handdator

Visa fullständig version : Sämsta ni gjort??


stora_starka_jätten
2005-11-13, 20:10
Vad är det sämsta ni har gjort??
Vad är det ni gjort som ni ångrar mest av allt i era liv?

Yankeee
2005-11-13, 20:11
Ångrar inget jag har gjort, bara saker jag inte har gjort (klyscha jag vet).

Jakelol
2005-11-13, 20:14
Brände 250k på ett halvår på ingen ting.
Ångrara det som fan.

Endumen
2005-11-13, 20:19
Det jag ångrar mest just nu är att jag skickade ett oerhört dåligt formulerat sms på fyllan åt en tjej jag tycker om...

Cilia
2005-11-13, 20:21
inget eller så har jag förträngt det.

biffsson
2005-11-13, 20:26
Satsade allt jag ägde på aktier mellan år 2000 och 2003, jag satsade allt på att bli miljonär innan jag fyllde 30år.

Köpte aktier, blankade aktier, köpte även warranter och optioner.
Förlorade 200000kr - 300000kr.

Jag ångrar att jag inte köpte fonder istället. Det hade varit värt över 500000kr idag.

Lasse Kongo
2005-11-13, 20:32
jag kan ej ångra ngt jag gjort i livet.

så svar: inget

mini
2005-11-13, 20:56
Att jag började röka och inte klarade av att sluta förrän efter drygt 13 år. Ångrar också att jag inte haft bättre koll på vikten.

Krokodil
2005-11-13, 21:07
Jag tog ett sabbatsår från skolan, det pågår ännu. :em:

Loke
2005-11-13, 21:10
Ju äldre jag blir, desto mindre ångrar jag.

På något konstigt sätt får jag en mer och mer liberal syn på framtiden, att jag har möjlighet att skapa vad jag vill, samtidigt som jag ser på dåtiden som något som var determinerat och som jag inte kan hållas ansvarig för.

Men för att inte vara så flummig: Det var lite dumt att jag försökte marklyfta den där gången när ryggen gick sönder.

n1tro
2005-11-13, 21:40
att jag gick natur, 3e ring nu fyfan aså

norsk_gadd
2005-11-13, 21:42
Att jag festade bort 10 kg på diverse substanser samt förstörde min kropp under 4 år.

keffat_liv
2005-11-13, 21:43
att jag gick natur, 3e ring nu fyfan aså

men senare glider vi runt i ferraris och bränner deg i st tropez, så det jämnar ut sig ändå :)

ArnoldOnLehmä
2005-11-13, 21:44
Just nu ångrar jag att jag söp i fredags. Skulle ha pluggat hela helgen förrutom ett markpass igår. Jag är fortfarande bakis och har pluggat en kvart och nå markpass blev det inte tal om. *spy* :( :cryout:

stoney_king
2005-11-13, 21:44
Jag ångrar att jag hade sex med dendär feta fula bruden.... för ett halvår sen...., men det jag ångrar mest är att jag gjorde det igen en månad senare.... jag hatar mig själv för det...

n1tro
2005-11-13, 21:49
men senare glider vi runt i ferraris och bränner deg i st tropez, så det jämnar ut sig ändå :)


det enda deg jag kommer komma nära är degen jag arbetar med i pizzerian om typ 1-2 år

keffat_liv
2005-11-13, 21:57
det enda deg jag kommer komma nära är degen jag arbetar med i pizzerian om typ 1-2 år

hahaha!

The_RobRoy
2005-11-13, 23:02
det enda deg jag kommer komma nära är degen jag arbetar med i pizzerian om typ 1-2 år

:thumbup:

Om du inte väljer att plugga vidare till civilngenjör i en 5 år till och bakar pizzor om 7 år istället

*cry*

izarul
2005-11-13, 23:10
:thumbup:

Om du inte väljer att plugga vidare till civilngenjör i en 5 år till och bakar pizzor om 7 år istället

*cry*
:laugh: :laugh:

pia
2005-11-13, 23:14
Ångrar gör jag nog inte utan jag ser det som att man lär sig av allting även de sämre sakerna. Jag kan dock önska att jag gjort några andra val i livet t ex som att inte blivit fixerad vid att vara smal och istället börjat bygga tidigare i livet och valt en annan utbildning än jag gjorde. Finns nog fler saker som jag gjort som jag skulle kunna gjort annorlunda men man lär sig av sina misstag och stärks av motgångar. Jag kör på att man inte ska ångra det man gjort utan se framåt och göra det bästa man kan just nu. Jag vill inte må dåligt över saker jag gjort för de går ändå inte att ändra på.

Sheogorath
2005-11-13, 23:18
Att jag stannade kvar för länge i ett mycket destruktivt förhållande. Har haft mycket besvär av det, i efterhand.

Baan
2005-11-13, 23:19
:thumbup:

Om du inte väljer att plugga vidare till civilngenjör i en 5 år till och bakar pizzor om 7 år istället

*cry*

jag applicerar samma tankegång på min utbildning, hittar man inte jobb sen så kan man iaf säga, WTF jag skaffade mig utbildning, ge mig bidrag nu för fan.
sen ska fan ingen kunna klaga ;)

on topic

ångrar inte så mycket, lite små grejer, typ varför gjorde jag sådär när jag kunde ha gjort det så mycket bättre, men inga grejer som skadat mig mycket direkt här i livet (eller andra)

Flygplan
2005-11-13, 23:40
Att jag hade sex med nått äckligt skabb, som gav mig könsjukdommen skabb :cryout:

Sitter och klirar mig ännu.... Jäklva salvorna farbror doktorn ger mig funkar ju inte :cryout:

BigForre
2005-11-13, 23:47
Att jag hade sex med nått äckligt skabb, som gav mig könsjukdommen skabb :cryout:

Sitter och klirar mig ännu.... Jäklva salvorna farbror doktorn ger mig funkar ju inte :cryout:

life is a biaaatch :laugh:

aliquis
2005-11-13, 23:49
ångrar mest saker jag inte har gjort, och så saker där man hade kunnat dött eller som så här i efterhand kanske var lite pinsamma.

Liten Men Fet
2005-11-13, 23:50
Jag ångrar att jag inte pluggar som jag ska så jag kommer förlora studiemedlet i påsk och därför kommer jag få leta efter en pizzeria som behöver extra folk.
Och att jag inte sökte till FN-security när jag var i kosovo och hade kontakterna.

Jag har inte mycket jag ångrar därför ångrar jag att jag inte gjort mer dumma grejer som kunde lett till något bra eller något jag kunde ångra.

bladhet
2005-11-14, 01:35
Att jag bryr mig om tjejen som är helt störd och har gjort massa dumma saker mot mig.

Daniiiel
2005-11-14, 01:48
ångrar alla dumma saker jag gjort och sagt mot min nuvarande flickvän som jag älskar mest av allt

Mr. Moose
2005-11-14, 02:01
Det ända jag ångrar är att jag inte flyttade ifrån Sverige tidigare.

everete
2005-11-14, 02:02
men senare glider vi runt i ferraris och bränner deg i st tropez, så det jämnar ut sig ändå :)


Hehe eller så hamnar ni på en högskola med likasinnade naturnördar. Det är så jäkla lol.. Här på skolan drar de matteskämt och diskuterar provuppgifter på "fester".

Ingen naturare kommer någonsin körra ferrari;)

H.Emanuel
2005-11-14, 06:26
Att jag hade sex med nått äckligt skabb, som gav mig könsjukdommen skabb :cryout:

Sitter och klirar mig ännu.... Jäklva salvorna farbror doktorn ger mig funkar ju inte :cryout:
har du berättat för killen att du fått skabb? Det borde du

H.Emanuel
2005-11-14, 06:27
Håller med Pia. Att se bakåt och ångra sig är bara tärande. Här, nu och kanske lite framåt är ett bättre sätt att leva på

Robbin
2005-11-14, 11:05
JAG KOMMER!!!!!!!!! har varit inställd på att bli miljonär nu i en massa år och det var enda anledningen till astt jag valde nv;)

Jag tror faktiskt inte att du gick natur kommer vara någon större faktor för om du blir rik eller ej.

