handdator

Visa fullständig version : Introspektiv morgonpromenad.


Krampus
2005-11-13, 23:20
Jag vakande ca 14.30 mitt i en dröm där jag åkte runt fram på en rullator i ett köpcentrum och hälsade på gamla klasskompisar. Jag var cool som en gymstol och i jävligt bra form. Det spelades cool musik. Jag skulle precis göra en high-five med en gammal flickvän som mötte mig med ett "Aaah - Long time, no see, dude"-leende, när jag vaknade.

Gick ner med min hund Lasse en snabbis, satte på kaffe och fick en ingivelse att jag skulle skriva en tråd på kolozzeum för att fråga om ngn ville följa med. Eftersom de flestas morgon inte infaller kl 15.00, var intresset ganska svalt.. Men flera skrev ändå i tråden. Lyssnade på Black Label Society och kollade igenom dagens nya trådar.
Segade mig upp och drack mycket kaffe i kombination med andra koffein-stimulatia.
16.00 kom jag iväg, ngt sent...

När jag kom ner vid Hornsbergsstrand bröjade jag må illa som fan för att jag inte ätit ngn frukost. Svängde över mot Karlberg och hela vägen fram till tunneln som leder upp mot Rörstrandsgatan fick jag koncentrera mig för att inte spy.
På Rörstrandsgatan släppte det dock och jag började få upp tempot.
Där mötte vi Lasse-kompis nr 1.
En svart mindre Chihuahua-hane och de hälsade med en glädje som jag aldrig själv skulle hälsa på mina släktingar med..
Svängde vänster upp på St.Eriksgatan och gick norrut för att kolla på en Peter Anotine look-a-like korvgubbe som jag fått mig upplyst om i en tråd skulle finnas ngnstans där. Hade dock glömt den extakta adressen och fortsatte fram till Solnabron på Torsgatan och innan jag svängde ner mot Gävlegatan såg jag ett ganska stort gym som jag inte sett tidigare.
Folk cyklade spinning i ett tempo som skulle få heroin-missbrukarna på Sergelstorg som snabba..
Gick Norra Stationsgatan upp mot Östermalm och där St.Eriksgatan går över i N.Stationsgatan såg vi Lasse-kompis 2 och 3. Två fyrkantiga vita papphundar med fluga, som ngn klistrar upp över staden. Street art. Har fottat en av dem på ett sandtag vi St.Eriksbron. Ganska coola då de påminner om Lasse som också är vit.
När jag gick över till den lilla gatsnutt som är slutet på Birger Jarlsgatan, upp mot Valhallavägen drabbades jag ett tillstånd som Scientologer kallar "clear" och vissa alkoholister delirium tremens, kan jag tänka mig...
För min del tror jag att fettförbränningen började kicka in här.

Under hela pormenaden upp för Valhallavägen han jag beakta de fakta att alla materia vibrerar. Atomer, ljud, ljus, partiklar, allt vibrerar. Utom vid den absoluta fryspunkten 0 grader Kelvin och jag började undra hur ljud och ljus uppförde sig vid 0 Kelvin, eftersom de pestår av partiklar de med...
Står tiden still vid 0 Kelvin och om ngn uppfan en riktigt effektiv bävernylon-overall, skulle man då kunna kontrollera tiden vid 0 Kelvin, eftersom ljus enkelt översatt är tid.
Låten Spacelord av Monster Magent började ringa i mitt huvud som en direkt följd efter att ha filosoferat över hur jag skulle kunna kontrollera universum och en snabb reflektion över att Lasse med sina jätteöron såg ut som Yoda, i kombination med att det var ganska kallt utan mössa.

Jag funderade kort på att lägga upp en tråd om ämnet på Kolozzeum, men kom snabbt på de bara skulle utmynna i att ett gäng nördar skulle kriga och leta sakfel, samt överträffa varandra med onödigt avancerade ord och den filosofiska aspekten skulle helt falla bort, som det alltid gör..


