handdator

Visa fullständig version : tänkte höra lite ang mitt konstiga halsont


Johan86
2005-11-16, 15:56
förra söndagen så fick jag ont i halsen.sen höll i sig till ons-tors.sen var jag frisk fre,lör,sön.sen i måndags så kom halsontet tillbaka.och i dag onsdag så känner jag lite i halsen.inget värre direkt.men trist som fan att man inte kan träna på 1,5 vecka.ska ta halsprvov i morgon iaf.

vad kan detta vara? något virus? annars när jag får halsont så går det över på 2-3 dagar och sen övergår det till snuva.men snuva har jag inte fått

Larsson
2005-11-16, 16:06
Du får väl vänta på reslutatet av halsprovet, halsont kan bero på många saker.

Johan86
2005-11-17, 10:50
jag var inte svullen.och dom kunde inte se nån infektion.så jag skulle vila *grr27* blir jag inte bättre på måndag skulle jag återkomma

Nina L
2005-11-17, 10:58
Jag har haft en hel del problem med min hals (mest när jag rökte, dock) och min erfarenhet säger mig att virus är det drygaste att bli av med. Om det var halsfluss så hade du varit svullen och haft ont av att svälja. Jag gissar på någon annan form av virus. Det är inte mycket att göra åt saken i så fall förrutom att se till att ta hand om sig och låta immunförsvaret jobba på.

puppas
2005-11-17, 10:59
Inte röka Nina... *screwy*

Johan86
2005-11-17, 11:06
Jag har haft en hel del problem med min hals (mest när jag rökte, dock) och min erfarenhet säger mig att virus är det drygaste att bli av med. Om det var halsfluss så hade du varit svullen och haft ont av att svälja. Jag gissar på någon annan form av virus. Det är inte mycket att göra åt saken i så fall förrutom att se till att ta hand om sig och låta immunförsvaret jobba på.


det är ju så att det gör lite ont när man sväljer.inget alvarligt direkt.fat det är väl kanske lite bra att vila så det är helt hundra

Nina L
2005-11-17, 11:12
det är ju så att det gör lite ont när man sväljer.inget alvarligt direkt.fat det är väl kanske lite bra att vila så det är helt hundra
Du kan ta det lite lugnare, men du behöver inte vila helt om du inte känner för det. Ät, drick och sov ordentligt. Det vanliga. Det kan mycket väl vara så att du har en liten halsfluss på gång. De kan inte mäta sånt för tidigt. Men om ditt immunförsvar sköter sig så kan det mycket väl försvinna innan det blir något "på riktigt".

Johan86
2005-11-22, 19:48
har nu haft ont av och till i 2,5 vecka.känns lite svårt att svälja.känns som en klump i halsen.men det är inte svullet.läkarna säge bara vänta.

vad kan det vara? något speciellt man ska äta?

King Grub
2005-11-22, 19:49
vad kan det vara?

Tror inte någon här vet mer än din läkare.

något speciellt man ska äta?

För att då det att gå över? Nej.

Johan86
2005-11-22, 19:53
vad kan det vara?

Tror inte någon här vet mer än din läkare.

något speciellt man ska äta?

För att då det att gå över? Nej.


jag har hört att mjölk ska "reta" halsen stämmer detta?

inga vitaimer eller liknande som är bra för immunförsvaret?

wintzell
2005-11-22, 20:23
jag har hört att mjölk ska "reta" halsen stämmer detta?

inga vitaimer eller liknande som är bra för immunförsvaret?

Man kan uppleva det (det ÄR så för mig) att man får mer slem i halsen av mjölk.
Jag har haft det så som du har det i nästan 2 år, men för 2 månader sedan började jag äta mycket och mycket nyttig mat. Mycket mer protein och mer frukt. Nu har jag sluppit halsonten i 2 månader. Men det betyder ju inte att det är kosten som är anledningen...

Johan86
2005-12-01, 16:13
jag har känt mig rätt ok nu nåra dagar.täntke träna lite lätt (tungt). hur vet man om man får eller har hjärtmuskelinflamation? märker man det under träningen eller kan det komma dagarna efteråt?

Mago
2005-12-01, 16:20
jag har hört att mjölk ska "reta" halsen stämmer detta?


Okej! Vi väntar på någon som kört med mjölk. :)

Edit: Det var det sämsta försöket att få in något kul på evigheter. Skämms mig själv.

wintzell
2005-12-01, 16:33
Okej! Vi väntar på någon som kört med mjölk. :)

Edit: Det var det sämsta försöket att få in något kul på evigheter. Skämms mig själv.

Nej då, det var väl inte så farligt!