handdator

Visa fullständig version : Alkohol - en symbol för manlighet?


Zakath
2005-11-14, 21:09
Ja, vad säger ni?

Kan det stämma?

Yankeee
2005-11-14, 21:10
Snarare motsatsen.

Zakath
2005-11-14, 21:10
Snarare motsatsen.


Motivera gärna!

Sve
2005-11-14, 21:10
I sverige är det tufft att supa. Tackar man nej till sprit är man en kärring, en mes, en tönt.

Så ja det ses som manligt generellt sett.

Yankeee
2005-11-14, 21:13
Motivera gärna!

Vad exakt skulle vara manligt med att inta alkohol? Har man ett behov av att berusa sig så är man uppenbarligen allt annat än manlig.

Zakath
2005-11-14, 21:15
Vad exakt skulle vara manligt med att inta alkohol? Har man ett behov av att berusa sig så är man uppenbarligen allt annat än manlig.



Håller med, men är det fortfarande inte så att en "riktig man" ska dricka och det ordentligt? Om vi pratar om samhällets normer då.

Allan
2005-11-14, 21:15
Schablonen säger oss att det är manligt att supa, men bara till en viss gräns. En alkad uteliggare är tydligen inget ideal värt att sträva efter....

allan

Pingu
2005-11-14, 21:16
Håller med Yankeee :thumbup:

keffat_liv
2005-11-14, 21:16
Manligt? -knappast. Kul? -som fan.

De som säger att alla kan ha lika kul när dom e nyktra som när dom e fulla vet inte vad de snackar om. En del dricker säkert för att det är gott, en del för att det är "tufft" sen en massa, för att det är kul som fan, för det är det verkligen!

Pingen
2005-11-14, 21:16
Är nykterist sedan ett par månader tillbaka. Blir inåtvänd och sluddrig på alkohol, så ser ingen som helst anledning att fortsätta dricka.

Handen på hjärtat så har jag faktiskt lika roligt med andra, även när de dricker. Umgås dessutom inte med folk som kallar en för mes pga sådana småsaker. Känns snarare som om vissa är avundsjuka på att inte vara beroende av alkohol för att kunna vara social, eller ha kul.

Pudzianovski
2005-11-14, 21:18
Vad exakt skulle vara manligt med att inta alkohol? Har man ett behov av att berusa sig så är man uppenbarligen allt annat än manlig.

Om man dricker för att det är gott då? och inte för att berusa sig?

Sve
2005-11-14, 21:19
Om man dricker för att det är gott då? och inte för att berusa sig?

beror på vad du dricker, öl och starksprit= manligt
vin=fjolla

Yankeee
2005-11-14, 21:19
Om man dricker för att det är gott då? och inte för att berusa sig?

Hur manligt är det att smutta på ett glad vin?

stefannn
2005-11-14, 21:20
hur kan nåt med så mycket kvinliga hormoner vara manligt??

keffat_liv
2005-11-14, 21:20
hur kan nåt med så mycket kvinliga hormoner vara manligt??

Word!

Pingen
2005-11-14, 21:21
Manligt? -knappast. Kul? -som fan.

De som säger att alla kan ha lika kul när dom e nyktra som när dom e fulla vet inte vad de snackar om. En del dricker säkert för att det är gott, en del för att det är "tufft" sen en massa, för att det är kul som fan, för det är det verkligen!


Nej, jag måste bara yra, eller hur? Har ingen aning om vad jag just skrev.

Pudzianovski
2005-11-14, 21:22
Hur manligt är det att smutta på ett glad vin?

Men du sätter ju fortfarande ihop "att inta alkohol = att berusa sig".

Det stämmer inte tycker jag. Dricker man en 6a whisky så kan man vara manlig utan att berusa sig speciellt.

JJ
2005-11-14, 21:22
hur kan nåt med så mycket kvinliga hormoner vara manligt??

Åfan, är det hormoner i alkohol *rolleyes*

H.Emanuel
2005-11-14, 21:23
manligt vetefan. Själv avstår jag alkohol sedan snart tre år, och jag har inte roligt utan. Men jag hade å andra sidan inte roligt när jag drack heller

keffat_liv
2005-11-14, 21:23
Manligt? -knappast. Kul? -som fan.

De som säger att alla kan ha lika kul när dom e nyktra som när dom e fulla vet inte vad de snackar om. En del dricker säkert för att det är gott, en del för att det är "tufft" sen en massa, för att det är kul som fan, för det är det verkligen!


Nej, jag måste bara yra, eller hur? Har ingen aning om vad jag just skrev.

läs om, läs rätt:)

MojjMojj
2005-11-14, 21:23
Folk dom blir aggresiva, inåtvända osv.. borde fan fatta att de inte ska dricka. Ska man dricka så kan man ju iaf ha ngt att se fram emot iaf. Jag blir glad som en lärka och uber-social. Inte hamnat i ett enda tjafs ens på krogen, på klubb utomlands lr ngn annanstans då alkohol varit med i bilden. Orka vara idioter som letar bråk och står och kollar efter folk som kollar snett på dem. Skrattretande, är man en glad person blir man mött så.

Okej, tbx till topicen :P Nej det är inte manligt, dricker man för mkt så förvandlas man till ngn slags "mutant" och inte fan mer manlig :)

Yankeee
2005-11-14, 21:23
Men du sätter ju fortfarande ihop "att inta alkohol = att berusa sig".

Det stämmer inte tycker jag. Dricker man en 6a whisky så kan man vara manlig utan att berusa sig speciellt.

Bitch please, orka märka ord. Du vet ju vad jag menar.

morte
2005-11-14, 21:24
Det är traditionellt manligt att kunna bälja i sig mängder av alkohol, utan att bli mer än salongsberusad.

mela
2005-11-14, 21:25
Killar blir inte manliga när dom blir fulla. Dock väldigt feminina (många av dom) eller bara odrägliga. :P

Loke
2005-11-14, 21:26
Varför skulle det vara det? Män och kvinnor dricker ju nästan lika mycket i förhållande till vad de tål.

keffat_liv
2005-11-14, 21:26
Killar blir inte manliga när dom blir fulla. Dock väldigt feminina (många av dom) eller bara odrägliga. :P

och tjejer bli kåta som fan=) och vi spelar bara feminina för att få er på fall;)

Zakath
2005-11-14, 21:26
Det är traditionellt manligt att kunna bälja i sig mängder av alkohol, utan att bli mer än salongsberusad.



Varför tror du att det är så?
Jag är bara intresserad av varför denna uppfattning har bildats :)

hultman
2005-11-14, 21:28
Nej, det är ingen symbol för manlighet. Det är dock inget tecken på att man är omanlig heller. Alkohol är således en neutral faktor, förutom att det leder till två, högst kvinnliga epitet:

Man kan varken köra bil eller hålla käften.

Styrkebyggare
2005-11-14, 21:29
Att ta sig en jävel eller två tycker jag kan vara manligt.

