handdator

Visa fullständig version : Headbanga och "visa hornen"


Nitrometan
2005-11-15, 14:00
"Metaltecknet" tappar sitt värde när det används överallt...
http://www.theonion.com/content/node/42365

jean-wim
2005-11-15, 14:30
"Metaltecknet" tappar sitt värde när det används överallt...Haha! Den var bra! Och helt rätt med Geezer Butler som president. Saknar dock Joey DeMaio och Dio i den där kommitten. :hbang:

Spinkot
2005-11-15, 14:34
Dio speciellt saknas eftersom han introducerade tecknet i metalvärlden

Nitrometan
2005-11-15, 14:43
Bästa citatet ur artikeln:
"If your head is neither banging nor thrashing, you should not be throwing the sign," Butler said. "It's that simple."

jean-wim
2005-11-15, 14:52
Dio speciellt saknas eftersom han introducerade tecknet i metalvärldenJag tvivlar på att han var först, men är väl den som jobbat hårdast för att nöta in det.

Joey DeMaio är ju den ende som kan skilja "true metal" från "false metal", så han borde varit given medlem.

Spinkot
2005-11-15, 14:59
Tecknet är tydligen från början ett gammalt (italienskt?) tecken som är till för att skydda mot det onda ögat,tydligen så hade Dio lärt sig det av sin farmor eller nått om jag minns rätt

Nitrometan
2005-11-15, 15:09
Njo. Nåt i den stilen. Används i hela Medelhavsområdet. Även i östeuropa används det. Det är som ett motmedel mot onda ögat och andra förbannelser.

Lövbiffen
2005-11-15, 15:48
Nånting för Frodo att använda sej av mot sauron då! :thumbup:

Frippe_L
2005-11-15, 16:23
Tecknet är tydligen från början ett gammalt (italienskt?) tecken som är till för att skydda mot det onda ögat,tydligen så hade Dio lärt sig det av sin farmor eller nått om jag minns rätt

Därav låten Evil Eyes med samma artist kanske?

Loke
2005-11-15, 16:38
Haha, moralens förfall! Finns säkert folk som seriöst tycker att detta är ett stort problem =)

Wain
2005-11-15, 23:26
More charitable members, such as former Megadeth frontman Dave Mustaine

Vadå "former"? Han är ju frontman (och enda originalmedlem kvar?) nu igen!
:hbang:

Tolkia
2005-11-15, 23:42
Lagom ovidkommande historia:
Har precis återvänt från ett studebesök med jobbet, vari ingick resa med hyrbil från Arlanda till Linköping. Någonstans halvvägs emellan blev vi omkörda på ett minst sagt olämpligt sätt av en typ i glassig bil. Min chef (milt uttryckt kolerisk, så även i trafiken) säger (mer eller mindre) skämtsamt "Va' fasen ... visa fingret, Olle, visa fingret!" till vår tekniker (lugnet själv och med ett leende på läpparna i alla situationer) som körde, varpå denne entusiastiskt svänger "metal-tecknet" som en semafor mot omköraren. Såg lite kul ut, från en äldre, skäggprydd, bodknoddsaktig herre tyckte jag och mina jämngamla arbetskamrater; obegripligt tyckte den äldre generationen (dock sysslar teknikern vid sidan om med uthyrning av musikanläggningar, så det är knappast så att han tog fel på "fingret" och "metal-tecknet").