handdator

Visa fullständig version : Tränar ni benen? (tredje gången gillt)


Bjorne
2005-11-12, 14:18
Det är väldigt många som inte tränar benen, på mitt gym utgör jag och några andra en väldigt liten minoritet som faktiskt styrketränar benen. Desamma gäller på ett gym jag "gästar" ibland.

Att de skulle se mycket annorlunda ut på kolo har jag svårt att tro, men hur ligger det till?

Allan
2005-11-12, 14:18
Kommer nog en poll snart....Vänta med att posta!


allan

Bjorne
2005-11-12, 14:19
Kommer nog en poll snart....Vänta med att posta!


allanDär är den :)

Tack Allan

keffat_liv
2005-11-12, 14:21
Lika ofta som allt annat. Eftersom det är så många som inte tränar ben så blir det ännu roligare att träna ben. Att få feta benmuskler medans andra inte har det:) Sen jag började med knäböj har ben blivit mycket roligare att träna med, det var skitdrygt innan.

Davil
2005-11-12, 14:22
Jaaa...Lika ofta, om inte hårdare som allt annat.

Herkulez
2005-11-12, 14:22
inte tränat benen på över 1år pga skada men ska börja igen lite försiktigt.

Wikner
2005-11-12, 14:22
Tränar dem en gång i vecka, lika många gånger som vilken annan muskelgrupp. Schysst att de är rätt lite folk som tränar ben på gymmet då det alltid är ledigt för att köra ben.

mangemani
2005-11-12, 14:23
japp.
lika mycket som dom andra grupperna.

Osten80
2005-11-12, 14:24
Benpasset är ju det roligaste på hela veckan. Älskar känslan av att knappt kunna stå efter ett böjpass

Ryska_raketen
2005-11-12, 14:24
Det behövs inte, det räcker med att man cyklar/löper!

Krokodil
2005-11-12, 14:24
Benen är en del av min kropp alltså ska de piskas. :whipped:

Larsson
2005-11-12, 14:25
Klart man tränar ben.

Sheogorath
2005-11-12, 14:27
Kör två halvkroppspass, och där finns quads/glute med på det ena, och hams på det andra. På det har jag ett (ibland två) rena vad-pass i veckan, så JA, och MER än andra muskelgrupper.

viktor88
2005-11-12, 14:28
Tränar dem en gång i vecka, lika många gånger som vilken annan muskelgrupp. Schysst att de är rätt lite folk som tränar ben på gymmet då det alltid är ledigt för att köra ben.

japp :) men lite väll stor vänte tid på bänkpressen då man ska träna bröst

bluelight
2005-11-12, 14:29
Självfallet, hardcore att ha grova ben! :hbang:

Frippe_L
2005-11-12, 14:33
Japp, lika ofta och ibland mer, det behövs då man inte tränat dem så mycket innan.

viktor88
2005-11-12, 14:39
grymt pump i skallen man får utav att köra ben :)

Jakelol
2005-11-12, 14:52
Tränar benen ca var 8:e dag (jag har ju fan tränings värk i minst 5).

Wooch
2005-11-12, 14:53
Ja. Lika ofta som allting annat.

Fatalist
2005-11-12, 14:54
Lika mycket som de andra stora muskelgrupperna, 20-30 set / vecka :)

viktor88
2005-11-12, 15:05
fins inge värre än och tränna ben med nyligen inlagd mat i magen eller att inte ha någon mat i magen.
så jag har ett rätt flexibelt shema där man kan skjuta fram benpasset nån dag och träna armar istället. men ben blir det varje vecka.

Frantic
2005-11-12, 15:10
Tränar inte alls nu så; Nej

theX
2005-11-12, 15:11
Ja, en gång i veckan.

pocoloco
2005-11-12, 15:52
Glädjande resultat! Synd att du inte kan träna benen Herkulez, men du har väl ett par rätt rejäla byggarpåkar? *kissass*

Baan
2005-11-12, 15:55
som allt annat förutom mage som jag tränar två gånger per vecka.. har haft lite lätta funderingar på att öka träningsfrekvensen på ben, då jag ändå har hyffsat lätt för ben, men brukar ofta få kritik att benen är proportionellt för stora för överkroppen så har inte gått vidare med dom planerna.

