handdator

Visa fullständig version : Är det OK att flirta om man har fast förhållande?


Krokodil
2005-11-12, 14:16
Är det OK att flirta om man har fast förhållande?

Vart går gränsen?
*popcorn*

nth
2005-11-12, 14:17
definiera flirta? :)

kan ju vara allt ifrån en blick.. till att stirra ner någon :naughty:

Krokodil
2005-11-12, 14:18
definiera flirta? :)

kan ju vara allt ifrån en blick.. till att stirra ner någon :naughty:
Det var ju det jag frågade ju... vart går gränsen?

Kwon
2005-11-12, 14:21
Hur är din defintion av flirta då?

Titta på vackra saker får man väl (konstverk, vackra bilar/damer etc).

thomast
2005-11-12, 14:22
Du får ****** runt hur mycket du vill så länge det är ok för din partner. Vissa gillar öppna förhållanden andra inte, du får nog helt enkelt ta och prata med henne/honom.

Lasse Kongo
2005-11-12, 14:25
Beror väl på VAD man tänker, om min tjej kollar på en kille och tänker "han var snygg" så vad gör det, jag är ju ändå snyggast.

Men om hon tänker "hans baguette vill ja ha i min sköna kärleksgrotta" ja då är det dags att ta fram motorsågen vill ja lova.

mini_Arnold
2005-11-12, 14:30
Kort sagt - nej. Det är inte okej

Sheogorath
2005-11-12, 14:34
Ja, det måste det vara. Annars tas udden av tillvaron. Man vet när man har andra intentioner än bara flirta. Då är det dags att säga adjö, eller ransaka sig själv.

malakai
2005-11-12, 14:36
Är du utanför din tjejs "postkodsområde" = singel och du kan göra hur mycket du vill!!

Fatalist
2005-11-12, 14:37
Är du utanför din tjejs "postkodsområde" = singel och du kan göra hur mycket du vill!!

Haha, skojig en :)

Jag tycker det är okej att flirta, så länge det är oskyldigt!

Diana
2005-11-12, 14:37
Du får ****** runt hur mycket du vill så länge det är ok för din partner. Vissa gillar öppna förhållanden andra inte, du får nog helt enkelt ta och prata med henne/honom.
:thumbup: håller med,
alla har nog väldigt olika åsikter va som är ok och inte ok flirt-wise.. :naughty:
finns ju massa smågrejjer som vissa anser va flirtigt och andra inte osv

Zpliff
2005-11-12, 14:43
Kan aldrig och bör aldrig hindra någon från att titta, det gör man ju själv också.
Går det mycket längre bör man se sig om efter något annat.
Sen beror det mycket på vilka "regler" man har inom förhållandet, alla har det inte likadant. Svår fråga ;f

malakai
2005-11-12, 14:56
De hon vet har hon inte ont av är annars bra. De gäller att va smidig.

Okej, ja kör på player stilen för ja orkar inte med tjejer längre än ett par dar i taget :D

Kaew
2005-11-12, 15:20
mm for mig nej , inget mer an "oskyldiga" blickar ar ok.

Spinkot
2005-11-12, 15:23
Kort sagt - nej. Det är inte okej

Ja,iik been geinstämmen

mela
2005-11-12, 15:23
om han gör nått :whipped:

ne men.. blickar och sånt är väl ok.. går inte att undvika.
men om man raggflirtar typ "Kom och ta mig" då har det gått
för långt.. :P

Jag är alldeles för svartsjuk för sånt :P

Naesetgrabb
2005-11-12, 15:49
De hon vet har hon inte ont av är annars bra. De gäller att va smidig.

Okej, ja kör på player stilen för ja orkar inte med tjejer längre än ett par dar i taget :D

Patetiskt. Du bör nog rannsaka dig själv.

