handdator

Visa fullständig version : Maskiner att föredra


pocoloco
2005-11-15, 15:35
Vilka maskiner skulle ni inte kunna klara er utan?!

Jag skulle inte klara mig utan latsdrag, sittande rodd, lårcurl och GYMLECOs axelpress. Ni andra då, är det några maskiner som ni värderar lika väl som basövningar?

Honn
2005-11-15, 15:45
Lårcurl skulle jag inte klara mig utan. Det är nästan den enda övningen för baksida lår jag kör sen jag upptäckte att raka marklyft sabbar min förmåga att köra fullt i vanliga mark.

Keit
2005-11-15, 16:09
Sånt där ställ för skivstänger, som man använder när man kör typ böj eller bänk.
Sen denna maskinen som funkar som "hävstång" så man kan lyfta upp stången i marklyft för att lättare kunna lassa av och på viktskivor.

Sen dipsräcke och chins-stång klarar man sig inte utan. Sen cablecurl e väl bra i nån övning.

Bengan
2005-11-15, 16:12
Lårcurl och en bra vadpressmaskin skulle vara jobbigt att leva utan.
Annars så är jag inte så mycket för maskiner. använder nån magmaskin och latsdrag med

Numero1
2005-11-15, 16:19
Vilka maskiner skulle ni inte kunna klara er utan?!

Jag skulle inte klara mig utan latsdrag, sittande rodd, lårcurl och GYMLECOs axelpress. Ni andra då, är det några maskiner som ni värderar lika väl som basövningar?
Alla!

emmzan
2005-11-15, 19:06
Kabelrodden och lårcurlarna.

Nizze_
2005-11-15, 19:23
Sittande vadpress maskinen .. Dippsmaskinen är trevlig den med .. =)

Baha
2005-11-15, 19:25
Skulle klara mig utan alla maskiner, men skulle jag välja en skulle jag nog välja lårcurl

mangemani
2005-11-15, 19:26
pec decen,sittandes rod maskinen,smithen,harmstrings maskinen och bensparken.

skillz
2005-11-16, 15:39
Maskiner används endast vid underhållsträning.
Förstår mig inte på folk som försöker "bygga" med hjälp av maskiner och cable.

Använder numera bara skivstänger, hantlar och grippers i min träning, vilket är det absolut bästa sättet att bygga styrka och med styrkan kommer volymen.

JJ
2005-11-16, 15:43
Jag gillar lårcurl och vadpress.

Big Lou
2005-11-16, 15:46
Maskiner jag inte skulle vilja vara utan:
Lårcurl
Vadpress
Skulle gärna behålla cable också, gillar köra baskida axlar i den.

Tycker det är lite överdrivet att BARA fria vikter skulle bygga styrka och massa......köper inte det.
Jag tränar nästan uteslutande med fria vikter men jag tycker inte det är fel att komplettera med en del övningar i maskin.

//Lou

Jorgen
2005-11-16, 15:47
Maskiner används endast vid underhållsträning.
Förstår mig inte på folk som försöker "bygga" med hjälp av maskiner och cable.
Skulle inte det gå då?

JoelR
2005-11-16, 15:50
Benpress, latsdrag, sittande rodd

skillz
2005-11-16, 15:57
Skulle inte det gå då?
Långtifrån lika effektivt som med basövningar, styrke ökningarna är ju inget att prata om heller, det kan inte jämföras emd någonting och det är inte direkt någon funktionell styrka man får.

"Jag är ganska stark i cablecross nu"
"Ooooh är rätt stark i Smith-böj nu"
"Börjar få en grym styrka i ländryggen nu tack vare ryggresningsmaskinen"

*rolleyes*

King Grub
2005-11-16, 15:58
det kan inte jämföras emd någonting och det är inte direkt någon funktionell styrka man får.

Så om jag lägger på mig 10 kilo muskelmassa genom träning med maskiner och kablar är jag inte mer atletisk och kan inte använda muskulaturen sedan?

skillz
2005-11-16, 16:10
Så om jag lägger på mig 10 kilo muskelmassa genom träning med maskiner och kablar är jag inte mer atletisk och kan inte använda muskulaturen sedan?
Gör du det lika fort som någon som har basövningar som grund i sin träning och blir lika stark, så ger jag mig.

Jorgen
2005-11-16, 16:14
Långtifrån lika effektivt som med basövningar, styrke ökningarna är ju inget att prata om heller, det kan inte jämföras emd någonting och det är inte direkt någon funktionell styrka man får.

"Jag är ganska stark i cablecross nu"
"Ooooh är rätt stark i Smith-böj nu"
"Börjar få en grym styrka i ländryggen nu tack vare ryggresningsmaskinen"

*rolleyes*
Jasså? Musklerna blir överbelastade vilket som, dom vet inte om det är en skivstång eller en maskin som gör det.
Det är inte övningen man blir stark i, det är musklerna. Om du bygger styrka i cablecrossen eller med en skivstång spelar kvittar.

Fatalist
2005-11-16, 16:24
Kör helt utan maskiner, så jag klarar mig med andra ord utan allt ;)

mangemani
2005-11-16, 16:31
Maskiner används endast vid underhållsträning.
Förstår mig inte på folk som försöker "bygga" med hjälp av maskiner och cable.

Använder numera bara skivstänger, hantlar och grippers i min träning, vilket är det absolut bästa sättet att bygga styrka och med styrkan kommer volymen.



öh,nej.
går alldeles utmärkt att bygga muskler med maskiner.

mangemani
2005-11-16, 16:39
Långtifrån lika effektivt som med basövningar, styrke ökningarna är ju inget att prata om heller, det kan inte jämföras emd någonting och det är inte direkt någon funktionell styrka man får.

