handdator

Visa fullständig version : gasig mage?


Eatalot
2002-07-23, 16:56
Hmm, har varit lite dålig i magen den senaste tiden. Blev det då jag började sommarjobba. Vet inte vad det kan bero på, om jag äter för mycket kesella/mjölk/proteinpulver?

Kanske är lactosen? men skumt att jag inte blivet det förut!?!

Ska se om jag får bukt på det genom att först utesluta all kesella, sedan minska mjölkintaget mm. se vad som är orsaken.

Nån här som haft liknande problem eller vet vad det kan bero på?

Petrus
2002-07-23, 17:29
Egna erfarenheter säger mig att jag framförallt fick det av kasein och ägg-protein. Numera har magen vant sig och får istället spelet när jag äter normal mat...
Vänligen,,,
Petrus

gasoliner
2002-07-23, 18:15
känner igen problemet ..
för min del var det Laktosintolerans,skippade vanlig mjölk och mjölkprodukter,kör numera med låglaktsmjölk(lactolite) och ingen kesella och liknande,använder istället mera proteintillskott (OBS! enbart de med väldigt låg laktoshalt) och kan säga att problemen är som bortblåsta,finns även Lactaseenzym att köpa på apoteket mot dessa besvär.

prova så får du se.:cheers:

z_bumbi
2002-07-23, 19:49
gasoliner: Vilka har du hittat med låg laktoshalt ?
Tillverkare av kosttillskott verkar inte kunna det här med innehållsdeklaration för det står oftast ingen om det på hemsidorna...

Patte
2002-07-23, 20:28
Dem flesta med lite högre kvalitet brukar vara lite laktos i, typ VP2 är helt laktosfri!

Eatalot
2002-07-23, 20:50
mm, jo vp2 är helt fri från skiten.

ska börja med att stryka all kesella, se om jag blri bättre.

funkar inte det stryker jag protecen. men hoppas det inte behöver gå dit=)

Giza
2002-07-24, 09:51
Gasoliner...

Har samma problem som du. Jag undrar vilka proteintillskott du äter med tanke på låg laktoshalt?

mvh
Giza

Mallan
2002-07-24, 13:59
Complete Protein är ett fulländat protein. Maximalt med protein och nästan helt fri ifrån fett & Laktos.

....:thumbup:

Kan vara ett bra alternativ till VP2n.
Vet inte hur det ser ut för Whey Hydro &/-Amino

:D