Cilia
2005-11-12, 16:20
I den sekund man börjar fundera över om man har gått för långt så är man över gränsen.
Sen är det också en kommunikation med den man har förhållande med.
Är jag med någon som aldrig skulle vara otrogen så får han flörta hur mycket han vill.
Å andra sidan har jag svårt att tänka mig vara i ett förhållande där jag inte är säker på att den andra skulle kunna tänka sig att vara otrogen.

Krokodil
2005-11-12, 16:28
Å andra sidan har jag svårt att tänka mig vara i ett förhållande där jag inte är säker på att den andra skulle kunna tänka sig att vara otrogen.Jag läste den meningen flera gånger... Menar du att du vill vara i ett förhållande där du är säker på att den andra kan tänka sig vara otrogen?

Cilia
2005-11-12, 16:30
Jag läste den meningen flera gånger... Menar du att du vill vara i ett förhållande där du är säker på att den andra kan tänka sig vara otrogen?
vet inte vad jag skrev, är trött redan
men jag menar tvärtom mot vad du säger
jag utgår ifrån att man är trogen sin partner och att ngt annat alternativ inte finns.
Då behöver man inte heller oroa sig för lite flörtning eftersom det aldrig komer att gå längre.

Krokodil
2005-11-12, 16:32
vet inte vad jag skrev, är trött redan
men jag menar tvärtom mot vad du säger
jag utgår ifrån att man är trogen sin partner och att ngt annat alternativ inte finns.
Då behöver man inte heller oroa sig för lite flörtning eftersom det aldrig komer att gå längre.I så fall har vi exakt samma uppfattning du och jag! *kissass*

Slartibartfast
2005-11-12, 16:39
jag utgår ifrån att man är trogen sin partner och att ngt annat alternativ inte finns.
Då behöver man inte heller oroa sig för lite flörtning eftersom det aldrig komer att gå längre.

Det där är en utopi i mitt huvud.

Krokodil
2005-11-12, 16:41
Det där är en utopi i mitt huvud.
Nej det handlar om ansvar och personlig mognad.

mangemani
2005-11-12, 16:44
se,men inte röra.

flirta gör jag själv med kompisar och sådana som jag vet att dom vet att det hela bara är på skoj,jag gillar att flirta på skoj med vännerna,har jag alltid gjort oavsett om jag har haft tjej eller inte....jag har förklarat för några av dom jag har varigt ihop med att sån är jag och det är det jag gillar att göra samt förklarat att det inte finns nån "tanke" i flirtningarna...vissa har haft förståelse och låtigt mej fortsätta utan att bry sej och andra har totalt flippat ur.

sen får man ju deffinera ordet "flirta" också,jag sitter ju tex inte och cyber chatar med dom,alltså skriver meningar som "åhh,jag skulle vilja ligga brevid dej nu och göra *hum-hum*" eller "jag skulle vilja ****** dej" osv,det är helt uteslutet och där går min gräns.

skulle aldrig flirta på krogen eller på nån annan plats med en främling när jag har ett förhållande.

Slartibartfast
2005-11-12, 16:46
Är det rätt att medvetet "så frön" hos potentiella intressenter även om man är i ett förhållande?

internethjälten
2005-11-12, 16:46
Som jag brukar säga "Dumma fårgor besvaras bara
på måndagar" -så jag återkommer alltså.

Cilia
2005-11-12, 16:47
Det där är en utopi i mitt huvud.
man kan ju flirta för att det är kul inte för att man automatiskt vill gå till sängs med personen.
sen skrev jag från början att i det ögonblick man börjar undra om man har gått för lång har man med all sannolikhet det. Är samvetet rent så är det grönt.

Nu pratar jag om normala människor.
Sen finns det dom som anser att även ha sex kan vara oskyldigt men då är vi inne på temat öppna förhållanden och jag är inte så säker på att det är min planhalva.




Som jag brukar säga "Dumma fårgor besvaras bara
på måndagar" -så jag återkommer alltså.
eller varför inte prova, inte?

