handdator

Visa fullständig version : Sunkens thaijournal


Sunken
2005-11-15, 21:52
Jepp ska dra igång en ny träningsperiod, och tänkte då att jag ska skämma ut mig här offentligt för er alla *grr*

Målet som jag har just nu är att tappa vikt och att få kondition, vilket gör att jag försöker att ligga på ett kaloriunderskott just nu för att tappa vikt.

Målet är 85 kg, för att sedan börja på att bygga kvalitetsmuskler i lugn takt.

När jag började stod vågen på 97 kg o ganska klämvänlig :cool:
Lite data då..
192 lång
94 kg
20 år
Har tidigare tränat från och till(aldrig längre än 6 månader i sträck dock) under 4 år.


Träningsschemat just nu är anpassat för att gå ner i vikt, skaffa kondition och för att ha något att göra medans jag är arbetslös!

Alla dagar förutom Måndagar promenerar jag, käkar frukost och tar sedan en lätt 30 minuters joggingtur.
Tisdagar och Torsdagar kör jag antingen intervaller eller långdistanslöpning.
Måndag, Tisdag, Torsdag, Fredag gymmar jag på eftermiddagen och på Onsdagar och Söndagar har jag träning i thaiboxning under 1½ timma.

Har nu inte tränat sedan i Juli, så kör därför lite lugnt veckan ut, för att sedan börja köra lite hårdare senare, så att jag inte åker på några skador.


Tisdag

Rygg/mage

Latsdrag 3x6 65
Hanteldrag 3x8 30
Sittande kabelrodd 3x6 ?
Marklyft 3x8 60
Hypersträck 3x10

Mage
Raka/sneda crunches 3x25
Crunches i cablecross 3x10 ?

Vet att det blev lite långt, men huvudsyftet med denna journal är mest för att jag ska få lite press på mig själv att fortsätta =) Kommentarer välkomnas dock!

Mass-Tech
2005-11-15, 21:54
trode först du var sunkan. Men det ser bra ut.

sunkan
2005-11-15, 21:55
haha

Sunken
2005-11-16, 15:52
Onsdag 17:e Oktober
Promenad 08-09
jogging 10.00-1030

Gympass vid 1330

Vader

Stående vadpress 3x15 @ 45
Sittande vadpress 3x15 @ 40
Vadpress i benpressmaskin 3x25 @ 50
Stående med stång 3x25 @ 50

Axlar

Hantelshrugs 3x20 @ 25
Upprätt rodd 3x6 @ 50
Axlar i maskin 3x8 @ 70
Axelpress hantlar 3x8 @ 20

Sunken
2005-11-16, 23:16
Körde även ett rätt lugnt thaipass nu på kvällen. Har även införskaffat lite snabbakolhydrater som jag tar efterträning, så jag ska tappa så lite muskler som möjligt. Lite roliga mått så här på 2 veckor är att midjan har blivit en 3 cm mindre =) När man mig målet när båda biccarnas mått är större än midjans =)

trym
2005-11-16, 23:58
nämen myyys, en till Thaiboxare på forumet!
hur länge har du hållt på? kör i Umåe anntar jag?
tävlat? ambitioner?

Sunken
2005-11-17, 12:22
nämen myyys, en till Thaiboxare på forumet!
hur länge har du hållt på? kör i Umåe anntar jag?
tävlat? ambitioner?


Hehe känns som att thaiboxning är nya flugan =) Har dock inte kört så länge men har ambitioner så det räcker och blir över! Jepp kör på renyi, men har bara tränat i några månader. Försöker köra mer tekniskt på träningarna för att sedan träna kraften på gymmet. Det enda som jag hoppas på nu är att bli bättre, och sedan se vars det leder. Prio 1 är just nu att skaffa kondis och tappa vikt, men får se hur det går!

Såg du Sanshou sm som gick i helgen?

Sunken
2005-11-17, 17:08
Torsdag 17:e November

Blev en speciell dag idag. Började dagen som vanligt med en timmas promenad i raskt tempo.

Fick dock förhinder idag, så långdistanslöpningen blev till ett benpass på gymmet, men ska försöka att hinna o löpa ikväll.

Har fortfarande lite ont i knät så kör lugnt, har inte heller nånsin tränat benen förut på gym(vet jag skäms)

Började med knäböj

Knäböj
1x1 @ 20 Uppvärmning
1x1 @ 30 Uppvärmning
1x1 @ 40 Uppvärmning
3x8 @ 60

Benpress
3x8 @ 80

Benspark
3x10 @ 35

Bencurl
3x10 @ ~35

Körde sedan i nån maskin som tog på rumpa och bakre lår
3x10 @ 75

Benpress(Annan vinkel och maskin)
3x10 @ 90

Tycker det gick rätt bra att köra ben + att jag konstigt nog inte fick ont i knät. Bara tacka o va gla! Ska bli spännande att se hur resultaten kommer att bli på benen med tanke på att de aldrig blivit tränade förut.

trym
2005-11-19, 00:56
Hehe känns som att thaiboxning är nya flugan =) Har dock inte kört så länge men har ambitioner så det räcker och blir över! Jepp kör på renyi, men har bara tränat i några månader. Försöker köra mer tekniskt på träningarna för att sedan träna kraften på gymmet. Det enda som jag hoppas på nu är att bli bättre, och sedan se vars det leder. Prio 1 är just nu att skaffa kondis och tappa vikt, men får se hur det går!

Såg du Sanshou sm som gick i helgen?

i emmaboda?

Sunken
2005-11-19, 11:29
i emmaboda?


Minns inte riktigt vars det var.. Jag var inte där och tittade men Umeå hade vissa framgångar där :thumbup:

Filmerna finns på http://www.kungfu.nu/sm2005/filmer/index.htm

Sunken
2005-11-19, 23:47
Well, lördag. Denna vanligtvis slappar dag som nuförtiden är bland de roligaste träningsdagarna!

Skippade promenaden imorse, men gick istället ut ikväll på en 45mins promenad. Muskelgrupperna som stod på schemat var biceps triceps. Hade hört att man ska köra nån sorts cirkelträning på de rackarna, så tänkte göra ett försök. Kan nämna återigen att jag fortsätter och kör rätt lugnt, och har inte heltkoll på vikterna jag ska köra på. Ska börja notera till veckan, så jag får bättre koll på alla övningarna.

Biceps
Stående hantelcurl
Värmde upp
1x25 @ 7 kg
1x25 @ 9 kg
1x20 @ 10 kg

testade köra fler set idag oxå

4x12 @ 12,5 gick relativt lätt

Körde sedan typ "preacher curl"(Hammercurl men med armstöd?) när man har isolerat armarna

4x10 @ 20+stång

Rak skivstångscurl
4x6 @ 20+ stång

Körde biceps i cablecross eller vare nu heter
3x6 @ ?

Triceps

Värmde upp med enarms hantelpress

1x15 @ 8
1x15 @ 10
1x10 @ 12,5

Lutande tricepspress med curlstång
4x15 @ 20+stång
Efter jag kört 15 så kör jag 10 stycken smala bänkpress på samma vikt.

Sittande tricepspress med hantel
4x10 @ 25

Kabel pushdowns
3x10 @ ?

Kändes rätt schysst detta pass, känns dock som att jag kan lyfta mer. Kände dock att axeln "poppade" till när jag körde triceps i vissa övningar. Men så länge den inte lossnar är de bara att härda :devil:

Sunken
2005-11-22, 21:11
Well har vart väldigt slö nu på slutet. Illa när man blir lat för att skriva? =)

Söndags
Promenad
Joggning
Gym

Sprang 30 min på löparbandet, för att sedan köra lite gym.

