handdator

Visa fullständig version : Dags att köpa protein igen


Larsson85
2005-11-14, 16:54
Har nu ätit upp mitt lager av protec+ protein och är på väg att köpa nytt. Tänkte bara höra ifall det finns några synpunkter på andra märken man bör satsa på istället? Såg att de inte sålde protec på ************* mer, kanske är det av någon anledning?

Det jag vill att proteinet ska tillföra mig är volymökning, så jag antar det är vassle jag ska sikta på att äta efter träningen, samt har jag tänkt ta hem lite kreatin. Man vågar ju knappt gå in på försäljarnas sidor och kolla vad de tycker man ska ha, då blir man påtryckt något dyrt märkesskit.

mangemani
2005-11-14, 17:56
milk-90.....billig,bra och goooood!

ett tips eftersom du är ny här,länka eller nämn ej andra konkurerande sidor som säljer kosttillkott här.produkterna går bra att nämnas,men ej sidorna som dom säljs på,just keep that in mind.

Larsson85
2005-11-14, 18:27
milk-90.....billig,bra och goooood!

ett tips eftersom du är ny här,länka eller nämn ej andra konkurerande sidor som säljer kosttillkott här.produkterna går bra att nämnas,men ej sidorna som dom säljs på,just keep that in mind.


Kollade upp lite om Milk-90 och hittade detta:
"Milk-90 består av 30% snabbt vassleprotein och 70% långsamt mjölkprotein. Milk-90 är alltså ett perfekt kvällsmål."

Är detta verkligen det optimala om det är något som ger volym och är bra att käka direkt efter träning? Trodde det var hög vassle % som man skulle prioritera, är inte ute efter ett mellanmål, utan vill bara ha något som ger kroppen det där snabba så att det sätts igång med uppbyggnad direkt. Men visst, det är super om det är alllsidigt. Vad sägs om Exell Vassle?

Jag är dålig på sånt här, känns som det finns så många olika vägar att gå.

Ninjasmurf
2005-11-14, 18:41
Kollade upp lite om Milk-90 och hittade detta:
"Milk-90 består av 30% snabbt vassleprotein och 70% långsamt mjölkprotein. Milk-90 är alltså ett perfekt kvällsmål."

Är detta verkligen det optimala om det är något som ger volym och är bra att käka direkt efter träning? Trodde det var hög vassle % som man skulle prioritera, är inte ute efter ett mellanmål, utan vill bara ha något som ger kroppen det där snabba så att det sätts igång med uppbyggnad direkt. Men visst, det är super om det är alllsidigt. Vad sägs om Exell Vassle?

Jag är dålig på sånt här, känns som det finns så många olika vägar att gå.

Exell vassle är ett bra val, speciellt nu när det är extra pris. Vill du ha super snabbtprotein är det Fairing - Rapid Hydro Blend som gäller.

Fast det här med volymgrejern förstår jag inte..proteinet i sig ger inte nån volym, kombinationen träning, vila och kost gör det. Fast protein precis innan och precis efter träning är :thumbup:

mangemani
2005-11-14, 18:50
Kollade upp lite om Milk-90 och hittade detta:
"Milk-90 består av 30% snabbt vassleprotein och 70% långsamt mjölkprotein. Milk-90 är alltså ett perfekt kvällsmål."

Är detta verkligen det optimala om det är något som ger volym och är bra att käka direkt efter träning? Trodde det var hög vassle % som man skulle prioritera, är inte ute efter ett mellanmål, utan vill bara ha något som ger kroppen det där snabba så att det sätts igång med uppbyggnad direkt. Men visst, det är super om det är alllsidigt. Vad sägs om Exell Vassle?

Jag är dålig på sånt här, känns som det finns så många olika vägar att gå.


jaha,eftersom du nämde protec så trodde jag du var ute efter kassein pulver.
ja isf rekomenderar jag whey-80 eller exell vassle.

userfriendly
2005-11-14, 19:46
Fairing WPI :D snabbt upptag o rätt hög aminosyrehalt..

Larsson85
2005-11-14, 19:48
jaha,eftersom du nämde protec så trodde jag du var ute efter kassein pulver.
ja isf rekomenderar jag whey-80 eller exell vassle.


