handdator

Visa fullständig version : ****Julklappstips-topicen****


mr.moon
2005-11-16, 17:01
Jag tänkta ett det kunde vara dags med en juklappstips-topic, nu när julen närmar sig och allt. Jag har alltid haft väldigt svårt för att hitta på roliga och bra julklappar till mina nära och kära, så jag tänkte be om lite hjälp. Det är givetvis meningen att alla som vill ha hjälp ska använda den här topicen för att fråga om hjälp! :)

Vad köper/gör/fixar man till sin 42-åriga morsa?
Kokböcker och sånt går fetbort, sånt har hon nog av. En skiva kanske? Nää, hon lyssnar nästan aldrig på musik. Tips på lite basic stuff som morsor vill ha?

Vad köper/gör/fixar man till sin 48-åriga farsa?
Honom ger jag gärna något roligt till. Förra året fick han fab5's stilguide, då jag vet att han är lite smårädd för bögar :D . Han gillar jakt och sånt.

Vad köper/gör/fixar man till sin 12-åriga brorsa?
Detta är iofs inte ett alltför stort problem, då jag vet att han gillar en jävla massa olika saker. Så som animé, iron maiden, turbonegro och sånt som de finns massa olika varianter av pryttlar man kan köpa. Men om någon har något tips på nåt outstanding, säg gärna till!

Vad köper/gör/fixar man till sin 19-åriga syster?
... som till råga på allt lagom till jul kommer hem från Nya zeeland efter att ha varit där i 3 månader. Vore bra om någon har något passande förslag.

Vad köper/gör/fixar man till sin 15-åriga flickvän?
Här kommer det största problemet. Vad fan ska jag ge till henne?! Hon är rätt kräsen av sig när det gäller både musik och prydnader och shit. Hon är uppväxt med raggarmusik och raggarprylar och amerikanare och sånt. Hon säger att hon vill ha en gungstol. Men vafan, ska jag verkligen ge henne en gungstol?! Priset på denna julklapp spelar ingen roll, så länge jag (en 17-årig studerande, ganska fattig pojke) har råd med det.



Så, träd fram och ge era bästa tips nu, samt fråga på om ni behöver hjälp!

Angel
2005-11-16, 17:10
Till mamma.

Presentkort på spa/hudotek.

Lillebrosan.
Hantlar

Syrran
Presentkort på klädaffär lr likande

Tjejjen.
Mp3spelare

sunkan
2005-11-16, 17:12
Jag tänkta ett det kunde vara dags med en juklappstips-topic, nu när julen närmar sig och allt. Jag har alltid haft väldigt svårt för att hitta på roliga och bra julklappar till mina nära och kära, så jag tänkte be om lite hjälp. Det är givetvis meningen att alla som vill ha hjälp ska använda den här topicen för att fråga om hjälp! :)

Vad köper/gör/fixar man till sin 42-åriga morsa?
Kokböcker och sånt går fetbort, sånt har hon nog av. En skiva kanske? Nää, hon lyssnar nästan aldrig på musik. Tips på lite basic stuff som morsor vill ha?

Vad köper/gör/fixar man till sin 48-åriga farsa?
Honom ger jag gärna något roligt till. Förra året fick han fab5's stilguide, då jag vet att han är lite smårädd för bögar :D . Han gillar jakt och sånt.

Vad köper/gör/fixar man till sin 12-åriga brorsa?
Detta är iofs inte ett alltför stort problem, då jag vet att han gillar en jävla massa olika saker. Så som animé, iron maiden, turbonegro och sånt som de finns massa olika varianter av pryttlar man kan köpa. Men om någon har något tips på nåt outstanding, säg gärna till!

Vad köper/gör/fixar man till sin 19-åriga syster?
... som till råga på allt lagom till jul kommer hem från Nya zeeland efter att ha varit där i 3 månader. Vore bra om någon har något passande förslag.

