handdator

Visa fullständig version : är jag fel ute?


GrayHaven
2005-11-13, 21:16
Tja vet inte om jag får i mig på tok förlite eller så, vad tror ni?

mitt kostschema ser ut som såhär.

Frukost:
Havregrynsgröt fiberberikad 1 dl gryn (torrmätt), Lättmjölk 1-2 dl och hemmagjort äppelmos (äpple, ingefära och lite vaniljessens) 1.5 matsked.

Mellanmål
Ett par frukter (brukar variera men säg äpple och päron)

Lunch
Sallad, mixad grönsallad,tomat,zucchini,mango,kalkon,Morot,solro sfrön eller mandlar eller pistagekärnor. 1 msk linfröolja. normalstor portion

mellanmål
ett par frukter igen

Kvällsmat:
en burk kesella light 250g mixat med 150 gram jordgubbar + lite vaniljessens.

jag tar även 3 kapslar friggs omega 3 extra innan varje måltid och dricker hyffsat med vatten under dagen.

träning blir väl mest morgonpromenader där jag försöker variera "terrängen" såmycket som möjligt mycket uppför o nerförsbackar och trappor osv.
gör även situps,armhäv osv på en sån boll :)

Är 20 år 182 cm och väger 81 kg ungefär.

vad tror ni? Är det alldeles förlite mat eller kan det bli några kilos viktminskning om jag kör på detta fram till jul? (ska givetvis fortsätta sen men tänkte mer som ett delmål)

Finns det någon rekommenderad fettförbränningstillskott man kan äta? inget verkar ju ha effekt. Men några rekommendationer?

tack på förhand!

mini
2005-11-13, 21:34
Har du räknat något på vad du petar i dig med detta upplägg? Jag är övertygad på att du kommer att gå ner i vikt, men du kommer att förlora en betydande del muskler på vägen. Var är proteinet? Fettet? Varför ett sådant extremt upplägg?

keffat_liv
2005-11-13, 21:37
81kg på 180cm och det verkar som du vill gå ner massvis med kilon? Det går inte ihop.

GrayHaven
2005-11-14, 00:52
vill väl ner till 70 ungefär..är inte så muskulös de är mest i vila :)

är det väldigt extremt? har bara försökt att dra in såmycket som möjligt på kolhydraterna..har lite proteindrinkpulver som jag har tänkt lägga in i kosten..till mellanmålen..kanske ska lägga till lite mer nötter och olja i lunchen och så också..

hur ska man optimera för att inte tappa såmycket muskelmassa? vet att det är oundvikligt att inte tappa massa men man kanske kan dra ner på det om det går :)

men är det risk att kroppen går in i svältstadie på den där dieten? har som sagt tänkt att köra den fram till jul och då lägga på lite proteindrinkar kanske 2 om dan osv..kör ju ingen hård träning direkt som ni märker..hopprep promenad situps och har även en hantel som jag ska använda för armar

larre
2005-11-14, 01:06
Jag håller på att deffar och är lite längre än dig(183) och väger nästan samma så min deff kanske kan hjälpa dig, såhär ser mina dagar ut:

Morgonpromenad ca 60min.

frukost - 353kcal
Gröt 128kcal + 1 matsked linfrö(ej inräknat)
Mjölk3*35kcal
Proterinpulver 120kcal

lunch 435,2
ris 235,2kcal
kyckling 200kcal

Styrketräning, 5 dagar/v.

middag 536,2kcal
2dl pasta
200g kyckling
Mjölk3*35kcal

mål 336,6kcal
100g makrill i tomatsås, konserv = 111,6kcal
Mjölk3*35kcal
Proterinpulver 120kcal

kvällsmål 290,5kcal
25g cashewnötter = 290,5kcal
--
Summa 1951,5kcal
--
Brukar ersätta kycklingen med 200g älgfärs då jag känner mig sugen på något ovanligt, brukar även byta ut nötterna mot keso.

Se till att "unna dig något" på helgen, annars orkar man inte(iaf inte jag :D ) och med unna dig menar jag inte ett kaloriöverskott på 1000 utan typ någon chokladkaka eller vad du nu gillar.

everete
2005-11-14, 01:24
Spara pengarna, köp kvarg på lidl istället för kesellan.

Mental
2005-11-14, 09:47
kvällsmål 290,5kcal
25g cashewnötter = 290,5kcal


Feta nötter :thumbup:

Nej men seriöst, kolla upp dem, är det 50g du menar?

larre
2005-11-14, 13:17
Feta nötter :thumbup:

Nej men seriöst, kolla upp dem, är det 50g du menar?
Jepp. ;)