handdator

Visa fullständig version : oense om kosttillskott


capoje
2005-11-13, 21:27
På vägen hem från gymmet så bråka jag och en polare om vad för kosttillskott han har, han är själv inte kunnig inom just sånt och säger att det han dricker inte är gainer. Utan nåt annat , han har nå twinlab massfuel och säger att det som är gainer är den som var viktuppgående och det han har inte är det. Och är då inte gainer.

Gainer säger man vell är kolisar och proteiner blandat i samma och det andra är rent protein då. Men han har inte det som är bara protein utan också kolisar alltså dricker han gainer.

Han tror inte alls på mig utan håller sig till sin åsikt så vad fan ska jag säga för att få han att fatta ? :]

haha kanske vart lite rörigt men jag hoppas jag inte är helt ute och cyklar.

Trance
2005-11-13, 21:28
Måltidsersättare kanske?

men twinlab massfuel låter som en gainer.

Ninjasmurf
2005-11-13, 21:30
gainer är väl samlingsnamnet för snabba kolhydrater (malto, glykos m.m) och protein blandat

capoje
2005-11-13, 21:35
Det är alltså en stor bunke med pulver han har.

Nån twinlab sort, nån billigare sort.

mini
2005-11-13, 21:40
Det verkar marknadsföras som gainer. Innehåller både protein och kolhydrater. Det jag undrar är vad det spelar för roll för dig vad han tror att han petar i sig? Och vad är det han tror att han köpt?

capoje
2005-11-13, 21:48
Det verkar marknadsföras som gainer. Innehåller både protein och kolhydrater. Det jag undrar är vad det spelar för roll för dig vad han tror att han petar i sig? Och vad är det han tror att han köpt?

För han vart förbannad...

Catstyle
2005-11-13, 21:49
Vadå gainer är viktuppgående?
Kanske dags att påpeka för din kompis att han går upp i vikt av att få i sig mer energi än vad han gör av med, inte för att det står viktuppgång på nån koldhydratsblandning.

mangemani
2005-11-13, 21:51
lär dej att man förklarar 1 gång,lyssnar inte folket då,så skiter man i dom.
vad mer kan man göra,man kan ju inte tjata på dom så dom ska fatta.

capoje
2005-11-13, 22:02
Vadå gainer är viktuppgående?
Kanske dags att påpeka för din kompis att han går upp i vikt av att få i sig mer energi än vad han gör av med, inte för att det står viktuppgång på nån koldhydratsblandning.

De också....

WinternetAlm
2005-11-14, 00:30
Måltidsersättare kanske?

men twinlab massfuel låter som en gainer.
Måltidersättare *screwy*

BigForre
2005-11-14, 01:08
Super Mass är i princip malto och vassle i förhållande omkring 2/3 1/3 + fast plus en massa annat mumbojumbo så att det ska gå att sälja bättre...Super Gainers Fuel som din polare säkert menade är sameshit fast en mkt större del kolhydrater...men ja den används som gainer och absolut inget annat, även fast jag tror att det står annat på förpackningen...

Trance
2005-11-14, 14:34
Måltidersättare *screwy*

Ja? Jag har tyvärr inte gått msn-skolan så jag förstår inte hur man kommunicerar med smileys.

Doktor V
2005-11-15, 15:22
Det är en gainer