Aspackade snubbar = loosers

H.Emanuel
2005-11-14, 21:32
Det är traditionellt manligt att kunna bälja i sig mängder av alkohol, utan att bli mer än salongsberusad.
Vilket väl betyder att man har en hög tolerans för alkohol, vilket i sin tur i värsta fall kan betyda alkoholism?

everete
2005-11-14, 21:34
alkohol är väl roligt

Stab
2005-11-14, 21:37
Vad exakt skulle vara manligt med att inta alkohol? Har man ett behov av att berusa sig så är man uppenbarligen allt annat än manlig.

hahaha, älskar dessa som knappt fyllt 18 och är nykterister samt lever "BB" å har nåra tusen posts här... *whatever*

Yankeee
2005-11-14, 21:39
hahaha, älskar dessa som knappt fyllt 18 och är nykterister samt lever "BB"... *whatever*

Du har bra koll märker jag. Men vad ska man förvänta sig av en person som måste trycka ner andra för att göra sig hörd.

mangemani
2005-11-14, 21:40
alcohol är symbolen för allt ont och elände.

Stab
2005-11-14, 21:40
Du har bra koll märker jag. Men vad ska man förvänta sig av en person som måste trycka ner andra för att göra sig hörd.

Jag måste inte trycka ner andra.. det är ni själva som startar sånna här trådar och tar upp ämnet och försöker gång på gång att hävda er och få support att det e helt ok att inte dricka i dom unga åren.. hur det än låter så hamnar ni fan efter i utvecklingen.

Trance
2005-11-14, 21:41
Klart det finns en bild av att det är manligt att dricka, till viss gräns. Manligt att gå in på en bar och ta en whiskey i sin ensamhet och tänka tillbaka på ditt hårda liv.

Inte manligt att dricka alkoläsk på en förfest.

mini
2005-11-14, 21:41
Varning: Detta meddelande innehåller grava generaliseringar och spekulationer.
Absolut ligger det i den traditionella manliga könsrollen att kunna ta sig ett järn eller dricka en öl eller sjutton. Vi går däremot längre ifrån denna snäva roll, tack och lov, så det är okej för en kille att inte dricka. Vad han dricker är förmodligen viktigare. Vilken kille kan beställa en paraplydrink på en krog i Sverige en vanlig lördag utan att bli stämplad som bög?
Varför det är en manlighetsgrej? Jag gissar att det handlar om två saker. Dels att en man ska stå pall, dels att en man har mycket större restriktioner gällande att uttrycka känslor. Alkoholen blir en ventil eller ursäkt för att få "släppa loss lite".
Tjejer har inte samma traditioner kring alkohol och således en större frihet i sitt drickande, på gott och ont.

mela
2005-11-14, 21:41
och tjejer bli kåta som fan=) och vi spelar bara feminina för att få er på fall;)

ja det visste jag :P
men vafan.. vi vill inte ha fjolliga pojkar? *screwy* eller?

keffat_liv
2005-11-14, 21:43
ja det visste jag :P
men vafan.. vi vill inte ha fjolliga pojkar? *screwy* eller?

verkar inte bättre än så? =)

Yankeee
2005-11-14, 21:43
Jag måste inte trycka ner andra.. det är ni själva som startar sånna här trådar och tar upp ämnet och försöker gång på gång att hävda er och få support att det e helt ok att inte dricka i dom unga åren.. hur det än låter så hamnar ni fan efter i utvecklingen.

Och ändå försöker du?

Zakath ställde iof en fråga, hur du nu lyckas få det till att "hävda sig" låter jag vara osagt. Dessutom lägger du in en värdering i munnen på oss. Var har vi (jag) sagt att det inte är helt ok att inte dricka i unga år? Och på vilket sätt hamnar vi efter i utvecklingen?

Trance
2005-11-14, 21:44
Jag måste inte trycka ner andra.. det är ni själva som startar sånna här trådar och tar upp ämnet och försöker gång på gång att hävda er och få support att det e helt ok att inte dricka i dom unga åren.. hur det än låter så hamnar ni fan efter i utvecklingen.

Är det inte helt ok att inte dricka då? Sedan är verkar du inte äldre själv så varför spela överlägsen?

Yankeee
2005-11-14, 21:45
Är det inte helt ok att inte dricka då? Sedan är verkar du inte äldre själv så varför spela överlägsen?

Såja, han är faktiskt hela 20 år.

mela
2005-11-14, 21:47
verkar inte bättre än så? =)

fruktansvärt.. alkohol är inte bra :D

Kwon
2005-11-14, 21:48
Om man jämför dagens man med vikinga från förr är det ju enormt manligt att supa sig redlös och gå bärsärkagång...:)

Men det har väl förändrats en aning sedan dess..

Dumleman
2005-11-14, 21:51
Vad är manlighet? Räcker det med att vara av könet man för att vara manlig?

Fatalist
2005-11-14, 21:51
Inte ett dugg manligt, men inte ett dugg omanligt heller. Däremot jävligt kul.

Stab
2005-11-14, 21:54
Och ändå försöker du?

Zakath ställde iof en fråga, hur du nu lyckas få det till att "hävda sig" låter jag vara osagt. Dessutom lägger du in en värdering i munnen på oss. Var har vi (jag) sagt att det inte är helt ok att inte dricka i unga år? Och på vilket sätt hamnar vi efter i utvecklingen?

Ja, du säger att jag försöker trycka ner er när det i själva verket är ni som försöker trycka ner alla som är ute och krökar och har kul och gör vad dom flesta andra ungdomar gör, det gör en inte till alkolist precis haha. Ja en kille på 15,16,17 osv osv ska nog inte sitta och spendera fredags kvällen framför kolo och vill nog inte det heller but but är man nerd är man.

Sve
2005-11-14, 21:55
Vad är manlighet? Räcker det med att vara av könet man för att vara manlig?

Bögar kan ju faktiskt vara väldig omanliga trots att de har manligt kön så det räcker inte.

Stab
2005-11-14, 21:55
Är det inte helt ok att inte dricka då? Sedan är verkar du inte äldre själv så varför spela överlägsen?

Folk får väl göra vad dom vill men när folk som faktiskt inte är så gammla börjar tala om att vara nykterist osv börjar man ju fan undra. Men men nördar finns det ju gott om så att säga, ska väl låta dom leva sitt eget liv då ;)

Jense
2005-11-14, 21:56
Hur manligt är det att smutta på ett glad vin?


hur manligt är det att springa i tights?

Trance
2005-11-14, 21:57
Folk får väl göra vad dom vill men när folk som faktiskt inte är så gammla börjar tala om att vara nykterist osv börjar man ju fan undra. Men men nördar finns det ju gott om så att säga, ska väl låta dom leva sitt eget liv då ;)

Ja, men det är inte så att det går och gå ut och festa utan att dricka? Alternativt gå ut och bara ta en öl? Problemet är att det är lättast att följa flocken, dricken man inte så är man en mesig nörd. Kom igen nu grabbar, ta en till. SUUUUPA! That's the spirit, boy!

