handdator

Visa fullständig version : Mag träning


johan-cr
2002-07-22, 21:21
Har lagt upp ett litet schema för magmusklerna.. Har lite frågor om det..

Twist Crunches 3x10
Maskin Crunches 3x10
Benlyft 3x10
Crunches 3x10
Sit-ups 3x20

Hur ser detta upplägget ut? Finns det någon övning jag borde lägga till / ändra / ta bort?

Hur ofta kan/bör man träna magen? Har hört att man kan göra det dagligen men litar inte riktigt på det..

Lave
2002-07-23, 00:12
15 set för magen tycker jag att låter mycket. Men alla är vi olika när det gäller att växa. Tänk på att magen är en muskel precis som alla andra, och därför behöver vila på samma sätt!Det vill säga, träna inte magen var dag..

Själv kör jag crunches, 3 set, 1 gång i veckan o min mage växer ändå :smokin:

Åse Columbus
2002-07-23, 08:08
Och som han sa ...en muskel som alla andra...

lägger man på vikt så blir den STÖRRE...vill man inte det så ska man inte använda vikter..

Åse:smokin:

Petrus
2002-07-23, 08:31
Min magträning består av en "Ab-roller" som är köpt på Stadium... Ett par set 2 ggr i veckan räcker gott. Magen får bra med träning under alla andra övningar du gör eftersom den stabiliserar kroppen hela tiden. Har faktiskt aldrig tränat magen specillet innan jag köpte Ab-roller´n...
Men jag ger den tummen upp! :thumbup:
Vänligen,,,
Petrus

johan-cr
2002-07-23, 08:33
Räcker det verkligen med bara crunches? När jag gör dem så känns det bara i de övre magmusklerna och inget i de nedra eller sneda.

Därför har jag försökt lagt in övningar så att samtliga delar av magmusklerna blir slut...

Sit-upsen efteråt är mest för att verkligen bli slut i magmusklerna..

Janna
2002-07-23, 08:54
vill du att crunches ska ta längre ner så ska du ha benen nästan raka alltså fötterna långt från rumpan ... tänk oxå på att va noga med att det är magen du drar me så du inte kopplar in höftböjaren