Vad köper/gör/fixar man till sin 15-åriga flickvän?
Här kommer det största problemet. Vad fan ska jag ge till henne?! Hon är rätt kräsen av sig när det gäller både musik och prydnader och shit. Hon är uppväxt med raggarmusik och raggarprylar och amerikanare och sånt. Hon säger att hon vill ha en gungstol. Men vafan, ska jag verkligen ge henne en gungstol?! Priset på denna julklapp spelar ingen roll, så länge jag (en 17-årig studerande, ganska fattig pojke) har råd med det.



Så, träd fram och ge era bästa tips nu, samt fråga på om ni behöver hjälp!


köp en fet kniv till farsan och nån parfym eler ett halsband till flickvännen. Sen kan du ju köpa nån vinflaska till morsan din, be din far köpa ut till dig bara :D

Baan
2005-11-16, 17:15
Till mamma.

Presentkort på spa/hudotek.

Lillebrosan.
Hantlar

Syrran
Presentkort på klädaffär lr likande

Tjejjen.
Mp3spelare

då vet han vad han ska göra av med cirkus tre studiebidrag? :)

mmartin
2005-11-16, 17:19
Antar du har MKT begränsad ekonomi som student? därför också valt presenter efter prisklass...

Mor= En Finare choklad Ask

Far= En flaska Vin

Bror= En Go Dvd film, varför inte en Klassiker??

Syrra= En dejt med mig (eller kanske presentkort på HM)

flickvän= lite dyrare här så, en go parym flaska och en röd Ros

mela
2005-11-16, 17:20
mamma får väl massage eller något som vanligt.

pappa några cigarrer? eh vetefan.. en hammare kanske.

min 20 åriga bror får väl ett par björn borg kallingar.. as always.





tycker att du ska köpa något sött armband eller något till din flickvän.. silver är inte cpdyrt.

Baan
2005-11-16, 17:25
....Far= En flaska Vin....


hans far är jägare, då funkar inte vin. det enda som funkar är en redig kniv

mela
2005-11-16, 17:26
hans far är jägare, då funkar inte vin. det enda som funkar är en redig kniv


uuuuh jägare är läskiga.. speciellt tyska sådana.. som även är gynekologer *cry*

keffat_liv
2005-11-16, 17:28
hans far är jägare, då funkar inte vin. det enda som funkar är en redig kniv

Varför inte jägermeister? =)

bolt
2005-11-16, 17:30
Detta är iaf vad jag ska fixa.


Till mor ska vi köpa en ny bil.
Till far blir det nog nå skum whisky.
Syster yster kommer få tillbaka pengarna jag lånade för nåt år sen.

Trance
2005-11-16, 17:31
Några exempel på presenter som jag har gett bort:

Till mor och far förra året:

2 lite finare mörka chokladkakor, 2 riktigt snygga stora kaffemuggar, 2 paket med finare nymalet kaffe som från en lite finare affär för sådana saker, ett av paketen var någon speciell julblandning.

Farsans födelsedag:
Lite finare öl av olika sorter istället för hans gamla pripps etc som han brukar dricka, lite ölkorv och en västern på dvd.

Baan
2005-11-16, 17:32
Varför inte jägermeister? =)

bra idé, men tror inte vi ska föreslå för en 17-åring att köpa jäger från dragan

n1tro
2005-11-16, 17:34
in på kicks lr något med flickvännen, notera de dofter hon provar ;) säg att du typ funderar att köpa ngn doft till dig själv. då kommer hon säkert också börja pilla lite på dofter... d bara o notera och hoppas på att summan inte blir allt för blodig :D

Nina L
2005-11-16, 17:38
Vad köper/gör/fixar man till sin 42-åriga morsa?
Känner du inte din mamma? Hon har väl intressen!? Jag kan i alla fall dela med mig av ett hett tips som min mamma blev väldigt glad över för något år sedan. Hon fick en väggalmenacka med bilder på oss i familjen, speciellt barnen. Hon gillade den faktiskt lite för mycket eftersom hon inte har skrivit i den (den var för fin) och eftersom hon använder den ännu... *screwy*

Vad köper/gör/fixar man till sin 48-åriga farsa?
Gå till en jaktaffär och berätta om honom så får säljaren sköta jobbet. Min pappa gillar golf, så det är i princip tvunget att ge nått med golfanknytning.