Jag vet knappt själv vad jag är ute efter, är dålig på biologi så jag kör på vad andra säger :)

Ninjasmurf
2005-11-14, 20:03
Jag vet knappt själv vad jag är ute efter, är dålig på biologi så jag kör på vad andra säger :)

Då har du ialla fall kommit till rätt ställe, här finns massor med mer eller mindre intressant info att hämta...
Viktigast är att bestäm hur mycket pengar man tänkt lägga ner och utgå där ifrån. Dock rekomenderar jag inte budo-fitness eget protein som dom bruka sälja billigt, skiten löser sig inte bra (=klumpar)...

gasp_88
2005-11-14, 20:04
Har nu ätit upp mitt lager av protec+ protein och är på väg att köpa nytt. Tänkte bara höra ifall det finns några synpunkter på andra märken man bör satsa på istället? Såg att de inte sålde protec på ************* mer, kanske är det av någon anledning?

Det jag vill att proteinet ska tillföra mig är volymökning, så jag antar det är vassle jag ska sikta på att äta efter träningen, samt har jag tänkt ta hem lite kreatin. Man vågar ju knappt gå in på försäljarnas sidor och kolla vad de tycker man ska ha, då blir man påtryckt något dyrt märkesskit.

Fx e bra å billgit :D typ billigast på marknaden tror jag:S

Larsson85
2005-11-14, 21:53
Ok, känns som mitt upplägg blir Exell Vassle, kreatin och maltodextrin.

Funderar på att köra på det här 8kg erbjudandet, problemet är att jag är ju ingen direkt storförbrukare av pulver, men förr eller senare går det ju ändå åt. Frågan är bara hur det är med hållbarheten på dessa produkter?

EiseltUK
2005-11-14, 22:07
Har nu ätit upp mitt lager av protec+ protein och är på väg att köpa nytt. Tänkte bara höra ifall det finns några synpunkter på andra märken man bör satsa på istället? Såg att de inte sålde protec på ************* mer, kanske är det av någon anledning?

Det jag vill att proteinet ska tillföra mig är volymökning, så jag antar det är vassle jag ska sikta på att äta efter träningen, samt har jag tänkt ta hem lite kreatin. Man vågar ju knappt gå in på försäljarnas sidor och kolla vad de tycker man ska ha, då blir man påtryckt något dyrt märkesskit.

Nej de säljer inte Protec eller någon av våra produkter längre eftersom du numera ska handla via Kolozzeum eller fxxxxxx.cc. ;)

Vassle / och eller kasein funkar bra efter träning. De senaste rönen indikerar att stora doser vassle efter träning kan "mätta" upptaget av aminosyror då uptaget av leucin från vassle sker nästan för fort och påverkar upptaget av andra aminosyror negativt. Du gör nog därför klokt i att ta en kombination av båda proteinerna.

Köp märkesskit när du får det till bra pris. :thumbup:

/ Henrik

tano
2005-11-14, 23:24
Nej de säljer inte Protec eller någon av våra produkter längre eftersom du numera ska handla via Kolozzeum eller fxxxxxx.cc. ;)

Vassle / och eller kasein funkar bra efter träning. De senaste rönen indikerar att stora doser vassle efter träning kan "mätta" upptaget av aminosyror då uptaget av leucin från vassle sker nästan för fort och påverkar upptaget av andra aminosyror negativt. Du gör nog därför klokt i att ta en kombination av båda proteinerna.

Köp märkesskit när du får det till bra pris. :thumbup:

/ Henrik

Hum vars har du fått reda på det där? har du någon länk till studie?

Om det vore så, skulle det väl innebära att det är bättre blanda vasslen emd mjölk än vatten.. humm..

/Tano

aliquis
2005-11-15, 01:06
Om det vore så, skulle det väl innebära att det är bättre blanda vasslen emd mjölk än vatten.. humm..Det är iaf inte FEL att blanda den med mjölk, oldnews i övrigt, antar att det blir svårt att söka och hitta, men fel är det inte ;D

tano
2005-11-15, 08:19
Det är iaf inte FEL att blanda den med mjölk, oldnews i övrigt, antar att det blir svårt att söka och hitta, men fel är det inte ;D

ne inte fel :)
men bättre?

mest fundersam om det är så att det nästan bara är leucin som tas upp från vasslen, lät ju inte så bra.

King Grub
2005-11-15, 08:22
Hum vars har du fått reda på det där? har du någon länk till studie?

Nedan.

Om det vore så, skulle det väl innebära att det är bättre blanda vasslen emd mjölk än vatten.. humm..

Nej, varför då?

mest fundersam om det är så att det nästan bara är leucin som tas upp från vasslen

Där missförstod du nog.

Ingestion of casein and whey proteins result in muscle anabolism after resistance exercise, Tipton KD, Elliott TA, Cree MG, Wolf SE, Sanford AP, Wolfe RR, Med Sci Sports Exerc. 2004 Dec;36(12):2073-81:

tano
2005-11-15, 09:08
Hum vars har du fått reda på det där? har du någon länk till studie?