Yankeee
2005-11-14, 21:58
Ja, du säger att jag försöker trycka ner er när det i själva verket är ni som försöker trycka ner alla som är ute och krökar och har kul och gör vad dom flesta andra ungdomar gör, det gör en inte till alkolist precis haha. Ja en kille på 15,16,17 osv osv ska nog inte sitta och spendera fredags kvällen framför kolo och vill nog inte det heller but but är man nerd är man.

Återigen, var har jag tryckt ner alla som är ute och krökar?

keffat_liv
2005-11-14, 21:59
Ja, men det är inte så att det går och gå ut och festa utan att dricka? Alternativt gå ut och bara ta en öl? Problemet är att det är lättast att följa flocken, dricken man inte så är man en mesig nörd. Kom igen nu grabbar, ta en till. SUUUUPA! That's the spirit, boy!

Mes är man väl inte direkt? Men tråkig däremot. Är jag på en fest och inte dricker tycker alla mina kompisar jag är skittråkig, likaså tycker jag dom är när dom inte dricker.

Dumleman
2005-11-14, 21:59
Återigen, var har jag tryckt ner alla som är ute och krökar?
Genom att påstå att alkohol inte är en symbol för manlighet :D.

Yankeee
2005-11-14, 21:59
Genom att påstå att alkohol inte är en symbol för manlighet :D.

;)

Jense
2005-11-14, 22:01
alltså, mmmmmm jo

när jag va 14 år och drack mig full så tänkte jag "fan vad manly jag är som sätter en halva"


nu tänker jag "ska jag köpa highland park 12 eller 18 årig för bäst smak?"

jag tänker inte "jag ska köpa 200 flaskor saranoff och dricka allt på en kväll inför så stor mängd folk som möjligt så alla ser att jag är manligast"

det finns inte, yankeee, ditt påstående är rätt till viss grad. Knappast applicerbart på många här dock

Yankeee
2005-11-14, 22:01
hur manligt är det att springa i tights?

Det är manligt att köra sitt eget race och inte lyssna / apa efter alla andra.

(jag vet att du skämtar, men det passar bra i den här tråden ;))

Stab
2005-11-14, 22:02
Ja, men det är inte så att det går och gå ut och festa utan att dricka? Alternativt gå ut och bara ta en öl? Problemet är att det är lättast att följa flocken, dricken man inte så är man en mesig nörd. Kom igen nu grabbar, ta en till. SUUUUPA! That's the spirit, boy!

Att försöka få det till något grupptrycks relaterat skit nu är bara helt efterblivet och off.. Den kan du dra till liza_14år som har svårt att bestämma sig om den där italienaren páulo ska få dra av henne trosorna heller inte. Det är ju ett faktum att många här är geeks som försöker bygga en bättre självbild av sig själva genom att lyfta skrot..

Yankeee
2005-11-14, 22:02
alltså, mmmmmm jo

när jag va 14 år och drack mig full så tänkte jag "fan vad manly jag är som sätter en halva"


nu tänker jag "ska jag köpa highland park 12 eller 18 årig för bäst smak?"

jag tänker inte "jag ska köpa 200 flaskor saranoff och dricka allt på en kväll inför så stor mängd folk som möjligt så alla ser att jag är manligast"

det finns inte, yankeee, ditt påstående är rätt till viss grad. Knappast applicerbart på många här dock

Vad har det där med det jag har sagt att göra?

Yankeee
2005-11-14, 22:04
Att försöka få det till något grupptrycks relaterat skit nu är bara helt efterblivet och off.. Den kan du dra till liza_14år som har svårt att bestämma sig om den där italienaren páulo ska få dra av henne trosorna heller inte. Det är ju ett faktum att många här är geeks som försöker bygga en bättre självbild av sig själva genom att lyfta skrot..

Precis som att folk börjar röka för att det är så jävla gott?

Jense
2005-11-14, 22:04
Det är manligt att köra sitt eget race och inte lyssna / apa efter alla andra.

(jag vet att du skämtar, men det passar bra i den här tråden ;))


hehe jo, nä jag skoja. alkohol är inte manligt. och jag veta tt där finns självsäkra fjollor som kallar dem som råkar illa ut tack vare alkohol för "losers" osv. jag tycker inte sprit är manligt. sprit har förstört stora delar av min släkt. sprit är töntigt.

och med det menar jag att hälla i sig för att få en fylla, varje dag, i många år.

att dricka några öl med sina vänner, att dricka en god whiskey framför tvn eller att köpa ett helrör på klubben är bara trevligt, gott & roligt.

mini_Arnold
2005-11-14, 22:04
Snarare motsatsen.
:thumbup:

Jense
2005-11-14, 22:04
Vad har det där med det jag har sagt att göra?


att det bara är fjortisar som tycker det är manligt.

Yankeee
2005-11-14, 22:05
att dricka några öl med sina vänner, att dricka en god whiskey framför tvn eller att köpa ett helrör på klubben är bara trevligt, gott & roligt.

Självklart, jag har inte sagt något annat. Det är bara vissa som tyvärr missade ett par lektioner läsförståelse.

Jense
2005-11-14, 22:07
Självklart, jag har inte sagt något annat. Det är bara vissa som tyvärr missade ett par lektioner läsförståelse.


eller vissa som missade ett par lektioner i formuleringskunskap, tolkningsfråga.



jag läste första sidan.

Stab
2005-11-14, 22:08
Precis som att folk börjar röka för att det är så jävla gott?

Att börja röka och alkohol är verkligen inte samma sak, när du drar upp sånna här jämförelser är då du förstör allt du sagt, det innebär bara att du inte vet vad du pratar om du har bara en snebild av allt och behöver komma ut i livet någon gång riktigt snart.

zanzi
2005-11-14, 22:09
Folk får väl göra vad dom vill men när folk som faktiskt inte är så gammla börjar tala om att vara nykterist osv börjar man ju fan undra. Men men nördar finns det ju gott om så att säga, ska väl låta dom leva sitt eget liv då ;)

Vilka är det som är nördar? De som väljer att vara nykterister?

Kwon
2005-11-14, 22:09
Att börja röka och alkohol är verkligen inte samma sak, när du drar upp sånna här jämförelser är då du förstör allt du sagt, det innebär bara att du inte vet vad du pratar om du har bara en snebild av allt och behöver komma ut i livet någon gång riktigt snart.

Du anser alltså att Alkohol är en symbol för manlighet?

Yankeee
2005-11-14, 22:09
eller vissa som missade ett par lektioner i formuleringskunskap, tolkningsfråga.



Syftade inte på dig ;)

Men kan ju lägga till att om något berör någon personligen så är chansen för missförstånd mycket större då det kan vara svårt (om man har lite problem med självdistans osv) att tolka saker på rätt sätt ;)

Yankeee
2005-11-14, 22:11
Att börja röka och alkohol är verkligen inte samma sak, när du drar upp sånna här jämförelser är då du förstör allt du sagt, det innebär bara att du inte vet vad du pratar om du har bara en snebild av allt och behöver komma ut i livet någon gång riktigt snart.