"Jag är ganska stark i cablecross nu"
"Ooooh är rätt stark i Smith-böj nu"
"Börjar få en grym styrka i ländryggen nu tack vare ryggresningsmaskinen"

*rolleyes*


DU kanske inte lyckas så bra i maskinerna,men det finns dom som gör det,sånna som får både bra styrka och massa genom maskinerna...så skippa den där "så är det bara" attityden är du snäll.

skillz
2005-11-16, 16:53
"okej"

Fatcan
2005-11-16, 17:03
Maskiner används endast vid underhållsträning.
Förstår mig inte på folk som försöker "bygga" med hjälp av maskiner och cable.


What a load of crap.

Min favorit övning för ryggen just nu är nautilus lat pulldown maskinen :thumbup:. Får otroligt bra kontakt.

Dock skulle jag klara mig helt utan maskiner, men vissa av dom har en viktigt plats i min träning.

pocoloco
2005-11-16, 17:12
Kör helt utan maskiner, så jag klarar mig med andra ord utan allt ;)
Du kör väl latsdrag om jag inte minns fel?

Mass-Tech
2005-11-16, 17:19
Benpress, stående vadpress och nån sorts lårcurl maskin.

Baan
2005-11-16, 17:22
sittande rodd, benpress, lårcurl, vadpress.

fonzie
2005-11-16, 17:58
Latsdrag
Vadpress
Benspark
Lårcurl

Timme
2005-11-16, 18:18
Maskiner används endast vid underhållsträning.
Förstår mig inte på folk som försöker "bygga" med hjälp av maskiner och cable.

Använder numera bara skivstänger, hantlar och grippers i min träning, vilket är det absolut bästa sättet att bygga styrka och med styrkan kommer volymen.


wörd!

/Timme

Masugn
2005-11-16, 19:42
http://www.nordicgym.se/produkter/s_serien/images/119S_l.jpg
och
http://www.nordicgym.se/produkter/s_serien/images/124S_l.jpg
*flex*

Mass-Tech
2005-11-16, 19:48
http://www.nordicgym.se/produkter/s_serien/images/119S_l.jpg
och
http://www.nordicgym.se/produkter/s_serien/images/124S_l.jpg
*flex*
Och vad är de till?

mangemani
2005-11-16, 19:51
Och vad är de till?


första tränar sidorna på magen...den andra är sittandes rodd(ryggen alltså).

Kebab-Arne
2005-11-16, 19:53
Lårcurl, latsdrag (även om jag kör mest chins men jag är jag så det är att värma upp i latsdrag), vadpress. Är de maskiner som jag inte skulle klara mig helt utan, även om en del maskiner skulle göra disco livet tråkigare, typ pec-dec.

Dissector
2005-11-16, 22:34
kabelkrossarn, om vi räknar in alla möjliga övningar som går att göra där, så tycker jag den är perfekt för att värma upp eller för att köra slut på det sista i slutet av passet. Annars gillar jag bensparken mycket (ja, jag kanske är en fjolla, vet inte), bränns gott i framsida lår av den. Smithen också givetvis. Annars är det nog inte så mycket. Ja latsdraget då klart, eftersom jag är för klen för chins ^_^. Det är nog de maskiner jag använder. (borträknat de gånger när det är fullt vid vikterna så man får köra någon simulering i nån maskin istället) Värderar inte de andra speciellt högt.

Sheogorath
2005-11-16, 22:42
Jag skulle inte klara mig utan lårcurl, och jag skulle ogilla att inte ha en omvänd flye (baksida axlar). That's it.

NerX
2005-11-16, 23:41
Jag skulle inte klara mig utan lårcurl, och jag skulle ogilla att inte ha en omvänd flye (baksida axlar). That's it.

Vad tränar du vader i da?

Spannmål
2005-11-17, 00:15
Vad tränar du vader i da?

Stående med en hantel såklart?

A.Pahkamaa
2005-11-17, 00:44
Använder inga maskiner i min träning just nu.

NerX
2005-11-17, 01:03
Stående med en hantel såklart?

Tycker det verkar lite löjligt att köra med hantel bara för man är livrädd för att använda maskiner, har man däremot inte tillgång till någon vadpress så visst är det en annan sak.

Dessutom är jag skeptiskt till att vikten räcker till speciellt länge. Är inte speciellt många gym som har hantlar uppemot 100 kg eller?

Sheogorath
2005-11-17, 08:30
Vad tränar du vader i da?

Men det är ju inte MASKINER. Det är SLÄDAR *rolleyes*.

titanic
2005-11-17, 08:59
Jag skulle inte vilja vara utan benspark, lårcurls och vadpress

NerX
2005-11-17, 10:18
Men det är ju inte MASKINER. Det är SLÄDAR *rolleyes*.

If you say so :booty:

Dette
2005-11-17, 10:57
Använder inte några maskiner eftersom jag inte har tillgång till några nu. Det enda som jag saknar är maskiner för benen, speciellt lårcurl.

HookersUnited
2005-11-17, 11:04
Tycker det verkar lite löjligt att köra med hantel bara för man är livrädd för att använda maskiner, har man däremot inte tillgång till någon vadpress så visst är det en annan sak.

Dessutom är jag skeptiskt till att vikten räcker till speciellt länge. Är inte speciellt många gym som har hantlar uppemot 100 kg eller?
Om man kör ett ben i taget brukar det lösa sig.

pocoloco
2005-11-17, 11:05
Om man kör ett ben i taget brukar det lösa sig.Det är väl ändå att krångla till det onödigt mycket om man ändå har en släde man kan använda?