Timme
2005-11-12, 15:58
Klart att man tränar ben! Det är ju skit kul med riktigt djupa böjar! (inget sånt där hockey trams inte)


/Timme

Lallle
2005-11-12, 16:13
Tränar inte ben lika ofta som det andra helt enkelt eftersom jag tycker det är så tråkigt.

Fartman
2005-11-12, 16:20
Jo, jag kör dom lika mycket som det andra.. fast iofs har jag tagit och stoppat vaderna på ett eget pass numera och slaktar dom rejält.. så kanske tom mer

HenrY
2005-11-12, 16:30
Jodå! Men vaderna har jag slutat träna... Tog för mycket energi ansåg jag, i förhållande till resultaten jag fick (inga) men ska nog börja lägga in några set igen...

Jax
2005-11-12, 17:02
Ja, lika ofta, i alla fall om man ser till gymträningen. Sen i konditionsträningen får benen till största del göra arbetet.

Ziso
2005-11-12, 17:25
Lika ofta som allt annat. Eftersom det är så många som inte tränar ben så blir det ännu roligare att träna ben. Att få feta benmuskler medans andra inte har det:) Sen jag började med knäböj har ben blivit mycket roligare att träna med, det var skitdrygt innan.

Enda anledningen till att jag tränar benen ;)

Bjorne
2005-11-12, 17:37
Glädjande resultat!Tror inte alla är helt ärliga.

fonzie
2005-11-12, 17:46
Jodå.

Mikeman
2005-11-12, 18:39
Givetvis kör man ben. Har precis lagt in en extra övning för att krossa dom ytterligare lite extra.

bubbe
2005-11-12, 18:56
av tre pass brukar två gå åt till böj, det tredje marklyft eller likn. Så benen får ju träning varje pass, men olika hårt och på lite olika sätt.

Goddaniel
2005-11-12, 19:52
Tränar ben lika mycket som allt annat :)

Popeye
2005-11-13, 00:20
Som allting annat, var 4'e dag.

Fatcan
2005-11-13, 00:34
Dom körs lika ofta som de andra muskelgrupperna, men tyngre.

High1ander
2005-11-13, 01:36
Dom körs lika ofta som de andra muskelgrupperna, men tyngre.
I second that!

Samma sak för mig, jag tränar benen lika ofta som andra muskelgrupper, men benen kan jag verkligen pumpa slut så de spricker, bröst, axlar och rygg kan jag inte "träna sönder".

Nizze_
2005-11-13, 02:32
tränar som 1gång i veckan som alla andra muskler .. men har vart meningen att jag skulle träna vaderna 2gr veckan .. men det har jag slarvat med =/

morte
2005-11-13, 03:19
En gång varje vecka oftast, men måste ett pass strykas ur veckoplaneringen blir det ju givetvis ben/rygg-passet. Känns lite sådär krystat onödigt att ta benträningen alldeles för seriöst, jag menar, vad har man för glädje av stora ben? vad är poängen? Tror folk att de får en medalj i livet efter detta bara för att de kan säga: "Jag har minsann inte disco-tränat!" Till sankte Per vid pärleporten.

Bjorne
2005-11-13, 09:02
En gång varje vecka oftast, men måste ett pass strykas ur veckoplaneringen blir det ju givetvis ben/rygg-passet. Känns lite sådär krystat onödigt att ta benträningen alldeles för seriöst, jag menar, vad har man för glädje av stora ben? vad är poängen? Tror folk att de får en medalj i livet efter detta bara för att de kan säga: "Jag har minsann inte disco-tränat!" Till sankte Per vid pärleporten.Skulle du få en medalj för att du har stora bröstmuskler?

Jag tränar visserligen inte för volym, utan för styrka. Styrka i benen är väldigt viktigt för min del.

snelhest
2005-11-13, 10:31
Jag tränar ben som alla andra muskelgrupper men om jag måste stryka en träningsdag ser jag alltid till att absolut inte stryka ben! Alltså tränar jag ben mer än andra muskelgrupper. Det är en självklarthet som borde finnas i varje byggares repertoar.

Munken
2005-11-13, 10:39
Jag kör ben bara varannan vecka, men då kör jag riktigt hårt, men jag brukar köra några hårda pass på cykel varje vecka också.

