handdator

Visa fullständig version : Mitt jobb


H.Emanuel
2005-11-17, 06:35
Jag börjar tröttna rejält på alla utbrända, duktiga, framförallt kvinnor, på jobbet. Och jag börjar ruttna på systemet som pressar folk att prestera vilket gör att folk tar på sig mer än de klarar av. Och jag börjar tröttna på min chef med sitt jättelika arsel och jag börjat tröttna på all oro som läggs på mig och som jag ideligen måste skyffla tillbaka dit den hör hemma. och jag börjar tröttna på mig själv som stundtals är så vidöppen för alla möjliga angrepp just för att jag är osäker och lider av tidernas identiteskris mitt i alltihop. Det enda jag gillar är att se in i min gifta kvinnliga kollegas stora blå ögon och tycka mig ana hemligheter och jag gillar att prata med städerskan från Chile samt med hon som kommer med internposten.

The Wolf
2005-11-17, 06:49
Bara att stå ut och försöka ta till sig det som är positivt såvida du inte vill byta jobb, om det nu är lösningen!


Vad är frågan förresten? Bara skönt att skriva av sig månne?

H.Emanuel
2005-11-17, 06:51
Haha, frågan, ja? Vad är det frågan om egentligen. Men du har såklart rätt

Nitrometan
2005-11-17, 08:36
Go postal on their asses!

http://en.wikipedia.org/wiki/Going_postal :MrT:

High1ander
2005-11-17, 09:42
Go postal on their asses!

http://en.wikipedia.org/wiki/Going_postal :MrT:
Kanske inte det bästa att säga till en person som verkar smått snarlik Travis Bickle (no offense), och faktiskt har honom som avatar. *innocent*

Überbiffen
2005-11-17, 11:10
Go postal on their asses!

http://en.wikipedia.org/wiki/Going_postal :MrT:
Skulle ljuga om jag sa att det aldrig varit lockande.. inte heller är jag den enda på mitt jobb som känner så. Jag avskyr min arbetsplats och dom flesta av mina kollegor. Det är en fröjd att få komma dit varje dag. :D

Som tur är har jag planer på annat.

fonzie
2005-11-17, 11:25
Får man fråga vad du jobbar med?

H.Emanuel
2005-11-17, 11:51
Fast Travis B stortrivdes på jobbet (No offence)

High1ander
2005-11-18, 05:14
Fast Travis B stortrivdes på jobbet (No offence)
Gjorde han ju inte! Han utsatte sig for det han hata mest. Svarta, hallickar, luder, "jordens avskum", eller menar du att han uppskatta att torka bort sperma och blod fran s'a'tena i bilen? Kanske du ocksa satter dig pa en arbetsplats du egentligen avskyr?

Jag menar, du gor samma typ av "observationer" av folk som Bickle gor. Kan aven dra paralleller till att du tycker det e synd att duktiga kvinnor som branner ut sig, ett "ruttna systemet", men du klagar inte pa man som branner ut sig. Travis forsoker radda Iris fran de "onda varlden" hallickarna och gatorna.

Sen har ju ocksa du en kvinna du gillar, din lilla Betsy kanske...

Du borjar trottna pa dig sjalv, Travis Bickle gor det ocksa, han borjar trana, eftersom han tycker att han har forsummat sin kropp for mycket. Men samtidigt som han borjar trana sa ater han flingor och blandar med sprit eller honung (dvs inte nyttigt). Sen har han val ocksa en fet identitetkris, vilket slutar med att han lever ut sina galna fantasier och dor (det e dock nagot som kan diskuteras om han gor det i filmen).

Han tror ocksa att han e "God's lonely man" vilket du ger intryck av att vara ocksa, vilket i filmen refererar till nagot forfattaren Thomas Wolfe skrev, vilket kan sammanfattas som alla nagon gang i livet tror de e helt ensamma och ingen kan forsta dem, men att i sjalva verket sa upplever alla den kanslan och det e universalt att kanna sig ensam.

