handdator

Visa fullständig version : Multivitamindryck


gladiatorerna1
2005-11-14, 17:14
Är det nyttigt med multivitamindryck? Jag har blivit helt beroende...jag dricker 1 liter om dagen

christian
2005-11-14, 17:33
Det kan i princip vara vad som helst i dessa då "dryck", till skillnad från juice, inte är ett skyddat varumärke.

Kan tänka mig att i det billigaste är det en bit socker och en brustablett, ungefär.. ;) Finns exempel på tillverkare av diverse "hälsosamma" drycker som bara skrivit periodiska systemet rakt av (givetvis innehöll den i princip inget av dessa ämnen). Bra med strontium eller ytterbium. *screwy*

Runda Grodan
2005-11-14, 17:41
Är det nyttigt med multivitamindryck? Jag har blivit helt beroende...jag dricker 1 liter om dagen
Jag var också inne i en sådan beroendeperiod ett tag. :D

Glocken Gold tror jag det var en som jag brukade köpa. Den var såå god.

Isdrake
2005-11-14, 17:56
Tänk dig för. Många brutabletter innehåller väl redan mycket mer än RDI som jag har fattat det (har dock inte gått och läst på dem personligen). Det är faktiskt dåligt att få i sig för mycket vitaminer.

Jakobbus
2005-11-14, 20:23
Tänk dig för. Många brutabletter innehåller väl redan mycket mer än RDI som jag har fattat det (har dock inte gått och läst på dem personligen). Det är faktiskt dåligt att få i sig för mycket vitaminer.
visst serru men nu gällde frågan multivitamindryck.

Kaew
2005-11-14, 20:28
Är det nyttigt med multivitamindryck? Jag har blivit helt beroende...jag dricker 1 liter om dagen

Ar ju inte direkt onyttigt kanske ,men manga av dom brukar innehalla ganska mycket socker . Sen brukar dom kosta ratt mycket. Gor egen ? godare, billigare battre innehall.

Jakobbus
2005-11-14, 20:34
Ar ju inte direkt onyttigt kanske ,men manga av dom brukar innehalla ganska mycket socker . Sen brukar dom kosta ratt mycket. Gor egen ? godare, billigare battre innehall.
Dom jag har sett har enbart innehållit sötningsmedel, men det är ju kanske inte heller önskvärt.

Zakath
2005-11-14, 20:38
Läs innehållsförteckningen, tillsatt socker är det första tecknet på att det är en skräpdryck. Tycker du ska hålla dig till vanlig juice, mjölk eller vatten kombinerat med massor av olika grönsaker och frukter :thumbup: Jättegott och nyttigt!