Frekvensen av bakåtslickat hår för unga män och Burrberry-rutiga halsdukar för unga damer tycktes tämligen stor denna dag då jag fortsatte att vandra uppför Valhallavägen och jag insåg att den utstyrseln var ungefär lika opersonlig och orginell som bokhyllan Billy i ett socialgrupp 3 hem...
John Lennon och Corey Taylor från Slipknot slogs ett tag i min skalle bredvid Dave Wyndorf som fortfarande sjöng: "Spacelord - Mother.. mother.." när jag såg et tredje backslicket... John sa: "Let it be" och Slipkont sångaren sa "Pepole = Shit"... Jag bestämde mig att lyssa på Lennons råd och fortsatte upp mot Karlaplan med Wyndorf nu inne på versen om hur "Spacelord" där han ber om styrkan att dela världen i två delar...

Överkarlaplan och ner på Narvavägen hade frekvensen av backslicks gått över till en jävla massa svarta mini-pudlar och jag börjde undra om förbränningen gått in på synnerven och jag nu såg dubbelt.. Det var fan i mej svarta pudlar som fulla affärsmän från Motala på Tre Remmare en Lördagsnatt, på den lilla sträckan...
Narnavägen ner:

Destination Djurgårdsbron.

Här uppe började jag få håll och tankarna gick till diverse forummedlemmar.
Pihrana, Cilia, som sagt att de kunde följa med om tidpunkten för promenaden varit en annan, Mellancolio som troligen satt och bättrade på sin bulk ngnstan, Mini, Bolio och Lomas som skrivit ett lite oroande PM till mig och jag märkte att jag började slå av på tempot.
Då tänkte jag på Jacksatan och fick plötsligt en jävla fart igen.
Den speciella lukten av tjära från Vasamuséet blandades med diesel från båtarna.
Jag fick gå över mot mittpartiet av Strandvägen då en del av kajen var under ombyggnad. Där såg vi Lassekompis nr 4. En långhårig med toffsar ur öronen.

Jag gick tillbaka till kajen när det tillät och såg en sammling av blommor och ljus där en ung kille hade trillat i vattnet och drunknat på fyllan för några månader sedan.
Jag såg en båt som hette Joséphine strax innan jag gick över mot Bérzeli-park och jag tänkte igen på en forummedlem.

Hamngatan upp och jag noterade att Gallerian började se färdigbyggd ut.
Jag funderade om jag skulle fortsätta fram förbi plattan eller om jag skulle svänga ner på Sveavägen.
Det blev Sveavägen i hopp om att se ngn jag kännde.
Vid Rådmansgatan blev jag stoppad av en lång Norska som böjde sig övermig och frågade om vägen till Kungstensgatan.
När jag visat och hon svarade "Grejtans!" höll jag på att börja gapflappa..
Ungefär här tog min halvlitersflaska med vatten, kreatin, glukosamin och msm slut. Jag började bli torr som en Folkpartist i käften..
Lasse hittade en skatt vid en korv-moj oh min spontana reaktion var att ta den ifrån honom, men eftersom vi gått så långt fick han käka upp brödbiten.
Vi svängde över Odengatan och upp mot Odenplan. Förbi SATS Odenplan och inga bekanta i sikte.
Primo ciao ciao är en resturang som jag nog aldrig tänker besöka.
Sand i min mun.
Svängde över gatan vid Vasaparken för att se om ngn fanns i närheten av Delta Gym. Öken igen - Inte en människa.
Gick aldrig förbi utan fortsatte fram till St.Eriksplan och började tänka på kiosken med Peter Antoine igen. Gick på vänster sida över St.Eriksbron från St.Eriksplan sett och slogs strax innan jag gick över bron imot av doften från varm pizza... Krampaktigt överbron och försökte slå bort alla tankar på mat..
Upp mot Fridhemsplan in bland smågatorna och hemma igen.

Kunde glatt konstatera att jag inte fått en enda kommentar om "råtta i snöre" eller liknande under hela promenaden och således sluppit att upplysa personer som tycks tro att man är döv, om deras egna dirketa uppenbara yttre brister... :)