Det är rätt självklart att folk börjar dricka av samma anledning som de börjar röka. Kasst självförtroende, vill tillhöra en grupp, nyfikenhet osv etc. Kom med något relevant istället.

Du verkar tro att alkohol har något med verkliga livet att göra, hur kommer det sig?

Jense
2005-11-14, 22:14
Det är rätt självklart att folk börjar dricka av samma anledning som de börjar röka. Kasst självförtroende, vill tillhöra en grupp, nyfikenhet osv etc. Kom med något relevant istället.

Du verkar tro att alkohol har något med verkliga livet att göra, hur kommer det sig?


pga att stab är alkoholist såklart.

nä men alkohol är dessvärre en stor del av livet, iallafall många liv.

man börjar inte kröka som fjortis för att det är gott, nej. det finns inte

Stab
2005-11-14, 22:14
Det är rätt självklart att folk börjar dricka av samma anledning som de börjar röka. Kasst självförtroende, vill tillhöra en grupp osv etc. Kom med något relevant istället.

Du verkar tro att alkohol har något med verkliga livet att göra, hur kommer det sig?

Dom flesta UTFORSKAR saker .. man köpte 3.5or som 14/15 åring och krökade på lixom, snodde sprit det var knappast för att man hade dåligt självförtroende och nu dricker jag knappast för jag har dåligt självförtroende snarare har jag guda komplex. Men jag förstår att inte du vet något om detta överhuvudtaget eftersom du förmodligen satt inne och lirade quake på valborg som 15åring..

Yankeee
2005-11-14, 22:17
Dom flesta UTFORSKAR saker .. man köpte 3.5or som 14/15 åring och krökade på lixom, snodde sprit det var knappast för att man hade dåligt självförtroende och nu dricker jag knappast för jag har dåligt självförtroende snarare har jag guda komplex. Men jag förstår att inte du vet något om detta överhuvudtaget eftersom du förmodligen satt inne och lirade quake på valborg som 15åring..

Tro vad du vill, det finns en anledning till att folk gör som de gör, och det är inte som du tror.



Du verkar tro att alkohol har något med verkliga livet att göra, hur kommer det sig? Svara gärna.

stefannn
2005-11-14, 22:20
Tro vad du vill, det finns en anledning till att folk gör som de gör, och det är inte som du tror.



Du verkar tro att alkohol har något med verkliga livet att göra, hur kommer det sig? Svara gärna.

va faan folk har druckit alkohol i alla tider ...
dom här som inte dricker .. 95 % av er iallafall låter ju bli för ni tror ni ska bli så jävla grova då .. men fact is ingen härifrån kommer bli mr.o även om ni skiter i spriten .. kanske 1 promille av er härifrån nånsin komemr stå på en scen..
"man kan inte ha kul utan att dricka , men man kan dricka utan att ha kul"

Stab
2005-11-14, 22:22
Tro vad du vill, det finns en anledning till att folk gör som de gör, och det är inte som du tror.



Du verkar tro att alkohol har något med verkliga livet att göra, hur kommer det sig? Svara gärna.

9/10 fall är det som jag tror.

Jaaa fööörfan det är en del av vardagen vettu dra ut på klubbmera svepa en 70is och hooka en drinkslutt och dra henne i ryggslutet.. :laugh:

Yankeee
2005-11-14, 22:22
va faan folk har druckit alkohol i alla tider ...
dom här som inte dricker .. 95 % av er iallafall låter ju bli för ni tror ni ska bli så jävla grova då .. men fact is ingen härifrån kommer bli mr.o även om ni skiter i spriten .. kanske 1 promille av er härifrån nånsin komemr stå på en scen..
"man kan inte ha kul utan att dricka , men man kan dricka utan att ha kul"

Bra argument :thumbup:

Återigen, bra argument :thumbup: Du kan väl iaf försöka komma med något vettigt istället för att komma med idiotiska gissningar. Vem har sagt något om att bli grov? Vem har sagt något om mr.o? Vem har sagt något om en scen?

Kwon
2005-11-14, 22:23
"man kan inte ha kul utan att dricka , men man kan dricka utan att ha kul"

Klart man kan ha kul utan att dricka.

n1tro
2005-11-14, 22:23
Tro vad du vill, det finns en anledning till att folk gör som de gör, och det är inte som du tror.
:thumbup:

Alkohol är inte manligt någonstans. Däremot en bra desinfekterare...

Är 18, har aldrig druckit och kommer aldrig att göra det frivillgt heller.

Yankeee
2005-11-14, 22:26
9/10 fall är det som jag tror.

Jaaa fööörfan det är en del av vardagen vettu dra ut på klubbmera svepa en 70is och hooka en drinkslutt och dra henne i ryggslutet.. :laugh:

Självklart, alla 20 åringar vet allt om allt. Det är tillräckligt synd om dig som det är, du behöver inte diskutera mer.

norsk_gadd
2005-11-14, 22:28
Sen finns det ju den kategorin som festade för mycket i sina yngre dar och helt enkelt inte har lust längre. Även om man bara är 21 så kan man faktiskt ha sett mer än de flesta. Jag är numera halv-nykterist (dvs några öl till fotbollen är ol ;) ) och har verkligen ingen större lust att dricka några större mängder.

Är jag också nerd eller hur du formulerade det?
Handlar det inte snarare om att fatta ett moget beslut begrundat på självkännedom?

Stab
2005-11-14, 22:29
Självklart, alla 20 åringar vet allt om allt. Det är tillräckligt synd om dig som det är, du behöver inte diskutera mer.

Haha nej vi behöver inte disskutera mer för jag har redan dragit din livs historia och jag har inte påstått att jag vet allt men tydligen vet jag mer än dig eftersom du stannat i utvecklingen någonstans när basrösten började komma, om den nu kom *screwy*

Yankeee
2005-11-14, 22:29
Handlar det inte snarare om att fatta ett moget beslut begrundat på självkännedom?

Nej, det handlar om att man är nörd och spelar Q2 på nyårsafton.

Yankeee
2005-11-14, 22:31
Haha nej vi behöver inte disskutera mer för jag har redan dragit din livs historia och jag har inte påstått att jag vet allt men tydligen vet jag mer än dig eftersom du stannat i utvecklingen någonstans när basrösten började komma, om den nu kom *screwy*

Återigen ett försök att trycka ner mig, synd att du inte förstår varför du skriver som du gör.

Stab
2005-11-14, 22:32
Nej, det handlar om att man är nörd och spelar Q2 på nyårsafton.

Han och du är verkligen inte i samma sits, du pratar om något du inte upplevt.

The Wolf
2005-11-14, 22:32
Att försöka få det till något grupptrycks relaterat skit nu är bara helt efterblivet och off.. Den kan du dra till liza_14år som har svårt att bestämma sig om den där italienaren páulo ska få dra av henne trosorna heller inte. Det är ju ett faktum att många här är geeks som försöker bygga en bättre självbild av sig själva genom att lyfta skrot..


Och folk bygger en bättre självbild genom att supa sig fulla?