Men det dar e bara jag som raljerar...

cheesian
2005-11-18, 06:04
Du låter utbränd

H.Emanuel
2005-11-18, 06:06
Gjorde han ju inte! Han utsatte sig for det han hata mest. Svarta, hallickar, luder, "jordens avskum", eller menar du att han uppskatta att torka bort sperma och blod fran s'a'tena i bilen? Kanske du ocksa satter dig pa en arbetsplats du egentligen avskyr?

Jag menar, du gor samma typ av "observationer" av folk som Bickle gor. Kan aven dra paralleller till att du tycker det e synd att duktiga kvinnor som branner ut sig, ett "ruttna systemet", men du klagar inte pa man som branner ut sig. Travis forsoker radda Iris fran de "onda varlden" hallickarna och gatorna.

Sen har ju ocksa du en kvinna du gillar, din lilla Betsy kanske...

Du borjar trottna pa dig sjalv, Travis Bickle gor det ocksa, han borjar trana, eftersom han tycker att han har forsummat sin kropp for mycket. Men samtidigt som han borjar trana sa ater han flingor och blandar med sprit eller honung (dvs inte nyttigt). Sen har han val ocksa en fet identitetkris, vilket slutar med att han lever ut sina galna fantasier och dor (det e dock nagot som kan diskuteras om han gor det i filmen).

Han tror ocksa att han e "God's lonely man" vilket du ger intryck av att vara ocksa, vilket i filmen refererar till nagot forfattaren Thomas Wolfe skrev, vilket kan sammanfattas som alla nagon gang i livet tror de e helt ensamma och ingen kan forsta dem, men att i sjalva verket sa upplever alla den kanslan och det e universalt att kanna sig ensam.

Men det dar e bara jag som raljerar...

Man kan ju också se det som att han Trots allt gillade att jobba, och jobba mycket, vilka tider som helst, när som helst, vilka distrikt som helst, för pengarnas skull och för att ha något att göra. En kvinna/kärlekshistoria eller vad man ska kalla det kan du hitta i princip i varenda film. Förövrigt jobbade inte Iris på hans jobb.

Han börjar träna, ja. Bosse Larsson började träna när han blev av med Jobbet på SVT och hamnade i identiteskris (Han som hade allsång på skansen), så det hade stämt om jag haft honom som Avatar också.

Jag skulle klaga på män som bränner ut sig också, om det fanns några.
Och som du säger så är ensamhet universellt, känslan av åtminstone.
Reflekterande och observation av andra är även det en ingrediens i mången film, särskilt där man följer en person "inifrån" så att säga, så det är inte unikt för just Taxi driver, om du bara tänker efter lite till.

High1ander
2005-11-18, 06:35
Man kan ju också se det som att han Trots allt gillade att jobba, och jobba mycket, vilka tider som helst, när som helst, vilka distrikt som helst, för pengarnas skull och för att ha något att göra. En kvinna/kärlekshistoria eller vad man ska kalla det kan du hitta i princip i varenda film. Förövrigt jobbade inte Iris på hans jobb.

Han börjar träna, ja. Bosse Larsson började träna när han blev av med Jobbet på SVT och hamnade i identiteskris (Han som hade allsång på skansen), så det hade stämt om jag haft honom som Avatar också.

Jag skulle klaga på män som bränner ut sig också, om det fanns några.
Och som du säger så är ensamhet universellt, känslan av åtminstone.
Reflekterande och observation av andra är även det en ingrediens i mången film, särskilt där man följer en person "inifrån" så att säga, så det är inte unikt för just Taxi driver, om du bara tänker efter lite till.
Men Travis ville ju jobba hos Betsy :)

Nej, men jag tycker att du liknar Travis Bickle, du har haft hans avatar förrut. Du skrev nyligen en tråd om hur ingen märker dig.
Har fått uppfattningen att du inte är den mest sociala personen, och att du inte är bäst i världen på kvinnor heller (men vem är det), du är fortfarande ungkarl, men hur gammal är du, +35 (kan jag tänka mig).
Sen att du håller på med ditt grubblande hit och dit.

