handdator

Visa fullständig version : Blir fet.


Assazel
2002-07-23, 20:32
Vad ska jag göra? positivt är att hela kroppen blir större. men magen är bara plöfsig. sitter jag upp går den i 3-4 små bilringar.. hur blir jag av med detta utan att tappa mina muskler? Har ju snabb metabolism och kämpar som ett djur för att gå upp i vikt och är ju rädd att jag ska gå ner i vikt igen om jag börjar konditionsträna..

Alla säger men du måste jag äta upp dig så du har lite att bygga på... Visst det köper jag men det är fan inte lönt om magen ska sticka längre ut än brösten, Vad händer om jag fortsätter? Mega magen Allan, eller kommer den att sakta stanna av och resten av kroppen kommer ifatt? Annars känns det som om jag sitter i en ond cirkel.

Alternativet är att äta upp sig ett par KG till och sen börja kondition!? Vad ska jag göra?
jag är 1.74 väger 63 kg.

Nu tänker ni: hur kan man vara fet på den vikten? JODÅ det går, min mage är verkligen lönnfet.. inte en muskel syns. Need help now!

/B

goa_killen
2002-07-23, 20:40
Sitter själv me funderingar kring att lägga på mej ett par kilo te vintern, men sanningen är att ja vågar inte...

E skiträdd att de ska hamna på magen...

väger 85kg på 1,85cm

Men de ända egentligen ä ju bara att pröva =)

Munter
2002-07-23, 21:53
1.74 väger 63 kg.
Såååå fet kan magen inte vara :D

Du har bara två alternativ egentligen: a) bulka upp dig, dieta ner dig b) håll dig någorlunda stabil året runt. Finns inga andra varianter.

razores
2002-07-24, 06:07
Vem har sagt att du inte kan konditionsträna? En bra kondition hjälper dig att kunna träna hårdare på gymmet. Vilet gör att du får bättre uthållighet och kan träna "tyngre". Som sedan innebär att du gör av med fler kalorier. Mer muskler= större energiomsättning.
Detta innebär ju inte att du ska springa på löpbandet tills du får blodsmak i halsen... Utan cykla en halvtimme på motionscykeln ett par ggr i veckan eller nåt. Men du kanske inte lägger på dig massa lika snabbt, men som Munter skrev. Du kan inte välja båda. Om du vill satsa på byggning så är det antingen eller som gäller! (fan va det lät knäppt när man läser det högt)

Förresten, har du koll på hur många kalorier du stoppar i dig?? Protein, fett kolhydrater. Hur mycket tränar du?

Naprapat-Byggare
2002-07-24, 07:14
174cmoch 63 kg.

Ok

Jag äroxå174cm men väger 101kg.

Var inte rädd.

Vill du bygga massa måste du våga skicka på lite Kcal.
Men om du bara vill bli "fit" kan du hålla ned lite och lägga till cardio träning.

Önskar det gick vara fit och bygga massa men man får offra lite:D :eating: :bpump:

Daemon
2002-07-24, 08:45
Vad är det ni är så förbannat rädda för??
Att brudarna inte ska gilla er för att ni har tre kg mer fett på kroppen?? eller vad??

Vill man växa måste man äta!! Äta rätt.
Jag uppmuntrar inte till ohämmad bulk där man trycker i sig skräp.
Ät mycket protein och kolhydrater, ät lagom med fett.

Jag vet inte hur länge du, Hominus_Nocturna, har tränat, antagligen inte särskilt läng. Jag tror att du skulle få jävligt bra ökningar om du började äta ordentligt. Vad gör det om du ökar 3 kg fett om du samtidigt ökar 6 kg muskler.
Skulle tro att bröstkorgen kommer hamna utanför magen då.

Tre kg fett försvinner på sex veckor!

Assazel
2002-07-24, 09:35
Jag äter riktigt ordentligt nu.

har tränat i 8 mån ca.
Får inte glömma att jag har gått upp 13 kg på 8 månader.
vägde 52 då... så det går framåt..

jag kanske bara är rädd för min nya mage med tanke på att jag varit vad att se min mage när jag vägde 52 kg..

men jag kommer inte att gå upp helt onormalt mycket på magen då? utan de kommer gå relativt jämnt om jag äter som fan och tränar på?

/b

Jarod
2002-07-24, 10:03
Vart fettet sätter sig är helt beroende på dina gener... Har du otur så sätter det sig på magen men har du tur så fördelas det jämnt över hela kroppen... Det enda du kan göra är att testa å se.. Du vet - trial and error-principen...

Mvh

AJ
2002-07-24, 10:08
Jag måste råkat ut för en genetisk mutation.... tycker fan allt fett sätter sig i ansiktet på mig när jag tjockar till mig hehe ;)

Jarod
2002-07-24, 10:10
Då är det inte att tänka på att bulka på dig en sisådär 5kg?? :D

Mvh

Assazel
2002-07-24, 10:52
alla i min familj är smala. Så då borde det hamna lite överallt?