Bjorne
2005-11-13, 10:57
Jag kör ben bara varannan vecka, men då kör jag riktigt hårt, men jag brukar köra några hårda pass på cykel varje vecka också.Marcus?

Att cykla är konditionsträning och ska inte jämnföras med styrketräning :p

Munken
2005-11-13, 11:02
Marcus?

Att cykla är konditionsträning och ska inte jämnföras med styrketräning :pNä inte Marcus, e det Olsson du tänker på? Vi gick i samma klass...
Kör tunga starter på träningscykeln, ger riktigt bra pump!

Bjorne
2005-11-13, 11:25
Nä inte Marcus, e det Olsson du tänker på? Vi gick i samma klass...
Kör tunga starter på träningscykeln, ger riktigt bra pump!Att cykla är fortfarande inte styrketräning och ska inte likställas med det heller. Det är bara en lam ursäkt för att inte träna benen.

Det är bara en dålig ursäkt för att köra disco, precis som Thompah (Tom) bara tränar armarna och menar att det är för att det är det enda han inte använder i lumpen, han har aldrig tränat benen, dock alltid haft olika ursäkter.

Olsson
2005-11-13, 12:35
Som det är nu tränar jag nästan aldrig ben för de irriterar mina benhinnor. Kör mycket konditionsträning och benen har fortfarande både styrkan och volymen så jag överlever.

Fatcan
2005-11-13, 13:32
Att cykla är fortfarande inte styrketräning och ska inte likställas med det heller. Det är bara en lam ursäkt för att inte träna benen.

Det är bara en dålig ursäkt för att köra disco, precis som Thompah (Tom) bara tränar armarna och menar att det är för att det är det enda han inte använder i lumpen, han har aldrig tränat benen, dock alltid haft olika ursäkter.

Och varför bryr du dig? :confused: *screwy*

Jag lade av med benträningen under en rätt lång period när jag körde mycket intervall-löpning, men mina ben växte ändå. Så hård konditionsträning kan visst bygga lite ben.

Bjorne
2005-11-13, 13:40
Och varför bryr du dig? :confused: *screwy*Bryr mig inte om att folk inte tränar benen, tycker bara ursäkterna är skrattretande.

bubbe
2005-11-13, 13:48
Enda anledningen att jag kör ben oftare än resten av kroppen är för benens styrka är prioriterade. Hade jag inte kommit underfund med marklyften och knäböjens evangelium hade jag nog kört ben mer sällan än andra delar på kroppen då jag som alla andra nybörjare ansåg benen vara större än resterande muskelgrupper.

Mattiasbiff
2005-11-13, 13:49
Japp..! Kan äntligen börja ordentlilgt nu när min stortå har läkt

skillz
2005-11-13, 13:52
Och varför bryr du dig? :confused: *screwy*

Jag lade av med benträningen under en rätt lång period när jag körde mycket intervall-löpning, men mina ben växte ändå. Så hård konditionsträning kan visst bygga lite ben.

Lägg ner.

proppen
2005-11-13, 13:54
Nybörjare tränar inte benen men de som kan lite mer vet att man ska träna hela kroppen. Se bara på den här undersökningen. Här på Kolozeum där de flesta kan lite gran.. nästan alla här tränar benen.

Dissector
2005-11-13, 14:22
Givetvis. Nästan en av mina favoriter att träna. Inte oftare än annat dock.

Fatcan
2005-11-13, 14:22
Bryr mig inte om att folk inte tränar benen, tycker bara ursäkterna är skrattretande.

Ja vissa ursäkter är dåliga, som att man cyklar till skolan och därför inte behöver träna benen. Men alla har inte sådana ursäkter.

Lägg ner.

Med vad? Tror du att jag ljög när jag sa att min ben växt av HIIT? :confused:. Det är väl inte så konstigt

skillz
2005-11-13, 16:23
Ja vissa ursäkter är dåliga, som att man cyklar till skolan och därför inte behöver träna benen. Men alla har inte sådana ursäkter.



Med vad? Tror du att jag ljög när jag sa att min ben växt av HIIT? :confused:. Det är väl inte så konstigt

Men varför lade du av helt med benträningen, kunde du inte hitta något sätt att kombinera, dina muskler växer ju inte lika bra på HIIT som styrketräning.
Ville bara vara säker på att du inte menade tvärtom.

