handdator

Visa fullständig version : Hur vet man att man är kär?


Snake
2005-11-12, 04:01
Jupp, jepp, jajjemän, ni hörde rätt. Fylletråd så här på småtimmarna, när fan vet man att man är kär? Jag trodde jag hade stenkoll på mig själv och mina känslor, men jag blir glatt (?) överaskad över mig själv och inser att så är ej fallet. Så nu vet jag inte längre, och jag mår tamenfan SKIT.

To be or not to be, that's the question. (Kär eller ej ? :( )

High1ander
2005-11-12, 04:07
När man inte kan göra skit för man bara går och tänker på personen, ja, då är man kär. Eller så är man bara kåt, vad vet jag?

Hauta
2005-11-12, 04:08
När elfantsnabeln reser sig då, dåå är man riktigt kär! *slap*

Snake
2005-11-12, 04:25
När man inte kan göra skit för man bara går och tänker på personen, ja, då är man kär. Eller så är man bara kåt, vad vet jag?

Hmm, ja jo kåthet kan det vara där ja. Problemet är nog att jag ska inte vara kär i personen i fråga och det är förjävligt att det (om det nu är så) är så.

Bläää livet suger

Jag är nog förälskad ändå, och vem trodde att det skulle kännas så jävligt över en så relativt wundebar känsla.

Fartman
2005-11-12, 04:27
Först tar man nog och nyktrar till innan man bestämmer sig ;)

Spannmål
2005-11-12, 04:30
Nej nyktra inte till!!

Ta upp mobilen och ring den du eventuellt är kär i och berätta ALLT!! eller skicka ett sms med massa stavfel. Då vet hon att du bryr dig.

Avesta
2005-11-12, 04:44
Innan du nyktrar till, avslöj dig själv. Blir det positivt mottagande kan du räkna med att du kommer vara kär rätt länge till även när fyllan är slut. Blir du dissad kommer du tänka "fan, vad i helvete gjorde jag på fyllan" sen skäms du lite över dig själv och går vidare utan att vara kär.

High1ander
2005-11-12, 05:47
Jag är nog förälskad ändå, och vem trodde att det skulle kännas så jävligt över en så relativt wundebar känsla.
Vadå hatar du personen eller har du råkat ändra din sexuella läggning? ;)

yxmannen
2005-11-12, 08:07
Nej nyktra inte till!!

Ta upp mobilen och ring den du eventuellt är kär i och berätta ALLT!! eller skicka ett sms med massa stavfel. Då vet hon att du bryr dig.


Va fan? Är du seriös? Finns det något jobbigare än de som ringer på fyllan och ska beskriva sina känslor för en? Och att skicka ett SMS med massa STAVFEL? Hade jag inte blivit avtänd innan så hade jag blivit det då. Nej, var en man och nyktra till och sen ta ett snack med tjejen i fråga, sådant här ska man ta nykter. Dessutom, det kan lätt bli stelt med personer som ska komma ut med alla sina känslor på en gång och berätta hur den känner. Fan, ta det lugnt och umgås och kör ett move så småningom eller låt tjejen i fråga avslöja att hon kanske är intresserad av dig. Sälj dig inte som i någon sliskig romantisk komedi och berätta att du vill ge hela din värld till henne, *spy* så fungerar inte verkligheten tyvärr.

Ryska_raketen
2005-11-12, 08:11
Nej nyktra inte till!!

Ta upp mobilen och ring den du eventuellt är kär i och berätta ALLT!! eller skicka ett sms med massa stavfel. Då vet hon att du bryr dig.



:D :thumbup:

Bronkitkorv
2005-11-12, 08:17
Va fan? Är du seriös? Finns det något jobbigare än de som ringer på fyllan och ska beskriva sina känslor för en? Och att skicka ett SMS med massa STAVFEL? Hade jag inte blivit avtänd innan så hade jag blivit det då. Nej, var en man och nyktra till och sen ta ett snack med tjejen i fråga, sådant här ska man ta nykter. Dessutom, det kan lätt bli stelt med personer som ska komma ut med alla sina känslor på en gång och berätta hur den känner. Fan, ta det lugnt och umgås och kör ett move så småningom eller låt tjejen i fråga avslöja att hon kanske är intresserad av dig. Sälj dig inte som i någon sliskig romantisk komedi och berätta att du vill ge hela din värld till henne, *spy* så fungerar inte verkligheten tyvärr.
Jag tror att han var kanske lite ironisk möjligen....

yxmannen
2005-11-12, 08:23
Jag tror att han var kanske lite ironisk möjligen....
Jag övervägde den möjligheten, men att han skrev "Då vet hon att du bryr dig" på slutet gjorde mig osäker.