Vad köper/gör/fixar man till sin 19-åriga syster?
Känner du inte henne heller? Man vill ju inte ha något bara för att man är i en viss ålder. Man vill ju ha något för att man är en person med en viss personlighet.

Vad köper/gör/fixar man till sin 15-åriga flickvän?
Ge henne en gungstol om du kan. (De kostar ju en del, även begagnade.) Annars gäller det att vara uppmärksam på allt som sägs framöver. Ledtrådar kan komma.

skaparn
2005-11-16, 17:45
Förra årets julklappar.

I god tid undanbad jag mig alla julklappar i utbyte mot att slippa ge bort, men några blev det ändå

100 höjdare
SAOL
En bränd skiva med klassisk glam-rock
En kram med löfte om att vara en god son

Jisses!!!!! Det var inte bra att skriva ner såhär. Nu känner man sig lite snål ändå. Blir bättring i år.

Jense
2005-11-16, 18:15
hans far är jägare, då funkar inte vin. det enda som funkar är en redig kniv



eller en ett tunna syra med blodfläckar och hakkors på, the manly way, s.a.s


om din flicka är så kräsen så får du gå med henne och handla.

Baan
2005-11-16, 18:17
jag tar tillbaka det om en redig kniv, visst en mora är inte dyr, men det är ändå bara en morakniv. en bra kniv >= 1x studiebidrag, lite för dyr present

mr.moon
2005-11-16, 18:33
Tack för väldigt bra tips allihopa, även om den del kanske är lite för dyra för min plånbok. Ni har verkligen lyckats få igång mina tankar, som för bara nån timme sen var helt vilsna :)

Glöm inte att ni också kan komma med frågor om vad ni ska köpa i denna topic ifall ni är osäkra och behöver tips. För tips, det verkar folk iaf kunna ge :hbang:

aliquis
2005-11-16, 18:35
nej nej nej


andra fruktansvärda rubriken på bara en vecka.

Håller kolozzeum på att bli lunarstorm? Definitivt.

sunkan
2005-11-16, 18:35
En väldigt nära tjejkompis som fyller 17år?

Vad har ni för tips till en sådan.

mr.moon
2005-11-16, 18:41
En väldigt nära tjejkompis som fyller 17år?

Vad har ni för tips till en sådan.

Vet inte om de finns på marknaden fortfarande, men när en väldigt nära tjejkompis till mig fyllde 17 så köpta jag ett "puss och kram"-överdrag till kudden. På ena sidan står det "puss", på andra står det "kram". Fanns på HM. Sen kanske en blomma på det :)

Twister
2005-11-16, 18:51
En väldigt nära tjejkompis som fyller 17år?

Vad har ni för tips till en sådan.

http://www.dino.se/product.php?pid=422&PHPSESSID=6fb89700775f35ad79f20ef0575bbce9

Kebab-Arne
2005-11-16, 18:57
Choklad (skitsamma hur fin den är) tycker inte jag passar så vidare som juklapp. De flesta äter nog av godis och mat under julen så blir verkligen tårta på tårta.

En trevlig cd-skiva är kanske bättre?

Till syskon kan man i mitt tyckte mycket lämpligt ge lite brända filmer, spel och sånt. :D Bara det funkar att köra skiten.

Zakath
2005-11-16, 19:14
Tycker ni man ska ge presenter till diverse släktingar (morbror och moster m. familjer, mormor o morfar) som man träffar några gånger per år, och firar jul med? Känns lite knepigt... :(

Zozza
2005-11-16, 19:24
nej nej nej


andra fruktansvärda rubriken på bara en vecka.

Håller kolozzeum på att bli lunarstorm? Definitivt.

Bara statusräkningen som fattas.. ajuste vi har postcountmätare för det. :)

mr.moon
2005-11-16, 20:05
aliquis och Zozza: Gillar ni inte topicen så är det bara att låta den vara. Är det så svårt?