Sen framgår det klart i filmen att Travis jobbar för han inte kan sova, han gör det verkligen inte för att han gillar jobbet. Han gillar att "självtortera sig", utsätta sig för ställen som han vet han inte gillar. Han är en rasist, och är en av de få taxi-chaffisarna som kör svarta. Han hatar slödret på gatorna, men ändå så skaffar han sig ett jobb som sätter honom i mitten av all skit.

Sen tror jag knappast att du har och haft Travis bara för du tycker han är "cool", du indentifierar dig säkert med honom också.

Din signatur är ju inte den mest postiva heller:
Man har att lida eller inte lida. Att vara eller inte vara - och det kvittar. Alla skiter i det.

Den säger att ingen bryr sig, hänvisar till självmord då det är vad hela "Att vara eller inte vara" handlar om. Ser det hela negativt genom att använda lida eller inte lida, istället för lycka eller inte lycka.

Andra trådar du startar om, män o skuldkänslor; under ytan; osv...

Om ditt jobb nu är så hemskt, varför slutar du inte? Varför säger du inte till chefen att fixa till skiten? Knappast du kommer få sparken om du ger konstruktiv kritik.

H.Emanuel
2005-11-18, 06:50
Men Travis ville ju jobba hos Betsy :)

Nej, men jag tycker att du liknar Travis Bickle, du har haft hans avatar förrut. Du skrev nyligen en tråd om hur ingen märker dig.
Har fått uppfattningen att du inte är den mest sociala personen, och att du inte är bäst i världen på kvinnor heller (men vem är det), du är fortfarande ungkarl, men hur gammal är du, +35 (kan jag tänka mig).
Sen att du håller på med ditt grubblande hit och dit.

Sen framgår det klart i filmen att Travis jobbar för han inte kan sova, han gör det verkligen inte för att han gillar jobbet. Han gillar att "självtortera sig", utsätta sig för ställen som han vet han inte gillar. Han är en rasist, och är en av de få taxi-chaffisarna som kör svarta. Han hatar slödret på gatorna, men ändå så skaffar han sig ett jobb som sätter honom i mitten av all skit.

Sen tror jag knappast att du har och haft Travis bara för du tycker han är "cool", du indentifierar dig säkert med honom också.

Din signatur är ju inte den mest postiva heller:
Man har att lida eller inte lida. Att vara eller inte vara - och det kvittar. Alla skiter i det.

Den säger att ingen bryr sig, hänvisar till självmord då det är vad hela "Att vara eller inte vara" handlar om. Ser det hela negativt genom att använda lida eller inte lida, istället för lycka eller inte lycka.

Andra trådar du startar om, män o skuldkänslor; under ytan; osv...

Om ditt jobb nu är så hemskt, varför slutar du inte? Varför säger du inte till chefen att fixa till skiten? Knappast du kommer få sparken om du ger konstruktiv kritik.
Läs den franske författaren Louise Ferdinande Céline och mitt lilla ordspråk kommer att klarna som korvspad. Jo, TRavis är cool. Sen får man skilja på verklighet och internet-forum när det gäller att ta ut svängarna. Mitt inlägg handlar, tycker jag, även om tiden som är. Det ska presteras och löner sätts efter prestation. och folk trillar av, en fter en, jag har bevittnat detta under flera år nu. Det är sorgligt. och man talar inte ut med chefen. Det är bara en vision. De allra flesta är fega stackare som bara tänker på sitt eget bästa. De som talar ut med chefen gör det i ett syfte för att vinna något på det och inte för att ställa saker till rätta. Men tiden kanske blir mogen för det också?
Men just nu är det kaos. Det gäller att vara feg om man ska klara sig här i livet (Nytt ordspråk?)

