handdator

Visa fullständig version : Arne Ankacitat!


Krokodil
2005-11-14, 00:25
Snott från arneanka.com Där finns det även ett seriearkiv för dem som inte upptäckt Arne ännu. :hbang:

Livet är bara en period man ska överleva.
Ibland undrar man om man lever i ett land eller i ett skämt.

Det värsta är inte själva baksmällan, den verkliga pärsen börjar när gårdagens oundvikliga sanningar börjar rulla upp för en.

Vårt kulturarv är som en anglosaxisk spya där man kan skönja några falukorvsbitar kryddade med fransk senap.

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags.

Den som kan vara glad i dagens läge är en fiende till allt vad intelligens heter.

Tycks som om manlig gemenskap är beroende av taskiga relationer till det motsatta könet.

Faran med alkoholen är att man blir lycklig av den, och den som är lycklig behöver inte dricka. Därför gäller det att dricka sig så full att man inte minns att man varit lycklig, så att man kan börja igen nästa dag.

Ibland undrar man om inte kvinnor har bröst bara för att jävlas med en.

Att leva är som att borsta tänderna… Det ska göras varje jävla dag.

Av en despot som tillhör en religion där spriten är helt förbjuden, finns inget gott att vänta (om Saddam Hussein).

Hej min lille vän! Snart är du i min mage (till en öl).

Va fan ska självinsikter vara bra för om dom ändå bara gör en deprimerad?

Det är när man känner doften av sin egen avföring som man börjar undra vem man egentligen är.

Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter.

Det är med vackra kvinnor som med radioaktivt avfall: Har en jävligt nedbrytande effekt på sin omgivning.

En bärs, är en bärs, är en bärs.

Jishuku
2005-11-14, 00:29
Måste leta åt mitt Arne Anka album nångång.. riktigt riktigt bra. Han konkurerar nog med Homer Simpson om serievärldens bästa filosof.

Löjtnant Blank
2005-11-14, 00:38
Jag tycker att citaten är riktigt, riktigt lama.

"Hej min lille vän! Snart är du i min mage (till en öl)." "Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags."

Gäsp. Känns inte humorn lite förlegad? Minst sagt?

Menigar
2005-11-14, 00:43
Jag tycker att citaten är riktigt, riktigt lama.

"Hej min lille vän! Snart är du i min mage (till en öl)." "Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags."

Gäsp. Känns inte humorn lite förlegad? Minst sagt?
Den här är bra:
"Ibland undrar man om man lever i ett land eller i ett skämt."

Resten håller jag med om, lite för mycket rackabackatssch-stuck.

Krokodil
2005-11-14, 00:45
Jag tycker att citaten är riktigt, riktigt lama.

"Hej min lille vän! Snart är du i min mage (till en öl)." "Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags."

Gäsp. Känns inte humorn lite förlegad? Minst sagt?
Lama? Förlegade?? Arne är filosof! :D
http://www.arneanka.com/0aa09.gif
http://www.arneanka.com/arne14.gif

AFanatic
2005-11-14, 00:47
Jag tycker att citaten är riktigt, riktigt lama.

"Hej min lille vän! Snart är du i min mage (till en öl)." "Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags."

Gäsp. Känns inte humorn lite förlegad? Minst sagt?


Jag tror det kan ha att göra med att det är främst 70-talister och tidigare som serien vänder sig till.

Grahn
2005-11-14, 01:24
Arne rockar :)