handdator

Visa fullständig version : MSN bråkar med mig!


Lasse Kongo
2005-11-18, 12:28
Kommer upp en ruta hela tiden att your current trial time is expired.

Please register or uninstall all products of msn content plus.

Vet i fan vad det är, hitta ngt prog som hette msn content plus på datorn, det tog jag bort+att jag blocka det i zonealarm, men det går ju inte av avinstallera ngnstans.

Vill bara få bort det, för varje gång det kommer upp kryssar ja ner det, sen kommer det efter ngra minuter igen. Har tom avreggat msn, drog sedan hem nya msn och installera.

Kanske är ngn annan som haft samma problem, fan ska man göra för o få bort skiten?

Piranha
2005-11-18, 12:30
Kommer upp en ruta hela tiden att your current trial time is expired.

Please register or uninstall all products of msn content plus.

Vet i fan vad det är, hitta ngt prog som hette msn content plus på datorn, det tog jag bort+att jag blocka det i zonealarm, men det går ju inte av avinstallera ngnstans.

Vill bara få bort det, för varje gång det kommer upp kryssar ja ner det, sen kommer det efter ngra minuter igen. Har tom avreggat msn, drog sedan hem nya msn och installera.

Kanske är ngn annan som haft samma problem, fan ska man göra för o få bort skiten?

Det är inte MSN i sig själv som strula utan nå paket du lagt på ytterligare i MSN , nå plus eller sånt.

Avinstallera det skall du se att Lasse blir gladare.

Lasse Kongo
2005-11-18, 12:33
Det är inte MSN i sig själv som strula utan nå paket du lagt på ytterligare i MSN , nå plus eller sånt.

Avinstallera det skall du se att Lasse blir gladare.

jo ja vet, massa winks o skit som ja fick för mig att ja skulle ha, men hittar ingenstans ja kan avregistrera det.

Piranha
2005-11-18, 12:35
jo ja vet, massa winks o skit som ja fick för mig att ja skulle ha, men hittar ingenstans ja kan avregistrera det.


Kontrollpanelen

Lägg till och ta bort program ..

MSN ... nånting ( men inte messenger )

Trance
2005-11-18, 12:36
jo ja vet, massa winks o skit som ja fick för mig att ja skulle ha, men hittar ingenstans ja kan avregistrera det.


Finns inget i lägg till ta bort program?

Lasse Kongo
2005-11-18, 12:37
Kontrollpanelen

Lägg till och ta bort program ..

MSN ... nånting ( men inte messenger )

jupp, ligger inte där dock, det som är det skumma.

Nina L
2005-11-18, 12:40
jupp, ligger inte där dock, det som är det skumma.
Vet du vad det är du har installerat? Kan du namnet på otyget?

Lasse Kongo
2005-11-18, 12:43
nu hitta jag ngn som hette plus ngt, hette dock inget med msn eller liknande, men jag avreggade det, får se om problemet försvinner.

Nej, nu blippa det till i bakgrunden!!! Skiten kommer fortfarande!!!

Lasse Kongo
2005-11-18, 12:45
Vet du vad det är du har installerat? Kan du namnet på otyget?

msn content plus heter det, så står det på rutan som kommer upp, så kan man välja att regga sig för en peng.

Står ju på rutan som kommer upp att ja ska registrera mig eller avregistrera allt som har med "msn content plus" att göra...

fan har ja pysslat med *rolleyes*

Trance
2005-11-18, 12:45
http://forum.mess.be/index.php?showtopic=13171&pid=102732&st=0&#entry102732

något kanske står i denna tråden?

Nina L
2005-11-18, 12:46
nu hitta jag ngn som hette plus ngt, hette dock inget med msn eller liknande, men jag avreggade det, får se om problemet försvinner.

Nej, nu blippa det till i bakgrunden!!! Skiten kommer fortfarande!!!
Du kanske har fått ett litet sponsorprogram på kuppen. :) Dags för en omstart och sen en ordentligt scanning av datorn. (Adaware, ditt virusprogram, Spybot etc)

Lasse Kongo
2005-11-18, 12:48
Du kanske har fått ett litet sponsorprogram på kuppen. :) Dags för en omstart och sen en ordentligt scanning av datorn. (Adaware, ditt virusprogram, Spybot etc)

ja, det låter inte helt fel, var visst 100dgr sen ja scanna hela datorn, ska köra spyboot osv oxå, provar det, tack för tipset.

Lär ju skrika i tråden om det fortsätter.

Antingen var det ngt ja drog hem på dc eller på nätet, ville ha massa roliga gubbar o skit *rolleyes*

Lasse Kongo
2005-11-18, 12:50
http://forum.mess.be/index.php?showtopic=13171&pid=102732&st=0&#entry102732

något kanske står i denna tråden?

ooo trance, du är ju en klippa, det där verkar ju som det ska funka, är ju precis det ja snackar om.

Dags att kriga lite nu med datorn :laugh:

elan
2005-11-18, 13:07
Du får skylla dig själv om du vill ha roliga gubbar. ;)

Miranda is the shit!

Nina L
2005-11-18, 13:08
ja, det låter inte helt fel, var visst 100dgr sen ja scanna hela datorn, ska köra spyboot osv oxå, provar det, tack för tipset.

Lär ju skrika i tråden om det fortsätter.

Antingen var det ngt ja drog hem på dc eller på nätet, ville ha massa roliga gubbar o skit *rolleyes*
1 gång i veckan tycka jag allt att man kan köra en scanning. Du får schemalägga. Jag har faktiskt laddat ner något liknande själv för ett par år sedan. *skam*

Berätta hur det gick sen.

Piranha
2005-11-18, 13:10
Ledsen Lasse du måste nu skrota datorn och köpa en ny.


Man skall inte lägga till allt skräp som pluppar upp på skärmen när man browar runt på alla de där porrsiterna.

elan
2005-11-18, 13:13
Jag har jobbat på en gymnasieskola där varje elev har en egen bärbar dator och ni kan ju gissa alla konstiga förklaringar som de försökte med när deras datorer på något mycket märkligt sätt var nerlusade med virus och skojiga gubbar. ;)

Lasse Kongo
2005-11-18, 13:25
faktum är att jag är väldigt noga och har alla prog som krävs för en säker och clean dator, men detta är ju ngt ja installerat själv, tror som sagt ja tog hem det på dc.

Lasse Kongo
2005-11-18, 13:27
1 gång i veckan tycka jag allt att man kan köra en scanning. Du får schemalägga. Jag har faktiskt laddat ner något liknande själv för ett par år sedan. *skam*

Berätta hur det gick sen.

Yes, skriver om/när jag förhoppningsvis blir av med skiten, kör spyboot mm nu, ska dra en scanning på datorn med.