handdator

Visa fullständig version : frisättning av fettceller?


kalle_balle
2005-11-18, 13:43
tjena
jag har hållit mig på en fast diet nu i flera månader och det händer nästan ingenting:S har kanske inte så mycket fett kvar men man märker att det lite kvar tills man känner sig okej.
jag käkar bara kycklingfileer å tonfisk, inte allt för mycket kolhydrater (havregryn, ris), jag kör cardio 30 minuter innan frukost, tränar 5 dagar i veckan och går alltid kvällspromenader på kvällarna.
jag äter inte några grönsaker alls men en hel del omättade fetter(rapsolja).
jag har heller inget sånt "fettförbrännande medel".

vad sak jag göra för att bli av med det sista fettet????

ps: jag räknar inte kalorier men jag tror knappast att jag äter för stora mängder heller.

väldigt tacksam för några bra svar:D

keffat_liv
2005-11-18, 13:51
Om du redan har ganska låg fett % nu så måste du nog minska ditt energiintag ytterliggare tror jag... Ju lägre fett% man får, desto svårare blir det och ju mer måste man kämpa. Sen tänk mycket på kosten med, som jag förstått det så är transfetter och mättade fetter mycket svårare att bli av med än andra. Så om du ätit mycket av det innan deffen så kan det kanske vara det som sitter kvar med? fast är inte säker...

King Grub
2005-11-18, 14:37
vad sak jag göra för att bli av med det sista fettet????

ps: jag räknar inte kalorier men jag tror knappast att jag äter för stora mängder heller.

Går du inte ner, äter du minst lika mycket energi som du gör av med, helt enkelt. Den energimängd du gick ner på för 10 kilo sedan, kanske du står still viktmässigt på i dag.