. Annars är det nog laser som gäller för de flesta, dom är så billiga nuförtiden att det inte finns anledning till annat.
men ska man skriva ut foton, bilder och liknande så är det inkjet som gäller, men då måste man använda den på regelbunden basis ;)

Jo, fördelen med laser är ju att tonern inte torkar ut lika snabbt som en bläckpatron, och även om den skulle göra det så skadar den inte skrivaren, så det är bara att byta ut tonerkasseten. Visserligen så är ju en tonerkasset lite dyrare... drygt 600kronor och då räcker den i regel till 2000 utskrifter... vilket visserligen är en del :D

Coldsmith
2005-11-18, 19:25
Jo, fördelen med laser är ju att tonern inte torkar ut lika snabbt som en bläckpatron, och även om den skulle göra det så skadar den inte skrivaren, så det är bara att byta ut tonerkasseten. Visserligen så är ju en tonerkasset lite dyrare... drygt 600kronor och då räcker den i regel till 2000 utskrifter... vilket visserligen är en del :D

det är ju typ vad en bläckpatron kostar så ;).

Iaf lexmarks. Jösses vilka hutlösa priser dom tar.