H.Emanuel
2005-11-18, 06:54
Edit: Förrestan så har jag sökt några jobb, men inte hört nåt. Och jag nämnde inget av mina grubblerier i min cv, utan mer att jag var "Lyhörd och initiativrik och flexibel" och all den där skiten.

High1ander
2005-11-18, 08:26
Edit: Förrestan så har jag sökt några jobb, men inte hört nåt. Och jag nämnde inget av mina grubblerier i min cv, utan mer att jag var "Lyhörd och initiativrik och flexibel" och all den där skiten.
Bra bra, men vad fan gör du uppe den där tiden i Sverige? Du ska ligga och låta musklerna växa! :)

Lycka till med jobbansökningarna, eller att ditt nuvarande fixar till sig.

Sen dumma kvinnor blir sönderstressade för de försöker bevisa de inte är dumma och att de är duktiga, så det är moment 22 för kvinnor ;) FFS relax.

Stress och sönderstressade beror på (enligt mig), människors orealistiska mål för livet. Alla verkar tro att de ska vara perfekta morsor/farsor, älskare, vänner, kunna resa runt, kunna göra dittan och dattan.

Jag personligen pluggar inte inför de flesta proven jag har. Även om skillnaden mellan 1 timme och 0 timmar skulle ge mig A istället för B. Jag behöver inte bevisa skit för någon.
På dagens fysikprov så måla jag på en fråga att X-mas tree + Santa = Smiley :)

(Sen skrev jag självklart det rätta svaret på frågan :em: )

H.Emanuel
2005-11-18, 11:27
Du låter utbränd
De jag känner till som är utbrända kan knappt tänka alls.

Liten Men Fet
2005-11-18, 11:58
Du får väl överväga om den där pengen som kommer varje månad uppväger besväret på jobbet. Men är det så att du verkligen vantrivs så tycker jag att du ska byta jobb för då kommer det nog inte bli bättre där du är nu och att gå runt och vantrivas minst 8 timmar om dagen i flera år är ett jävla slöseri med tid i det enda livet du har.

Vad har du för utbildning? Kan du tänka dig att jobba på på golvet i industri så kan du ju kolla med bemanningsföretag om dom behöver nåt extra bara tillfälligt.
Har du nån ekonomi eller tekniker-utbildning så tycker jag du ska söka internationell tjänst i utlandsstyrkan i tex kosovo som något mer kvalificerat än skyttebasse.
Dom söker en del kvaliciferat folk om du är intresserad av sånt.
www.mil.se/int
klicka runt och kolla om du vill, har du inte gjort lumpen så kan du får göra 4 veckor med gröntjänst innan inryck om du söker nån tekniker/ekonomi tjänst.

Det är iallafall något annorlunda och en bra upplevelse för nästan alla som åker.

H.Emanuel
2005-11-18, 14:55
Du får väl överväga om den där pengen som kommer varje månad uppväger besväret på jobbet. Men är det så att du verkligen vantrivs så tycker jag att du ska byta jobb för då kommer det nog inte bli bättre där du är nu och att gå runt och vantrivas minst 8 timmar om dagen i flera år är ett jävla slöseri med tid i det enda livet du har.

Vad har du för utbildning? Kan du tänka dig att jobba på på golvet i industri så kan du ju kolla med bemanningsföretag om dom behöver nåt extra bara tillfälligt.
Har du nån ekonomi eller tekniker-utbildning så tycker jag du ska söka internationell tjänst i utlandsstyrkan i tex kosovo som något mer kvalificerat än skyttebasse.
Dom söker en del kvaliciferat folk om du är intresserad av sånt.
www.mil.se/int
klicka runt och kolla om du vill, har du inte gjort lumpen så kan du får göra 4 veckor med gröntjänst innan inryck om du söker nån tekniker/ekonomi tjänst.

Det är iallafall något annorlunda och en bra upplevelse för nästan alla som åker.
HAHAHA HAHAHA HAHAHAAAAA