handdator

Visa fullständig version : Fairing Rapid Recovery - Något fel?


_Larre_
2005-11-18, 17:51
Köpte mig 1kg Rapid recovery med tropisk smak från GG för någon månad sen och smakade det första gången efter passet idag. Till min förvåning luktade det lite konstigt - med inslag av tropisk/ananas.

När passet var slut och ajg skulle dricka så blir jag nästan chockad av smaken. Smaken var en blandning av alkohol,sågspån och smak av spritpennor (som de brukar lukta..) och jag undrar om det är någon annan som testat och känt samma sak?

För det smakade inte alls gott...

Fatcan
2005-11-18, 18:12
Det ska smaka så :D. Det är inget fel på det, det smakar skit därför att proteinet är hydrolyserat eller nått.

nordland
2005-11-18, 19:46
När passet var slut och ajg skulle dricka så blir jag nästan chockad av smaken. Smaken var en blandning av alkohol,sågspån och smak av spritpennor (som de brukar lukta..) och jag undrar om det är någon annan som testat och känt samma sak?

För det smakade inte alls gott...

Du är bara kräsen helt enkelt. Det är det hydrolyserade proteinet i produkten som gör det lite beskt/surt. Men dåligt smakar det inte.

Jämfört med Whey Hydro så är RR rena smakorgasmen.. :eating:

_Larre_
2005-11-18, 19:49
Ok, då är jag med. Det värsta är att jag har haft gainers/protein som smakat riktigt illa förut, men detta tog priset.. Så kräsen är nog inte rätt ord om man vill spy när man dricker det. Men man vänjer sig väl...

Davil
2005-11-18, 19:52
Köpte mig 1kg Rapid recovery med tropisk smak från GG för någon månad sen och smakade det första gången efter passet idag. Till min förvåning luktade det lite konstigt - med inslag av tropisk/ananas.

När passet var slut och ajg skulle dricka så blir jag nästan chockad av smaken. Smaken var en blandning av alkohol,sågspån och smak av spritpennor (som de brukar lukta..) och jag undrar om det är någon annan som testat och känt samma sak?

För det smakade inte alls gott...
:laugh: Jepp det "ska" smaka så :)

_Larre_
2005-11-19, 15:47
Försökte ge det en till chans idag, men det gick bara inte. Så det enda jag skulle kunna använda det till är möjligen Kräkmedel. Men man måste ju prova sig fram *flex*

nossralj
2005-11-19, 16:35
hmm om jag ska vara helt ärlig så tycker jag inte rapid recovery tropisk smakar så hemskt ;) tycker faktiskt det smakar helt ok, om inte gott. har provat många olika vassle/kasein pulver och det är inte på långa vägar det äckligaste *flex*

Davil
2005-11-19, 16:45
Försökte ge det en till chans idag, men det gick bara inte. Så det enda jag skulle kunna använda det till är möjligen Kräkmedel. Men man måste ju prova sig fram *flex*
Du e bara kräsen ;) Gainer smakar inte som Mc Donalds milkshake tyvärr :)

Du kommer att bli van med smaken efter ett tag.

GymTT
2005-11-19, 17:00
Tror precis som Davil att du kommer vänja dig, mitt Whey hydro smakade skit i början tyckte jag, nu går det ned skit lätt!.

jwzrd
2005-11-19, 17:03
Tror precis som Davil att du kommer vänja dig, mitt Whey hydro smakade skit i början tyckte jag, nu går det ned skit lätt!.

Är det fler saker som går ner så lätt?

_Larre_
2005-11-19, 18:50
Tror ärligt talar jag slänger skiten ändå. Ska beställa active whey gainer. Kanongod och verkar funka =).

Fairings bars är inte så jättegoda heller...

har dom gjort något som Verkligen är gott?

mentzer
2005-11-19, 18:56
Tror ärligt talar jag slänger skiten ändå. Ska beställa active whey gainer. Kanongod och verkar funka =).

Fairings bars är inte så jättegoda heller...

har dom gjort något som Verkligen är gott?

Skicka den till mig istället. :eating:
Fairings complete III och sloow protein, speciellt mintchokladen är grymt goda.

Angus
2005-11-19, 18:57
Tror ärligt talar jag slänger skiten ändå. Ska beställa active whey gainer. Kanongod och verkar funka =).

Fairings bars är inte så jättegoda heller...

har dom gjort något som Verkligen är gott?

jag tycker att deras bars är supergoda och proteinpulvret har bäst smak av allt.recovery gainer är även den kanongod.SELF smaker tycker inte jag är i samma klass och lösligheten på self är urusel :)

Sverker
2005-11-19, 20:10
Tror ärligt talar jag slänger skiten ändå. Ska beställa active whey gainer. Kanongod och verkar funka =).

Fairings bars är inte så jättegoda heller...

har dom gjort något som Verkligen är gott?

Vi pratar kosttillskott och inte mjölkchoklad.

Proteinet Complete III är mycket gott. Vanilj, mint, choklad, alla är utmärkta.


Jämför du Rapid Hydro Blend med vilket annat hydrolysat som helst så smakar det :thumbup:

Davil
2005-11-19, 23:15
Tror ärligt talar jag slänger skiten ändå. Ska beställa active whey gainer. Kanongod och verkar funka =).

Fairings bars är inte så jättegoda heller...

har dom gjort något som Verkligen är gott?
Allt jag har provsmakat av märket Fairing har smakat väldigt bra måste jag säga jämfört med andra märken.

MyungChul
2005-12-09, 00:28
Återupplivar den här tråden lite med en fråga till..
RR Citron, smakar i mitt tyckte lite "gräddigt". Alltså lite fet i smaken samt torrt/strävt. Kan det gräddiga komma från MCT-fettet?

Och några tips på om hur man får det att smaka mer "citronigt"? Citronjuice borträknat.

Fairing
2005-12-09, 09:10
Hej

Visst är det MCT som gör det lite "feta o gräddiga "smaken.

Vet ej vad di skall göra för att få den mera "citronig" men kolla vid baktillbehör i din livsmedelsaffär efter citronarom eller prova någon light saft med citronsmak

Pdaddy
2005-12-09, 14:59
Haha Larre !!

Alla får samma reaktion första ggn, men efter nån veckas användning har smaklökarna vant sig vid det bäska/hydrosolat smaken. Då blir det tvärt om, du älskar det..

Ja sa samma sak om RHB förut, men nu är det inget som är goare :D

M

MyungChul
2005-12-09, 15:11
Ja, så kanske det är. Får hoppas på det :)

Tror däremot att det kan vara väldigt gott att blanda i det i Kesella eller något