handdator

Visa fullständig version : *~Löftet~*


WinternetAlm
2005-11-13, 00:12
Ojoj kommer detta bli svårt ? Har lovat mig själv nu att inte äta godis/sötsaker eller dricka läsk ända tills julafton . *popcorn* :whipped:

Något tips på vad jag kan äta om dagarna ? Förutom mat då : )

Ni ska inte ta de här som att jag vill gå ner i vikt , Utan tvärtom vill gå upp i vikt(muskler) fasst måste börja äta mer hälsosamt
--------------------------------


183cm

72kg ( påväg uppåt) :thumbup:

15 bast.

Träningjournal kommer i veckan . *uppdate*

sunkan
2005-11-13, 00:15
du har valt fel tid på året iaf. Om löftet räknar in kakor och dyligt iaf :D

WinternetAlm
2005-11-13, 00:19
du har valt fel tid på året iaf. Om löftet räknar in kakor och dyligt iaf :D

Joo jag vet, Men kom och tänka på det i veckan och såg ett program på 5an tror jag och jag började fundera : ), Men ngn kaka ska nog gå bra . *innocent* :P

sunkan
2005-11-13, 00:25
Joo jag vet, Men kom och tänka på det i veckan och såg ett program på 5an tror jag och jag började fundera : ), Men ngn kaka ska nog gå bra . *innocent* :P

Tänk såhär: Ta en kaka till, få en haka till

Catstyle
2005-11-13, 00:58
Du kan ju lyxa till det och pressa egen juice, äta lite exotisk frukost och dylikt.

Kan nog stilla lite av sötsuget.

WinternetAlm
2005-11-13, 01:45
Yeeah : ) Några mer "snack" tips ?

Fartman
2005-11-13, 04:16
Ät dig ordentligt mätt på riktig mat så ska du inte få något sötsug.

Three pigs
2005-11-13, 11:20
du kan ju alltid käka frukt =)
det lär ju ändå inte räknas som sötsaker ;D

Nismo
2005-11-13, 11:22
Låt det inte gå så länge mellan måltiderna att du blir vrålhungrig, då brukar jag klara mig från onyttig snabbmat och sötsaker.

keffat_liv
2005-11-13, 12:34
Det är inte svårt alls.... Jag åt massvis med godis varje dag tills för 6 månader sedan, då jag valde att lägga av. Har inte ätit en godisbit sedan dess. Blir jag godissugen tänker jag bara "massa mättat fett som kommer förvärra min deff" sen så är jag inte sugen längre:)

WinternetAlm
2005-11-13, 13:26
OKeey : ) nötter ska jag också börja äta mer . men på skolan så kan jag nästen aldrig äta klart för varje gång jag äter så äter dom typ halva sen går dom och då går jag på grupptrycket för jag vill inte sitta och äta ensam medans dom andra e på stan :; /

Slusk
2005-11-13, 13:37
Se till att få i dig tillräckligt med energi så försvinner sötsuget. Dela upp måltiderna över dagen, ca 6 mål. Ät frukt och nötter om du blir sugen. Det viktigaste är helt klart att bestämma sig för det och sedan genomföra det. Suget försvinner efter ett par veckor, och desto snabbare om du är helt inställd på att sluta helt. Kroppen inser så att säga att det inte är någon idé... Lycka till!

keffat_liv
2005-11-13, 13:52
OKeey : ) nötter ska jag också börja äta mer . men på skolan så kan jag nästen aldrig äta klart för varje gång jag äter så äter dom typ halva sen går dom och då går jag på grupptrycket för jag vill inte sitta och äta ensam medans dom andra e på stan :; /

bra kompisar du har som inte väntar på dig...

sunkan
2005-11-13, 14:09
OKeey : ) nötter ska jag också börja äta mer . men på skolan så kan jag nästen aldrig äta klart för varje gång jag äter så äter dom typ halva sen går dom och då går jag på grupptrycket för jag vill inte sitta och äta ensam medans dom andra e på stan :; /

gjorde mina kompisar också till en början men sen gav dom upp eller nått för nu sitter dom å väntar på att jag ska bli klar. Ett annat alternativ är ju att äta jävligt fort, har funkat det med.

mela
2005-11-13, 16:23
Lovande samma sak. En timme senare köpte jag 1kg godis. Gör iNTE det.