Krampus
2005-11-13, 23:23
(D. Wyndorf)
I been stuffed in your pocket for the last hundred days
When I don't get my bath I take it out on the slaves
So grease up your baby for a ball on the hill
Polish them rockets now and swallow those pills
And say...spacelord mother mother
There's a car in the field now in a collar of flame
With two doors to choose, but only one bears your name
You been drinkin' my blood, well I been lickin' your wounds
Well, I shave of the pish now and scope your tomb
You'll say...spacelord mother mother
I left my throne a million miles away
I drink from your tit, I've seen the booze everyday
Now give me the strength to split the world in two, yeah
I ate all the rest and now I gotta eat you
Well I say......
Built in my nightmares and using my name
You strove of my cortex when ya know I'm insane
I squeezed out and harmed a child and I drowned it in love
Then conquered some more to a position above
And say...spacelord mother mother
I left my throne a million miles away
I drink from your tit, I've seen the booze everyday
Now give me the strength to split the world in two, yeah
I ate all the rest and now I gotta eat you
Well I say...spacelord mother mother
I lost my soul when I fell to Earth
My planets call me to the void of my birth
The time has come for me to kill this game
Now open wide and say my name...spacelord mother mother

mini
2005-11-13, 23:35
Du tänker fler tankar under en promenad än jag gör under en vecka tror jag. Thanx mp3!

Weird
2005-11-13, 23:36
Vad har du för kompisa som plockar upp saker från gatan och börjar stoppa i sig ?

Krokodil
2005-11-13, 23:40
Imponerande och lite skrämmande att du kan beskriva varenda steg, vartenda andetag på en tre timmars promenix i stockholms finare stadsdelar!

Gymmet du upptäckte vid solnabron var väl gamla hederliga Vanadis Gym?

Korvgubben Günther står och väser borta vid vikingagatan, sväng förbi och käka frukost där på nästa vända. :D
Gick på vänster sida över St.Eriksbron från St.Eriksplan sett... Precis innan du gick över bron passerade du ett av stockholms äldsta lyftargym... kolla om du kan hitta det nästa gång.

För övrigt... *yourock*

Kwon
2005-11-13, 23:42
Underbar läsning Krampuz!
:thumbup:

Krampus
2005-11-13, 23:45
Imponerande och lite skrämmande att du kan beskriva varenda steg, vartenda andetag på en tre timmars promenix i stockholms finare stadsdelar!

Gymmet du upptäckte vid solnabron var väl gamla hederliga Vanadis Gym?

Korvgubben Günther står och väser borta vid vikingagatan, sväng förbi och käka frukost där på nästa vända. :D
Precis innan du gick över bron passerade du ett av stockholms äldsta lyftargym... kolla om du kan hitta det nästa gång.

För övrigt... *yourock*

Rellos?

Krokodil
2005-11-13, 23:49
Rellos?
Nej det är ju Delta som är gamla Rellos. På St:eriksgatan 70 ligger gamla fina Stockholms AK. :)

Krampus
2005-11-13, 23:53
Underbar läsning Krampuz!
:thumbup:


Master Kwon - We need you there next Söndag! - Folk har lovat att sluta upp för fettförbränning i grupp.

Krampus
2005-11-13, 23:54
Nej det är ju Delta som är gamla Rellos. På St:eriksgatan 70 ligger gamla fina Stockholms AK. :)


Asch so! Håller utkik nästa promenad (i morgon.) :thumbup:

Kwon
2005-11-13, 23:54
Master Kwon - We need you there next Söndag! - Folk har lovat att sluta upp för fettförbränning i grupp.

OJ! Måste jag? Jag orkar inte gubben....

Krampus
2005-11-13, 23:55
Du tänker fler tankar under en promenad än jag gör under en vecka tror jag. Thanx mp3!


Centralstimulerad av syre.. *screwy*

Krampus
2005-11-13, 23:55
OJ! Måste jag? Jag orkar inte gubben....

Man kan få se Cilia där!

Kwon
2005-11-13, 23:56
Man kan få se Cilia där!


Låter frestande... Ska tänka över detta :D :naughty:

mini
2005-11-14, 00:01
Centralstimulerad av syre.. *screwy*
Är det något som inträffar om man går utanför dörren? Jag försöker nämligen undvika det mellan oktober och mars. Du vet inte om någon webbshop säljer sådant där syre? De jag har i min lista har bara syra och som jag förstår det är det något annat?

Krampus
2005-11-14, 00:19
Är det något som inträffar om man går utanför dörren? Jag försöker nämligen undvika det mellan oktober och mars. Du vet inte om någon webbshop säljer sådant där syre? De jag har i min lista har bara syra och som jag förstår det är det något annat?


Haha, när jag läste igenom vad jag skrev så kan man ju undra om det inte var syra ändå...

hangatyr
2005-11-14, 07:27
Är det något som inträffar om man går utanför dörren? Jag försöker nämligen undvika det mellan oktober och mars. Du vet inte om någon webbshop säljer sådant där syre? De jag har i min lista har bara syra och som jag förstår det är det något annat?

fast om det är sån syra jag tänker på borde det underlätta själva den centralstimulerande biten...

Nina L
2005-11-14, 07:40
Ungefär här tog min halvlitersflaska med vatten, kreatin, glukosamin och msm slut.
Blev det någon kemisk reaktion när du blandade dessa ämnen. Jag menar utvekling av ljus, värme, rök? *screwy*

JJ
2005-11-14, 08:58
Jag är grymt imponerad att Lasse orkade släpa runt dig. Skön historia som alltid.

Cilia
2005-11-14, 12:36
Tipsade ju dig i förra tråden att korvgubben står på Karlbergsvägen ca nr 70, mellan Vikingagatan och Norrbackagatan.

Primo ciao ciao är en bra restaurang och god pizza.
Där har det insupits ett antal glas rödvin när vi har varit ute på "kvällspromenader".

Lät som en trevlig promenad annars.

Krampus
2005-11-14, 13:25
Nina Fläsk: Vi får fråga King Grubb om han kan dra fram ngn rapport på detta. :)

JJ: Det var jag med... Inte en gång han storknade..

Cilia: Im on the lookout.

Diana
2005-11-14, 15:54
hahaha underbart att få ta del av dina morronprommenixar-filosofier :D
man kanske ska börja traska inne i stan istället..
verkar va mer drag där än i vårt industriområde, visst har vi en och annan
kåt lastbilsförare som susar förbi och livar upp stämmningen :D men men

'Grejtans'? :laugh:
är det vinterns inne-ord? ska försöka införa det i vokabuläret :hbang:

Kwon
2005-11-14, 15:57
hahaha underbart att få ta del av dina morronprommenixar-filosofier :D
man kanske ska börja traska inne i stan istället..
verkar va mer drag där än i vårt industriområde, visst har vi en och annan
kåt lastbilsförare som susar förbi och livar upp stämmningen :D men men

'Grejtans'? :laugh:
är det vinterns inne-ord? ska försöka införa det i vokabuläret :hbang:

Diana, vad säger du om å ta en prommis me Krampiz o gänget nästa söndag?

Krampus
2005-11-14, 16:55
Diana, vad säger du om å ta en prommis me Krampiz o gänget nästa söndag?


Jag gör en tråd om ngn dag snart om det! Vad sägs om ca 12.00?

Sve
2005-11-14, 17:06
Hur lyckades du undgå råttan-i-snöret-kommentaren?

Bucyrus
2005-11-14, 17:30
Nej det är ju Delta som är gamla Rellos. På St:eriksgatan 70 ligger gamla fina Stockholms AK. :)
Lokalen kallas även för Gruvan :)

Fatalist
2005-11-14, 18:02
Kul läsning! Man kan fråga sig vad "diverse andra centralstimulantia" var för något, en liten OD av ef****?? :D :laugh:

Krampus
2005-11-14, 19:08
Kul läsning! Man kan fråga sig vad "diverse andra centralstimulantia" var för något, en liten OD av ef****?? :D :laugh:

Nope. Yohimbe+koffeintab. Ef*****et... var slut... :rolleyes:

Krampus
2005-11-14, 19:16
Hur lyckades du undgå råttan-i-snöret-kommentaren?

Ser enligt uppgift ut som en tegelsten...

Mighty
2005-11-14, 19:24
Ser att du flyttat till den finare delen av Sthlm, välkommen :D :thumbup:

Krampus
2005-11-14, 19:44
Ser att du flyttat till den finare delen av Sthlm, välkommen :D :thumbup:


Pom pom! :cheers:

Krampus
2005-11-21, 17:12
...and he walk on and on with furious determination and the quest for visible abs continued as he sun went down over a wintercold Stockholm with his dog as his only companion, contemplating over bävernylon...

Krampus
2006-05-15, 01:35
Bump.
Introspektiv bilfärd kommer att författas om 5minuter.

Krampus
2006-05-15, 03:15
Bump.
Introspektiv bilfärd kommer att författas om 5minuter.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=70176