handdator

Visa fullständig version : Träna ungt..


Wolu
2005-11-15, 22:28
Hej

Jag är en kille på 15 år som är ungefär ~180 lång, ~70 kilo och jag undrar om det är förtidigt för mig att träna styrka (bänk, hantlar mm.) ganska explosiv träning bytheway.

Undrar också, om det gör någon skillnad att ta proteinpulver vid min ålder, eller om det inte är skadligt, även fast man är så pass ung som jag är.

Tack för dig svar, det uppskattas.

King Grub
2005-11-15, 22:30
1. Nej. Inte om träningen är korrekt utförd och kontrollerad.

2. Nej. Det är mat i pulverform. Proteinet i proteinpulver är vanligtvis protein från vanlig mjölk. Om det är nödvändigt är en annan sak.

Wolu
2005-11-15, 22:39
Jo, jag har då förmodligen samma problem som förmodligen många har. Mina föräldrar är GRYMT skeptiska mot sånna här "pulver" och vägrar att ens läsa om det, så jag antar att dom får köpa dyra biffar åt mig typ ^^.

King Grub
2005-11-15, 22:40
Nåja, du får inte sämre resultat av samma mängd protein från mat som från proteinpulver. Tråkigt med personer som inte vill lära sig saker, dock.

Jompi
2005-11-15, 23:02
Nåja, du får inte sämre resultat av samma mängd protein från mat som från proteinpulver. Tråkigt med personer som inte vill lära sig saker, dock.

Spelar vasslets snabbhet ingen roll längre?

BigForre
2005-11-15, 23:15
Jo, jag har då förmodligen samma problem som förmodligen många har. Mina föräldrar är GRYMT skeptiska mot sånna här "pulver" och vägrar att ens läsa om det, så jag antar att dom får köpa dyra biffar åt mig typ ^^.

Misströsta icke, proteinpulver är inget magiskt, du har en fruktansvärd fördel av att bo hemma, mat alltid tillgänglig, och det är med maten som du kan göra den stora skillnaden...Lycka till!

bubbe
2005-11-16, 07:26
föräldrarna får väl skylla sig själva, priset per kg protein blir ju runt det dubbla eller mer med kött jmf med vassle. kanske det kan få dom att åtminstånde vilja förstå vad vassle är för något.

King Grub
2005-11-16, 08:11
Spelar vasslets snabbhet ingen roll längre?

Nej.

mini_Arnold
2005-11-16, 08:17
Nej.
Inte för att vara personlig nu (vet att du ogillar sånt) men vad hade du ätit efter ett träningspass om du inte hade tillgång till vasslepulver?

King Grub
2005-11-16, 10:25
Kolhydrat direkt efter, protein 1 h senare, gärna från mjölkprodukter, t ex kvarg, kesellsa, cottage cheese. Ta saken i ett annat forum och en annan tråd än den här.

stahlberg
2005-11-16, 19:00
Wolu : Du har tur om det är bara proteinet och inte själva träningen som dina föräldrar är emot. Det finns värre föräldrar.

Att föräldrarna är emot pulvret beror förstås på att de inte förstår vad det är (alltså "mat i pulverform").

Det viktigaste är att du lär dig en bra grundläggande kost. Fastän personligen tycker jag nog att dina föräldrar kunde köpa lite proteinpulver till dig också.

mangemani
2005-11-16, 19:40
Jo, jag har då förmodligen samma problem som förmodligen många har. Mina föräldrar är GRYMT skeptiska mot sånna här "pulver" och vägrar att ens läsa om det, så jag antar att dom får köpa dyra biffar åt mig typ ^^.


konstigt nog så tror föräldra mer på vad som står i skit tidningar som aftonbladet och andra blaskor och det dom hör från helt okunniga människor än vad dom tror på en som har läst samt har lång erfarenhet av produkten...förargligt,ja det är det.
så fort jag får hem nått paket med sådana produkter i,då kommer föräldrarna springandes och ska kolla i paketet och inspektera,som några jävla experter......"det står på burken nått om anabolic acid....magnus,du fåååår inte hålla på med steroider har vi sagt....*efter mycket förklarande*....ok,men jag hoppas verkligen att du inte håller på med nått sånt"....gggghhhhhnnnngggg*ser rött*

Jax
2005-11-16, 19:47
Jo, jag har då förmodligen samma problem som förmodligen många har. Mina föräldrar är GRYMT skeptiska mot sånna här "pulver" och vägrar att ens läsa om det, så jag antar att dom får köpa dyra biffar åt mig typ ^^.
Hade mina föräldrar betalat oxfilé till mig om jag slutade med proteinpulver så hade jag varit överlyckligt.

mangemani
2005-11-16, 19:50
Hade mina föräldrar betalat oxfilé till mig om jag slutade med proteinpulver så hade jag varit överlyckligt.



exakt det har jag sagt till mina föräldrar.