Nedan.

Om det vore så, skulle det väl innebära att det är bättre blanda vasslen emd mjölk än vatten.. humm..

Nej, varför då?

mest fundersam om det är så att det nästan bara är leucin som tas upp från vasslen

Där missförstod du nog.

Ingestion of casein and whey proteins result in muscle anabolism after resistance exercise, Tipton KD, Elliott TA, Cree MG, Wolf SE, Sanford AP, Wolfe RR, Med Sci Sports Exerc. 2004 Dec;36(12):2073-81:

Tack sak läsa studien.

Eiselt skrev att vassle leucinets snabba upptag påverkade de andra aminosyrornas upptag negativt. Ville veta hur stor påverkan det hadde.

Mjölken tänkte jag för att det också ger långsamt protein, lr hur?
var väl det eiselt syftade på, när han skrev att man skulle blanda båda proteinerna. Långsamma och snabba, som du också skrev.

/Tano

Ninjasmurf
2005-11-15, 09:22
Ok, känns som mitt upplägg blir Exell Vassle, kreatin och maltodextrin.

Funderar på att köra på det här 8kg erbjudandet, problemet är att jag är ju ingen direkt storförbrukare av pulver, men förr eller senare går det ju ändå åt. Frågan är bara hur det är med hållbarheten på dessa produkter?

Exell kommer i 1kg påsar så om du bara öppnar en i taget håller dom det bra tag..

Fairing
2005-11-15, 10:28
Exell proteinet är nyligen tillverkat och håller till 10/2007 :)

The Draf
2005-11-15, 12:57
Varför inte äta kött innan man går och lägger sig? Det är väl ännu långsammare än kasin/vassle och tonfisk är dessutom billigt och gott.

King Grub
2005-11-15, 13:27
Varför inte äta kött innan man går och lägger sig? Det är väl ännu långsammare än kasin.

Nej.

MUGEN
2005-11-15, 14:09
Varför inte äta kött innan man går och lägger sig? Det är väl ännu långsammare än kasin/vassle och tonfisk är dessutom billigt och gott.

tonfisk är billigt, men det är varken långsammare än kasein, hälsosammare, speciellt gott i längden... eller ens kött för den delen. 1 av 4 :thumbup:

Nina L
2005-11-15, 14:19
Jag dricker dXb Pure Whey. Det finns att köpa för 139:-/kg. Jävligt gott, tycker jag.

HookersUnited
2005-11-15, 14:23
Jag dricker dXb Pure Whey. Det finns att köpa för 139:-/kg. Jävligt gott, tycker jag.
Gratis är gott.

Nina L
2005-11-15, 14:38
Gratis är gott.
:) Så sant.

fonzie
2005-11-15, 14:49
Kan rekomendera Star nutrition och Fairing. Tokgoda smaker och bra pris. :)

Larsson85
2005-11-15, 16:55
Hur är det med kreatin, är det skillnad på kreatin och kreatin? verkar nästan så när man tittar på prislapparna iaf.

Fairing
2005-11-15, 18:31
Gratis är gott.
:thumbup:

EiseltUK
2005-11-15, 22:39
Tack sak läsa studien.

Eiselt skrev att vassle leucinets snabba upptag påverkade de andra aminosyrornas upptag negativt. Ville veta hur stor påverkan det hadde.

Mjölken tänkte jag för att det också ger långsamt protein, lr hur?
var väl det eiselt syftade på, när han skrev att man skulle blanda båda proteinerna. Långsamma och snabba, som du också skrev.

/Tano

Det finns inte tillräckligt med forskning för att kunna svara exakt men 20 gr vassle påverkar upptaget av andra aminosyror negativt.I varje fall vad man tror av resultaten hittills. Leucin är bra, men om du tar för mycket (t ex via vassle) så kan det bli för mycket av det goda. Därför är det troligen bäst att ta just en kombination av vassle och kasein. De får du det goda av båda proteinerna.

Mjölk består av 80 % kasein och 20 % vassle. Det är både snabbt och långsamt. Leucinet i vassle proteinet tas up nästan direkt men eftersom det bara är 20 % vassle i mjölk kan du utan problem ta 30 gram protein utan att "mättar" aminosyraupptaget. Att mätta upptaget kan innebära att du inte får in alla aminosyror, främst de essentiella, som behövs för tillväxt.

/ Henrik

Danneman
2005-11-19, 08:20
Jag kör milk-90 som mellanmål/nattprotein samt whey -80 efter träning... funkar perfekt
*popcorn*

Händer att jag äter mat oxå :D