Som folk som säger att dom tränar fotboll så dom behöver inte träna benen när dom är på gymmet.

Bjorne
2005-11-13, 16:59
Fatcan det känns som din ursäkt är minst lika usel som alla de andra jag hör ständigt. Varför inte bara stå för att ni tycker att ni inte vill ha stora ben...

Sverker
2005-11-13, 17:06
Det är kul att träna ben *flex* Det är faktiskt en speciell känsla att köra knäböj eller knäböj fram, både kropp och själ är med.
Normalt kör jag benen lika hårt som övriga kroppen, men just nu har jag någon som kör med blåslampa där bak så nu får nog låren vad de tål :devil:

Fatcan
2005-11-13, 17:08
Men varför lade du av helt med benträningen, kunde du inte hitta något sätt att kombinera, dina muskler växer ju inte lika bra på HIIT som styrketräning.
Ville bara vara säker på att du inte menade tvärtom.

Som folk som säger att dom tränar fotboll så dom behöver inte träna benen när dom är på gymmet.

Jag kör redan ett högintensitets program där benträningen är helt klart tyngst av allt. Att sen köra intervallträning dom flesta dagar jag inte kör styrka, så kände jag att jag skulle bli övetränad i benen.

Och nej jag menar inte att benen växer BÄTTRE av HIIT såklart :)

Varför inte bara stå för att ni tycker att ni inte vill ha stora ben...

Men jag vill ha stora ben. Tränar dom tungt som fan nu. Det var öveträning jag ville undvika.

aliquis
2005-11-13, 17:37
Ja, fick välja oftare än andra muskelgrupper eftersom det lätt blir så att om jag kommer iväg och det är för kort tid försöker jag iaf hinna med att köra mina böjar, kör ju lite annorlunda schema med så det är ju lite småsvårt att veta vad som är vad alltid, men men, bra mycket oftare än specifik arm, vad eller magträning iaf ;D

Bjorne
2005-11-13, 17:43
Jag kör redan ett högintensitets program där benträningen är helt klart tyngst av allt. Att sen köra intervallträning dom flesta dagar jag inte kör styrka, så kände jag att jag skulle bli övetränad i benen.

Och nej jag menar inte att benen växer BÄTTRE av HIIT såklart :)



Men jag vill ha stora ben. Tränar dom tungt som fan nu. Det var öveträning jag ville undvika.Du kan ju undvika att köra hög volym. Jag cyklar 2 x 8km 4-5ggr/veckan, samt styrketränar benen två gånger i veckan. Inga problem med överträning här inte.

Benen pallar mycket.

zkrappie
2005-11-13, 18:33
Så klart man tränar benen, iofs för jag tävlar och måste ha benmuskler.
Ska jag vara helt ärlig så ser det fruktansvärt fånigt när de yngre grabbarna på gymet enbart pumpar biceps, bröst och tränar mage. De ser ut som talgoxar efter ett tag :D
Kör hårt! Glöm inte benen!

Boven
2005-11-13, 18:44
Man kan väl säga att jag utsätter benen för mer träning än resten av kroppen, vilket jag anser att man ska göra! Kör ben var tredje eller fjärde dag, plus nån cardio där emellan tex innebandy eller nått på gymmet. Kör iof aldrig till failure i styrketräningen, kör enligt principen som länken visar:
http://forum.body.se/showthread.php?t=83
Känns mycket bättre att köra oftare, känns mer i musklerna och så har jag även blivit mjukare.

Mvh Boven

Sonny
2005-11-13, 20:03
Sjävlklart lika mkt som resten, tror dock att dom skulle må bra av ännu lite till :/

emmzan
2005-11-14, 20:10
Jupp.

Massa set varje vecka.

Munken
2005-11-15, 10:32
Bryr mig inte om att folk inte tränar benen, tycker bara ursäkterna är skrattretande.
Är ingen ursäkt, berättade bara hur jag lägger upp min benträning, och det får du leva med! Så skratta på du! Träningen funkar bra för mig, benen blir grövre och jag är lycklig.

Nitrometan
2005-11-15, 10:51
Knäböj två gånger i veckan för det mesta.

Slartibartfast
2005-11-15, 10:54
Japp. Var fjärde dag ungefär. Tränar benen hårdare än överkroppen.