Kul att välja ett program bara för att man vill bli rik för övrigt, iofs har vi alla rätt att välja vad vi själva vill.

slobban
2005-11-14, 11:14
JAG KOMMER!!!!!!!!! har varit inställd på att bli miljonär nu i en massa år och det var enda anledningen till astt jag valde nv;)

Känn dig lurad om du tror att du blir rik av att läsa natur.

Ot: Jag ångrar att jag gick natur.

JJ
2005-11-14, 11:16
Att jag inte sålde mina optioner i tid.

GTX
2005-11-14, 11:17
Jag ångrar att jag hade sex med dendär feta fula bruden.... för ett halvår sen...., men det jag ångrar mest är att jag gjorde det igen en månad senare.... jag hatar mig själv för det...


satt här å tänkte för migsjälv "jag kommer inte på nått" så kommer detta inlägg
precis likadan händelse här :cryout:

fyfan va man låter penisen styra ibland alltså!! man tänker inte klart *screwy*

Urban
2005-11-14, 11:17
Det ända jag ångrar är att jag inte flyttade ifrån Sverige tidigare.

Varför har du flyttat ifrån Sverige och vart då?

Davil
2005-11-14, 11:18
Det sämsta jag har gjort, något jag skäms otroligt mkt över är att jag har kört bil onykter. Som tur är hände inget förutom att jag blev av med körkortet, drömmer ibland mardrömmar om den natten att jag kör över folk osv.

Jorgen
2005-11-14, 11:18
Varför har du flyttat ifrån Sverige och vart då?

Location:
Pattaya, Thailand

Occupation:
Dyk instruktör

Griip
2005-11-14, 11:51
Fattar inte hur så många av er kan ångra saker som ni kan "göra om". Det enda man riktigt kan ångra är saker som man aldrig kan få ogjort och skadat sig själv/andra, att ångra att man inte gjort något är totalt BS för bangers.. "jag ångrar att jag inte gjort det då blah blah", gör det nu för helvete! När man fyllt 12 så bör man ju ha insett att det aldrig är för sent, eller?

Jag ångrar att jag somnade när ni här på kolo trodde på mig, det ångrar jag innerligt. För att vara lite mer seriös så ångrar jag nog.. hmm.. en del elaka småsaker som andra fått lida för.

Yes
2005-11-14, 12:26
men senare glider vi runt i ferraris och bränner deg i st tropez, så det jämnar ut sig ändå :)
Ungefär den mentaliteten hade vi på natur när jag gick där. Senare i livet inser man att man borde gått bygg eller liknande och jobba grymt mycket svart. Blir man duktig på det(jobba svart alltså) finns det feta pengar att tjäna.

GTX
2005-11-14, 13:11
Ungefär den mentaliteten hade vi på natur när jag gick där. Senare i livet inser man att man borde gått bygg eller liknande och jobba grymt mycket svart. Blir man duktig på det(jobba svart alltså) finns det feta pengar att tjäna.

grymt intressant inlägg!

för folk som går natur eller liknande plugg linjer har så enorma fördommar mot folk på el,bygg,fordon.. ändå så är det direkt arbetsgrund lärdom där. medans Nv/sh/es å alla andra måste gå vidare på högskola för att få nå cash. om man bortser från dom som har kontakter som kan få smyga in på nå kontor direkt eller nått.

jag som elektriker fick jobb mer eller mindre direkt.
å svartjobb, jadu.. vill man så finns det tonvis med det också =)

skönt att få höra att nån Naturare har gett vika å vågar säga nått sånt där :P

Kebab-Arne
2005-11-14, 13:17
Grundutbildningen har ofta sällan någon större betydelse för vad man kommer sysselsätta sig med i arbetslivet. Om du blir rik beror helt på vart du hamnar och vilka alternativ som dyker upp för dig. Läser du natur eller samhäll och någon utbildningen på högskola/universitet så kan du med jävligt mycket tur ex. bli VD för Volvo. Då tjänar du mer pengar än byggaren som jobbar svart, men det chansen att bli VD för volvo är som sagt väldigt liten... Men den chansen får inte byggaren.

Lite flummande sådär...