Jax
2005-11-16, 20:14
Choklad (skitsamma hur fin den är) tycker inte jag passar så vidare som juklapp. De flesta äter nog av godis och mat under julen så blir verkligen tårta på tårta.

Köpte 6 olika sorters lyxchoklad till min syster. Det var hon mycket nöjd med. Sen fick hon en kockkniv och en sminkkurs med värdekort på tillhörande smink också.

Zozza
2005-11-16, 20:18
aliquis och Zozza: Gillar ni inte topicen så är det bara att låta den vara. Är det så svårt?

Nej, jag ser den förbannade jävla topicen på första sidan i allmänt så fort jag går in där!

Och nu bumpade jag upp tråden igen! Helvete! *cry*

Trance
2005-11-16, 20:19
aliquis och Zozza: Gillar ni inte topicen så är det bara att låta den vara. Är det så svårt?

Vad de menar är att du använder stjärnor i rubriken av någon anledning.

Tomten
2005-11-16, 20:41
Vad köper/gör/fixar man till sin 12-åriga brorsa?

Köp naruto DVD, första 75 avsnitten

http://www.tradera.com/auction/aid_20931376

blir han nog glad.

Har du inte nog med pengar så kan du alltid gå in på nån fansub sida och ladda ner de 100 första avsnitten av One Piece och bränna ut på DVD åt honom.

backflash
2005-11-16, 20:44
Vad köper/gör/fixar man till sin 42-åriga morsa?
Kokböcker och sånt går fetbort, sånt har hon nog av. En skiva kanske? Nää, hon lyssnar nästan aldrig på musik. Tips på lite basic stuff som morsor vill ha?

En ny son? Eller varför inte nån trevlig utgåva av en film hon kanske gillar. Känner du dig småevil och ni inte har en regionsfri dvd så köp en icke R2-utgåva och slå 2 flugor i en smäll.


Vad köper/gör/fixar man till sin 48-åriga farsa?
Honom ger jag gärna något roligt till. Förra året fick han fab5's stilguide, då jag vet att han är lite smårädd för bögar :D . Han gillar jakt och sånt.

http://www.vildsvin.se/jaktpresent.shtml
google ftw!!!!194345


Vad köper/gör/fixar man till sin 19-åriga syster?
... som till råga på allt lagom till jul kommer hem från Nya zeeland efter att ha varit där i 3 månader. Vore bra om någon har något passande förslag.

En tiki (talisman alltså, inte ordagrant)


Vad köper/gör/fixar man till sin 15-åriga flickvän?
Här kommer det största problemet. Vad fan ska jag ge till henne?! Hon är rätt kräsen av sig när det gäller både musik och prydnader och shit. Hon är uppväxt med raggarmusik och raggarprylar och amerikanare och sånt. Hon säger att hon vill ha en gungstol. Men vafan, ska jag verkligen ge henne en gungstol?! Priset på denna julklapp spelar ingen roll, så länge jag (en 17-årig studerande, ganska fattig pojke) har råd med det.


Sure ge henne en gungstol. Känner du dig snål: sno en stol från vinden, fixa ett par medar på träslöjden som passar, måla, kombinera de 2...

Fredrik_S
2006-12-24, 18:47
Vad köper/gör/fixar man till sin 15-åriga flickvän?
Här kommer det största problemet. Vad fan ska jag ge till henne?! Hon är rätt kräsen av sig när det gäller både musik och prydnader och shit. Hon är uppväxt med raggarmusik och raggarprylar och amerikanare och sånt. Hon säger att hon vill ha en gungstol. Men vafan, ska jag verkligen ge henne en gungstol?! Priset på denna julklapp spelar ingen roll, så länge jag (en 17-årig studerande, ganska fattig pojke) har råd med det.



Så, träd fram och ge era bästa tips nu, samt fråga på om ni behöver hjälp!

Gungstolen hon syftar på är nog den som finns på jysk, verkar vara rätt populär. min 14 åriga systerdotter fick en sådan och hennes kompisar ville ha en sån.
Och det är absolut inte en klassisk gungstol utan en mjuk låg variant