Jax
2005-11-12, 09:08
Jag övervägde den möjligheten, men att han skrev "Då vet hon att du bryr dig" på slutet gjorde mig osäker.
Det var det som var ironin. Märkligt vad folk är beroende av smilies för att kunna tyda meddelanden.

paranoid
2005-11-12, 09:36
Nej nyktra inte till!!

Ta upp mobilen och ring den du eventuellt är kär i och berätta ALLT!! eller skicka ett sms med massa stavfel. Då vet hon att du bryr dig.

:thumbup:
Hehe, det är verkligen det värsta som finns.
Eller mobiler som BÖRJAR pipa eller ringa MYCKET SENT fredags- eller lördagnätter. :)

mangemani
2005-11-12, 09:53
nyktra till,se om känslorna byter plats från dom nedre delarna av din kropp till den översta delen,om så,kan du möjligtvis vara kär.

mr ruhl
2005-11-12, 09:54
om man är kär så behöver man ingen som förklarar åt en om man är det eller ej, summa sumarum du är inte kär..

Jet
2005-11-12, 10:53
Det behöver man ingen förklaring på....

bladhet
2005-11-12, 11:01
Är man riktigt kär så svävar man verkligen på moln och det finns inga problem i världen som kan göra dig upprörd.
De är en fin känsla, tills den spricker.


Nu så här i efterhand har jag kommit på att jag ej var kär i min förra tjej, vilket var tur.Jag var snarar små förälskad och kåt.

Kwon
2005-11-12, 11:04
Om du verkligen är kär, så känner du det! :)

I know i would! :laugh:

LBacker
2005-11-12, 11:08
Om du verkligen är kär, så känner du det! :)

I know i would! :laugh:

Inte om man aldrig känt det förut, då finns istället risken att den kärlekskranke/a tolkar tillståndet som en regelrätt magsjukdom kombinerat med en jiddrig psykos. :)

MilkmaN
2005-11-12, 11:15
I största allmänhet tycker jag det är jobbigt att vara riktigt kär, jag kan inte äta ordentligt då.

Kwon
2005-11-12, 11:17
Inte om man aldrig känt det förut, då finns istället risken att den kärlekskranke/a tolkar tillståndet som en regelrätt magsjukdom kombinerat med en jiddrig psykos. :)

True! Men vad är det som den magsjuke som har en jiddrig psykos tänker på?

What's on his mind? :D

If it's a specific person all teh time, VOILA!

Det var nog inte magsjuka after all! :thumbup:

snelhest
2005-11-12, 11:19
kärlek är en myt

LBacker
2005-11-12, 11:20
True! Men vad är det som den magsjuke som har en jiddrig psykos tänker på?

What's on his mind? :D

If it's a specific person all teh time, VOILA!

Det var nog inte magsjuka after all! :thumbup:

Haha, så sant så :D!

Snake
2005-11-12, 11:54
Jajajajaja, nuff said. Nu glömmer vi det här så tar jag mig en återställare istället och sparkar igång bakfyllan.

*Flash*
2005-11-12, 12:16
Jajajajaja, nuff said. Nu glömmer vi det här så tar jag mig en återställare istället och sparkar igång bakfyllan.
Fyllekåt? :D

Personligen kan jag inte hålla isär vad som är kär, förälskad eller helt enkelt bara jävligt kåt :(

mmartin
2005-11-12, 12:25
är det skillnad på kär och förälskad??

Arne Persson
2005-11-12, 12:27
Väntar med spänning på Clash's ultimata visdomsord! :thumbup:

Liten Men Fet
2005-11-12, 12:29
Gå å bajsa så blir det bättre.

Billy
2005-11-12, 14:45
I största allmänhet tycker jag det är jobbigt att vara riktigt kär, jag kan inte äta ordentligt då.

Håller med till 100%. Träning och kärlek går inte att kombinera alls.