Liten Men Fet
2005-11-14, 15:23
Grundutbildningen har ofta sällan någon större betydelse för vad man kommer sysselsätta sig med i arbetslivet. Om du blir rik beror helt på vart du hamnar och vilka alternativ som dyker upp för dig. Läser du natur eller samhäll och någon utbildningen på högskola/universitet så kan du med jävligt mycket tur ex. bli VD för Volvo. Då tjänar du mer pengar än byggaren som jobbar svart, men det chansen att bli VD för volvo är som sagt väldigt liten... Men den chansen får inte byggaren.

Lite flummande sådär...

Fast byggaren kanske har sin egen firma efter 5 år när naturaren har tagit studieupphåll med 2 år kvar och jobbar på ICA, sen när han ska börja plugga igen så tar det 6 månader innan han kommer igång och då får han inga studiemedel för han har tagit för få poäng. Så då det tillbaks på ICA och jobba 50 % samtidigt som han försöker plugga och försörja ekonomistudenten han gjorde på smällen på någon nollefest...

Jag pluggade natur och pluggar på linköping tekniska högskola nu, jag ångrar att jag inte gick bygg eller el på gymnasiet och läste ett tekniskt basår senare och fortsatte efter det.

Yes
2005-11-14, 15:35
skönt att få höra att nån Naturare har gett vika å vågar säga nått sånt där :P
Gett vika? Aldrig! Naturare kommer såklart alltid vara överlägsna... :D

.... fast just nu hade jag jävligt gärna haft en bilplåtslagarutbildning, verkar grymt kul och vilka härliga pengar man kan tjäna riktigt fint om man blir duktig på det. :)

Nä, grejen är nog den att dom flesta som går natur hamnar på något vanligt jobb utan någon vidareutbildning. En hel del hamnar förstås också på högskola/universitet, där typ 90% fått för sig att bli civilingengörer. Rätt många hoppar av utbildningen och skaffar ett vanligt jobb. Sen har vi dom som tar examen. Dom skaffar också vanliga jobb, iaf den första tiden, om dom inte har tur och hittar någon som vill ha dem. När man sedan, slutligen, börjat jobba som ingengör(eller vad det nu var man blev) är lönen ändå inte sådär jättespeciell. Visst tjänar man väl bra, men efter 4 års slit och enorma skulder.
Det är väl inte jättedåligt om man lyckats få ett jobb man verkligen supertrivs med. Sånt är värt mycket. Men skall man jobba sig rik är det nog enklast att hitta något där man kan befinna sig lite utanför lagen, så att säga. Ta det nu inte som karriärsråd från mig, men jag känner till ett par personer som blivit riktigt "täta" den vägen.

Grundutbildningen har ofta sällan någon större betydelse för vad man kommer sysselsätta sig med i arbetslivet. Om du blir rik beror helt på vart du hamnar och vilka alternativ som dyker upp för dig. Läser du natur eller samhäll och någon utbildningen på högskola/universitet så kan du med jävligt mycket tur ex. bli VD för Volvo. Då tjänar du mer pengar än byggaren som jobbar svart, men det chansen att bli VD för volvo är som sagt väldigt liten... Men den chansen får inte byggaren.

Lite flummande sådär...
Jag skulle säga att om man vill bli rik måste man se till att hamna där man vill och skapa möjligheter för sig. Sen öppnas det ju lite olika möjligheter beroende på om man läser studieförberedande eller yrkesinriktat. Rik kan dock vem som helst bli.

aliquis
2005-11-14, 15:49
Jag ångrar att jag hade sex med dendär feta fula bruden.... för ett halvår sen...., men det jag ångrar mest är att jag gjorde det igen en månad senare.... jag hatar mig själv för det..."jag hatar dig för det, nu kanske hon fick för sig att det var ok att se ut sådär" ;D

Bronkitkorv
2005-11-14, 16:41
Jag ångrar att jag satte på min hemskt fula granne för sisådär 7 år sedan, som var en riktig ful gammal drake dessutom var hon ihop med min barndomskamrat... eller inte just då men nästan...

Dissector
2005-11-14, 16:42
Jag ångrar att jag satte på min hemskt fula granne för sisådär 7 år sedan, som var en riktig ful gammal drake dessutom var hon ihop med min barndomskamrat... eller inte just då men nästan...

:laugh: