handdator

Visa fullständig version : Bicepsdilemma.


Rock'nRoll
2005-11-12, 19:01
Med mitt nuvarande schema så tränar jag bicep och triceps tillsammans. Fundar på att splitta det till Rygg/biceps och Axlar/triceps. problemet är bara det att jag är mycket svagare om jag kör biceps efter rygg än om jag kör dom tillsammans med tricep. Om jag tex gör en 8a på 50 kg i vanliga fall så gör jag en 8a på 40 efter att jag tränat rygg.

Kommer det att leda till sämre biceps utveckling även om jag är minst lika slut i biceps (kanske till och med mer) efter ett rygg/biceps pass som efter ett bicep/tricep pass?

Hannes
2005-11-12, 19:12
Med mitt nuvarande schema så tränar jag bicep och triceps tillsammans. Fundar på att splitta det till Rygg/biceps och Axlar/triceps. problemet är bara det att jag är mycket svagare om jag kör biceps efter rygg än om jag kör dom tillsammans med tricep. Om jag tex gör en 8a på 50 kg i vanliga fall så gör jag en 8a på 40 efter att jag tränat rygg.

Kommer det att leda till sämre biceps utveckling även om jag är minst lika slut i biceps (kanske till och med mer) efter ett rygg/biceps pass som efter ett bicep/tricep pass?

så varför bill du överhuvud taget byta från bicep/tricep? :confused:
du har inte skrivit varför du vill byta eller har jag missat det?

keffat_liv
2005-11-12, 19:16
så varför bill du överhuvud taget byta från bicep/tricep? :confused:
du har inte skrivit varför du vill byta eller har jag missat det?

Det är väl inte väsentligt, eller hur?

F.ö undrar jag samma sak, och jag tror inte att biceps kommer växa lika bra. Jag har, under den tid jag tränat, nästan alltid kört så att biceps hamnar sist på passet och då har jag under passet använt biceps i massa övningar, och jag tycker att mina biceps halkar efter. Sen behöver det ju inte bero p.g.a det.

Hannes
2005-11-12, 19:20
Det är väl inte väsentligt, eller hur?

F.ö undrar jag samma sak, och jag tror inte att biceps kommer växa lika bra. Jag har, under den tid jag tränat, nästan alltid kört så att biceps hamnar sist på passet och då har jag under passet använt biceps i massa övningar, och jag tycker att mina biceps halkar efter. Sen behöver det ju inte bero p.g.a det.

nja, det är väll väsentligt. man kan ju inte svara om det är smartare att behålla gamla schema uppläggningen än den han nu föreslår om vi inte vet varför han ska byta?

keffat_liv
2005-11-12, 19:35
nja, det är väll väsentligt. man kan ju inte svara om det är smartare att behålla gamla schema uppläggningen än den han nu föreslår om vi inte vet varför han ska byta?

Kan folk väl visst det göra? Det han undrar är om det är till biceps nackdel att köra rygg före. Alltså att curla 40kg istället för 50kg fast biceps är lika trött.

HerrArne
2005-11-12, 20:32
Varför inte köra biceps före rygg?

Spannmål
2005-11-12, 20:57
Varför inte köra biceps före rygg?

Hello there, Mr. Disco!

tenchi
2005-11-12, 21:06
du tänker för mycket. träningspolaren min är ett underbart exempel på att man inte ska tänka för mycket. Han kör som han vill, och älskar att köra biceps. Han har bra biceps, utöver en väldigt bra total fysik.

Kör det som känns bäst, inte där du lyfter mest.

Rock'nRoll
2005-11-13, 01:59
så varför bill du överhuvud taget byta från bicep/tricep? :confused:
du har inte skrivit varför du vill byta eller har jag missat det?

Vill komprimera schemat lite, som det är nu så tränar jag igenom varje del var 7e dag, jag känner att var 5e vore bättre.

Ingen som har nån skön artikel eller egen erfarenhet av det hela?

Rock'nRoll
2005-11-13, 02:01
nja, det är väll väsentligt. man kan ju inte svara om det är smartare att behålla gamla schema uppläggningen än den han nu föreslår om vi inte vet varför han ska byta?

Sluta dilla nu..

Tabac
2005-11-13, 02:02
Varför inte prova Rygg/triceps och Axlar/biceps?

Inzza
2005-11-13, 02:03
Vill komprimera schemat lite, som det är nu så tränar jag igenom varje del var 7e dag, jag känner att var 5e vore bättre.

Ingen som har nån skön artikel eller egen erfarenhet av det hela?

Vad sägs då om rygg/triceps, axlar/biceps. så har du löst ditt lilla dilemma direkt.

Rock'nRoll
2005-11-13, 02:05
Varför inte prova Rygg/triceps och Axlar/biceps?

Kanske vore nått. Föredrardock egentligen att träna Axlar/tricep. Då jag kör bröst en annan dag så skulle triceps få stryk ca 4 gånger i veckan, det känns lite väl mycket.

Inzza
2005-11-13, 02:26
Kanske vore nått. Föredrardock egentligen att träna Axlar/tricep. Då jag kör bröst en annan dag så skulle triceps få stryk ca 4 gånger i veckan, det känns lite väl mycket.

lägg rygg/triceps sist i veckan innan någon vilodag då, så borde det oxå vara fixxat ganska lätt. För mig så tar axlar och bröst inte speciellt mkt på triceps. iaf inte om jag kör triceps dagen efter. men vi äro alla olika.

keffat_liv
2005-11-13, 12:15
Eftersom ingen svara på hans egentliga fråga utan bara kom med massa bra förslag, så tar jag också ett exempel. Helkroppspass. Biceps ligger sist och man klarar inte lika mycket som man gjort om biceps legat först. Förlorar jag nåt på det?

mini
2005-11-13, 13:39
Jag kör bröst+biceps och axlar+triceps (samt rygg och ben på varsin dag). Funkar fint.

bushwakko
2005-11-13, 16:36
Eller varför inte Bröst/biceps, axlar/triceps och köra rygg för sig själv? Eller alt. rygg/mage.

Rock'nRoll
2005-11-13, 17:43
Tack för era förslag men det är inte dom jag är ute efter. Någon som har den blekaste?

wintzell
2005-11-13, 18:20
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=47040&highlight=wintzell+rygg+biceps

En tråd med massa åsikter om de olika alternativen.

krellik
2005-11-13, 19:39
Kör det ett tag. Testa hur din styrkeutveckling blir. Återkom och berätta för oss..;)