Körde lite marklyft och några rygguppresningar, men fick jäkligt ont i axeln av marklyften, så jag gav upp och for hem och vilade.

Marklyft
1x15 @ 20kg Uppvärmning
1x15 @ 40 Uppvärmning
1x15 @ 70 Uppvärmning

4x8 @ 100

Rygguppresningar
4x12 Kroppsvikt


Måndag var vilodag.

Tisdag 22:a
Morgonpromenad

10 mins uppvärmningslöpning

Körde sen i nån "flyes" maskin
1x15 @ 25 Uppvärmning
1x15 @ 30 Uppvärmning
1x10 @ 45 Uppvärmning

3x8 @ 55

Körde sedan nån till liknande maskin :D

3x10 @ 75

Lutande hantelpress
3x6 @ 22,5

Bänkpress
3x8 @ 50(vet är värdelös på det, men hade inte heller någon passare)

Nacke
Övningar fram och bak med kroppsvikt

Over and out!

beckman88
2005-11-22, 22:06
Soft med en till Thaijournal =) Jag har bara hållt på i 2 månader och jag har precis fått hem alla skydden som jag behöver för att sparras, just nu så kör jag på teknik, teknik och åter igen teknik. Jag är inte särskillt stark så Teknik kan ju knappast vara något negativt :thumbup:

Sunken
2005-11-22, 22:13
Soft med en till Thaijournal =) Jag har bara hållt på i 2 månader och jag har precis fått hem alla skydden som jag behöver för att sparras, just nu så kör jag på teknik, teknik och åter igen teknik. Jag är inte särskillt stark så Teknik kan ju knappast vara något negativt :thumbup:


ahh jo jag började i Augusit nångång oxå. Vi gjorde en storbeställning från thailand så våra skydd bör komma nångång nästa vecka. Tror dock inte att vi ska börja sparras riktigt än. Bättre att lära sig teknikerna än att få panik i sparringen =) Mjo efter jul blir det fler thaipass för mig, så det betyder ju mer teknik.

beckman88
2005-11-22, 22:16
ahh jo jag började i Augusit nångång oxå. Vi gjorde en storbeställning från thailand så våra skydd bör komma nångång nästa vecka. Tror dock inte att vi ska börja sparras riktigt än. Bättre att lära sig teknikerna än att få panik i sparringen =) Mjo efter jul blir det fler thaipass för mig, så det betyder ju mer teknik.

Sparring behöver inte vara snabbt ju, man kan ju alltid köra i lite lugnare tempo, man lär sig mycket som f*n av sparring :D

Sunken
2005-11-25, 11:28
Sparring behöver inte vara snabbt ju, man kan ju alltid köra i lite lugnare tempo, man lär sig mycket som f*n av sparring :D


Hehe när vi har kört sparringsliknande övningar har vi alltid jagat upp oss så det blir högt tempo =)

Onsdag 23:e November
Promenad på morgonen
Thaipass på kvällen

Torsdag 24:e November
Promenad på morgonen

Gym på kvällen
Uppvärmning löpning 15 min

Benpress
1x15 @ 60 Uppvärmning
1x15 @ 80 Uppvärmning
1x10 @ 90 Uppvärmning
4x8 @ 100

Körde sedan någon maskin som man ska kasta bak benet i, som ska ta på rumpa och baksida lår

1x10 @ 50
1x10 @ 70
1x10 @ 90

4x10 @ 100

Vader i benpress

4x12 @ 100

Benpress annan maskin än ovan

4x10 @ 120kg

Knäböj
3x10 @ 50

Sen vare slutkört!

Har känt mig grymt slö nu denna vecka. Funderar på att kanske dra ner träningen något. Min kropp verkar tyvärr inte hålla för detta? Vägde mig imorse för första gången på 1½ vecka, och vikten står även still. Blir nog att räkna kcal nu för att fortsätta neråt i vikt.

Trevlig helg!