handdator

Visa fullständig version : Trollhättan någon??


Big Lou
2005-11-16, 11:25
Undrar om det finns nån här som bor i trollhättan med omnejd?
Ska jobba här på veckorna ett tag framöver.
Funderar på att träna på Älvhögsborg. Nån som tränar/tränat där??
Hur är det där?
Om nån är sugen på att köra tillsammans så hör av er!

/lou

Edde_1
2005-11-16, 11:30
Min flickvän bor där, du kan träna med henne om du vågar :D
Älvshögsborg är riktigt fint tycker jag, men onödigt dyrt.

Big Lou
2005-11-16, 11:36
Min flickvän bor där, du kan träna med henne om du vågar :D
Älvshögsborg är riktigt fint tycker jag, men onödigt dyrt.

Sjysst....då lånar jag henne då. ;)

Ja det var visst riktigt dyrt, 650 kr för en månad!
Kan träna gratis i Vänersborg på motionspalatset är med i CMS.
Men jag var inte så imponerad av det gymet...och smidigt om man slapp åka dit varje dag.
Hörde även talas om Apell power och åkte dit men det så jäkligt stängt ut....var mörkt och inga bilar utanför.

Nån annan som vet nåt??

Solros
2005-11-16, 11:57
Träna på Apells gym i vargön eller på GYM1 i vänersborg.

Big Lou
2005-11-16, 12:31
Träna på Apells gym i vargön eller på GYM1 i vänersborg.

Tränar du på nåt av dessa ställen?
Vet du hur mkt det kostar?

Solros
2005-11-16, 12:35
Inte längre, bor i Gävle nu.

http://www.gym1.se/

http://www.apellpower.com/

cosmo
2005-11-16, 13:13
Ta en sväng förbi Uddevalla och kör ett pass på Sommarhemmets kraftsportsklubb! :thumbup:

Big Lou
2005-11-16, 14:09
Ta en sväng förbi Uddevalla och kör ett pass på Sommarhemmets kraftsportsklubb! :thumbup:

Är det ett bra ställe eller? jag är på jakt efter ett ställe där det finns gott om böjställningar, bänkpressar, helst ett powerrack också.

Det var på denna punkt motionspalatset föll, fanns endast en lös ställning för knäböj, men den verkade inte vara avsedd för att böja i heller utan bara som upplägg för en stång som man kunde köra lite stående rodd eller dylikt med.
Hade aldrig vågat lägga nåt tungt på den skrangliga ställningen.

Fler tips!! och om ni har tips, berätta gärna hur stället är att träna på.

//Lou

Johan O
2005-11-16, 15:11
Jag tränar på älvhögsborg PLUS i THN.
Väldigt fräsht och bra vilket också priset avspeglar, men det finns inte så många alternativ här om man inte jobbar på exempelvis Volvo eller Saab som har egna gym.
Årskort har jag för mig kostar runt 4000kr. Sen finns det väl både månadskort och typ 10ggr-kort man kan köpa.

Det finns två (bra) böjställningar och två bänkpressar, inget powerrack men två smithar och rikligt med tunga hantlar, samt en hel drös med diverse maskiner och cardioprylar.
Jag har aldrig upplevt att jag saknar något iallafall.

Ps. mycket fina honor också. :thumbup:

cosmo
2005-11-16, 16:27
Är det ett bra ställe eller? jag är på jakt efter ett ställe där det finns gott om böjställningar, bänkpressar, helst ett powerrack också.

Det var på denna punkt motionspalatset föll, fanns endast en lös ställning för knäböj, men den verkade inte vara avsedd för att böja i heller utan bara som upplägg för en stång som man kunde köra lite stående rodd eller dylikt med.
Hade aldrig vågat lägga nåt tungt på den skrangliga ställningen.

Fler tips!! och om ni har tips, berätta gärna hur stället är att träna på.

//Lou
Mycket bra gym i mitt tycke, två bänk-ställningar, ett powerrack, hantlar upp till ~50kg, mycket fria vikter, bra stänger, lyftarpodie m.m.

http://www.sommarhemmet.com/

Edit: Finns endel Nordicgym maskine samt en Hammerstrength rodd. :thumbup:

Big Lou
2005-11-16, 16:34
Jag tränar på älvhögsborg PLUS i THN.
Väldigt fräsht och bra vilket också priset avspeglar, men det finns inte så många alternativ här om man inte jobbar på exempelvis Volvo eller Saab som har egna gym.
Årskort har jag för mig kostar runt 4000kr. Sen finns det väl både månadskort och typ 10ggr-kort man kan köpa.

Det finns två (bra) böjställningar och två bänkpressar, inget powerrack men två smithar och rikligt med tunga hantlar, samt en hel drös med diverse maskiner och cardioprylar.
Jag har aldrig upplevt att jag saknar något iallafall.

Ps. mycket fina honor också. :thumbup:


Allt man kan önska sig och fina flickor??
Sign me up!
Får nog bli ett månadskort på älvhögsborg då.
Vet inte hur länge jag blir kvar här så det är svårt att teckna nåt längre.

Saabs gym har jag varit och kikat på, är konsult på Saab så jag skulle väl få använda deras gym men jag var inte jätteimpad av deras gym heller.

Så dyrt eller inte spelar ingen roll, vi ses kanske på gymet!
Ska ge mig själv ett månadskort i födelsedagspresent..... japp Big Lou fyller år idag!!
JÄTTESKOJ att fira sin födelsedag i en stad där man inte känner nån alls....*ironisk*

Tackar för tipset förresten!

Big Lou
2005-11-16, 16:35
Mycket bra gym i mitt tycke, två bänk-ställningar, ett powerrack, hantlar upp till ~50kg, mycket fria vikter, bra stänger, lyftarpodie m.m.

http://www.sommarhemmet.com/

Edit: Finns endel Nordicgym maskine samt en Hammerstrength rodd. :thumbup:

Får tacka för tipset! men det blir nog lite långt att åka dit varje dag iaf. Men man skulle ju kanske kunna testa det en gång iaf.
Gillar att testa lite olika gym.