Jax
2005-11-15, 11:09
Du kan ju undvika att köra hög volym. Jag cyklar 2 x 8km 4-5ggr/veckan, samt styrketränar benen två gånger i veckan. Inga problem med överträning här inte.

Benen pallar mycket.
Du ska nog inte jämför 8 km cykling till jobbet (?) med riktig cykling. Kan lova dig att när jag cyklar, springer och styrketränar ben under samma period så är det jobbigt med återhämtningen. Oftast styrkepassen som får lida eftersom jag helt enkelt inte orkar köra så tungt som jag brukar. Har man cyklat 6-8 mil dagen innan så sitter det i.

Wennerberg
2005-11-15, 12:41
Svarade fel *grr27*

stigson
2005-11-15, 12:44
jag tränar beben lika ofta som alla andra muskelgrupper

morte
2005-11-15, 12:49
90% som kryssade i de två översta alternativen ljuger.

De berörda, svara på följande frågor:

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre veckor, startar ni då troligtvis lika gärna med ett benpass som ett överkroppspass?

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre månader, startar ni då troligtvis lika gärna med ett benpass som ett överkroppspass?

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre veckor, har ni då ångest över att bröst och biccar krympt eller att benen krympt?

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre månader, har ni då ångest över att bröst och biccar krympt eller att benen krympt?

Total spegelflexartid, är det samma fördelning på flexa ben som flexa pecs?

Svara ni ja på mer än två, har ni farit med osanning i pollen. :D

Herkulez
2005-11-15, 12:51
nu är det andra bullar, körde första passet på väldigt länge igår och ryggen höll så nu ska jag arbeta upp dom till ett par rejäla påkar som fladdrar som fan när man går :thumbup:

bubbe
2005-11-15, 13:01
90% som kryssade i de två översta alternativen ljuger.

De berörda, svara på följande frågor:

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre veckor, startar ni då troligtvis lika gärna med ett benpass som ett överkroppspass?

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre månader, startar ni då troligtvis lika gärna med ett benpass som ett överkroppspass?

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre veckor, har ni då ångest över att bröst och biccar krympt eller att benen krympt?

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre månader, har ni då ångest över att bröst och biccar krympt eller att benen krympt?

Total spegelflexartid, är det samma fördelning på flexa ben som flexa pecs?

Svara ni ja på mer än två, har ni farit med osanning i pollen. :D


Ja
Ja
Nej, vad har krympning med saken att göra?
Nej, vad har krympning med saken att göra?

Finns ingen spegelflexar tid, möjligtvis görs en kontroll ibland att ryggen
är på rätt plats när ett marklyft skall dras.

Vad har svaret ja man kör lika gärna benpass som överkroppspass med
saken att göra? tycker det borde vara tvärtom, om man svarar nej
jag kör bara överkroppspass efter sjukdom som ev skulle kunna ge
dig något.

egge
2005-11-15, 13:04
Lika ofta som resten, dock ej knäboj. (Bäst jag passar mig så jag inte åker på stryk nu).

morte
2005-11-15, 13:11
Vad har svaret ja man kör lika gärna benpass som överkroppspass med
saken att göra? tycker det borde vara tvärtom, om man svarar nej
jag kör bara överkroppspass efter sjukdom som ev skulle kunna ge
dig något.

Jag menade som så, att, första passen efter att man vart borta är ju rena ångestpass, och det som framkallar mest ångest är ju givetvis det man försöker rätta till (läs ångestträna) först.

Nitrometan
2005-11-15, 13:13
90% som kryssade i de två översta alternativen ljuger.
Är det statistiskt säkerställt?

De berörda, svara på följande frågor:
OK.

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre veckor, startar ni då troligtvis lika gärna med ett benpass som ett överkroppspass?
Har aldrig hänt. Men om det hade varit så - ja.

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre månader, startar ni då troligtvis lika gärna med ett benpass som ett överkroppspass?
Jag får svara likadant som ovan. Har aldrig varit borta längre än två veckor sammanhängande under de 13 år jag har tränat.

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre veckor, har ni då ångest över att bröst och biccar krympt eller att benen krympt?
Nej. Ingen ångest för såna saker. Lite orolig för att ha blivit klen när man har varit borta, men det brukar lösa sig.