Jag försvarar ingen, dricker själv emellanåt även om det inte händer lika ofta som tidigare. Däremot är det ganska intressant om du tror att det hör till utvecklingen att supa sig under bordet i sina unga år. Måste man göra det innan man inser att det inte är nyttigt?

Hahahahaha...

Jense
2005-11-14, 22:32
Sen finns det ju den kategorin som festade för mycket i sina yngre dar och helt enkelt inte har lust längre. Även om man bara är 21 så kan man faktiskt ha sett mer än de flesta. Jag är numera halv-nykterist (dvs några öl till fotbollen är ol ;) ) och har verkligen ingen större lust att dricka några större mängder.

Är jag också nerd eller hur du formulerade det?
Handlar det inte snarare om att fatta ett moget beslut begrundat på självkännedom?


ja men det kan även va du som tidigare inte hade några begränsningar och inte insåg att du gjorde totalfel när du söp ner dig totalt. för har man tröttnat på sprit vid 21års ålder är det ngt som inte stämmer, eller hur?

Yankeee
2005-11-14, 22:33
Han och du är verkligen inte i samma sits, du pratar om något du inte upplevt.

Vad vet du om det?

Stab
2005-11-14, 22:34
Och folk bygger en bättre självbild genom att supa sig fulla?

Jag försvarar ingen, dricker själv emellanåt även om det inte händer lika ofta som tidigare. Däremot är det ganska intressant om du tror att det hör till utvecklingen att supa sig under bordet i sina unga år. Måste man göra det innan man inser att det inte är nyttigt?

Hahahahaha...

haha vafan man måste ju lära sig någonstans ;)

Stab
2005-11-14, 22:35
Vad vet du om det?

Du har ju näst intill sagt det själv i vad du skrivit...

norsk_gadd
2005-11-14, 22:36
ja men det kan även va du som tidigare inte hade några begränsningar och inte insåg att du gjorde totalfel när du söp ner dig totalt. för har man tröttnat på sprit vid 21års ålder är det ngt som inte stämmer, eller hur?

Tröttnat och tröttnat.. med alkohol i kroppen har jag lättare att befatta mig med andra...... stimulanta medel och det är snarare dessa som jag absolut inte bör ha något att göra med igen. Men ja, något fel är det nog på mig, ;) :laugh:

För övrigt tycker jag att alla bör festa lite och dumma sig när de är yngre, det hör liksom till men man ska inte låta det gå till överdrift. (moral-tants priset går till mig i år :cool: )

Yankeee
2005-11-14, 22:36
Du har ju näst intill sagt det själv i vad du skrivit...

Var då?

Trance
2005-11-14, 22:37
Att försöka få det till något grupptrycks relaterat skit nu är bara helt efterblivet och off.. Den kan du dra till liza_14år som har svårt att bestämma sig om den där italienaren páulo ska få dra av henne trosorna heller inte. Det är ju ett faktum att många här är geeks som försöker bygga en bättre självbild av sig själva genom att lyfta skrot..

Klart det grupptrycksrelaterat, det och att alla människor är fega. Själv dricker jag mig riktigt full rätt sällan nuförtiden av olika orsaker.

Men att säga att en person måste vara tråkig eller nörd för att de inte dricker tyder rätt mycket på att det är en grupptrycksmentalitet som styr dig. Man SKALL drick annars är man en mes, annars har man inte roligt eftersom själv vågar man inte lika mycket om man inte dricker.

zanzi
2005-11-14, 22:38
Stab: Varför alla dessa påhopp på Yankeee? Tog dina argument slut nu eller?

stefannn
2005-11-14, 22:39
Klart man kan ha kul utan att dricka.
klart man kan skoja ju bara ... men det mesta roliga är nog relaterat till nån form av rus... iallfall i min mening..

Jense
2005-11-14, 22:40
Stab: Varför alla dessa påhopp på Yankeee? Tog dina argument slut nu eller?

[Fuck you]
på internet vinner den som fick säga vad han ville som barn. ovetande slynglar hela högen. och det störiga är att ingen fattar att dem är ett gäng förståsigpåare men egentligen inte vet ett skit. [/Fuck you]

carlsm
2005-11-14, 22:41
Vad är det för manligt med minnesluckor och en massa bakfyllenojja/ångest egentligen?? Inte för att jag är särskilt bra på att undvika detta, nej det händer alltför ofta men knappast för att jag tycker det är manligt. Mest för att jag alldeles för snabbt blir alltför omdömeslös, nästan aldrig spyr och aldrig däckar, m.a.o. kan jag hålla på för länge för mitt eget (och ibland andras) bästa. Sucks att man aldrig lär sig bara. *screwy*

The Wolf
2005-11-14, 22:43
haha vafan man måste ju lära sig någonstans ;)

Och man kan inte lära sig av andras "misstag"? :)


Jag tror jag ska iväg och döda någon nu så kanske jag lär mig att det är fel! (dåligt exempel dock) :D

Stab
2005-11-14, 22:46
Stab: Varför alla dessa påhopp på Yankeee? Tog dina argument slut nu eller?

Attacker!? att spotta ut sig sanningen kanske e hårt men inte attacker.. det e för mycket geeks som postar skit inte ens värd att besvara

Pingu
2005-11-14, 22:47
Få saker i fjortisåldern är så grupptrycks betonat som just alkohol.
Fanns massor med idioter som tyckte att man var en tönt för att jag inte ville dricka. Kolla på det nu så ser man kanske vilka som var töntar, springa runt på stan med 3,5 är väl inte riktigt min bild av en man *screwy*

Sen så har en del sagt att det skadar inte att prova men faktum är at ca 10 % av dom som testar blir alkoholister, 80 % kan hantera det och 10 % är nykterister. Farsan drack första gången som 13 åring och slutade inte förrän han blev 44 år så jag har sett och upplevt baksidan med spriten.

Själv så dricker jag sällan men kan ha minst lika roligt utan sprit :thumbup:

zanzi
2005-11-14, 22:52
[Fuck you]
på internet vinner den som fick säga vad han ville som barn. ovetande slynglar hela högen. och det störiga är att ingen fattar att dem är ett gäng förståsigpåare men egentligen inte vet ett skit. [/Fuck you]

:laugh:
Och här befann jag mig under mörker genom att tro på "bästa argument vinner" men nu har jag sett ljuset:
Stab, sug min ba**e! :D

mini
2005-11-14, 22:54
Attacker!? att spotta ut sig sanningen kanske e hårt men inte attacker.. det e för mycket geeks som postar skit inte ens värd att besvara
Suck. Om det inte är värt att besvara kanske du skulle kunna låta bli?

aliquis
2005-11-14, 22:54
nej? :D

bara kärringar som dricker öl dessutom.

zanzi
2005-11-14, 22:56
Attacker!? att spotta ut sig sanningen kanske e hårt men inte attacker.. det e för mycket geeks som postar skit inte ens värd att besvara

Vad var sanningen nu igen? Att nykterister är nördar?

