handdator

Visa fullständig version : Gammal spelare


Cirius
2005-11-15, 14:13
Tjena,
Jag är en gammal fotbollsspelare, spelat nästan hela mitt liv förutom dom 5 senaste åren. Jag är 19 nu och börjat lägga på mig lite och blivit väldans lat. Det ska bli stopp på de nu, hädan efter är de inge cola å inge godis :cryout: , alltid varit van att orka mycke. Springa mycke, full av energi. Väger runt 110 nu, vägde runt 85-90 förr och tänkte nästan de va för mycke. Jag är 183 CM lång, bredaxlad, jag märker att jag har ont i ryggen ofta. Och jag antar de är för jag inte tränat på länge. Vill inte springa in på ett gymm å göra bort mig, men vill börja träna, röra på mig, vet bara inte hur hårt jag ska gå fram.


Jag har tänkt börja springa, men hur OK är det att skjuta på sig själv?

Menar dom senaste gångerna jag försökt rört på mig mycke, blir jag illamående, vad är lösningen. Tvinga? Vila?

Gör jag Sitt ups så mår jag illa efter ett tag, inge ork i kroppen och visst man ska inte ge upp och de gör jag inte. Men när jag reser mig up pså blir jag yr, hur kommer jag tillbaka till de jag va förr? Energisk, fylld av energi, några tips?



Tack på Förhand ;)

Nejv
2005-11-15, 14:21
Hmm, jag tycker att det är svårt att råda bot på illamående när man väl har det. Men man kan ju förebygga det genom att äta något bastant och att dricka ordentligt någon timme innan träning. Så att kroppen rör sig på en bra energigrund!

Vidare... Om du vill tappa vikt, promenad innan frukost på morgonen. I rask takt, inte jogging, promenad.

Och sen, jag tror rätt många skiter i vad du gör på gymmet bara du inte stör folk :D Men försök lära dig rörelser etc, kolla in best of-delen och använd sökfunktionen.