Diana
2005-11-12, 15:02
Håller med till 100%. Träning och kärlek går inte att kombinera alls.
ja tycker träningen går bättre än NÅNSINN när man är riktigt in löööve!! :hbang: :love:
man får en sjuklig energi trots att man käkar typ en fjärdedel av va man vanligtvis *screwy* :D

håller me oxå att är man kär så känner man det :love:

mela
2005-11-12, 15:04
I största allmänhet tycker jag det är jobbigt att vara riktigt kär, jag kan inte äta ordentligt då.

men du är ingen riktig man :D
vi tjockisar äter alltid som hästar oavsett om vi är kära eller ej ;)

Zozza
2005-11-12, 15:09
Är du en man, mela?

mela
2005-11-12, 15:09
Är du en man, mela?

klart jag är *screwy*

Zozza
2005-11-12, 15:10
Jo jag kollade på bilderna du lagt upp i "medlemsbilder" och tänkte det, men var inte säker!

mela
2005-11-12, 15:11
Jo jag tänkte det, men var inte säker!

mjo jag ser lite kvinnlig ut.. pecsen åså.. men jag är man.. I promice :MrT:

Zozza
2005-11-12, 15:12
Jag tvivlar inte!

mela
2005-11-12, 15:13
Jag tvivlar inte!

och du är flicka, right? :confused:

Kwon
2005-11-12, 15:14
Har du bytt kön Melish? vad menar du att dina pattar blivit manliga? :laugh:

http://i4.photobucket.com/albums/y123/COH_NPG/test2-animate.gif

mela
2005-11-12, 15:14
Har du bytt kön Melish? vad menar du att dina pattar blivit manliga? :laugh:


nej nej :) är lite manlig av mig bara.. :D :laugh:

aliquis
2005-11-12, 21:37
:thumbup:
Hehe, det är verkligen det värsta som finns.
Eller mobiler som BÖRJAR pipa eller ringa MYCKET SENT fredags- eller lördagnätter. :)om det var för att någon ville förtälja sina känslor skulle jag inte klaga ;D

Snake
2005-11-20, 18:29
*uppdate*

Wohaa, jag förklarade för henne igår hur läget var, dock inte mellan 4 ögon eftersom jag inte fick chansen att träffa henne så fick det bli över ICQ istället *spy*. En tjejkompis övertalade mig att lägga korten på bordet och det kan man med råge säga att jag gjorde, skrev nog en halv roman till henne. Tyckte det var bättre att säga som det är att jag är attraherad av henne istället för att vänta och inte få ur sig det alls och låta det eskalera eller att jag kärar ner mig i henne. Det jävliga är att hon har inte svarat än, och jag klättrar tamejfan på väggarna.
Jag tror inte det är nån hit att fråga henne vad hon tycker om det jag skrev, jag vill inte pressa henne - rätt eller fel? What would you do?

mini
2005-11-20, 19:11
Avvakta. Jag är själv ganska pushig, och det är sällan bästa taktiken.

yxmannen
2005-11-20, 19:29
Det var det som var ironin. Märkligt vad folk är beroende av smilies för att kunna tyda meddelanden.

Njae, jag skulle säga att hela meddelandet hade ett stänk av ironi och inte enbart den där sista meningen. Smilies spelar ingen roll, men med din inställning så borde man alltså förutsätta att det inte finns några idioter som skriver konstiga saker på Internet? Jag har sett betydligt dummare saker än inlägget jag kommenterade, men då kanske vi har helt olika preferenser, vad vet jag.

Snake
2005-11-21, 09:39
Avvakta. Jag är själv ganska pushig, och det är sällan bästa taktiken.

Eftersom du är tjej så bör man väl lita på ditt råd, men hur länge ska jag ligga lågt? Blir ju smått galen av att gå runt i ovishet.

mini
2005-11-21, 09:46
Eftersom du är tjej så bör man väl lita på ditt råd, men hur länge ska jag ligga lågt? Blir ju smått galen av att gå runt i ovishet.
Har hon inte svarat än? Och du är säker på att hon läst det du skrev?
(Det där med att du bör ta mitt råd vet jag inte. Jag är ingen hejare på mina egna relationer om en säger...)

Metal_boy_
2005-11-21, 09:47
Man tänker på personen ständigt. Speciellt på kvällarna när man ligger och håller om kuddarna, och önskar att det var personen ifråga som man låg och kramade. Man känner hur horisonten på rodnaden höjs långsamt från hakspetsen upp till hårfästet, när man ser personen. Man kan ha svårt att titta personen i ögonen när man ser henne/honom.

Snake
2005-11-21, 10:36
Har hon inte svarat än? Och du är säker på att hon läst det du skrev?
(Det där med att du bör ta mitt råd vet jag inte. Jag är ingen hejare på mina egna relationer om en säger...)

Jag förutsätter att hon gjort det, normalt sett så hörs vi av varje dag, men igår var det knäppt tyst från hennes sida. *grr* Jag kanske har skrämt bort henne, vi har varit kompisar ett bra tag tills jag på senare tid börjat fundera i andra banor. Och jag har fått höra av hennes kompisar saker hon sagt också, så därför antog jag att även hon kände nått. Men hon kanske inte gör det och nu är hon skraj, det är ju som taget ur en film..

carlsm
2005-11-21, 10:38
*uppdate*

Wohaa, jag förklarade för henne igår hur läget var, dock inte mellan 4 ögon eftersom jag inte fick chansen att träffa henne så fick det bli över ICQ istället *spy*. En tjejkompis övertalade mig att lägga korten på bordet och det kan man med råge säga att jag gjorde, skrev nog en halv roman till henne. Tyckte det var bättre att säga som det är att jag är attraherad av henne istället för att vänta och inte få ur sig det alls och låta det eskalera eller att jag kärar ner mig i henne. Det jävliga är att hon har inte svarat än, och jag klättrar tamejfan på väggarna.
Jag tror inte det är nån hit att fråga henne vad hon tycker om det jag skrev, jag vill inte pressa henne - rätt eller fel? What would you do?


En riktig, eller ja inte en IRL-riktig men ändå en "ärlighetsbravad". Ska bli intressant det här! Och ser du något sånär ut som din avatar blir det nog inga problem. :D

mini
2005-11-21, 10:53
En romanlång kärleksförklaring från en vän via nätet kan skrämma även den mest luttrade, men jag skulle nog vilja säga att om hon tveklöst kände samma för dig skulle hon hört av sig vid det här laget. Så du får nog bara vänta och se.

Snake
2005-11-21, 11:04
En romanlång kärleksförklaring från en vän via nätet kan skrämma även den mest luttrade, men jag skulle nog vilja säga att om hon tveklöst kände samma för dig skulle hon hört av sig vid det här laget. Så du får nog bara vänta och se.

Jag skrev aldrig att jag var dödskär i henne, svammlade väl på om allt möjligt, men aldrig att jag var kär i henne bara att jag var intresserad/attraherad vilket i mina ögon är en stor skillnad.

Men jag antar att jag måste vänta vidare och det suger :(

wintersnowdrift
2005-11-21, 12:55
Jag skrev aldrig att jag var dödskär i henne, svammlade väl på om allt möjligt, men aldrig att jag var kär i henne bara att jag var intresserad/attraherad vilket i mina ögon är en stor skillnad.

Men jag antar att jag måste vänta vidare och det suger :(

Klart att du kan höra av dig till henne om du börjar klättra på väggarna av ovissheten. Det värsta som kan hända (vilket förvisso är ganska tufft) är att du får veta att hon inte är kär i dig - men å andra sidan kan du ju få det svaret även om du avvaktar.

Nu har du liksom redan löpt linan ut genom att berätta vad du känner för henne; som jag ser det är det enda du kan göra att hålla tummarna för att dina känslor är besvarade :). Och då tror jag ärligt talat inte att det spelar någon roll om du väntar eller inte med att kontakta henne - är hon kär i dig så är hon, och är hon inte det finns det nog inget du kan göra åt saken tyvärr.

//Kristin

Snake
2005-11-21, 13:01
" ångrar du det nu?
.. men jag blir jäävulsk glad. du är en himla speciell person och jag tycker väldigt mycket om dig. väldigt mycket. på alla sätt.
men det finns alltid ett men.. right?"

Ni kan säkert räkna ut resultatet -> Sumpat en bra vänskap och på sätt och vis hjärtekrossad. Livet är underbart ibland.

Garnax
2005-11-21, 13:35
Hur vet man att man är pissnödig?

Är man kär, då vet man om det då hela kroppen berättar det för dig...

24/7

TrasMannen
2005-11-21, 13:48
" ångrar du det nu?
.. men jag blir jäävulsk glad. du är en himla speciell person och jag tycker väldigt mycket om dig. väldigt mycket. på alla sätt.
men det finns alltid ett men.. right?"

Ni kan säkert räkna ut resultatet -> Sumpat en bra vänskap och på sätt och vis hjärtekrossad. Livet är underbart ibland.

Alltså att förklara hur man känner för någon är enligt mig aldrig bra om man bara har umgåtts som kompisar.
Jag är med inne på den grejjen att man skall visa lite att man känner mera för en person, fast det skall inte vara glasklart. Då kommer samma tankebana starta i den andres hjärna (om det finns en viss attraktion innan såklart)

Men i alla fall, skit i att hon dissade dig! ta inte ett nej ännu! jag tycker att det du skrivit tyder på att hon är osäker. Hon blev chockad och därmed tog hon den lätta vägen ut. (du skrev ju själv att hennes kompisar sagt att hon var intresserad?)

Nu har du sagt vad du känner. Säg till henne att du absolut INTE vill sluta vara vän med henne i alla fall, softa ett tag, va inte så påflugen dvs. Gör så att hon ringer oftast, att hon vill träffa dig oftast. Småflörta med henne. Sen när hon börjar bli lite varm i kläderna så kysser du henne :thumbup:

Men du får inte se på det som en sorts "plan" att vinna hennes hjärta som skall gå till punkt och pricka, utan det måste gå i den takten det går och du får inte må dåligt av det, för det kommer visa sig osv.

Snake
2005-11-21, 14:39
Nu har du sagt vad du känner. Säg till henne att du absolut INTE vill sluta vara vän med henne i alla fall, softa ett tag, va inte så påflugen dvs.


Jag funkar inte riktigt så, det blir istället till att bryta helt. Iaf. för en tid framöver, efter det så får vi se om jag klarar av att fortsätta som vanligt och vara kompis med henne.
Känns mest bara konstigt att det blivit så här och jag vet inte om hon är helt ärlig och säger vad hon tycker heller. Jag har gjort mitt, "her loss" som man brukar säga.

Kommer flyga vikter på gymmet idag, skönt att alltid ha träningen att falla tillbaks på. Den lindrar smärtan för stunden iaf.

TrasMannen
2005-11-21, 14:44
Jag funkar inte riktigt så, det blir istället till att bryta helt. Iaf. för en tid framöver, efter det så får vi se om jag klarar av att fortsätta som vanligt och vara kompis med henne.
Känns mest bara konstigt att det blivit så här och jag vet inte om hon är helt ärlig och säger vad hon tycker heller. Jag har gjort mitt, "her loss" som man brukar säga.

Kommer flyga vikter på gymmet idag, skönt att alltid ha träningen att falla tillbaks på. Den lindrar smärtan för stunden iaf.


Då låter det itne som du var så kär :P

Xtronal
2012-06-12, 17:51
Intressant tråd. Men hur vet man att man är kär? Är det när man tänker på personen konstant?



- BUMP


Jag är 17 år och har inte utforskat hela världen än.

Xtronal
2012-06-12, 18:15
Intressant tråd. Men hur vet man att man är kär? Är det när man tänker på personen konstant?



- BUMP


Jag är 17 år och har inte utforskat hela världen än.

hur orkar min syster.. jävla troll.*grr*

Fredszky
2012-06-12, 18:25
jag svarar trots trolleri

jag tror man inte frågar sig frågan ens när man är (tillräckligt) kär.

Sandra81
2012-06-12, 18:38
när man blir sviken det är då man verkligen vet om man är kär och har riktiga känslor.

Frantic
2012-06-12, 18:46
när man blir sviken det är då man verkligen vet om man är kär och har riktiga känslor.

Du kan verkligen inte ha haft det lätt med tanke på hur du uttalar dig när det kommer till känslor och förhållanden?

Sandra81
2012-06-12, 21:11
Du kan verkligen inte ha haft det lätt med tanke på hur du uttalar dig när det kommer till känslor och förhållanden?

jag tycker det är tryggare att vara singel.