Big_Vik
2005-11-14, 22:57
Det kanske är själva känslan av manlighet som rotar sig fast i ens sinne när man i berusat tillstånd för första gången för året kollar sig i spegeln (och mycket), kramar alla oavsett kön osv? Därmed inte sagt att man verkligen ÄR manlig bara för att tillfälliga sinnesrubbningen fastslår att så är fallet. fylla och realitet för mig är som natt och dag. ;)

Jense
2005-11-14, 22:58
nej? :D

bara kärringar som dricker öl dessutom.


klipp dig och skaffa ett jobb

christian
2005-11-14, 23:07
Om jag skulle få spekulera kan jag tänka mig att det manliga ligger i att:

a) Tåla mycket.
b) Dricka så starka drycker som möjligt utan att röra en min.

Däremot tycker jag inte det har något med manlighet att göra *screwy*.
Ibland är det kul att supa skallen av sig med polare, ibland är det gott med en öl framför en bra film, ibland är det gott med en flaska vin till maten med tjejen. Det bara är.

Ibland dricker jag t o m vatten, är inte det manligt så säg.

Fartman
2005-11-14, 23:07
förstår inte varför det här ska debatteras om och om igen.
vuxna människor dricker om dom vill och avstår om dom inte vill, har inget att göra med manligt eller omanligt eller vafan som helst.

Stab är nog förövrigt en av dom större fjantarna jag skådat i en sådan här debatt, skämtar du med oss?

Stab
2005-11-14, 23:08
klipp dig och skaffa ett jobb

hahah :thumbup:

Fredrik_
2005-11-14, 23:08
Attacker!? att spotta ut sig sanningen kanske e hårt men inte attacker.. det e för mycket geeks som postar skit inte ens värd att besvara

Oj, en tjugoåring har kommit på den stora sanningen: man kan inte ha roligt utan att pröva sprit och alla som inte dricker är töntar. Jag är ganska imponerad över att du fortfarande är kvar i den fasen. De flesta kommer ifrån just de åsikterna när de lämnar högstadiet. Vilken häftig kille :bow:

Inte för att jag har något emot alkohol som sådant i normala mänger.. det är gott att dricka och lite salongsberusning skadar inte, men att hålla på att förhärliga att dra i sig en 75:a varje helg för att det är enda sättet att lära sig vad ett riktigt liv är tycker jag är patetiskt.

Annars för att gå tillbaka till ämnet: jag tycker inte det är manligt att dricka och speciellt inte om det går ut på att gömma sig bakom alkoholen för att våga släppa loss. Fråga resten av europeerna (österrikare, greker och till och med danskar) hur manligt det är med drängfulla pinsamma svenskar som tappat all kontroll.

Stab
2005-11-14, 23:09
förstår inte varför det här ska debatteras om och om igen.
vuxna människor dricker om dom vill och avstår om dom inte vill, har inget att göra med manligt eller omanligt eller vafan som helst.

Stab är nog förövrigt en av dom större fjantarna jag skådat i en sådan här debatt, skämtar du med oss?

Vi pratar ju knappast om vuxna människor fjärtmannen.

kimonque
2005-11-14, 23:09
förstår inte varför det här ska debatteras om och om igen.
vuxna människor dricker om dom vill och avstår om dom inte vill, har inget att göra med manligt eller omanligt eller vafan som helst.

Stab är nog förövrigt en av dom större fjantarna jag skådat i en sådan här debatt, skämtar du med oss?

håller med

The Wolf
2005-11-14, 23:11
[QUOTE=Fartman]vuxna människor dricker om dom vill och avstår om dom inte vill, [QUOTE]

Dom dricker om dom vill men avstår bara om dom inte vill? Hur går det ihop, min vän?




;)

Fartman
2005-11-14, 23:11
Vi pratar ju knappast om vuxna människor fjärtmannen.

Jaha, så du menar alltså att man bara är cool om man är underårig när man super? Och att man är nördig om man inte super när man är underårig?

Fartman
2005-11-14, 23:14
[QUOTE=Fartman]vuxna människor dricker om dom vill och avstår om dom inte vill, [QUOTE]

Dom dricker om dom vill men avstår bara om dom inte vill? Hur går det ihop, min vän?




;)
Tja, iofs så avstår folk för att dom inte anser dom kan tex för att dom ska köra bil efteråt osv. Men det jag ville komma till var att en mogen individ själv bestämmer om dom ska dricka eller ej.

The Wolf
2005-11-14, 23:16
Tja, iofs så avstår folk för att dom inte anser dom kan tex för att dom ska köra bil efteråt osv. Men det jag ville komma till var att en mogen individ själv bestämmer om dom ska dricka eller ej.


Haha, jo jag förstod det! :)

Fartman
2005-11-14, 23:17
Haha, jo jag förstod det! :)
Antog det :thumbup:

slobban
2005-11-14, 23:24
Sunkit om man tycker det är manligt att dricka alkohol, ännu sunkigare om man är nykterist och tror att folk som dricker gör det för att vara manligare.

stefannn
2005-11-14, 23:24
Sunkit om man tycker det är manligt att dricka alkohol, ännu sunkigare om man är nykterist och tror att folk som dricker gör det för att vara manligare.

word :thumbup: lämpligt att låsa tråden efter det vettiga inlgget

Pingen
2005-11-14, 23:27
Stab: Vill du sammanfatta din åsikt så att den blir lite överskådlig? Det är lite svårt att se exakt vad du vill komma fram till bland alla pikar till Yankee.

Trance
2005-11-14, 23:32
word :thumbup: lämpligt att låsa tråden efter det vettiga inlgget

Tyvärr är det väl ingen som påstått det? Eller vad har jag missat?

Yankeee
2005-11-15, 05:46
Tyvärr är det väl ingen som påstått det? Eller vad har jag missat?

Vissa har ju som sagt problem med ordförståelsen.

skaparn
2005-11-15, 09:39
Stab: Varför alla dessa påhopp på Yankeee? Tog dina argument slut nu eller?


Men det är ju för att Yankee är en 18-årig byggarnykteriskt och nörd. Klart stab måste ta sitt ansvar att tracka nördar, eller "geeks" som han också använder.

Vad är egentligen ett nörd? En nörd kanske?

Grahn
2005-11-15, 09:50
Alkohol har väl i många kretsar ett samband med manlighet eller hur "macho" man är. Bra eller inte men det är onekligen verkligheten.

Tricklev
2005-11-15, 10:42
Stab är oskuld :thumbup:

Alkohol är inte en symbol för något mer än just, alkohol, drick om du vill, om du inte vill; drick inte.


Stab är en tönt :thumbup:

skaparn
2005-11-15, 10:44
Stab är oskuld :thumbup:

Alkohol är inte en symbol för något mer än just, alkohol, drick om du vill, om du inte vill; drick inte.


Stab är en tönt :thumbup:

tönt = nörd?

När jag gick NV-el-data i gymnasiet kallades vi för nördar. Har alla som inte dricker också gått NV-el-data?

emiste
2005-11-15, 10:57
Till stab:

Du verkar ha ett stort behov av att trycka ned alla och försöka inbilla dig att du har en överlägsen position, alkoholskada eller?

