handdator

Visa fullständig version : Snabbsökning - Fatal error


Nina L
2005-11-15, 12:03
Jag vet inte om detta är ett känt fel eller inte, men detta är i alla fall vad som stod att läsa när jag nyss gjorde en snabbsökning.

Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 130 bytes) in /home/userC/c0057500/public_html/kolozzeum.com/kolozzeum/search.php on line 835

Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 45 bytes) in /home/userC/c0057500/public_html/kolozzeum.com/kolozzeum/includes/functions.php on line 479

Jorgen
2005-11-15, 12:50
Jag vet inte om detta är ett känt fel eller inte, men detta är i alla fall vad som stod att läsa när jag nyss gjorde en snabbsökning.
Det är ingen annan som har fått det felet vad jag vet.

Nina L
2005-11-15, 13:00
Det är ingen annan som har fått det felet vad jag vet.
Ok. Jag kan ta ett exempel:

hur ofta träna mage = fatar error
hur ofta träna = Sidan kan inte visas
hur ofta = Sorry - no matches
mage = listar sökresultat
träna mage = fatar error

Det är dock inget problem för min del. Men från och med nu så kan ingen kräva att jag skall söka innan jag frågar något.

Förresten. Hur skall jag göra för att bygga breda axlar? :D

Jorgen
2005-11-15, 13:26
Ok. Jag kan ta ett exempel:

hur ofta träna mage = fatar error
hur ofta träna = Sidan kan inte visas
hur ofta = Sorry - no matches
mage = listar sökresultat
träna mage = fatar error

Det är dock inget problem för min del. Men från och med nu så kan ingen kräva att jag skall söka innan jag frågar något.

Förresten. Hur skall jag göra för att bygga breda axlar? :D
Fick det också nu när jag testade. Något meck med svenska tecken tydligen. Något för PezandJarod att rota i.

Militär/hantelpress och hantellyft åt sidan. :D

Dumleman
2005-11-16, 17:46
Beror på att search.php använder för mycket minne vid vissa tidpunkter när belastningen är stor. I php.ini är "memory_limit" default 8 mb och då kommer det en såndär varning när ett script försöker använder mer minne än vad memory_limit anger. Det brukar bara vara de som äger webbhotellet som kan ändra den inställningen.