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre månader, har ni då ångest över att bröst och biccar krympt eller att benen krympt?
Helt hypotetiskt, eftersom det aldrig har hänt. Hade nog mest oroat mig för att ha blivit klen och planerat upp ett träningsprogram för att ta mig tillbaka.

Total spegelflexartid, är det samma fördelning på flexa ben som flexa pecs?
Noll sekunder på båda - så, ja, det är samma på båda. Vafan ska man spegelflexa för? Det lyfter man inte mer av!

Svara ni ja på mer än två, har ni farit med osanning i pollen.
Hmmm, men på den sista frågan ska man väl svara ja?
I vilket fall som helst vad har dessa hypotetiska frågor med att göra huruvida man tränar benen lika ofta eller oftare än andra kroppsdelar?

jwzrd
2005-11-15, 13:16
90% som kryssade i de två översta alternativen ljuger.

De berörda, svara på följande frågor:

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre veckor, startar ni då troligtvis lika gärna med ett benpass som ett överkroppspass?

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre månader, startar ni då troligtvis lika gärna med ett benpass som ett överkroppspass?

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre veckor, har ni då ångest över att bröst och biccar krympt eller att benen krympt?

Om ni vilat/vart sjuk/oförmögen att träna i tre månader, har ni då ångest över att bröst och biccar krympt eller att benen krympt?

Total spegelflexartid, är det samma fördelning på flexa ben som flexa pecs?

Svara ni ja på mer än två, har ni farit med osanning i pollen. :D

Jag börjar alltid med ett benpass eftersom det sätter igång min kropp och drar igång hela systemet så att nästa pass i princip är business as usual redan. Låter du din egen lathet projiceras på andra nu käre morte?

bubbe
2005-11-15, 13:18
Jag menade som så, att, första passen efter att man vart borta är ju rena ångestpass, och det som framkallar mest ångest är ju givetvis det man försöker rätta till (läs ångestträna) först.

I såna fall, knäböj det är störst ångest att dom skulle gå dåligt. Inte för att jag har varit sjuk/borta så länge från träning att det har påverkat resultat nämnvärt men ändå.

morte
2005-11-15, 13:22
[B]Är det statistiskt säkerställt?

[?

Ja.



Jwzrd: Svar, det var en bra analys, så svaret är ja, det låter rätt troligt.


Faen, är det bara jag som är riktigt disco här?

morte
2005-11-15, 13:25
I såna fall, knäböj det är störst ångest att dom skulle gå dåligt. Inte för att jag har varit sjuk/borta så länge från träning att det har påverkat resultat nämnvärt men ändå.

ok, ni vann, jag ger mig, imorgon blir det 10set bänk och 10set dips och på fredag 2set böj.

bubbe
2005-11-15, 13:27
ok, ni vann, jag ger mig, imorgon blir det 10set bänk och 10set dips och på fredag 2set böj.

jag skriver som i ökks gästbok: fågelben, plankröv och fjantrygg! :laugh:

morte
2005-11-15, 13:32
jag skriver som i ökks gästbok: fågelben, plankröv och fjantrygg! :laugh:

Det kan man gott ta, om man har mediokra pecs och inte allt för klena överarmar :D

Bjorne
2005-11-15, 17:15
Du ska nog inte jämför 8 km cykling till jobbet (?) med riktig cykling. Kan lova dig att när jag cyklar, springer och styrketränar ben under samma period så är det jobbigt med återhämtningen. Oftast styrkepassen som får lida eftersom jag helt enkelt inte orkar köra så tungt som jag brukar. Har man cyklat 6-8 mil dagen innan så sitter det i.Då är det väl just bara att köra lite lättare, samt köra lite lägre volym.



Är med inne på mortes bana, tror absolut inte på de där sifforna i pollen. Reflekterar verkligen inte bilden jag har skaffat mig i "verkligheten". Allt jag hör är bara kassa ursäkter, en kille var dock ärlig, han sa som han tänkte "brudarna kollar ju inte på benen". Sedan började han läsa på Kolozzeum och i efterhand hävdar han att det var ett skämt, samt att han nu bara tränar armarna för att det är de enda han inte använder i lumpen. Lyser verkligen igenom att det är en bortförklaring. Disco, disco.

Det är det bortförklaringen som är så skrattretande, att de inte tränar benen är strunt samma.