Det måste vara mycket centralt för dig att vara häftig. Jag tror de flesta har mer respekt för en person som vågar göra häftiga saker i nyktert tillstånd än en som är berusad och man vet egentligen inte vågar ett skit. Om du ser en film med en som vurpar på en MC berusad skrattar du bara åt den idioten, men ser du en nykter person som vågar hoppa 100 meter med MC, blir du säkert full av beundran.

Såg att du skrev om hur kul du tyckte det var med alla som "levde BB", visst kan jag förstå vad du syftar på. Men hellre spela rollen av en kroppsbyggare än den du spelar.

Men fortsätt du hänga i coola gänget, dricka pilsner och skämta om töntarna på Kolozzeum. Du kanske till och med inser en dag att du hade lite fel.

mini
2005-11-15, 11:07
tönt = nörd?

När jag gick NV-el-data i gymnasiet kallades vi för nördar. Har alla som inte dricker också gått NV-el-data?
Nä, att ni kallades för nördar hade förmodligen andra grunder. Att ni var nördar till exempel?

skaparn
2005-11-15, 11:28
Nä, att ni kallades för nördar hade förmodligen andra grunder. Att ni var nördar till exempel?

Jolt-cola och duschförakt är faktiskt riktigt tufft kan jag upplysa damen om.

Men det var bara några som var hard core, vi andra var bara wannabes.

datorjaevel
2005-11-15, 12:15
Ja, vad säger ni?

Kan det stämma?

Nej, tycker verkligen inte alla töntar som dricker blir manliga, snarare töntigare. Dock är det häftigt när jag tar en öl.

datorjaevel
2005-11-15, 12:35
nej? :D

bara kärringar som dricker öl dessutom.

Moget.....

datorjaevel
2005-11-15, 12:39
Sunkit om man tycker det är manligt att dricka alkohol, ännu sunkigare om man är nykterist och tror att folk som dricker gör det för att vara manligare.

:thumbup:

Kwon
2005-11-15, 14:18
Stab

Vad har du för definition av manlighet?

fonzie
2005-11-15, 15:04
Till stab:

Du verkar ha ett stort behov av att trycka ned alla och försöka inbilla dig att du har en överlägsen position, alkoholskada eller?

Det måste vara mycket centralt för dig att vara häftig. Jag tror de flesta har mer respekt för en person som vågar göra häftiga saker i nyktert tillstånd än en som är berusad och man vet egentligen inte vågar ett skit. Om du ser en film med en som vurpar på en MC berusad skrattar du bara åt den idioten, men ser du en nykter person som vågar hoppa 100 meter med MC, blir du säkert full av beundran.

Såg att du skrev om hur kul du tyckte det var med alla som "levde BB", visst kan jag förstå vad du syftar på. Men hellre spela rollen av en kroppsbyggare än den du spelar.

Men fortsätt du hänga i coola gänget, dricka pilsner och skämta om töntarna på Kolozzeum. Du kanske till och med inser en dag att du hade lite fel.

Ååh..! Du sa precis vad jag skulle vilja säga till så många människor i min omgivning. Du tog orden ur mitt huvud och satte dem på papper (skärm). ;)

Big_Vik
2005-11-15, 15:23
Ja, vad säger ni?

Kan det stämma?

Viktor Fisk! :love:

Den super-optimala defenition av manlighet finns inte, så var och en måste alltså själva fundera över vad de anser är manligt. Manligt enligt mig är att våga stå för sina åsikter och göra det man själv vill och inte hänga med p.g.a. grupptrycket, oavsett om de man umgås med är halvalkisar eller nykterister.. Det är ett helvetes massa tjat om vad man bör göra, var manlig och gör det du själv vill. Mitt svar till dig blir därav att du ska börja dricka och se till att förlora öl-svendomen (Kul ord Jwzrd :hbang: :thumbup: ) men bara om du själv vill, fortsätt gärna vara absolutist om du hellre vill det, gör dock det inte bara för att dina nykteristpolare tvingar dig. Det om något är manligt! :)

Finns det egentligen någon logik i att somliga tycker att det är manligt att dricka? Nja, man blir säkrare med brudar och för män är det ju extremt viktigt att sprida säden i alla möjliga åkrar. Men den lycklige som inte behöver sprit då? Att det skulle vara manligt är nog bara ett psykologiskt försvar mot den ultimata Brad-Pitt-mannen som inte behöver supa för att bli charmig och få sätta.

ErikJ
2005-11-15, 16:18
Är det bara jag som anser att mr stab himself är en av få som har vettiga åsikter i den här tråden?

Yankeee
2005-11-15, 16:21
Är det bara jag som anser att mr stab himself är en av få som har vettiga åsikter i den här tråden?

Kom tillbaka om 10 år.

Endumen
2005-11-15, 16:23
Vad exakt skulle vara manligt med att inta alkohol? Har man ett behov av att berusa sig så är man uppenbarligen allt annat än manlig.

Word!

Jag tycker det är uselt av de som gör ner andra för att de inte super. Låt alla leva sina egna liv!

Grahn
2005-11-15, 16:27
Word!

Jag tycker det är uselt av de som gör ner andra för att de inte super. Låt alla leva sina egna liv!

Det gör man ju iofs inte om man ser ner på de som berusar sig vilket inlägget du citerar gör, smått....motsägelsefullt.

Yankeee
2005-11-15, 16:29
Det gör man ju iofs inte om man ser ner på de som berusar sig vilket inlägget du citerar gör, smått....motsägelsefullt.

Ser ner? Hur lyckas du komma fram till det?

ErikJ
2005-11-15, 16:29
Det gör man ju iofs inte om man ser ner på de som berusar sig vilket inlägget du citerar gör, smått....motsägelsefullt.

:bow: :bow: :bow: :bow:

Du tog orden ur munnen på mig!

Grahn
2005-11-15, 16:31
Ser ner? Hur lyckas du komma fram till det?

Du skriver att de som har behov av att berusa sig är allt annat än manliga, ergo du ser ner på dem.

Yankeee
2005-11-15, 16:39
Du skriver att de som har behov av att berusa sig är allt annat än manliga, ergo du ser ner på dem.

Jaha, man ser alltså ner på människor för att man inte tycker att de passar in i en viss "grupp"?

Grahn
2005-11-15, 16:42
Jaha, man ser alltså ner på människor för att man inte tycker att de passar in i en viss "grupp"?

Jo för att anses vara omanlig är ju lika neutralt som att räknas in till folk som har storlek 42 i skor, så är det.

Yankeee
2005-11-15, 16:47
Jo för att anses vara omanlig är ju lika neutralt som att räknas in till folk som har storlek 42 i skor, så är det.

Det är din åsikt / värdering, inte min.

stefannn
2005-11-15, 16:49
Kom tillbaka om 10 år.
varför har han inte rätt att yttra sin åsikt ?? är det bara du som har det för att du anser alltid att ditt svar är rätt??

Yankeee
2005-11-15, 16:49
varför har han inte rätt att yttra sin åsikt ?? är det bara du som har det för att du anser alltid att ditt svar är rätt??

Har jag sagt att han inte har rätt att yttra sin åsikt?

Grahn
2005-11-15, 16:50
Det är din åsikt / värdering, inte min.

Que?!

Du anser alltå att säga åt en man at han är omanlig, ett fruntimmer rent av icke är värdeladdat? Du kanske vill testa, pinna ut i staden och säga åt ite män att de är rätt omanliga(de har antagligen druckit alkohol ngn gång i sitt liv) och se hur icke värdeladdat det är?

Trance
2005-11-15, 16:53
Vad anser ni som försvarar det om anabola steroider eller t.ex. droger som amfetamin. Manligt eller inte?

stefannn
2005-11-15, 16:53
Har jag sagt att han inte har rätt att yttra sin åsikt?
jo jag har ju problem med ordförståelsen (eftersom du sa så, så måste så vara) men som jag kunde förstå "kom tilblaka om 10 år" menade du det (antog att han var ung)

Yankeee
2005-11-15, 16:57
Que?!

Du anser alltå att säga åt en man at han är omanlig, ett fruntimmer rent av icke är värdeladdat? Du kanske vill testa, pinna ut i staden och säga åt ite män att de är rätt omanliga(de har antagligen druckit alkohol ngn gång i sitt liv) och se hur icke värdeladdat det är?

Sa jag det? Jag sa att det (för mig) inte är något negativt med att vara omanlig. Om andra tolkar det som något negativt struntar jag fullständigt i.

Suck, var har jag skrivit att man är omanlig om man har druckit alkohol?

stefannn
2005-11-15, 16:59
Sa jag det? Jag sa att det (för mig) inte är något negativt med att vara omanlig. Om andra tolkar det som något negativt struntar jag fullständigt i.

Suck, var har jag skrivit att man är omanlig om man har druckit alkohol?


"Vad exakt skulle vara manligt med att inta alkohol? Har man ett behov av att berusa sig så är man uppenbarligen allt annat än manlig.
"

ditt andra inlägg i tråden ... säg inte att andra har problem med ordförståelsen när du själv inte förstår hur dina fel formuleringar kan tolkas

Grahn
2005-11-15, 17:01
Sa jag det? Jag sa att det (för mig) inte är något negativt med att vara omanlig. Om andra tolkar det som något negativt struntar jag fullständigt i.

Fan vad ballt att lixom kunna tolka om vad allt betyder för sig självt och sedan kunna säga vad som helst. :thumbup:

Suck, var har jag skrivit att man är omanlig om man har druckit alkohol?

Du skrev att man var det om man hade känt ett behov av att berusa sig, tro det eller ej men de flesta som dricker gör det inte för att bli spiknyktra.

Yankeee
2005-11-15, 17:07
"Vad exakt skulle vara manligt med att inta alkohol? Har man ett behov av att berusa sig så är man uppenbarligen allt annat än manlig.
"

ditt andra inlägg i tråden ... säg inte att andra har problem med ordförståelsen när du själv inte förstår hur dina fel formuleringar kan tolkas

Det är rätt stor skillnad på "dricka alkohol" och "känna ett behov av att berusa sig".

Yankeee
2005-11-15, 17:12
Fan vad ballt att lixom kunna tolka om vad allt betyder för sig självt och sedan kunna säga vad som helst. :thumbup:



Du skrev att man var det om man hade känt ett behov av att berusa sig, tro det eller ej men de flesta som dricker gör det inte för att bli spiknyktra.

Förklara var det negativa i ordet omanlig ligger är du snäll. Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas tolka om något som jag inte ser något negativt i.

Återigen, det är skillnad på "dricka alkohol" och "känna ett behov av att berusa sig".

Grahn
2005-11-15, 17:16
Förklara var det negativa i ordet omanlig ligger är du snäll. Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas tolka om något som jag inte ser något negativt i.

Återigen, det är skillnad på "dricka alkohol" och "känna ett behov av att berusa sig".

Nej jag behöver inte förklara det är normen, när jag kommer till Yankeeeville så är jag nu medveten om att det är icke värdeladdat och helt neutralt. Eller hur? Du försöker väl inte bara slingra dig ur din debatt där det ärpresis lika fånigt att läsa in poisitiva som negativa egenskaper ur drickandet av alkohol?


Är det? Det tycker jag är väldans otydligt, hur menade du då för om du menade gravt missbruk emd en beroendesituation så låt oss säga att ditt kortfattade och synbart väldigt kategoriserande uttalande misslyckades med att precisera detta.

stefannn
2005-11-15, 17:19
Nej jag behöver inte förklara det är normen, när jag kommer till Yankeeeville så är jag nu medveten om att det är icke värdeladdat och helt neutralt. Eller hur? Du försöker väl inte bara slingra dig ur din debatt där det ärpresis lika fånigt att läsa in poisitiva som negativa egenskaper ur drickandet av alkohol?


Är det? Det tycker jag är väldans otydligt, hur menade du då för om du menade gravt missbruk emd en beroendesituation så låt oss säga att ditt kortfattade och synbart väldigt kategoriserande uttalande misslyckades med att precisera detta.
har inget mer vettigt att säga än att du har rätt grahn..

Yankeee
2005-11-15, 17:36
Nej jag behöver inte förklara det är normen, när jag kommer till Yankeeeville så är jag nu medveten om att det är icke värdeladdat och helt neutralt. Eller hur? Du försöker väl inte bara slingra dig ur din debatt där det ärpresis lika fånigt att läsa in poisitiva som negativa egenskaper ur drickandet av alkohol?


Är det? Det tycker jag är väldans otydligt, hur menade du då för om du menade gravt missbruk emd en beroendesituation så låt oss säga att ditt kortfattade och synbart väldigt kategoriserande uttalande misslyckades med att precisera detta.

Jag vet vad du menar. Dock så lägger jag fortf. ingen värdering i ordet, det är upp till var och en att göra det (enligt mig i yankeeeville). Man märker rätt snabbt hur folk "är" när de får ett negativt ord "kastat" i ansiktet. Just därför lägger inte jag någon värdering i orden.


Vad jag menade, som ingen tydligen fattade (var kanske lite långsökt). Var att det finns en anledning till att man vill berusa (inte smutta på ett glas vin, utan dricka med målet att bli full) sig, ofta (INTE ALLTID) är det ett "personligt" problem bakom. Om man då istället för att jobba med sig själv och försöka lösa problemet, tar man till en utomstående kortsiktig lösning, så har man inte full koll på sig själv och hur man fungerar. Det har egentligen inget med manligt att göra öht, men nu var det det trådskaparen frågade efter.


However, så länge folk gör det som de blir glada av så :thumbup: Alla har olika sätt att göra skapa lycka, inget är egentligen sämre än något annat, det är upp till var och en att bedömma vad som är bäst för en själv.

Zakath
2005-11-15, 21:44
Det blev trots allt en ganska intressant diskussion, om man läser lite mellan raderna :thumbup: