handdator

Visa fullständig version : Ont på utsidan/framsidan av axeln=(


Eatalot
2002-07-23, 21:05
Tänkte höra med er om min axel.

Har haft ont nu under axelpassen i nån månad, har hoppats att det skulle bli bättre men icke.

Får ont då jag kör lateral raises, men också vanlig axelpress. Det smärtar på utsidan/framsidan av deltoid, svårt astt förklara, men nånstans mitt emellan. Tar ungefär mitt på då jag kör lateral raises.

En jag känner blev nyligen undersökt för en annan axelskada, å då frågade läkaren om han hade ont just där jag har ont. å tydligen var det inte alls bra.

Funderar nu på hur jag ska gå vidare med axelpassen, om jag ska värma upp mer, ändra utföradnde på övningar mm.

vad säger ni??

spinkoo
2002-07-23, 21:10
1. Var rädd om dig själv!

2. Fråga inte om lösningar på sånt här över internet.:smash: Säger inte för att va taskig men det kan vara dumt...

3. Besök läkaren om det nu kan vara allvarligt...

I all välmening/spinkoo:)

Eatalot
2002-07-23, 21:14
mjo, men eftersom det inte verkar alltför ovanligt tänkte jag att nån här som är utbildad inom området kunde ge mig nått tips.

goa_killen
2002-07-23, 21:31
Ja själv hade väldigt ont i vänter axel...
kändes som de va lixom inne i axel i mitten som de gjorde ont när ja körde nån typ av press...

Men detta försvann när ja började värma upp o köra lite lättare me pressarna...

Eatalot
2002-07-23, 21:33
joo, om jag värmer upp rejält, å kör medium-lätt går det perfekt.

men det vill man juh inte=)

ska iaf boka tid imorrn på ett gym i stan, får de kolla axeln.

vill vara säker på ett det inte är nått allvarligt.

mr_ping
2002-07-23, 21:52
Får du ont när du sträcker armen rakt ut - framåt (bänkpress-ställning) ??

Isåfall har du samma som jag hade......jag hade kört för många träningsdagar utan vila........ jag vilade 1 vecka helt från gymmet, körde på lite lugnt och vilade minst 1 dag emellan - då försvann det och nu kan jag köra med tunga vikter igen!!!

(Bänkpress, axelpress bakom nacken var inblandade)

Åse Columbus
2002-07-24, 08:04
Axlar ska man vara mycket rädd om...............

Inte träna förrän du fått besked vad det är om det inte går över med lite vila...:nono:

En naprapat eller kiropraktor kan vara en bra idé....jag har telnr till en som jag tror JJ gick till......i sthlm.

sänd ett pm till mig om du vill ha numret.

Åse:smokin:

Eatalot
2002-07-24, 15:26
mr_ping, verkar ha liknande som dig.

ska gå till en sjukgymnast imorrn. som tur är kan jag köra alla pass utom axlar, helt utan att känna av vänsteraxeln just där jag får ont.

så det är bara att träna på å se vad han säger.

tack för svaren!