handdator

Visa fullständig version : Dalblads Ultra Milk Whey, bra? lr byta till annat/ mer kolisar??


alexb
2005-11-14, 01:20
Tjena!

har nu kört med Dalblads Ultra Milk Whey ett tag, vet inte hur bra jag tycker det funkar, men smakar fan gott för att vara protte, men till saken.

Den inhåller 84% rent protein, resten är lite allt möjligt, men inga kolisar alls nästan.
Jag kör efter gymmet nu en drink med protte + två bananer och kankse nån godis, lr juice efter för att få i mig snabba kolisar. man ska jag satsa på en gainer oxå att dra efter gymmet istället för det jag kör nu, och bara ta protte-drinken vid kvällen lr mellanmål?

Star Nutrition har ju billig påse nu för 299kr med 67% kolisar och 24% protte tror jag. Duger den lr har ni andra tips?

mangemani
2005-11-14, 01:47
Tjena!

har nu kört med Dalblads Ultra Milk Whey ett tag, vet inte hur bra jag tycker det funkar, men smakar fan gott för att vara protte, men till saken.

Den inhåller 84% rent protein, resten är lite allt möjligt, men inga kolisar alls nästan.
Jag kör efter gymmet nu en drink med protte + två bananer och kankse nån godis, lr juice efter för att få i mig snabba kolisar. man ska jag satsa på en gainer oxå att dra efter gymmet istället för det jag kör nu, och bara ta protte-drinken vid kvällen lr mellanmål?

Star Nutrition har ju billig påse nu för 299kr med 67% kolisar och 24% protte tror jag. Duger den lr har ni andra tips?


jag säger som jag alltid säger: blanda din egen gainer,billigare,bra,det räcker längre och du får i dej exakt den mängd kolhydrater och proteiner som du behöver.
8 kilo maltodextrin kostar typ 400 spänn.....vasslet kanske är nån krona dyrare,men kika i kolos webshop så hittar du billigt och bra vassle protein.

MyungChul
2005-11-14, 03:06
varken juice, frukt eller godis är snabba kolisar.

alexb
2005-11-14, 22:44
vad är snabba då... köpte Dextrosol i dag, men ska man köpa maltodextrin är det det enda som gäller?

tacksam för svar, har aldrig kört maltodextrin, ska handla i veckan..

Davil
2005-11-15, 07:21
vad är snabba då... köpte Dextrosol i dag, men ska man köpa maltodextrin är det det enda som gäller?

tacksam för svar, har aldrig kört maltodextrin, ska handla i veckan..
Maltodextrin och druvsocker är likvärdiga i snabbheten, men med maltodextrin behöver du inte lika mkt vatten för att få kolhydraterna till en isoton lösning.
Malto blandas ca 15-20%igt medans druvsocker behöver blandas ut betydligt mkt mer.6%igt blandas druvocker om jag mins rätt för att få det isoton, det blir ca 1l vatten på 60gram druvsocker.

King Grub
2005-11-15, 07:31
Maltodextrin ger faktiskt en något snabbare glykogeninlagring; 5-10% snabbare. Och så är det inte äckelsött.

tano
2005-11-15, 08:35
Hum då måste jag fråga vad AST:s DGC är?
Är det inte druvsocker, fast på bruken står det att det skulle vara glukos?
hum rent glukos, kan det stämma?

iaf har jag en liten burk hemma redan, därför kul att veta.
/tano

King Grub
2005-11-15, 08:42
Dextros är druvsocker är glukos.

Lindstein
2005-11-15, 08:53
Det här med att vätskan blir isoton för bästa upptag.

Om man nu blandar med mindre vatten, så att vätskan inte blir isoton, tvärt om försöker man ha så lite vätska som möjligt. Innebär det att man får ett lägre GI då? Eller vad är det egentligen som ändras när vätskan blir "isoton" ?

King Grub
2005-11-15, 09:00
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=43610&highlight=isoton+osmolalitet