Sheogorath
2005-11-12, 17:28
Är det rätt att medvetet "så frön" hos potentiella intressenter även om man är i ett förhållande?

Det är en mycket intressant fråga. Jag vet att jag gör det.

Big_Vik
2005-11-12, 17:54
Det finns en 13årig tjej som alltid brukar handla av mig när jag jobbar som är så jävla snygg :D är man pedofil nu? :confused: :em:

Har inget förhållande. ang trådens egentliga ämne, vet inte riktigt, men ganska mycket borde man få titta. :)

Kwon
2005-11-12, 18:08
Det finns en 13årig tjej som alltid brukar handla av mig när jag jobbar som är så jävla snygg :D är man pedofil nu? :confused: :em:

Har inget förhållande. ang trådens egentliga ämne, vet inte riktigt, men ganska mycket borde man få titta. :)

Skönhet finns i många olika former, men ge dig till tåls ett par år Vik! :thumbup:

jimcg
2005-11-12, 18:22
När man funderar på en sån här sak kan man ju använda sin respektive i stället för sig själv i tanke-experimentet. Om man tänker sig henne flirta med någon annan kille tror jag man upptäcker att gränsen nås väldigt tidigt.

//Jim

Mikeman
2005-11-12, 21:33
Man får vara hungrig ute men man får äta hemma.

Det är inte värt att spoliera sitt förhållande för 150 gram kött.

Jense
2005-11-12, 21:37
flörta som i att få en annan kvinnas uppmärksamhet är ju korkat. varför göra så om man inte vill ligga med henne?

att kolla in ngn i smyg är en annan femma

Lasse Kongo
2005-11-12, 21:38
Jag glor som fan, är en riktigt slut butt lover, måste vända mig om när ja ser ngn som ser ut att ha en schysst röv, lite pinsamt blev det dock när min sambo påpekade det för ngt år sen, "du behöver inte vända dig om när jag är med" he he =/ *slap*

Fan va jag älskar fina rövar...

Piranha
2005-11-12, 21:41
Jag glor som fan, är en riktigt slut butt lover, måste vända mig om när ja ser ngn som ser ut att ha en schysst röv, lite pinsamt blev det dock när min sambo påpekade det för ngt år sen, "du behöver inte vända dig om när jag är med" he he =/ *slap*

Fan va jag älskar fina rövar...


Ja å folk snackar om fina persolighetsdrag etc ..

Skitsnack .. *kissass*

Lasse Kongo
2005-11-12, 21:43
Ja å folk snackar om fina persolighetsdrag etc ..

Skitsnack .. *kissass*

He he, är inte en fin röv ett personlighetsdrag *rolleyes*

Scratch89
2005-11-12, 21:45
Det där är ju hårfint.

Jag menar, eftersom jag är så förbannat svartsjuk så skulle jag inte tillåta att min nuvarande flörtade runt. Jag har även jag lagt ner mitt arbete som jag höll på med i skolan, mest för att jag inte ska komma på några dumma tankar.

Ang "så frön", så är det klart att man får. Dock bygger ju dessa frön på vänskap, och inte på att titta suget på varandra tvärs över matsalen. Bara för att man blir vänner och skaffar en relation med en annan flicka, så behöver man ju inte vilja ha sex med henne. *innocent*


EDIT: Sen beror det väl på hur seriöst förhållande det är, samt hur mycket man litar på personen. Om man inte litar på personen, så brukar jag iallafall tänka att jag ska gardera mig ifall hon har gjort något hon inte ska göra, vilket är en väldigt ond cirkel.
Dock litar jag på min nuvarande, och därför behöver jag inte svina runt.

High1ander
2005-11-13, 00:08
flörta som i att få en annan kvinnas uppmärksamhet är ju korkat. varför göra så om man inte vill ligga med henne?

att kolla in ngn i smyg är en annan femma
För att öka självförtroendet, kolla sig själv på köttmarknaden?

Jag tycker "flirta" är OK, men jag skulle ändå tyckte det vore lite olustigt om min flickvän skulle hålla på så vafan, det ska räcka med att jag tycker om henne kan man tycka, men så funkar det inte i den här världen. Därför vi är djur.
D
Flirt = Den där "ögonkontakten, leendet, eventuellt rörandet på varandra".

Bobo
2005-11-13, 02:00
Jag tycker absolut att det är okey att flirta.
Flirtar med både tjejer och killar, men är jag i ett förhållande betyder det garanterat ingenting även om jag flirtar nästan lika mycket då som singel...

Ser det som en del av hur jag är som person eller så skyller jag bara på det, vet inte vilket.... *rolleyes*
Men det blir bara flirtningar med människor jag känner kemi, tycker om och känner mig bekväm med, det oavsett kön men mest dem av hankön :D

Jense
2005-11-13, 02:06
Jag tycker absolut att det är okey att flirta.
Flirtar med både tjejer och killar, men är jag i ett förhållande betyder det garanterat ingenting även om jag flirtar nästan lika mycket då som singel...

Ser det som en del av hur jag är som person eller så skyller jag bara på det, vet inte vilket.... *rolleyes*
Men det blir bara flirtningar med människor jag känner kemi, tycker om och känner mig bekväm med, det oavsett kön men mest dem av hankön :D


jo men det är som så att när en tjej flörtar med en kille så är det bara en flört. men när en kille flörtar med en tjej så betyder det sex, iaf i tankarna :D

Bobo
2005-11-13, 02:10
jo men det är som så att när en tjej flörtar med en kille så är det bara en flört. men när en kille flörtar med en tjej så betyder det sex, iaf i tankarna :D

Åja jag tänker sex lika ofta jag (minst :em: ) men hmmm säger handling mer än flörtande?? :D

Jense
2005-11-13, 02:16
Åja jag tänker sex lika ofta jag (minst :em: ) men hmmm säger handling mer än flörtande?? :D


ja men det är när du pratar med mig du tänker på sex, men annars

Bobo
2005-11-13, 02:30
ja men det är när du pratar med mig du tänker på sex, men annars

Jaa det förklarar varför tankarna är där dygnet runt...
Din.... teaser :naughty:

Jense
2005-11-13, 02:31
Jaa det förklarar varför tankarna är där dygnet runt...
Din.... teaser :naughty:
:cryout:


vet =/

Bobo
2005-11-13, 02:33
:cryout:


vet =/

Jensexuell?? Den nya farliga ungdomssexet? :naughty:

Angel
2005-11-13, 09:32
vad får man ut genom att flörta med nån när man e ihop med någon annan då?

Sheogorath
2005-11-13, 09:36
vad får man ut genom att flörta med nån när man e ihop med någon annan då?

Bekräftelse. Sen när man fått bekräftelse av en person utanför relationen är man ju helt lugn och nöjd och behöver inte flira mer sen :naughty:. Perfekt ju.















:D

bladhet
2005-11-13, 09:56
Det är bara sjuka människor som måste ha bekräftelse hela tiden.

High1ander
2005-11-13, 10:04
Det är bara sjuka människor som måste ha bekräftelse hela tiden.
Nej människor blir sjuka utan bekräftelse.

Bobo
2005-11-13, 10:06
Bekräftelse. Sen när man fått bekräftelse av en person utanför relationen är man ju helt lugn och nöjd och behöver inte flira mer sen :naughty:. Perfekt ju.
:D

Bekräftar man inte andra lika mkt (eller mer) genom att flirta egentligen? Det låter iaf bättre *cry*

Nina L
2005-11-13, 10:41
Nej. Man känner själv när man flirtar. Det skall inte glimma till lite i ögonen när man snackar med en person som man tycker är attraktiv. Men det är min åsikt. Om båda två i en relation tycker att det är helt okej att kolla in andra så är det ju okej för dem.