handdator

Visa fullständig version : Protein drinken!


Abel
2002-07-22, 22:54
Tja! Har grubblat ganska länge på hur ens proteindrink påverkas efter några timmar. T.e.x Om jag gör i ordning en proteindrink vid 8-9 tiden på morgonen med mjölk. Tar med mig den och dricker den vid 12 ungefär, har fortfarande samma kvalite eller har den påverkats negativt? Har för mig att protein mister något av sin kvalite? eller är jag bara hjärndöd?

Menar nu en proteindrink baserad på 4dl mjölk och 1dl Protec+ exempelvis!


/dAnKe

Pudzianovski
2002-07-22, 23:07
du kan säkert vända upp och ner på glaset utan att ngt händer oxå..

:D

Langster
2002-07-22, 23:24
Man ska inte blanda proteindrinkar i förväg.
Blanda och drick direkt!

Abel
2002-07-22, 23:31
Puddingen: Jupp klart jag kan för jag har ju lock på shakern :booty:

Langster: Jo ivanlig fall dricker jag mina drinkar med direkten men tanken med det här är, då när jag skall t.ex på safari utflykt i Norges tropiska savanner, eller bara till skolan där jag ej har tillgång till något annat att äta.

Langster
2002-07-22, 23:50
Ta med en shaker med bara pulver i och blanda med vatten.
Eller ta med en extra behållare för mjölken.
Inte särskillt svårt att lösa liksom!:D

Kjellstroem
2002-07-23, 09:11
Själv använder jag samma flaska till att dricka vatten under träningen som att blanda efteråt.

Lösning? Jo Kockens kryddburkar :D

Har en stor gammal svartpeppar grovmalen burk där jag har min protec och en stor gammal piffig allkrydda där jag har mitt glutamin :)

Dagens tips kan vi kalla det hehe.. burkarna är iaf täta, tar lite plats och det är roligt när alla tittar på när man "kryddar" vattnet.

mvh

Abel
2002-07-23, 09:28
Haha! Det var en ganska smart ideé det där Kjellström. Då kan man alltid svara att man "spetsar" vattnet när någon frågar :D

Pudzianovski
2002-07-23, 10:56
Originally posted by Abel
Puddingen: Jupp klart jag kan för jag har ju lock på shakern :booty:



Observera....jag skrev "glaset"...inte shakern..

:booty:

Team 666
2002-07-23, 22:15
Hmm. Jag brukar göra i ordning en gigantisk proteindrink på morgonen och gå och sippa på resten av dan. Ibland även nästa dag. Ett system som funkat smidigt tycker jag.

Skulle proteinet mista sin kvalitet av det? på vilket sätt då?

Jag orkar inte hålla på och blanda varje gång jag ska slurka i mig lite protein. Men blir det dåligt, eller sämre, så får jag väl helt enkelt börja blanda varje gång. Eller sluta dricka proteindrink, och sluta träna, inte gå utanför dörrn, bara ligga på soffan och glo och supa ner mig..

Nåväl, livet går vidare.

666

El-Loco
2002-07-27, 23:33
Originally posted by Team 666
Hmm. Jag brukar göra i ordning en gigantisk proteindrink på morgonen och gå och sippa på resten av dan. Ibland även nästa dag.

666

Är det inte äckligt med så ljummen mjölk/vatten ? :)

Team 666
2002-07-28, 09:44
Är man en hårding så bryr man sig inte om så triviala detaljer. Nej, men jag har den i kylskåpet alltså. Det är lika gott/äckligt som om man blandar den och dricker direkt.

mvh/666

El-Loco
2002-07-28, 12:26
Då var det annorlunda. Trodde att du höll den i handen hela dagen och smuttade, hade ju blivit lite varm :)

Miko
2002-07-28, 17:21
Saken är att vissa aminosyror är känsliga och kan brytas ner i vätskan.
Jag brukar he allt pulver i flaskan, och ha en till flaska med mjölk i - bara att hälla i mjölken när jag ska dricka. Eller stoppa pulvret i en zip-lock påse och häll ner i mjölken ;)

Men ett par timmar blandat är nog ingen fara skulle jag tro.