Men.. det finns ju sockerfritt godis?
Missbruka läkerol :D Gör egen glass på funlight som du fryser in.

YTS
2005-11-13, 17:31
Finn Crisp ett slags knäckebröd med surdeg, funkar som snacks om man är sugen på syrligt.

Sen istället för läsk, kan man dricka grönt thé, man får dock prova sig fram med grönt the, då en del sorter är alldelles för beska. Men det finns sorter som är mycket milda t.ex. grönt darjeling, Chun Mee och grönt snowing från Vietnamn. De billiga sorter man hittar i livsmedelsbutikerna brukar bestå av Gunpowder, vilket är ganska kärvt.

Äpplen är bra godis, då de brukar vara syrliga, samt att man blir nöjd på ett stort äpple.



YNGVE

aliquis
2005-11-13, 17:42
nu förstod jag lunarstormtråden... vad är det där för rubrik? ;)

aliquis
2005-11-13, 17:45
Finn Crisp ett slags knäckebröd med surdeg, funkar som snacks om man är sugen på syrligt.

Sen istället för läsk, kan man dricka grönt thé, man får dock prova sig fram med grönt the, då en del sorter är alldelles för beska. Men det finns sorter som är mycket milda t.ex. grönt darjeling, Chun Mee och grönt snowing från Vietnamn. De billiga sorter man hittar i livsmedelsbutikerna brukar bestå av Gunpowder, vilket är ganska kärvt.

Äpplen är bra godis, då de brukar vara syrliga, samt att man blir nöjd på ett stort äpple.



YNGVEHar ett grönt darjeling hemma, och drakens gröna sydamerikanska te, och något random grönt te med jasmin. Och har druckit en del skabbiga liptop med citron o skit, skulle jag betygsätta dem efter smak skulle det bli:

drakens gröna, grönt darjeling, (grönt jasmin, grönt citron), de senare inom parantes eftersom de inte alls är goda ;)

Förr fanns det ett med persikosmak från lipton eller twinings eller något, det var ok, men det hittar jag inte längre :(

Men som sagt, vill slå ett slag för drakens gröna, vet inte om det är ett vanligt grönt te, bitarna ser helt annorlunda ut, men men, någon annan kanske vet? ok pris och ekologiskt tror jag.

WinternetAlm
2005-11-13, 19:18
Lovande samma sak. En timme senare köpte jag 1kg godis. Gör iNTE det.

Men.. det finns ju sockerfritt godis?
Missbruka läkerol :D Gör egen glass på funlight som du fryser in.


Joo men om man äter för mycket av de så får man ju diarré :P . Dun ligth ska jag nog börja köra med =) ;)

Alexlindgren
2005-11-13, 19:46
asså ett tips som hjälper jävligt mycket, jag har samma löfte som dig. Det är att någon gång varje vecka, ta en liiiiiiten godisbit, kanske en bil eller två, men inte mer. Det hjälper som bara den. Sockerfritt tuggummi funkar också perfekt. Och som alla sagt, frukt, denna härliga söta nyttiga sak.

nirre
2005-11-13, 19:51
light läsk är det förbjudet då, funkar himla bra för mig iaf.

WinternetAlm
2005-11-13, 20:46
light läsk är det förbjudet då, funkar himla bra för mig iaf.

Joo jag har funderat på att börja köpa det istället. Vad innehåller en 50cl cola ligth igentligen ?

aliquis
2005-11-13, 21:02
lightläsken ger ju typ 1kcal/dl MAX så det är rätt lugnt...

tuggummi är ju helt värdelöst.

izarul
2005-11-13, 22:32
Vad hade du tänkt göra när lukten av knäck sprider sig in till datorn? För att inte tala om lussekatterna! Dom underbara små bakelserna tar total kontroll över en människa, hur ska du klara det hade du tänkt?

WinternetAlm
2005-11-14, 17:04
Vad hade du tänkt göra när lukten av knäck sprider sig in till datorn? För att inte tala om lussekatterna! Dom underbara små bakelserna tar total kontroll över en människa, hur ska du klara det hade du tänkt?


Haha Jaadu de får vi ta då ^^

Runda Grodan
2005-11-14, 17:15
Jag brukar äta filmjölk med en massa ananas. Det tycker jag är smaskens och så blir man ganska mätt. :eating: